۱۰ علت تپش قلب در بیماران را بشناسید

اگر ضربان قلب ما به بالاتر از حد نرمال و قابل قبول برسد، به این وضعیت تپش قلب (heart palpitations) می گویند. این وضعیت می تواند بسیار هشدار دهنده باشد با این حال معمولا آسیبی به ما نمی رساند و پس از کمی استراحت، آرام می شود. در این مقاله به بررسی ۱۰ علت تپش قلب می پردازیم.

تمامی روزها، هر روز و هر لحظه قلب ما در حال پمپاژ کردن خون به نواحی مختلف بدن است تا اکسیژن و مواد ضروری را برای آنها تامین کند. علت تپش قلب در فرد می تواند ریشه در مسائل مختلف داشته باشد.

اکثر اوقات ما حتی متوجه فعالیت دائم و تپش قلب خود نیستیم، ولی گاهی اوقات که در حال انجام ورزش و فعالیت بدنی هستیم یا بر اثر چیزی به شدت می ترسیم، تپش قلب ما بالا رفته و ما را متوجه خود می کند.

اگر ضربان قلب ما به بالاتر از حد نرمال و قابل قبول برسد، به این وضعیت تپش قلب (heart palpitations) می گویند. این وضعیت می تواند بسیار هشدار دهنده باشد با این حال معمولا آسیبی به ما نمی رساند و پس از کمی استراحت، آرام می شود.

اما گاهی اوقات می تواند نشانه این باشد که ما در خطر هستیم و باید مشکل خود را هر چه سریع تر درمان کنیم. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به رایج ترین علائم و دلایل بروز تپش قلب در بیماران.

ترس

۱️⃣ حمله وحشت زدگی علت تپش قلب

ترس و وحشت یک واکنش طبیعی در انسان ها است که همه ما آن را در برخی شرایط و اوقات تجربه می کنیم. در واقع یک غریزه نجات و زنده ماندن در ما وجود دارد که باعث می شود نسبت به موقعیت های خطرناک و آسیب رسان واکنش نشان دهیم. اگر به خوبی در این شرایط واکنش نشان ندهیم، خطر پیش رو می تواند به ما آسیب برساند و یا حتی منجر به مرگ شود. اما گاهی اوقات این ترس می تواند خطرناک و نگران کننده شود و همیشه توجیه پذیر نیست.

همانطور که از نام آن مشخص است، حمله وحشت زدگی زمانی است که فردی حس بسیار نگران کننده اضطرار یا ترس را در خود داشته باشد. این می تواند یک تجربه بسیار ترسناک برای کسی باشد که این حمله را تحمل می کند و به وسیله تعدادی از علائم نظیر تپش قلب قابل شناسایی است.

آب

۲️⃣ تپش قلب به علت کاهش سطح آب بدن

اکثر ما در طی روز آن چنان توجهی به میزان سطح آب بدن خود نداریم و این که آیا میزان آب کافی و مورد نیاز وارد بدن ما می شود یا خیر. با این حال گاهی اوقات میزان آب ورودی به بدن ما بسیار کم است و در نتیجه با مشکل کم آبی بدن مواجه می شویم. این شرایط می تواند منجر به بروز تعدادی از علائم نظیر تپش قلب شود. با این حال مقابله و حل این وضعیت معمولا آسان است.

معمولا کاهش آب بدن می تواند منجر به کاهش فشار خون در افراد شود چرا که مایعات کمی در بدن وجود دارند. کم آبی بدن همچنین می تواند در تعادل موجود بین الکترولیت ها یا مواد غذایی که از مایعات دریافت می کنیم اختلال به وجود آورد. در چنین شرایطی بدن جهت جبران این وضعیت و کمبود آب ضربان قلب و سرعت آن را بالا تر می برد و مشکل تپش قلب به وجود خواهد آمد.

استرساسترس

۳️⃣ استرس علت تپش قلب

زندگی ما همیشه همانطور آرام و بدون مشکل و گرفتاری دنبال نمی شود و به عبارتی همیشه ایده آل نیست. اتفاقات و مشکلات اطراف ما منجر به افزایش استرس ما می شوند و بدن ما با مشکلات و اتفاقات درگیر خواهد شد تا آن ها را حل کند. آدرنالین کم کم و به شکل مخفیانه وارد جریان خون ما می شود و امکان آرام بودن و ریلکس کردن را از ما می گیرد. در نتیجه قلب سعی می کند سخت تر کار کند و خون را به نواحی مختلف از بدن پمپاژ می کند.

این پمپاژ سنگین و قوی خون منجر به بروز مشکل تپش قلب می شود که یکی از علائم بسیار رایج و شناخته شده از استرس و اضطراب به شمار می رود. معمولا ما با گذشتن چند لحظه آرام می شویم و همراه با آن ضربان قلب ما نیز به حالت طبیعی بر می گردد. اگر تپش قلب حتی پس از کم شدن میزان استرس ما پا برجا باقی بماند باید حتما به سراغ درمان رفته و با پزشکان عمومی و متخصص مشورت کنیم.

رژیم غذایی

۴️⃣ تغییرات رژیم غذایی علت تپش قلب

انسان ها معمولا رژیم غذایی متنوعی دارند و گذشته از درد شکم و مشکلات مربوط به آن، این تنوع غذایی مشکلی به وجود نمی آورد. در حقیقت متخصصین داشتن یک رژیم غذایی متنوع را پیشنهاد می کنند چرا که می تواند تنوع مواد غذایی ورودی به بدن ما را افزایش دهد تا بدنی سالم و خوش فرم داشته باشیم. با این حال گاهی اوقات تغییرات جدید و ناگهانی در رژیم غذایی می تواند تاثیرات ناخواسته و بدی داشته باشد که یکی از این موارد تپش قلب است.

ایجاد یک تغییر جدید در رژیم غذایی ممکن است موادی را وارد بدن فرد کند که به آن آلرژی دارند و در نتیجه این اتفاق تپش قلب به وجود خواهد آمد. این تغییرات رژیم غذایی می توانند بر موارد دیگری نظیر سطح قند خون تاثیر بگذارد که خود عامل دیگری برای افزایش ضربان قلب افراد به شمار می رود. اگر یک تغییر خاص در رژیم غذایی منجر به بروز تپش قلب در شما شد پیشنهاد می کنیم یک تاریخچه از موادی که معمولا مصرف می کنید نگه دارید تا بتوانید خیلی زود غذایی که منجر به بروز این اثرات ناخواسته می شود را شناسایی نمایید.

کافئین

۵️⃣ تحریک کننده ها علت تپش قلب

مواد مختلفی وجود دارند که به عنوان محرک برای بدن فعالیت می کنند. این مواد معمولا میزان هوشیاری ما را بالا می برند و در نتیجه آن ضربان قلب نیز شدت بیشتری پیدا می کند. تعداد زیادی از محرک های هوشیاری و بدن در بالا رفتن سرعت تپش قلب تاثیر دارند که حالتی غیر نرمال به حساب می آید.

یک مثال از این مواد محرک که مصرف زیادی نیز در بین افراد دارد کافئین است که بیشتر در چای و قهوه پیدا می شود. با این که چنین نوشیدنی هایی برای اول صبح ایده آل هستند تا هوشیاری ما را در شروع ساعت کاری بالا ببرند اما بسیاری از افراد باید کافئین را با تعادل و دقت مصرف کنند تا از تپش قلب بالا جلوگیری به عمل آید. دارو هایی نظیر آمفتامین ها (amphetamines) و کوکائین (cocaine) نیز می توانند منجر به ایجاد تپش قلب در افراد شوند. همچنین نوشیدنی های انرژی زا نظیر رد بول نیز می توانند مسئول به وجود آمدن تپش قلب در افراد باشند.

دارو

۶️⃣ تپش قلب به علت مواد دارویی و داروها

برای درمان بیماری ها و مشکلات حوزه سلامتی انسان تنوع بسیار زیادی از مواد دارویی و دارو های مختلف وجود دارد. این دارو ها علاوه بر تاثیر مثبت خود بر روی بیماری های خاص، عوارض جانبی متعددی نیز دارند که برخی از آن ها ناخواسته هستند. یکی از عوارض جانبی احتمالی برای بعضی از دارو ها افزایش تپش قلب است.

اگر احتمال بروز تپش قلب در شما وجود دارد و یا هرگونه عکس العمل دیگری نسبت به دارو ها دارید حتما باید قبل از مصرف هر داروی جدید و یا حتی داروهای قدیمی با پزشک معالج خود مشورت کنید. ممکن است در این شرایط پزشکان داروهای دیگری را جایگزین کنند. ترکیب های متفاوت از دارو ها نیز می توانند منجر به بروز تپش قلب شوند و اگر این علائم و مشکلات از بین نرفت حتما باید در این باره با پزشک معالج خود صحبت کنید.

معاینه قلب

۷️⃣ تغییرات هورمونی علت تپش قلب

بدن های ما به شدت تحت تاثیر هورمون ها هستند و همین هورمون ها جنبه های مختلف از بدن ما و کارکردهایمان را کنترل می کنند. هورمون ها می توانند بر روی حالت و مود، سطح قند خون، دمای بدن و دیگر بخش های بدن ما تاثیر بگذارند. یک کارکرد خاص بدن ما در این زمینه ضربان قلب است. تغییرات مختلف در سطح هورمون های بدن می توانند منجر به ایجاد تپش قلب شوند. با رسیدن دوباره سطح هورمون ها به حالت تعادل، مشکل تپش قلب نیز حل می شود.

در خانم ها، این گونه تغییرات هورمونی ممکن است به دلایلی نظیر حاملگی، دوران قاعدگی و یائسگی رخ دهند. دارو های پیشگیری از بارداری نیز می توانند دلیل اصلی تغییرات هورمونی باشند که منجر به تپش قلب می شود. اگر مشکل تپش قلب ادامه دار باشد و زود از بین نرود پیشنهاد می شود به دنبال درمان پزشکی مشکل باشیم به خصوص اگر فرد مربوطه باردار باشد.

ضربان قلب هدف

۸️⃣ ورزش و نرمش علت تپش قلب

متخصصین سلامت پیشنهاد می کنند در برنامه زندگی خود به اندازه کافی وقت برای تحرک و ورزش بگذاریم و این یک پیشنهاد بسیار خوب است.

ورزش و تحرک به افراد کمک می کند سیستم قلبی و عروقی خود را در حالت مناسب و سالمی نگه دارند و منجر به سالم ماندن قلب و شش های افراد می شود. همچنین به کمک ورزش و نرمش می توان چربی اضافه را آب کرد، حس و حال کلی خود را بهبود بخشید و کیفیت زندگی را در مجموع بالا برد.

اگر به تمرین و ورزش عادت ندارید، بالا رفتن ضربان قلب و مشکل تپش قلب می تواند تا حد زیادی نگران کننده باشد. این افزایش ضربان قلب عموما موقت است و حتی برای شما مفید خواهد بود.

اگر در مورد تپش قلب خود در حین ورزش کردن و یا پس از آن مطمئن نیستید و نگرانی دارید حتما با یک پزشک مشورت کنید. علاوه بر این یک مربی فیتنس و تناسب اندام می تواند تمرینات مناسبی را برای شما برنامه ریزی کند تا مشکل به وجود آمدن تپش قلب برطرف گردد.

ضربان قلب نرمال در حین ورزش چقدر باید باشد؟ : ضربان قلب هدف

کم خونی

۹️⃣ کم خونی (Anemia) و تپش قلب

ماده خاصی به نام هموگولوبین باعث قرمز بودن خون های موجود در بدن ما می شود. هموگولوبین یک نوع پروتئینی است که در سلول های قرمز خون پیدا می شود. این پروتئین حامل آهن است که وابستگی زیادی به اکسیژن دارد. آهن به اکسیژن این امکان را می دهد تا خود را به هموگولوبین متصل کند و سپس سلول های قرمز اکسیژن را به نواحی مختلف بدن حمل می کنند.

هنگامی که تعداد سلول های خونی قرمز کم می شود و یا به عبارتی هموگولوبین فرد کاهش می یابد، بدن نمی تواند اکسیژن مورد نیاز خود را تامین کند. نام این شرایط خاص را کم خونی می گویند و یکی از راه هایی که بدن سعی در جبران این مشکل دارد بالا بردن ضربان قلب است تا به کمک آن بتواند اکسیژن موجود در گردش خون بدن را بالا ببرد. در نتیجه این کم خونی مشکل تپش قلب برای فرد به وجود می آید. مشکل کم خونی قابل درمان است و در نتیجه این نوع از تپش قلب پس از حل مشکل مربوطه و بالا آمدن سطح اکسیژن موجود در جریان خون به حالت عادی بر خواهد گشت.

قلب درد

🔟مشکلات قلبی علت تپش قلب

قلب های ما روزانه و بدون هیچ توجهی به کار خود ادامه می دهند و ما نیز معمولا توجه خاصی به این عضو مهم نداریم و فکر می کنیم مشکلی آن را تهدید نمی کند. وابستگی ما به سلامت قلب در بدن بسیار بالا است چرا که اگر جریان خود پمپاژی آن به اندام های بدن متوقف شود از بین می رویم. هنگامی که مشکلات قلبی خاصی که منجر به محدود کردن خون در گردش بدن می شوند اتفاق می افتند، نتایج و اثرات این مشکلات زیان بار خواهند بود.

اگر بنا به هیچ دلیل مشخص و دقیقی مشکل تپش قلب دارید، این موضوع می تواند نشانه این باشد که مشکلی برای قلب شما به وجود آمده است. با این که تمامی مشکلات قلبی به صورت فوری خطرناک و زیان بار نیستند اما بعضی از این موارد نظیر حمله های قلبی می توانند کشنده باشند. اگر مشکل تپش قلب افراطی و غیر طبیعی دارید و یا حس می کنید که حمله قلبی برایتان پیش آمده است حتما خیلی زود بدون هیچ گونه اتلاف وقت به ملاقات پزشکان متخصص قلب و عروق بروید.

 

دکتر سعید یزدانخواه متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوپلاستی

[wp_ulike]

.برای ارتقاء کیفیت مطالب امتیاز دهید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر نازگل شنبه ۹ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 222 مشاهده پرسش
    سلام من 17 سالمه و دختر هستم
    الن یه مدته دلم تیر میکشع و تپش قلب شدید دارم حتی موقعی ک دراز کشیدم
    میخوان بدونم علتش جیه
    من به دکتر رفتم ک بهم یه قرص داد یرای کم کردن اظطزاب چون خواب اور بود من مصرف نکردم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۹ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب از پروپرانولول ۱۰ میلی گرم روزانه دو بار استفاده کنید
  • تصویر کاربر الهه پنجشنبه ۷ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 182 مشاهده پرسش
    سلام من 16 سالمه حدود یکماه بیشتره ک تپش قلب دارم و کمی حالت تیر کشیدن در قلبم حس میکنم وشانه و گردنم هم درد دارن ب دکتر مراجعه کردم واز من سوالاتی پرسید ک ب او گفتم استرس زیادی در درس خواندن و روزمره دارم ب من قرص للوکساید داد ک چون خواب اوره مصرف نکردم میشه دلیلش بگین ممنون میشمالبته اکو هم گرفتم و گفت ک تپش قلب داری
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۷ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      لطفاً تصویر گزارش اکوکاردیوگرافی خود را نیز بفرستید
  • تصویر کاربر الهه پنجشنبه ۷ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 217 مشاهده پرسش
    سلام من 16 سالمه حدود یکماه بیشتره ک تپش قلب دارم و کمی حالت تیر کشیدن در قلبم حس میکنم وشانه و گردنم هم درد دارن ب دکتر مراجعه کردم واز من سوالاتی پرسید ک ب او گفتم استرس زیادی در درس خواندن و روزمره دارم ب من قرص للوکساید داد ک چون خواب اوره مصرف نکردم میشه دلیلش بگین ممنون میشم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۷ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب بهتر است که برای بررسی آریتمی احتمالی ابتدا یک هولتر نوار قلب ۴۸ ساعته انجام دهید و در صورت طبیعی بودن آن طپش قلب شما ناشی از اظطراب است
  • تصویر کاربر پ دوشنبه ۱۳ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 238 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکترخسته نباشید
    من یکماهی هست که دچار تپش های نامنظم قلب شدم البته ازده سال پیش شروع شدولی خیلی کم بودمثلا ماهی یکبارولی الان چندهفته ای هست که روزی یکبارشده اکو ونوارگرفتم دکترگفت که ساختارقلبت سالمه ولی pvc داری دکترمن دریچه میترال وتری کوسپیدقلبم تشخیص دادند که mild30 هستش خواستم ازتون بپرسم برای کسی که مثل من دوتا از دریچه هاش همچین مشکلی داره ایا این pvcهاخطرناکه وزمینه سازسکته ی مغزی یاقلبی میشه لطفا راهنماییم کنیدآیا باید بیشترپی گیری کنم یا داروی خاصی مصرف کنم آیا ممکنه این تپش هابیشتربشن؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۱۳ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب لطفاً یک هولتر نوار قلب ۴۸ ساعته انجام دهید. مشکلات فوق زمینه ساز سکته قلبی نیست.. تصمیم گیری در مورد درمان دارویی و یا نیاز به ابلیشن تابع نتیجه هولتر است
  • تصویر کاربر بهزاد پنجشنبه ۲۷ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 202 مشاهده پرسش
    درود جناب دکتر
    بنده 33 ساله و مرد هستم.
    یک سال پیش بدلیل شک روحی مرگ ناگهانی یکی از اعضای خانواده،دچار تپش قلب در خواب شدم..تحت معاینه کامل فوق تخصص قلب هم قرار گرفتم(اسکن هسته ای،اکو،تست ورزش،هولتر 24 ضربان) که در نهایت ،مسائل روحی و اضطراب تشخیص داده شد و داروی متازیروی 47/5 تجویز شد که اصلا به من نساخت و نتونستم مصرف کنم.ضمنا قبل از اون ضربه روحی، ورزش مداوم شنا و والیبال انجام میدادم که قطع کردم و احتمالا این موضوع و سوگواری مداوم بی تاثیر نبود... دلیل تپش در خواب روز و راه حل دارویی...آسنترا 50 هم پیشنهاد شد که مصرف نکردم،لطفا راهنمایی کنید..سپاس.
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۲۷ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب در صورتی که مشکل شما فقط طپش قلب است و مشکل دیگری ندارید از پروپرانولول ۱۰ میلی گرم روزانه دو بار استفاده بفرمایید.
  • تصویر کاربر اصغر سه شنبه ۱۸ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 201 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر.من 35 ساله وزن 80 قد 170 هستم.من معمولا بی تحرک هستم.دو هفته پیش ورزش با وزنه 10 کیلویی انجام دادم و بعد از یکساعت دچار تپش قلب حدود 100 بار در دقیقه شدم و بلافاصله همین نوار قلب را گرفتم.دکتر عمومی قرض پرانول 10 داد که خوب شدم.دو هفته روزی یکبار قرص پرانول 10 میخوردم که قطع کردم و 48 ساعت بعد مجدد بعد از ورزش نسبتا سنگین همین تپش قلب شروع شد که یک پرانول 10 خوردم و نیم ساعته خوب شدم.ضمنا در این دو هفته روزی نیم ساعت ورزش نسبتا شدید انجام دادم.لطفا راهنمایی می فرمائید باید قرص را قطع کنم یا نه؟ و آیا ورزش را ادامه دهم؟ متشکرم.
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۱۸ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب هم مصرف پروپرانولول را ادامه دهید و هم ورزش کنید.
  • تصویر کاربر محمد چهارشنبه ۱۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 350 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من 30 سالمه دو هفته پیش به کرونا مبتلا شدم از شروع ابتلا به کرونا بعد از سه روز دردی تو ناحیه قلب احساس می‌کردم به صورت خفیف بعد از دو هفته که بهبود پیدا کردم تپش قلب شدید پیدا کردم همراه با تیر کشدین قلب هم از جلو و هم از پشت قلب گاهی بازو و انگشتان دستم هم درد میکنه، برای درمان کرونا از 3 عدد آمپول رسیژن و 3 عدد دگزامتازون استفاده کردم همراه به سه بسته آموکسی کلاو میخواستم ببینم علتش می میتونه باشه آنقدر تپشم زیاده که دوستم روی قلبم بیفتم تا کمتر بشه
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۱۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب در ابتلا به کرونا درد سینه می‌تواند در زمینه درگیری ریه، آمبولی ریه و سکته قلبی ناشی از لخته شدن خون در عروق قلب باشد لذا توصیه می‌کنم برای تشخیص بهتر یک نوار قلب و اکو انجام دهید
  • تصویر کاربر مهدی یکشنبه ۱۸ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 343 مشاهده پرسش
    سلام دکتر یزدان خواه
    یکسال است که عمل بنتال قلب رو انجام دادم.والان بامشکل احساس ضربان قلب در بالای سر وبینی هستموباعث ازار واذیت یکسری مشکلات اعصاب در من شده است
    ایااین علام میتوان به قلب ربط داشته باشد یا اعصاب؟؟
    باتشکر شمادکتر دلسوز
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۱۸ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب در صورت طبیعی بودن اکوکاردیوگرافی نیاز به انجام سی تی آنژیوگرافی عروق سر و گردن و مغز دارید
    2. تصویر کاربر مهدی یکشنبه ۱۸ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      اقای دکتر 39سالمه.بعد الان بیشترین علامی که دارم وقتی میخوابم احساس لرزش درقفسه سینه دردستان،وسر گردنم میشه وکوبش قلبم زیاد دارم که حسش میکنم بعد عمل بنتالی که توسط درکتر معصومعلی معصومی انجام شده است
      اگه جواب اینو بدین ممنون میشم دکتر عزیز
      اینم عکس یکی از اکو هامه
    3. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۱۸ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      در صورتی که از داروهای بتابلاکر استفاده نمی کنید از متورال یا پروپرانولول و یا کانکور استفاده بفرمایید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر رضا دوشنبه ۲۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 206 مشاهده پرسش
    باسلام وعرض ادب به علت تندی ضربان قلب که قبلاً با جنابعالی صحبت کردم128دردقیقه که فرمودین آمیودارون وبعد باطری خواستم نوار قلبمو هم ببینین ونظر اخرتونو برام زحمت بکشیدبگین ممنون وتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۲۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب پاسخ عیناً همان پاسخ قبلی است
  • تصویر کاربر رضا دوشنبه ۲۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 251 مشاهده پرسش
    باسلام و عرض ادب خدمت جنابعالی
    شما فرمودین که قدم بعدی استفاده از داروی آمیودارون هست می‌خوام بدونم به نظر شما انشاءالله بااین دارو به نتیجه میرسم چون اصلاً نمیخواهم باطری بزارم آقای دکتر راهنمایم کنین ..پس به نظر شما هم نمیشه شوک قلبی داد باتوجه به دریچه مصنوعی،؟؟
    یه دنیا ممنون که وقت میزاریم وبه سوالات مریضا جواب میدید
    ممنون خداحافظ شما
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۲۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب در مورد بیمار شما برگرداندن ریتم به وضعیت طبیعی با توجه به سابقه قبلی ابتلا به روماتیسم قلبی و بزرگ شدن دهلیز چپ موضوعیت نداشته و حتی در صورت موفقیت چه با دارو بچه با شوک احتمال عود آن بسیار زیاد است.
درحال دریافت اطلاعات