هزینه آنژیوگرافی قلب در سال ۹۹ چقدر است؟

در این مقاله اطلاعات جامعی در مورد هزینه عمل آنژیوگرافی بدون بیمه و با بیمه در بیمارستان نیکان و نیز هزینه آنژیوپلاستی قلب در اختیار شما قرار خواهیم داد.

اما ابتدا بدانیم:

تفاوت آنژیوگرافی با آنژیوپلاستی چیست؟

آنژیوگرافی قلب که تحت عنوان کاتتریزاسیون قلبی نیز شناخته می شود، عملی است که برای تشخیص شریان های کرونری تنگ شده یا مسدود شده به کار برده می شود.

ولی آنژیوپلاستی عروق کرونریکه تحت عنوان بالون زدن قلب نیز از ان یاد می شود، یک روش درمانی است که برای درمان شریان های مسدود شده یا تنگ شده به کار گرفته می شود.

در ۸۰% موارد آنژیوپلاستی به همراه استنت گذاری (فنر قلب) انجام می شود.

انواع آنژیوگرافی

آنژیوگرافی قلب به دو روش اصلی انجام می گیرد، از طریق شریان دست و از طریق شریان کشاله ران. برای آشنایی با این روش ها و مقایسه ریسک ها و مزایای آنها می توانید مقالات زیر را مطالعه بفرمایید.

  1. آنژیوگرافی از راه پا
  2. آنژیوگرافی از راه دست

هزینه آنژیوگرافی قلب در سال ۹۹ 

مراقبت بعد از آنژیوگرافی

یکی از متداول ترین سوالات بیماران مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی درباره ی هزینه ی آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی است. در این مقاله قصد داریم مفصل به بررسی این موضوع بپردازیم.

با توجه به اینکه بیمار تحت پوشش کدام بیمه (سلامت، تامین اجتماعی و یا نیروهای مسلح) است، آیا بیمه تکمیلی دارد یا خیر؟ آنژیوگرافی به تنهایی انجام می شود یا همراه با آنژیوپلاستی؟ از استنت دارویی استفاده می شود یا استنت غیردارویی و نیز بیمار در کدام بیمارستان تحت درمان قرار گرفته است، هزینه آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی متفاوت است

تعرفه ی آنژیوگرافی عروق کرونر در سال ۹۹ در یک بیمارستان خصوصی برای فردی که هیچکدام از بیمه های پایه را ندارد در حدود شش و نیم میلیون تومان است.
هزینه ی آنژیوپلاستی برای فرد مذکور، اگر فقط بر روی یک رگ با استنت دارویی انجام شود در حدود ۱۳ میلیون تومان و اگر بر روی دو رگ با استنت دارویی انجام شود، در حدود ۱۸ میلیون تومان است.

قیمت آنژیوگرافی با بیمه سلامت

اگر بیمه سلامت فعلی ادامه یابد، هزینه آنژیوگرافی قلب در بیمارستان های دولتی در حدود ۵۰۰ هزار تومان و هزینه آنژیوپلاستی به طور متوسط بین ۱ تا ۳ میلیون تومان است.

افرادی که تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند، به دو گونه هزینه هایشان پرداخت می شود. اول بدین صورت است که فرد به طور نقدی با بیمارستان حساب کرده و با مدارک، جهت دریافت هزینه های خود به بیمه مراجعه می کند.

گونه دوم بدین صورت است که یک معرفی نامه برای انجام آنژیوگرافی، آنژیوپلاستی و یا هر دو از بیمه خود دریافت کرده و به بیمارستان تحویل دهد. اغلب بیمه های تکمیلی هزینه آنژیوگرافی را به طور کامل پرداخت می کنند و بخشی یا تمام هزینه های آنژیوپلاستی را نیز متقبل می شوند.

قیمت استنت قلب

قیمت استنت های دارویی در کشور تا قبل از اجرای طرح سلامت، در حدود ۶ میلیون تومان بود که به این قیمت هزینه های  تعبیه فنر نیز اضافه می شد. ولی خوشبختانه طی سال های اخیر قیمت استنت قلب در سیستم خصوصی و دولتی در حدود یک میلیون و ششصد هزار تومان تعریف شده است.

هزینه اسنت قلبان باید هزینه های دستمزد پزشک و وسایل مصرفی را نیز در نظر گرفت. در مجموع می توان گفت برای تعبیه یک استنت در رگ حدود هشت تا نه میلیون تومان پول نیاز است.

عوارض آنژیوگرافی

بعد از این که شما این آزمایش را انجام دادید، ممکن است در محل عمل به دلیل حساسیت به لمس و سوزش، احساس ناراحتی داشته باشید. سوزش ممکن است در اثر مقدار کم خونریزی در هنگام خروج لوله باشد.

با این وجود این حالت خطری ندارد و طبیعی است. همچنین احساس سردرد خفیف بعد از آنژیوگرافی شایع است. برای آشنایی با تمامی عوارض آنژیوگرافی مقاله زیر را بخوانید.

مراقبت های پس از آنژیوگرافی

مراقبت بعد از آنژیوگرافی برای بهبودی سریع تر بیمار و جلوگیری از عوارض آنژیوگرافی بسیار مهم هستند.
با رعایت نکات مراقبت بعد از آنژیوگرافی به راحتی می توان دوران بهبودی و نقاهت را بدون مشکل پشت سر گذاشت و از عوارضی چون مثل لخته، تپش قلب، کبودی و ورم محل ورود کاتتر جلوگیری کرد.

برای آشنایی با مراقبت های بعد از آنژیوگرافی مقاله زیر را بخوانید

دکتر سعید یزدانخواه متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوپلاستی

برای پرسش از دکتر روی مشاوره پزشکی کلیک کنید.

[wp_ulike]

.برای ارتقاء کیفیت مطالب امتیاز دهید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر اذرگون پنجشنبه ۱۱ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 178 مشاهده پرسش
    سلام روزتون بخیر قبلا از شما برای درد قفسه سینه مادرم بعد از ۵ آنژیو گرافی پرسیدم گفتید عکس پرونده آنژیوگرافی رو براتون بفرستم ولی عکس ارسال نمیشه
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۱۱ آذر ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب لطفاً به راهنمایی انجام شده در انتهای بخش پرسش، قسمت پیوست تصاویر توجه بفرمایید
  • تصویر کاربر راوی چهارشنبه ۱۰ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 177 مشاهده پرسش
    سلام مادر من آنژیو از ران انجام دادن سه روزه ولی الان درد داره کبود ورم نداره یه سوزش میگیره ول میکنه میخواستم بدونم مشکل خاصی نیست
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۱۰ آذر ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب مسئله مهمی نیست نگران نباشید
  • تصویر کاربر حسن چهارشنبه ۳ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 192 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید مدت پنج سال تنگی نفس ناگهانی میگیرم متخصص ریه میگه آسم ملایم داری دارو داده حالا گاهی فشارخونم بالا میره 14تا 16تغییر داره البته صبح ها 11یا12هست
    نوارقلب و اکو جدید هم دارم ارسال میکنم
    کم

    داروها فلوتیکازون-پردنیزولون ۵ - شربت برونشی پرت
    بیماری خاص کم خونی مادرزادی-پرولابس مادرزادی
    ممنون م
    ازلطف ومحبت شماآقای دکتر بزرگوار
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۳ آذر ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب تصویری ارسال نشده است
  • تصویر کاربر کبری دوشنبه ۲۴ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 195 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خوب هستین ببخشید انژیو گرافی طر مرگ رو داره هزینه هاش در بیمارستان خصوصی چقد ؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۲۴ آبان ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب بعلت اشکال تایپی بدرستی متوجه سوال شما نشدم
  • تصویر کاربر Mitra دوشنبه ۲۴ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 199 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخير
    پدر من ٦سال پيش عمل قلب باز عروق كرونر انجام دادن، جواب سيتي آنژيو پيوست ميباشد، به نظر شما وضعيت عروق به چه صورت هست؟ گرفتگي ها با دارو قابل درمان هستند؟ ممنونم از لطفتون
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۲۴ آبان ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب یکی از عروق نیاز به آنژیوپلاستی دارد
  • تصویر کاربر شاهین یکشنبه ۲۳ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 178 مشاهده پرسش
    تیرکشیدن کوتاه،،نفس نفس زدن وافزایش تعدادضربان،،مقداری هم سست شدن زانوهاموقع بارفتن ازپله،یاسربالایی،،
    دکترقلب بهم قرص اسویکس و رانولیز ۵۰۰
    داده،،وگفته اگرعلامتات بهترنشد،بیا یک آنژیو هم بده.
    آیا آنژیو بدم؟؟
    آیااین دوقرص،،یعنی آسویکس ورانولیز۵۰۰ رو استفاده کنم؟؟
    سلامت وتندرست باشین.
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۲۳ آبان ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب متاسفانه اطلاعات ارائه شده جهت پاسخگویی دقیق کافی نیست
  • تصویر کاربر محمد چهارشنبه ۱۴ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 185 مشاهده پرسش
    سلام من تازه عمل آنژیو کردم و برای من استنت گذاشتن ولی بعد از 3روز هنوز دست وکتف چپ من گز گز و خواب میرن نظر شما محترم هست لطفا راهنمایی کنید ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۱۴ مهر ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب علائم فوق بدلیل مشکلات قلبی نیست
  • تصویر کاربر رضا شنبه ۳ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 450 مشاهده پرسش
    شما متخصصان قلب از عوارض دارو نمی‌دانید برای یک تنگی عروق کم مردم را مجبور به استفاده طولانی مدت از اسپیرین و استاتینهاو کاپتو دریا و بازدارنده‌ای انژوتنسین ووووووو میکنید بعد شش ماه مصرف شبی یک عدد استاتین 40 بیمار دیابتی می‌شود و آنوقت در دام گرفتگی چندین رگ میشود اسپیرین با مصرف مدام موجب بیماری کلیه که حالت اسیدوز دارد میشود بعد بدتر عروقش میگیرد مصرف استاتین موجب آسیب کبد میشود بعد چربیها تجزیه و تحلیل نمی‌شوند انزیم cyp3a4 قفل میشود دارو موجب مسمومیت کبد میشود و هزاران عوارض دیگر که هزاران بار از گرفتگی کرونر بدتر است بجای اینکه ابتدا دلیل گرفتگی کرونر را کشف کنید که آیا ایراد از کارکرد کلیه است یا کبد یا دیابت یا عدم تحرک یا بد خوری بدون راهنمایی بیمار فقط هنر دارو تجویز کردن را دارید بجای اینکه این همه دارو تجویز میکنید یک بار به بیماران بگویید شما در طول حیات به هیچ عنوان داروهای ماکرولید ها را نباید مصرف کنید تا طرف عمرش کوتاه نشود من ده سال است گرفتگی پنجاه درصدی عروق دارم سیگار هم میکشم هر چهار سال یک بار آنژیو میکنم گرفتگی همان اندازه بود دو سال قبل آنژیو کردم به توصیه دکتر همین داروها را مصرف میکنم که الان بد اندر بدتر شدن این نتیجه عوارض دارو است بجای دارو به مردم بگویید یکبار عمل باز انجام بده خودت را یک عمر از سر دارو خلاص کن خداوند به همه سلامت و به دکترای گرانقدرعزت عنایت کن
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۳ مهر ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب در مورد این متن که سراسر پر از اشتباه است اظهار نظر نمی کنم ولی آیا بهتر نیست که از خود سوال کنید عامل پیشرفت بیماری شما مصرف داروها است یا اصرار بر ادامه مصرف دخانیات؟ علت عصبانیت شما را متوجه نمی شوم. به خاطر داشته باشیم که با تعبیه استنت و یا جراحی قلب باز تنها مسیر گرفتگی باز شده و یا مسیر فرعی برای خون‌رسانی ایجاد می‌شود و هر دو مورد فوق بر طبیعت بیماری بی تأثیرند.
  • تصویر کاربر جواد سه شنبه ۱۶ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 196 مشاهده پرسش
    سلام دکتر پدرمن دوسال پیش عمل آنژیو وانجام دادند والان بعد گذشت دوسال سه رگ فرعی ایشون دچار گرفتگی 50٪شده ،عمل آنژیو دوباره انجام دادند که متاسفانه باز نشد ودکترگفتند که ریسک بخوام فنربذارم چون رگ ضعیفه، الان دستور شما چیه جناب دکتر
    خواهش میکنم سریعا جواب منو بدید تا بیام تهران ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۱۶ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب متاسفانه بدون رویت فیلم آنژیوگرافی نمی‌توان اظهار نظر دقیقی کرد ولی با توجه به توضیحات ارائه شده در گزارش آنژیوگرافی میتوان آنژیوپلاستی و باز شدن عروق به وسیله استنت را انجام داد
  • تصویر کاربر حکیمی پنجشنبه ۴ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 342 مشاهده پرسش
    گز کز کردن و گر گرفتگی پا در هنگام خواب بعداز یک زور از انژوگرافی برای چیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۴ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب در صورتی که علامت دیگری ندارید ارتباطی با آنژیوگرافی ندارد
درحال دریافت اطلاعات