علت درد دست چپ چیست و چگونه درمان می شود؟

علت درد دست چپ و یا بازوی چپ می تواند حمله قلبی، مشکلات استخوانی، اسپاسم ریوی و حتی دیسک کمر باشد. به خاطر همین، علت اصلی درد دست چپ می بایست توسط متخصص قلب بررسی شود.

با این که درد و سوزش های کوچک، بخشی نرمال از بالا رفتن سن و سال هستند، درد ناگهانی و غیر طبیعی در دست چپ می تواند مرتبط با مشکلات جدی و خطرناکی باشد.


علت درد دست چپ

درد دست چپ می تواند نشانه یک آسیب دیدگی یا مشکل باشد که نیاز به توجه و درمان دارد و یا در بدترین حالت نیز نشانه یک حمله قلبی باشد. آشنا بودن با علل احتمالی بروز درد در دست چپ و ویژگی های آن می تواند به افراد کمک کند تا بفهمند بدن نسبت به چه چیزی واکنش نشان می دهد و چه زمانی باید به سراغ درمان و پزشک بروند.

در ادامه به بررسی ۳ علت اصلی درد دست چپ می‌پردازیم:

۱- حمله قلبی و درد دست چپ

به آسیب دیدگی یا مرگ بخشی از عضله قلب در اثر کمبود اکسیژن، حمله قلبی می گویند. بیشتر حمله های قلبی زمانی رخ می دهند که شریان های عروقی تنگ شوند و دلیل این موضوع نیز انباشته شدن کلسترول و رسوبات چرب در آن هاست. اگر بخشی از این رسوب ها از دیواره شریان جدا شود، می تواند جریان خون حاوی اکسیژن به قلب را مسدود کرده و در نتیجه حمله قلبی رخ دهد.

❗ توجه: درد در دست چپ  یکی از رایج ترین علائم اولیه حمله قلبی در زنان و مردان به شمار می آید.

علت درد کتف و بازوی دست چپ هنگام حمله قلبی

از آنجایی که عضله های ناحیه دست با آسیبی مواجه نمی شوند، درد کتف و بازوی دست چپ هنگام سکته قلبی کمی عجیب به نظر می رسد. این به آن علت است که رشته های عصبی که از قلب خارج می شوند و رشته های عصبی دست، سیگنال های خود را به سلول های مشابه مغزی ارسال می کنند. این بدان معناست که مغز نمی تواند به خوبی تشخیص دهد منبع اصلی درد و مشکل کجاست.

علائم حمله قلبی

متخصصان قلب و عروق پیشنهاد می‌کنند که در صورت شدید شدن درد ناگهانی دست چپ در عرض چند دقیقه حتما با اورژانس تماس بگیرید. همچنین در صورت مشاهده علائم زیر باید هر چه زودتر به اورژانس مراجعه کنید:

سکته قلبی

  • ناراحتی در مرکز قفسه سینه که برای بیش از چند دقیقه به طول می انجامد و یا به صورت مکرر ظاهر شده و از بین می رود.
  •  درد، بی حسی و یا هرگونه ناراحتی دیگر در پشت، گردن، فک و یا پایین شکم؛
  • تنگی نفس همراه با درد قفسه سینه یا بدون آن؛
  •  مشکل سو هاضمه؛
  •  حالت تهوع و استفراغ؛
  •  حس سبکی سر؛

در این بین حس ناراحتی در قفسه سینه از جمله رایج ترین علائم حمله قلبی در زنان و مردان به شمار می رود. این مشکل در حالت فشار، تنگی، حس پر بودن، سوزش و یا افزایش درد ظاهر می شود.

با این حال، احتمال تجربه کردن علائم بدون داشتن درد قفسه سینه یا عضله دست در بانوان بیشتر از آقایان است. این علائم معمولا در اثر یک ویروس، مشکل سو هاضمه یا استرس خود را نشان می دهند.

اگر فردی به شکل ناگهانی و بی دلیل ترکیبی از علائم نظیر حالت تهوع، استفراغ، تنگی نفس و یا درد در پایین شکم، پشت یا فک را تجربه کند، باید حتما سریعا به اورژانس رفته و چک آپ شود.

۲-  ‌آنژین قلبی

مشکل آنژین صدری (درد قفسه سینه) زمانی حس می شود که قلب اکسیژن کمتری نسبت به آنچه نیاز دارد، دریافت می کند. به همراه درد در دست چپ، علائم دیگر ممکن است در ناحیه شانه، گلو، پشت و فک خود را نشان دهند. آنژین ممکن است شبیه به مشکل سو هاضمه خود را نشان دهد.

آنژین در واقع حمله قلبی نیست، بلکه نشانه ای از بروز مشکل در قلب است. دلیل اصلی بروز آنژین نیز تنگی و مسدود شدن شریان های کرونری هستند.

دو نوع اصلی از آنژین وجود دارد:

۱- آنژین پایدار

این نوع قابل پیش بینی و مدیریت پذیر است. نوع پایدار از آنژین در حین انجام کارهای فیزیکی و یا استرس های احساسی رخ می دهد. در این زمان ها قلب در حال فعالیت بیشتر بوده و به اکسیژن بیشتری نیاز دارد اما شریان های تنگ شده در بدن اجازه این موضوع را نمی دهند.

این مشکل را می توان با استراحت کردن و در صورت نیاز داروهای مربوط به آرام کردن شریان های قلبی به نام نیتروگلیسرین رفع کرد.

۲- آنژین ناپایدار

 این نوع از آنژین غیر قابل پیشبینی و خطرناک است و حتی ممکن است در حین استراحت نیز رخ دهد و بدان معنا است که قلب در حالت عادی نمی تواند اکسیژن مورد نیاز خودش را دریافت کند.

آنژین ناپایدار نشانه این است که احتمال بروز حمله قلبی وجود دارد و باید حتما در اورژانس ارزیابی شود.

۳. صدمات اسکلتی عضلانی از علل درد دست چپ

در صورت وجود شرایط و حالات زیر برای درد دست چپ، احتمالا مشکل قلبی شما را تهدید نمی کند:

  • درد تیرکش که هر بار برای چند ثانیه باقی می ماند.
  • دردی که در اثر جابجایی و یا تماس بدنی به وجود می آید.
  • دردی که تنها در یک نقطه کوچک بر روی دست وجود دارد.
  • دردی که بدون علائم و مشکلات دیگر برای ساعت ها و روزها باقی می ماند.

به جای آن، ناراحتی و درد شما می تواند علامت یک مصدومیت استخوانی و یا بافتی در دست، شانه و یا آرنج باشد. برخی از شرایط و مشکلات اسکلتی عضلانی که می توانند در دست افراد درد به وجود آورند عبارتند از موارد زیر:

# بورسیت (اماس کیسه های مفصلی)

بورسا یک کیسه پر از مایعات است که همچون یک کوسن بین استخوان و بافت های نرم کنار آن عمل می کند. مشکل بورسیت زمانی رخ می دهد که این کیسه دچار التهاب شود.

درد شانه و بازو سمت چپ می تواند علامت بورسیت باشد، که معمولا در اثر استفاده بیش از حد مفاصل رخ می دهد. همچنین احتمال بروز این مشکل در اثر داشتن برخورد و تصادف یا عفونت نیز وجود دارد.

بورسیت شانه

#  تاندونیت

تاندونیت همان التهاب بافت متصل کننده عضلات و استخوان است. همچون مشکل بورسیت، تاندونیت نیز در اثر استفاده بیش از حد از عضلات رخ می دهد. به همین دلیل بیشتر شاهد رخ دادن آن در بازیکنان تنیس، شناگران و موسیقی دان ها هستیم.

تاندونیت در شانه و یا آرنج می تواند منبع درد دست چپ باشد.

#  پاره شدن عضله سرشانه

گروهی از عضلات و تاندون ها در سرشانه شما قرار دارند که آن را در محلی که باید ثابت نگه می دارند و به شما در بلند شدن و چرخاندن دست کمک می کنند.

بروز پارگی در عضلات و بافت های این ناحیه می تواند بسیار دردناک باشد. این اتفاق نیز در اثر استفاده بیش از حد از شانه و یا حوادث مختلف رخ می دهد. بالا رفتن سن و سال نیز یک فاکتور ریسکی است چرا که در اثر آن شاهد فرسودگی بافت های شانی هستیم.

#  دیسک کمر

زمانی که یکی از دیسک ها ستون فقرات بشکند، از نوار اصلی خارج شده و به رشته های عصبی اطراف خود فشار وارد می کند. اگر اعصاب تحت تاثیر مرتبط با ناحیه دست باشند، احتمال بروز درد، بی حسی و ضعفی که معمولا با مشکل حمله قلبی اشتباه گرفته می شود، وجود دارد.

# شکستگی

درد در ناحیه دست می تواند علامت یک شکستگی تشخیص داده نشده استخوان باشد. حتی با داشتن یک فهم درست از تمامی این شرایط اسکلتی عضلانی، سخت است بخواهیم فرق آسیب دیدگی و حمله قلبی را تشخیص دهیم. برخی فاکتور های ریسکی برای صدمات نظیر سن و سال و فعالیت های بدنی می توانند همزمان با هم رخ دهند و به شکل مشترک دخیل باشند.

به همین دلایل، بهتر است سعی به تشخیص دادن یک صدمه به تنهایی و یا رد کردن احتمال مشکلات قلبی بر اساس علائم غیر واضح نباشیم.

درد کتف و بازو

درد کتف و بازو نیز ممکن است علل مختلفی داشته باشد، از آسیب دیدگی مفاصل بدن گرفته تا فشرده شدن رشته های اعصاب در فرد. درد بازو ممکن است ناگهان شروع شود و یا در طول زمان شکل بگیرد و این موضوع به علت اصلی آن بستگی دارد.

 

در بیشتر موارد، علت اصلی درد بازو به مشکلی در گردن یا نیمه بالایی ستون فقرات فرد برمی گردد. اگر درد اگر در بازوی چپ فرد وجود داشته باشد ممکن است نشانه ای از یک حمله قلبی باشد.

در صورت داشتن علائم و نشانه های زیر حتما خیلی زود به فکر رفتن به مراکز درمانی و معاینه باشید:

🟡 درد در کتف و بازوی چپ که به شکل ناگهانی پدیدار می شود، معمولا به شکل عجیبی شدید است یا همراه با فشار، حس پر بودن یا تنگی و سنگینی قفسه سینه همراه می شود (این ها نشانه بروز حمله قلبی در افراد هستند).

🟡 یک ناهنجاری یا بیرون زدگی آشکار استخوانی در بازو یا مچ دست، به خصوص اگر مشکل خون ریزی یا مصدومیت های دیگر را داشته باشید.

در صورت داشتن علائم زیر حتما خیلی زود به دکتر  مراجعه نمایید:

⚠️ درد بازو، کتف یا کمر که با کمترین کار بدنی به وجود می آید و با استراحت کردن بهتر می شود؛ این مورد احتمالا نشانه بیماری قلبی در فرد است. همچنین ممکن است به خاطر کم شدن گردش خون به عضله قلب چنین علامتی در بدن افراد ظاهر شود (آنژین).

⚠️ آسیب ناگهانی به بازو، به خصوص اگر صدای شکستن یا ترک خوردگی در بازوی خود را بشنوید.

⚠️ درد شدید و ورم بازو یا کتف

⚠️سختی در تکان دادن بازو به شکل عادی یا حرکت دادن آن به صورت بالا و پایین یا چرخشی از ناحیه کتف

در نهایت اگر در کتف و بازوی خود درد دارید و با درمان های خانگی بهبود پیدا نمی کنید و یا میزان قرمزی، ورم یا درد در ناحیه آسیب دیده رو به افزایش است، حتما در اولین فرصت برای معاینه به پزشک مراجعه نمایید.

خود مراقبتی در هنگام درد کتف و بازو

حتی آسیب های جدی بازو نیز به کمک اقدامات درمانی اولیه و خانگی تا حدی بهبود پیدا می کنند.

اگر فکر می کنید بازو یا مچ دست شما شکسته است، از بسته های یخ در ناحیه آسیب دیده استفاده کنید و به کمک یک وسیله یا چوب، دست را در وضعیت صاف نگه دارید تا به مرکز درمانی مورد نظرتان برسید.

اگر رشته عصبی خاصی در دست شما فشرده شده باشد و یا با آسیب دیدگی به خاطر فشار روی بدن، مواجه شده باشید، در پروسه درمان و بهبود یافتن خود پایدار عمل کنید؛ وضعیت دست خود را به شکل مناسبی نگه دارید و در حین انجام یک سری از فعالیت های تکراری یا در محل کار، به دست خود استراحت دهید. مواردی مثل تمرین کردن با چوب گلف یا نواختن آلات موسیقی از جمله فعالیت های تکراری هستند.

در بیشتر مواقع انواع درد در ناحیه بازو به مرور زمان و خود به خود بهتر می شوند. به خصوص اگر از فرمول معروف RICE در چنین شرایطی استفاده کنید. چهار اصل این روش معروف عبارتند از موارد زیر:

🟢 استراحت (R): فعالیت های عادی خود را کم کنید و اگر مجبور به انجام آن ها هستید، به خود استراحت دهید.

🟢 یخ (I): یک بسته از یخ یا حبوبات یخ زده را در ناحیه مورد نظر به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه نگه دارید. این کار را سه بار در روز تکرار کنید.

🟢 بستن ناحیه (C): از یک بانداژ کشی و محکم برای کاهش میزان ورم استفاده کنید.

🟢 بالا بردن (R): در صورت امکان، بازوی خود را در سطحی بلندتر قرار دهید یا بالاتر بگیرید تا از میزان ورم آن کاسته شود.

درد بازوی چپ

درد در بازوی چپ و نحوه تغییر مکان آن، یکی از تفاوت های کلیدی بین حمله های قلبی در آقایان و بانوان است.

۱- درد بازوی چپ در آقایان

درد در بازوی چپ از کتف به سمت پایین و یا به سمت چانه حرکت می کند. اگر درد به صورت ناگهانی پدیدار شده و به شکل غیر عادی شدید است، و یا همراه با فشار یا حس تنگی قفسه سینه خود را نشان بدهد، باید هرچه سریعتر به اورژانس مراجعه کنید.

۲- درد بازو در خانم ها

در بانوان، درد ممکن است آرام و ضعیف تر باشد. ممکن است در بازوی دست راست یا چپ به وجود بیاید. همچنین احتمال درگیر بودن چانه، کتف ها و ناحیه بالای کمر در زن ها وجود دارد.

درد ممکن است به سمت معده حرکت کرده و حس حالت تهوع، سوهاضمه یا آشفتگی در بیمار به وجود بیاید. احتمال بروز علائمی همچون تنگی نفس، حالت تهوع، استفراغ و درد کمر یا فک در بانوان بیشتر از آقایان است.

همچون آقایان، درد قفسه سینه یا نارحتی در این ناحیه، یکی از علائم رایج حمله قلبی در بانوان به شمار می رود. در بانوان حس فشار یا تنگی قفسه سینه ممکن است بیشتر از چند دقیقه به طول بیانجامد و یا متناوب باشد. در صورت داشتن علائم حمله قلبی خیلی زود خود را به اورژانس یا مراکز درمانی برسانید.

شایان ذکر است که هر درد ناحیه بازوی چپ یا سختی در تکان دادن دست ها مرتبط با حمله قلبی در بدن فرد نیست. گاهی اوقات دلیل بروز درد، صدمه فیزیکی به بدن یا فشرده شدن رشته های عصبی است که هیچ ربطی به قلب ندارند.

ضعف در دست ها یا ناتوانی در بلند کردن هر دو دست ممکن است نشانه بروز سکته باشد.

سوال: چه موقع درد بازوی چپ نشان دهنده ی یک مشکل قلبی است؟

پاسخ:

وجود درد در بازو و کتف چپ احتمال دارد مرتبط با وضعیت خاص قلبی باشد. آنژین که در اثر کاهش میزان گردش خون به قلب رخ می دهد، می تواند منجر به بروز درد در شانه فرد شود.

حمله قلبی می تواند همراه با درد در یک یا هر دو بازوی فرد باشد. حمله قلبی زمانی رخ می دهد که مسیر رسیدن اکسیژن به قلب به شکل کامل مسدود شود. این انسداد در اثر بسته شدن عروق خونی رخ دهد که از رسیدن خون به عضله قلب جلوگیری می کنند.

در صورت بروز حمله قلبی، احتمالا درد بازوی شما به شکل کاملا ناگهانی به وجود می آید.

 

درمان درد دست چپ ناشی از قلب

با این که صدمات شانه و دست نمی توانند جان کسی را به خطر بیاندازند، باز هم مهم است که حتما به سراغ پزشک برویم و هر چه سریعتر به درمان بافت یا استخوان آسیب دیده بپردازیم.

اگر پزشکان اورژانس تشخیص دهند که درد ناحیه دست، مرتبط با حمله قلبی بوده و یا علامتی از مسدود شدن عروق قلبی باشد، بلافاصله اقدام به حل مشکل خواهند کرد. آنها معمولا در ابتدا، یک آزمایش الکتروکاردیوگرافی، آزمایش خون، عکس قفسه سینه و احتمالا سی تی اسکن را انجام خواهند داد.

بسته به وضعیت بیمار، یک پروسه تصویربرداری با نام کاتتریزاسیون قلبی عروقی ( آنژیوگرافی ) نیز انجام می شود. این آزمایش به پزشکان کمک می کند تا میزان گستردگی مسدود بودن رگ ها را با استفاده از رنگ های خاصی که به شریان ها تزریق می شوند تشخیص دهند.

👈 مطلب مرتبط: آزمایش آنژیوگرافی چگونه انجام میشود؟ آیا آنژیوگرافی عوارضی را در پی دارد؟ برای دانستن برروی لینک زیر کلیک کنید.
آنژیوگرافی

بر اساس نتایج این آزمایش، پزشکان به سراغ یک روش درمانی غیر تهاجمی می روند. این روش از مواد دارویی خاصی استفاده می کند که این مواد توانایی باز کردن لخته های خونی در رگ ها را دارند.

مسدودیت های شدیدتر در عروق قلبی به عمل جراحی نیاز خواهند داشت. پروسه های قلبی عروقی متعددی وجود دارند و فاکتور هایی که به پزشکان در انتخاب یکی از آن ها کمک می کنند بسیار پیچیده هستند. برخی از گزینه های احتمالی برای بازگرداندن جریان خون قلب به حالت عادی عبارتند از:

۱. استنت گذاری

در این پروسه درمانی از یک لوله شبیه به سیم به نام استنت استفاده می شود. استنت وارد شریان های قلبی باریک شده می شود تا بتواند جریان خون در آنها را به حالت عادی برگرداند.

استنت گذاری

۲. آنژیوپلاستی

عمل آنژیوپلاستی ( بالون زدن ) جهت باز کردن عروق گرفته شده قلب استفاده می شود. در آنژیوپلاستی پزشک با وارد و باد کردن بالون کوچکی در رگ مسدود شده، به باز کردن آن شریان می پردازد.

معمولا در عمل آنژیوپلاستی یک لوله تور مانند بسیار کوچک به نام استنت به صورت دائمی در رگ مسدود شده، قرار داده می شود تا از تنگ شدن مجدد رگ جلوگیری کند.

۳. جراحی بای پس قلب

جراحی بای پس عروق کرونر ( بای پس قلب ) نوعی روش جراحی است که در آن، جریان خون یک سرخرگ مسدود یا نیمه مسدود به وسیله ی یک مسیر جدید به قلب می‌رسد. با ایجاد این مسیر جدید، جریان خون به سمت عضله ‌ی قلب بهبود می یابد.

👈 مطلب مرتبط: برای آشنایی بیشتر با جراحی بای پس قلب و مراقبت های لازم بعد از انجام آن برروی لینک زیر کلیک کنید.
عمل بای پس قلب

هر کسی که مشکل حمله قلبی و آنژین در وی شناسایی شده است باید تغییراتی را در سبک زندگی خود اعمال کند. این شاید به معنای ترک سیگار، کاهش دادن وزن، شروع یک برنامه ورزشی و تمرینی منظم و یا ایجاد تغییرات در رژیم غذایی و مصرف غذای سالم تر باشد.

پزشکان معالج ممکن است جهت کمک بیشتر، داروهای کاهنده کلسترول، رقیق کننده خون و یا فشار خون را به بیماران تجویز کنند.

برای افرادی که دیابت نوع دو دارند و سطح گلوکوز آن ها بر خلاف تغییرات مناسب در سبک زندگی کماکان بالا باقی می ماند و از متفورمین استفاده می کنند، پزشک معالج داروهای خاصی را تجویز خواهد کرد.

دارو برای درد دست چپ

این داروها با هدف کاهش گلوکوز خون و همچنین از بین بردن ریسک بروز بیماری های آترواسکلروز و قلب و عروق تجویز می شوند. این دارو می تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • محدود کننده کنتراسپورتر سدیم-گلوکوز ۲ (با نام SGLT-2) مثل کانالگلیفوزین (اینووکانا)
  • رسپتور پپتاید ۱ شبیه به گلوکاگون نظیر آلبیگلوتید (تانزیوم)

دکتر سعید یزدان خواه متخصص قلب و عروق

برای پرسش از دکتر برروی لینک مشاوره پزشکی کلیک کنید.

[wp_ulike]

.برای ارتقاء کیفیت مطالب امتیاز دهید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر زهرا چهارشنبه ۱۰ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 428 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خانمی ۴۲ساله امشب ساعت ۴به بعد ضربان قلبم تپش گرفت وهماهنگ کل شانه ودست چپم درد گرفت تا حال هیچ سابقه ای نداشتم ممنون میشم برای آرامی چکار کنم وراه درمان چیه ممنون میشم راهنماییم کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۱۰ آذر ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب لطفاً تصویر نوار قلب حین طپش قلب خود را بفرستید
  • تصویر کاربر دمان دوشنبه ۱ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 375 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر .من مردی ۳۹ساله هستم مدتی هست درقفسه سینه ام احساس درد وگرفتگی وتیر کشیدن دارن وبه تازگی دست چپم درد کمی داره ضمن اینکت درد قفسه سینم هم خفیف هست .مطب دکتر مراجعه کردم اکو وتست ورزش ونوارقلب دادم که گفتن مشکلی نداره قلبم .یه سری دارو واسه گوارش بهم دادن مثل پنتوپرازول وفاموتیدین چو گفتن مشکل گوارشی هست ولی خوب نشدم روزی چندبار این درد رو احساس میکنم به نظر شما چکار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۱ آذر ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب در صورتی که درد سینه شما با فعالیت تشدید می شود نیاز به بررسی بیشتری دارید و در غیر اینصورت بویژه در صورتی که ریسک فاکتورهای قلبی نداریدجای نگرانی نیست
  • تصویر کاربر نگار جمعه ۲۸ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 406 مشاهده پرسش
    سلام من دوروزه دست چپم به شدت درد میکنه و با هیچ مسکنی خوب نمیشع درد اینقدر شدیده ک ب استخونم زده
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه جمعه ۲۸ آبان ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب لطفاً جهت ویزیت به یکی از همکاران محترم متخصص بیماریهای داخلی مراجعه بفرمایید
  • تصویر کاربر ژاله پنجشنبه ۲۷ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 147 مشاهده پرسش
    سلام ببخشین من 9ماه پیش یه شب ک یهو از جام بلند شدم ایستادم به مدت 15ثانیه قلبم نامنظم میزد، خیلی ترسیدم و اضطراب وحشتناکی گرفتم، میترسم دوباره تکرار بشه و چرخه این تپش زود به زود بشه.. چیکار کنم نشه و آیا چون تو این 9 ماه تکرار نشده دیگه نمیشه؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۲۷ آبان ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب نگران نباشید احتمالاً تکرار نخواهد شد
  • تصویر کاربر سعید پنجشنبه ۲۷ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 196 مشاهده پرسش
    بنده ۱۹ سالمه دست چپم شکستگی داره و گاهی وقتا ماهیچه ورگ های دست چپم درد داره و دردش شدت نداره و اقلب زمانی که کار زیاد انجام میدم اینطوری هست وگاهی وقتا همراه با سنگینه قفسه سینه ام همراه میباشد ممنون میشم اگه منو راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۲۷ آبان ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب لطفاً با یکی از همکاران محترم متخصص طب فیزیکی مشورت بفرمایید
  • تصویر کاربر فائز دوشنبه ۲۴ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 239 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید خانوم۵۰ساله ای هستم مچ دستم و یه وقتایی مچ دستم شروع به درد میکنه چیکار کنم کمتر بشه و اینکه دلیلش چیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۲۴ آبان ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب لطفاً جهت ویزیت به یکی از همکاران ارتوپد مراجعه بفرمایید
  • تصویر کاربر مهدی پنجشنبه ۲۰ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 429 مشاهده پرسش
    باعرض سلام جوانی ۲۳ساله هستم چند مدت پیش بر اثر سوزش ودرد سینه سمت چپم وتپش قلبم به دکتر مراجعه‌ کردم وبعداز گرفتن نوارقلبی و اکو دکتر گفتن اکوی قلبت سالمه ولی نوار قلبی بخاطر تپش قلبی یکم مشکل داره و داروی بیزوپرولول۵ تجویز کردن ،میخواستم بپرسم آیا مشکل بسته شدن رگ احتمال وجود داره؟ با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۲۰ آبان ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض احتمال آن خیلی کم است
  • تصویر کاربر امین پنجشنبه ۲۰ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 137 مشاهده پرسش
    ۴۲ساله هستم۲۴سال داروهای اعصاب وروان مصرف میکنم مدت۴ساله بدنسازی نیمه سنگین انجام میدم ۳ماه پیش سیگاروترک کردم تحت استرس زیادبودم ومتوجه ضربان نابجاشدم ودردهای بسیارخفیف چرخشی قفسه سینه سمت چپ وگاهی سمت راست دارم هنگام فعالیت وورزش هیچگونه مشکلی ندارم سه هفتس زیرنظرمتخصص آریتمی داروی متوپرولول یکی صب ویکی شب مصرف میکنم وتقریبا۳،هفتس فقط دوی اهسته وپیاده روی روزی۴کیلومترانجام میدم وتقریبایکمی بهترشدم وهمه دکترامیگن ساختارقلبت سالمه وآریتمی شمامال اضطرابه ومشکلی نداری ولی همچنان بعضی روزاچندباری ضربان نابجادارم وبعضی روزاکم وبعضی روزاکلن ندارم نظرشماچیست
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۲۰ آبان ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب در صورتی که در هولتر ریتم شما آریتمی جدی وجود ندارد جای نگرانی نیست
  • تصویر کاربر Hd پنجشنبه ۲۰ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 417 مشاهده پرسش
    سلام .ممنون از جوابتون یعنی میگین مشکل قلب ندارم؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۲۰ آبان ۰( 2 سال پیش)
      خیر نگران نباشید
  • تصویر کاربر احمد دوشنبه ۱۷ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 170 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام با توجه به اینکه مدتی میکروب معده اچ پیلوری داشتم و دکتر داخلی رفتم و دارو تجویز کردن هم مان با مشکلات معده دردهایی در زیر بغل سمت چپ و گاهی پشت کمر و قفسه سینه بطور گذار و ناپایدار مخصوصا زمانی که استرس و اضطراب دارم سراغم میاد کلا آدمی مضطرب هستم با وجود اینکه سه بار اکو کردم و تست ‌‌ زش و نوار قلب چندین دفعه دادم با دکترهای متفاوت همگی گفتم قلب مشکلی نداره و از اعصاب و استرس هست وقتی داروی اعصاب میخورم کلا آرومم اما وقتی عصبی یا استرس دارم درد زیر بغلم و دست چپم بطور گذار شروع میشه البته چپ دستم هستم و اکثر کارهام با دست چپ هست ممنون میشم راهنمایی و نظرتون رو بفرمایید با سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۱۷ آبان ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب با توجه به توضیحات شما در صورتی که سن بالایی ندارید و ریسک فاکتورهای قلبی نیز نداشته باشید احتمال مشکل قلبی جدی کمتر مطرح است
درحال دریافت اطلاعات