درمان تری گلیسیرید بالا در طب سنتی

تری گلیسیرید از معمول ترین انواع چربی‌هایی است که در خون افراد یافت می‌شود، به طوری که بررسی‌ها نشان می‌دهند، ۹۵ درصد از کل چربی‌های بدن در این دسته جای می‌گیرند و بدن به طور معمول کالری‌هایی که نیاز فوری ندارد را به تری گلیسیرید تبدیل می‌کند. بنابراین کالری بالا می تواند منجر به ری گلیسیرید بالا در بدن شود.

تری گلیسیرید‌ها در سلول‌های چربی ذخیره می‌شوند و در جریان خون جابجا می‌شوند تا انرژی مورد نیاز برای فعالیت ماهیچه‌ها را تامین کنند. اگر چه تری گلیسیرید و کلسترول هر دو به دسته لیپیدها تعلق دارند، با این حال تری گلیسیرید‌ها چربی هستند و کلسترول‌ها چربی نیستند.

به علاوه، تری گلیسیرید‌ها نقش مهمی در فراهم کردن انرژی بدن دارند، حال آن که کلسترول توسط بدن برای ایجاد هورمون‌ها و ساختارهای سلولی استفاده می‌شود.

علی رغم این که تری گلیسیرید‌ها منابع ضروری انرژی بدن هستند و برای عملکرد مناسب سلول‌ها مورد نیاز هستند، افزایش سطح این مواد در بدن می‌تواند مشکلات زیادی برای افراد ایجاد کند.

علائم تری گلیسیرید بالا در بدن

علائم تری گلیسیرید بالا در بدن

سطح بالای تری گلیسیرید در بدن معمولا علائمی ایجاد نمی‌کند. با این حال، این ماده می‌تواند خطرات زیر را به همراه داشته باشد:

  • ابتلای فرد به بیماری‌های قلبی
  • افزایش فشار خون
  • افزایش احتمال سکته قلبی
  • درگیری با مشکلات کلسترول

یک آزمایش خون ساده که با نام بررسی لیپید شناخته می‌شود برای تعیین سطوح تری گلیسیرید و کلسترول به کار می‌رود. برای حفظ دقت این آزمایش، فرد باید هشت تا دوازده ساعت پیش از انجام آن ناشتا باشد، تا بدین ترتیب مشخص شود سطح تری گلیسیرید‌های بدن در چه محدوده ای قرار می‌گیرد.

به طور معمول، سطح طبیعی تری گلیسیرید بدن انسان چیزی کمتر از ۱۵۰ میلی گرم بر دسی لیتر است. سرحد سطح تری گلیسیرید بالا نیز چیزی میان ۱۵۰ تا ۱۹۹ میلی گرم بر دسی لیتر است. تری گلیسیرید بالا نیز میان ۲۰۰ تا ۴۹۹ میلی گرم بر دسی لیتر قرار دارد و در نهایت مقادیر بیشتر از ۵۰۰ نشان دهنده سطح بیش از اندازه زیاد تری گلیسیرید در بدن افراد می‌باشد.

درمان تری گلیسیرید بالا در طب سنتی

در این جا استفاده از روش‌های درمانی ای را معرفی می‌کنیم که به کاهش سطوح تری گلیسیرید‌ها در بدن افراد کمک می‌کنند:

۱. سیر در درمان تری گلیسیرید

شیر با سیر برای درمان تیر کشیدن قلب

سیر یکی از بهترین درمان‌هایی است که برای کاهش سطح تری گلیسیرید وجود دارد. یکی از پژوهش‌های انجام شده در سال ۲۰۱۶ در ژورنال تغذیه نشان می‌دهد که مکمل‌های سیر موجب کاهش فشار خون در افراد مبتلا به بیماری فشار خون می‌شود. همچنین این ماده غذایی می‌تواند سیستم ایمنی را تحریک کند و به تنظیم کلسترولی که مقدار کمی بالا رفته است کمک کند.

مطالعه دیگری در ژورنال تغذیه در سال ۲۰۰۶ نشان می‌دهد که مواد موجود در سیر در فرو نشاندن اکسیداسیون لیپوپروتئین‌های با چگالی کم (LDLها) موثر هستند، این موضوع یکی از مکانیزم‌هایی است که باعث می‌شود سیر به بهبود وضعیت سلامت قلبی عروقی افراد کمک کند. با این حال، مطالعات بیشتری برای اعتبار سنجی این ویژگی بهبود سلامتی سیر نیاز خواهد بود.

دقت داشته باشید که سیر خام تاثیر بهتری از سیر پخته در بهبود این عوامل دارد، زیرا سیر تازه می‌تواند به کاهش سطح لیپید کمک کند، در نتیجه:

  • روزانه و با شکم خالی، دو تا سه حبه سیر خام مصرف کنید و این کار را برای چند ماه ادامه دهید. شما می‌توانید از سیر در سالاد خود نیز استفاده کنید.
  • با مشورت پزشک به عنوان جایگزین به مصرف مکمل‌های سیر بپردازید.

۲. سرکه سیب و تری گلیسرید

سرکه سیب و تری گلیسرید

سرکه سیب نیز می‌تواند به کاهش سطح تری گلیسیرید‌ها و کلسترول در بدن کمک کند. مطالعه ای در سال ۲۰۰۸ نشان می‌دهد که سرکه سیب به بهبود وضعیت سروم لیپید در موش‌های طبیعی و دیابتی کمک می‌کند، این عمل با کاهش تری گلیسیرید‌ها، لیپوپروتئین‌های با چگالی کم (LDL یا کلسترول‌های بد) و در عین حال افزایش سطح HDL همراه است. برای مصرف سرکه سیب و استفاده از مزیت‌های این ماده غذایی، شما می‌توانید مراحل زیر را به صورت گام به گام دنبال کنید:

  • یک قاشق چای خوری از سرکه سیب خام و فیلتر نشده را با یک لیوان آب مخلوط کنید.
  • به این ترکیب مقدار کمی عسل اضافه کنید.
  • محلول را دو بار در روز برای چند ماه بنوشید.

شما می‌توانید سرگه سیب را با آب میوه‌های پرتقال، سیب، انگور یا آب میوه‌های دیگر ترکیب کنید. توجه داشته باشید که بعضی افراد ممکن است پس از مصرف سرکه سیب با مشکلاتی مواجه شوند. عوارض جانبی که این افراد تجربه می‌کنند شامل فرسایش دندان، رقیق شدن خون، حساس شدن گلو و کاهش سطح پتاسیم در بدن افراد است.

۳. درمان تری گلیسیرید بالا با پودر تخم گشنیز

تخم گشنیز یک درمان سنتی محبوب برای کاهش سطح تری گلیسیرید در بدن انسان است. یکی از بررسی‌های منتشر شده در ژورنال بیولوژی محیطی در سال ۲۰۰۸ نشان می‌دهد، تغذیه جانوران با تخم گشنیز به کاهش قابل توجه سطوح تری گلیسیرید و کلسترول آنها منجر می‌شود.

این موضوع به خاصیت هیپولیپیدمی تخم‌های گشنیز در متابلولیسم لیپیدها باز می‌گردد. برای مصرف این ماده غذایی می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. یک تا دو قاشق چای خوری از پودر تخم گشنیز را به یک فنجان آب اضافه کنید.
  2. آب را بجوشانید، هم بزنید و به مخلوط اجازه دهید خنک شود.
  3. محلول را یک بار یا دو بار در روز و به مدت چند ماه بنوشید.

۴. یک فنجان داغ از محلول فلفل قرمز بنوشید

فلفل کاین که به واسطه ایجاد طعم تند در غذاها معروف است، می‌تواند به طور طبیعی به کاهش سطح تری گلیسیرید بدن کمک کند. این ماده غذایی به واسطه وجود ماده آلکالوئیدی به نام کپسایسین در خود به کاهش سطح تری گلیسیرید‌ها و کلسترول LDL در افراد چاق کمک می‌کند. شما می‌توانید با انجام مراحل زیر از این فلفل قرمز برای کاهش سطح تری گلیسیرید خود استفاده کنید:

  • نصف یا یک قاشق چای خوری از فلفل کاین را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید. این محلول را دو بار در روز و به مدت چند هفته بنوشید.
  • گزینه دیگر استفاده از مکمل‌های فلفل کاین است. با پزشک خود برای تعیین مقدار مناسب از مصرف این ماده مشورت کنید.

به یاد داشته باشید که فلفل کاین می‌تواند به حساس شدن معده برخی از افراد منجر شود، بنابرین بهتر است اگر با مشکلاتی نظیر زخم معده یا سوزش سردل مواجه هستید، تنها پس از مشورت با پزشک عمومی از این ماده غذایی استفاده کنید.

۵. در رژیم غذایی خود از دارچین استفاده کنید

دارچین در درمان تری گلیسیرید بالا

دارچین می‌تواند به کاهش سطح تری گلیسیرید‌ها در بدن کمک کند. مطالعه ای منتشر شده در مجله مراقبت دیابتی در سال ۲۰۰۳ نشان می‌دهد که دارچین سطح گلوکوز و لیپیدها را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ بهبود می‌دهد. مصرف روزانه یک تا شش گرم دارچین می‌تواند به کاهش سطح تری گلیسیرید‌ها و کلسترول LDL در بدن افراد دیابتی کمک کند.

مطالعه ای که در سال ۲۰۱۶ انجام شده و در ژورنال پزشکی سنتی و مکمل منتشر شده است، نشان می‌دهد که استفاده از ۵۰۰ میلی گرم عصاره دارچین به مدت دو ماه می‌تواند تاثیری مثبت بر سطح انسولین ناشتا، گلوکز خون، کلسترول کلی و سطح کلسترول LDL در بدن افراد داشته باشد و به طور همزمان حساسیت انسولین افراد به واسطه افزایش سطح گلوکز را افزایش دهد.

  • برای استفاده بهینه از دارچین می‌توانید یک چهارم قاشق چای خوری از دارچین را به صبحانه خود اضافه کنید. شما می‌توانید از این ماده غذایی به صورت ادویه بر روی نوشیدنی‌ها، سوپ‌ها و سالادها استفاده کنید.
  • کپسول‌های دارچین نیز در بیشتر داروخانه‌ها در اختیار افراد هستند. شما می‌توانید این مکمل را با مشورت با پزشک خود تهیه کنید.

۶. از برنج مخمر قرمز استفاده کنید

در پزشکی چینی، برنج مخمر قرمز درمانی محبوب و توصیه شده برای کاهش تری گلیسیرید‌ها است. این برنج حاوی گروهی از استاتین‌های طبیعی است و همچنین یک اثر تعدیل کننده جالب توجه بر روی لیپیدها و تمرکز پروتئین واکنشی سی (CRP) در بدن دارد. این موضوع در نتیجه باعث می‌شود مصرف این ماده غذایی به کاهش سطح تری گلیسیرید‌ها و سطوح بالای کلسترول فرد کمک ‌کند.

مطالعه ای که در سال ۱۹۹۷ در مجله درمان معاصر منتشر شد نشان می‌دهد که استفاده از برنج مخمر قرمز (با نام علمی موناسکوس پرپرئوس) در کنار یک رژیم غذایی مناسب می‌تواند اثر کاهشی ر روی سطح لیپیدهای بدن افراد مبتلا به چربی خون (هیپرلیپیدمی) داشته باشد.

توجه شود که زنان باردار و شیرده بهتر است از مصرف برنج مخمر قرمز پرهیز کنند. همچنین افراد مبتلا به مشکلات کبدی یا کلیوی نیز نباید از این ماده غذایی استفاده کنند. دقت داشته باشید که در زمان تهیه برنج مخمر قرمز به اطلاعات روی بسته بندی دقت کنید، زیرا بعضی از ورژن‌های صنعتی این ماده غذایی حاوی لوواستاتین و مواد شیمیایی دیگر هستند که می‌توانند آثار جانبی نامطلوبی برای فرد به همراه داشته باشند.

۷. تاثیر قارچ گانودرما بر روی چربی خون

قارچ گانودرما یا قارچ ریشی برای سیستم قلبی عروقی مفید است، زیرا این ماده غذایی محتویات مفیدی برای قلب انسان دارد. بعضی از این محتویات موادی نظیر استرول‌ها، اسیدهای گانودریک، کومارین، مانیتول و پلی ساکاریدها هستند.  مطالعه ای که در سال ۲۰۱۶ در نشریه پلاس وان منتشر شد نشان می‌دهد قارچ گانودرما حاوی مواد فعال زیستی است که خواص هیپرکلسترولمی دارند و آثار پروبیوتیک ایجاد می‌کنند.

اسیدهای گانودریک یافت شده در قارچ گانودرما به کاهش سطح تری گلیسیرید، حذف کلسترول اضافی خون، پایین آوردن فشار خون، کاهش چسبندگی پلاکت‌ها و حتی بهبود آریتمی‌ها کمک می‌کنند. برای پایین آوردن سطح تری گلیسیرید‌ها، شما می‌توانید از عصاره گانودرما نیز استفاده کنید. دوز مناسب مصرف این ماده غذایی به عواملی نظیر سن و وضعیت فعلی سلامتی فرد بستگی دارد، بنابرین بهتر است پیش از مصرف این ماده با پزشک خود مشورت کنید.

به یاد داشته باشید که پودر قارچ گانودرما نباید به مدت بیش از یک ماه مصرف شود، زیرا مصرف طولانی مدت این ماده می‌تواند برای کبد مشکل ساز شود.

۸. مصرف فیبرها را افزایش دهید

افزایش مصرف فیبر

فیبرها به تنظیم غذای جذب شده به بدن کمک می‌کنند و هر چه افراد به مصرف غذاهای فیبری بیشتری بپردازند، این موضوع می‌تواند به کاهش سطح تری گلیسیرید‌ها و کلسترول LDL در بدن آنها کمک کند.

هر دو دسته فیبر‌های محلول یا نامحلول می‌توانند سطح تری گلیسیرید‌ها را کاهش دهند. فیبرهای محلول با تری گلیسیرید‌های اضافی مانند یک ژل ترکیب می‌شوند و دفع آنها از بدن را ساده تر می‌کنند. این فیبرها به کاهش و کند شدن جذب چربی‌ها و قندها کمک می‌کنند.

فیبرهای نامحلول می‌توانند احساس گرسنگی را کنترل کنند و جذب مواد مغذی غذا را افزایش دهند و به افراد برای کاهش وزن خود کمک کنند. برای اصلاح بهتر رژیم غذایی خود از نظر مصرف فیبرها، شما می‌توانید گزینه‌های زیر را مد نظر قرار دهید.

  • غذاهایی را مصرف کنید که فیبرهای محلول زیادی دارند. برای این کار می‌توانید به مصرف مواد غذایی نظیر جو دوسر، موز، نخودها و توت فرنگی‌ها بپردازید.
  • غذاهای حاوی فیبرهای نامحلول مصرف کنید. مواد غذایی نظیر غلات کامل، محصولات گندم سبوس دار، لوبیا، سبزی و بسیاری از سبزیجات می‌توانند میزان فیبرهای نامحلولی که مصرف می‌کنید را افزایش دهند.

توجه: اگر به تازگی رژیم غذایی سرشار از فیبری را آغاز کرده اید، مصرف فیبر را پله پله افزایش دهید تا از ایجاد ناراحتی‌های مربوط به باد معده جلوگیری کنید. به طور همزمان شما با افزایش مصرف فیبر، باید مصرف آب خود را نیز افزایش دهید تا بدین ترتیب به دستگاه گوارش خود برای عبور فیبرها و جلوگیری از یبوست کمک کنید.

۹. غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ مصرف کنید

مطالعات نشان می‌دهند که اسیدهای چرب امگاه ۳ به کاهش سطح تری گلیسیرید‌ها کمک می‌کنند، این موضوع به واسطه کاهش تولید لیپوپروتئین‌های با چگالی بسیار کم (VLDL) در کبد، افزایش عملکرد چیلومیکرون و از بین رفتن VLDL از خون و تبدیل اسیدهای چرب به انرژی (اکسیداسیون) اتفاق می‌افتد.

یکی از مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۱ که در نشریه ژورنال آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد، نشان می‌دهد که دو اسید چرب امگا ۳ زنجیره بلند به نام‌های ائیکوزاترانوئیک اسید (EPA) و دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) در صورتی که در بازه ای هشت هفته ای در مقادیر بالا مصرف شوند، اثری کاهش دهنده بر تعداد تری گلیسیرید‌های بدن انسان سالم مبتلا به انواع خفیف ‌هایپرتری‌گلیسیریدمی خواهند داشت.

برای گنجاندن این انواع مواد غذایی در رژیم خود، شما می‌توانید:

  • از منابع غذایی سرشار از اسیدهای چرب حاوی امگا ۳ استفاده کنید. ماهی سالمون، ماهی خال مخالی، گردو، حبوبات، سبزیجات برگ سبز، روغن بذر کتان و روغن سویا مواد غذایی حاوی این اسیدهای چرب هستند.
  • شما می‌توانید از مکمل‌های امگا ۳ نیز استفاده کنید. برای تعیین دوز مناسب و مدت زمان استفاده از این مکمل‌ها بهتر است با پزشک معالج خود تماس بگیرید.

۱۰. به طور منظم ورزش کنید

ضربان قلب ورزشکاران در حالت عادی

فعالیت بدنی می‌تواند نقش مهمی در کاهش سطح تری گلیسیرید در بدن ایفا کند. با این حال، تنظیم برنامه ورزشی متناسب با وضعیت سلامت بدنی فرد اهمیت زیادی دارد. فعالیت بدنی قدم اولی است که برای کاهش چربی اضافی و اضافه وزن توصیه می‌شود. این موضوع می‌تواند به طور خودکار موجب بهبود سطح تری گلیسیرید بدن شود. به علاوه، ورزش کردن به کاهش سطح کلسترول و فشار خون نیز کمک می‌کند.

مطالعه منتشر شده در ژورنال فیزیولوژی کاربردی در سال ۲۰۱۳ بیان می‌کند که ورزش‌های استقامتی شدید کارآمدی بهتری نسبت به ورزش‌های با شدت خفیف برای کاهش سطح تری گلیسیرید بعد از مصرف غذا دارد. بنابرین ورزش‌های استقامتی شدید راهی هستند که شما می‌توانید برای بهبود سطح تری گلیسیرید خود از آنها استفاده کنید.

برای تعیین نوع ورزشی که استفاده می‌کنید می‌توانید با پزشک خود مشورت نمایید. پزشک می‌تواند با توجه به وضعیت بدنی شما، ورزش مناسب برای بهبود وضعیت تان را به شما توصیه کند.

پیشگیری از تری گلیسرید بالای خون

  • کاهش اضافه وزن می‌تواند نقش مهمی در کاهش سطح تری گلیسیرید بدن داشته باشد. اگر اضافه وزن دارید، کاهش پنج تا ده درصد از وزن بدن می‌تواند تاثیر شگفت آوری بر سلامت کلی و سطح تری گلیسیرید بدن شما داشته باشد.
  • از قند اضافی با حذف شیرینی‌ها، نوشابه‌ها و مواد غذایی شیرین دیگر پرهیز کنید.
  • چربی‌های اشباع شده را با انواع اشباع نشده چند گانه نظیر روغن ذرت و دانه سویا یا انواع اشباع نشده واحد نظیر روغن کانولا و روغن زیتون جایگزین کنید.
  • به دلیل این که کربوهیدارت‌های اضافی در رژیم غذایی چیزی است که بعدا به تری گلیسیرید تبدیل می‌شود، دنبال کردن رژیم غذایی با کربوهیدرات پایین می‌تواند به پیشگیری از افزایش سطح تری گلیسیرید کمک کند.
  • الکل مصرف نکنید، زیرا مقادیر کم الکل نیز می‌تواند آسیب جدی به سطح تری گلیسیرید بدن افراد وارد سازد.
  • از یک الگوی منظم غذا خوردن پیروی کنید. وعده‌های غذایی را به شش وعده غذایی کوچک در طول روز افزایش دهید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

بررسی منظم سطح تری گلیسیرید می‌تواند به جلوگیری از مشکلات حاد بعدی کمک کند. بنابرین انجام منظم چک آپ برای بررسی وضعیت سلامت ضروری خواهد بود. برای بزرگسالان بالای بیست سال، بهتر است وضعیت چربی هر چهار یا شش سال بررسی شود. برای کودکان، یک بار بررسی وضعیت چربی در حدفاصل نه تا یازده سالگی و یک بار در حدفاصل یازده تا بیست سالگی اهمیت دارد.

اگر بدن شما سطح بالایی از تری گلیسیرید دارد، شما می‌توانید سطح این ماده را با ایجاد تغییر در سبک زندگی، دنبال کردن یک رژیم غذایی مناسب و استفاده از بعضی از درمان‌های خانگی کاهش دهید. همچنین به طور همزمان، باید به مصرف داروهایی بپردازید که پزشک معالج برای وضعیت تری گلیسیرید شما تجویز کرده است.

نکات پایانی

  • مصرف مواد غذایی حاوی فروکتوز را محدود کنید. شما می‌توانید این کار را با پرهیز از خوردن عصاره ذرت و کاهش مصرف میوه‌های خشک نظیر کشمش و خرما انجام دهید.
  • یک رژیم غذایی به نسبت کم چرب را دنبال کنید.
  • محصولات لبنی مورد استفاده خود را با محصولات کم چرب جایگزین کنید.
  • از مصرف چربی‌های اشباع پرهیز کنید. شما می‌توانید این کار را با کاهش مصرف گوشت قرمز، مرغ، کره، پنیر، شیر و نارگیل و روغن پالم انجام دهید.
  • از غذاهای تصفیه و فرآوری شده که می‌توانند موجب افزایش ناگهانی انسولین بدن شما شوند پرهیز کنید، این مواد غذایی می‌توانند موجب افزایش سطح تری گلیسیرید‌ها بدن شما شوند.
  • مصرف آجیل‌های درختی نظیر بادام، گردوی آمریکایی، بادام زمینی ، گردو و غیره را افزایش دهید. این مواد غذایی منبع سرشاری از فیبرها، اسیدهای چرب امگا ۳ و چربی‌های اشباع نشده هستند.

دکتر سعید یزدان خواه، متخصص قلب و عروق

[wp_ulike]

.برای ارتقاء کیفیت مطالب امتیاز دهید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر پری یکشنبه ۱۱ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 3219 مشاهده پرسش
    سلام دکتر. عذرخواهم بنده پلاکت خونم ب شدت پایین بود بخاطر اینک تغذیه خوبی نداشتم ی مدت و این کمبود پلاکت باعث شد خونریزی دوران پریودیم قطع نشه و کارم ب بیمارستان و وصل خون برسه. میخام بدونم میتونم دوران پریود ک خونریزی هنوز ادامه داره جگر بخورم و ایا خوردن جگر حین پریودی باتوجه ب کمبود پلاکت مشکلمو و خونریزی رو بیشتر نمیکنه یا ک کمک کننده س؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۱۱ مهر ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب مصرف جگر در دوران پریود منعی ندارد ولی به کاهش میزان خونریزی و بالا بردن پلاکتها نیز کمکی نخواهد کرد
  • تصویر کاربر خوش چهارشنبه ۲۴ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 176 مشاهده پرسش
    Asking for pacemaker implant medical consultant
    Dear Mr. Dr. Yazdan Khah,
    Please be informed, I contact you from Iran to have your medical consultant, if possible.
    This means that I would be grateful and thank you, if you consider below paragraph and let me know your opinion in response to questions as a heart special expert, if possible.
    Patient Age: 50
    Patient Sex: Female
    Patient Surgical operation type: pacemaker implant (2 chambers)
    Patient Surgical operation date: 6 months ago

    After 6 months, she has experienced some pain of body yet, as described below:
    1- Repetition of pain: Have not any regular pattern
    2- Severity number of pain: 5 (1-10 score)
    3- Most feeling time of pain: In most case, when doing a physical activity
    NOTE: sometimes in rest time position
    4- Affected position of pain: Hand up position, sleeping on the left side
    5- Affected body location of pain: the location of implant on chest (pain with temporary hot feeling), from left arm to left hand (pain with temporary hot feeling)
    6: Duration of pain: 10 minutes (temporary)
    Note: No having any reportable problem, except for above item

    Questions:
    Q1: Is it a normal pain?
    If it is not, so she needs to call Doctor, please inform me.
    Answer?
    Q2: Could she expect to have a normal life without any pain after this kind of surgical operation?
    Answer?


    At the end of letter, let me thank you for time spending to provide response, consideration, guidance and helping in advance.
    Best regards,
    Hamed Khoshniat
    hamedkhoshniat@yahoo.co.uk
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۲۴ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      Thanks for your consultation there is no any normal pain so any pain is abnormal and should evaluated for its cause and treated properly I suggest that first step refer her to physical medicine expert or an internist for evaluation and diagnosis. According to pain description It is unlikely that this pain be due to pacemaker implantation perse and most probably it has another .etiology It is very likely that she has a normal life if there was not another major disease.
  • تصویر کاربر م شنبه ۱۳ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 191 مشاهده پرسش
    باسلام خدمت جناب آقای دکتر عروق اسکالپ چه شریان چه ورید را با چه روش های تشخیصی میتوان به خوبی بررسی کرد؟باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۱۳ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب روشی برای این منظور وجود ندارد
    2. تصویر کاربر م شنبه ۱۳ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      باعرض پوزش خوب جناب دکتر اگر فردی در عروق این نواحی مشکلی پیدا کند برای دیدن این عروق چگونه میتوان اقدام کرد ؟ممنون میشم پاسخ بدید
    3. تصویر کاربر م شنبه ۱۳ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      معمولا ازچهروش های پاراکلینیکی استفاده میشود؟
    4. تصویر کاربر م شنبه ۱۳ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      معمولا ارچه روش های پاراکلینیکی استفاده میشود؟
    5. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۱۳ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      بر اساس علائم موضعی همان محل سونوگرافی داپلر خواهد شد
    6. تصویر کاربر م شنبه ۱۳ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      آنژیوگرافی یاسی تی انژیو گرافی چه طور؟اازاین روش ها نمی توان برای بررسی این عروق استفاده کرد؟
    7. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۱۳ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      بستگی به تشخیص بالینی روش تشخیصی مناسب انتخاب خواهد شد
    8. نمایش سایر 6 پاسخ
  • تصویر کاربر رضا سه شنبه ۲ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 205 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید اقای دکتر
    بند از بچگی سوراخ مادر زادی دارم که گفتن نیاز به عمل نیست ریز هست و دریچه آئورت mild نوشته تو اکو
    و تو این ۳۰ سال عمرم‌هیچ وقت مشکلی نداشتم خداروشکر حالا سوالم‌اینه من کارمندم کارمم سنگینه و بدنسازی هم ورزش که علاقه دارم و م مقاممم اوردم و دوست دارممم ادامه ورزش بدنسازی بدم واسه خوشتیپیم فقط
    مشکلی نداره من ادامه بدنسازی با وزنه بالا ۵۰ کیلو بزنم
    اکو و مدارک پزشکی هم ارسال کردم خدمتتون
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۲ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب از ورزش بدنسازی اجتناب کنید. میزان وزنه قابل برداشتن با هیچ معیاری قابل تعیین نیست
    2. تصویر کاربر رضا سه شنبه ۲ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      ببخشید نمیشه اقای دکتر سوزاخ vsd ببندم حالا با یه روش جدید بدون عمل از لحاظ vsd خطر داره یا دریچه ائورت بیشتر
      بنظرتون پس من چیکار کنم یعنی هیچ زوری برای هیچ وسیله ای نزنم حتی کارم یعنی ولی خدایش هم چیزیم نشده بخام درستش کنم خودتت برام انجام میدین
    3. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۲ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      با روش های کمتر تهاجمی قابلیت اصلاح ندارد و در صورت نیاز به مداخله باید جراحی قلب باز انجام شود و بر اساس اطلاعات بدست آمده از اکوکاردیوگرافی در مورد زمان مناسب برای جراحی تصمیم گیری خواهد شد. بنده جراح قلب نیستم و در مورد شما همکاران محترم متخصص جراحی قلب کمک خواهند کرد
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر یحیی شنبه ۱۶ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 195 مشاهده پرسش
    سلام وعرض ادب واحترام
    من 39سال سن دارم
    دکترا گفتن 3رگ اصلی 95درصد گرفتگی داره بیمارستان مراغه گفتن با آنژیوگرافی باز نمیشه اورژانسی اعزام شدم تبریز
    عمل باز شدم 9ماه گذشته ولی مثل همون روزای قبل از عمل تنگ نفس وناراحت ودرمانده ام
    دارم میمیرم
    عکس رنگی وهرکاری گفتن کردم هرداروی گفتن خریدم گفتن ولی باز حالم خیلی بده
    تا اینکه واقعا زده ب اعصابم گفتن برو دکتر اعصاب دکتر اعصاب گفت تنگ نفسیت جای خود اعصابت داغون شده ازدست حملات داشتم میمردم دوست داشتم بمیرم
    قرص داد تقریبا کم شده ولی باز خیلی رنجورم وتنگ نفس وپانیک دارن ازپا درم میارن
    نمیدانم علاج میشم یا نه ولی بی ادبی نباشه کلن بی اعتماد شدم وبی انگیزه

    الان من نمیدانم واقعا نمیدانم به دکتر قلب مراجعه کنم یا دکتر اعصاب وروان
    یا هردو


    اره والا دکترجان
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۱۶ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      پاسخ شما در سوال قبلی داده شد
  • تصویر کاربر الینا دوشنبه ۱۱ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 234 مشاهده پرسش
    ممنون از راهنمایی تون . یه سوال دیگه هم دارم من اگه برای کم کردن تری گلیسیرید خونم دارو بخورم باید این دارو رو تا آخر عمر بخورم؟ و اگه پس از پایین اومدن تری گلیسیرید دارو رو قطع کنم دوباره تری گلیسیرید افزایش پیدا میکنه ؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۱۱ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب پاسخ هر دو سوال شما بله است
  • تصویر کاربر مهدی جمعه ۲۵ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 170 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید من ۳۹ سالمه و ازمایش دادم تری گلیسرید بدنم بالا بود ۴۰۰بود الان کپسول فنوفیبرات استفاده میکنم شبی یک عدد حالا میخوام بدونم چ رژیم غذایی برای من خوبه چون هر چیزی مصرف میکنم پاهام داغ میشه و سرگیجه میگیرم بدنمم خیلی کسل میشه اگ ممکنه راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه جمعه ۲۵ تیر ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب از غذاهای چرب و مصرف روغن جامد و پالم اجتناب کنید
  • تصویر کاربر ارش چهارشنبه ۲۳ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 166 مشاهده پرسش
    سلام من ازمایش خون دادم تری گلیسریدم ۴۰۰بوده با رژیم درمان میشه یا باید دارو مصرف کنم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۲۳ تیر ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب در صورت طبیعی بودن میزان HDL نیازی به مصرف دارو نیست
  • تصویر کاربر لی شنبه ۱۹ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 229 مشاهده پرسش
    سلام .میزان eos خون من 0/49 و 7/4 می باشد.لطفا بفرمایید تا چه اندازه خطرناک است و من چکار باید بکنم؟ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۱۹ تیر ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب منظور شما میزان ائوزینوفیل خون است؟
  • تصویر کاربر پ سه شنبه ۱۵ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 205 مشاهده پرسش
    دکتر ممنون از پاسخ به سوال قبل بخدا تو روستای مرزی هستم تا دکتر دوساعت فاصله تصویر اکو وهلتر میفرستم که خواستین فقط من بچه شیر خوار دارم ودرد نقطه ای همراه با درد سر دل هم دارم ودروغ هم میزنم .دو روز متورال نخوردم درد دارم دکترا میگن هیچی نیست اگه نیست این درد چیه .کمک‌کننده ترا خدا
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۱۵ تیر ۰( 2 سال پیش)
      اکو تقریباً طبیعی است
درحال دریافت اطلاعات