چرا ضربان قلب بالا دارم؟ [یهو تپش قلب گرفتم]

زمانی‌که احساس می‌کنید قلبتان در سینه می‌کوبد، می‌لرزد یا به‌نظر می‌رسد که برای لحظه‌ای نمی‌تپد، احتمالا فکر می‌کنید ضربان قلب بالا دارید. اگرچه این علائم می‌توانند خیلی ترسناک باشند ولی بیشتر آن‌ها جدی نیستند و نیازی به درمان ندارند. اگر دلایل ضربان قلب تند را بدانید به شما کمک می‌کند تا در هنگام وقوع این اتفاق، نترسید و بدانید که چه زمانی باید با فوق تخصص قلب و عروق مراجعه کنید.

علت ضربان قلب بالا

زمانی که دچار ضربان قلب کوبنده و تند می شوید شاید در نگاه اول به یاد بیماری قلبی بی افتید اما همیشه اینگونه نیست و دلایل زیادی می توانند سبب ایجاد ضربان قلب بالا شوند:

⚠️ استرس و نگرانی

احساسات شدید می‌تواند باعث آزاد شدن هورمونی شوند که ضربان قلب را بالا می‌برد. در این شرایط حتی اگر در خطر نباشید، بدن خودش را برای رویارویی با شرایطی خطرناک آماده می‌کند. حمله‌های پانیک (وحشت‌زدگی) لحظه‌هایی هستند که در آن‌ها به‌شدت می‌ترسید و معمولا تا چند دقیقه ادامه پیدا می‌کنند. علائم آن شامل: تپش قلب، عرق‌کردن، یخ‌کردن، مشکل تنفسی و درد قفسه سینه می‌شود. زمانی‌که فردی دچار حمله پانیک می‌شود ممکن است فکر کند دچار حمله قلبی شده‌است. اگر در این شرایط مطمئن نیستید و یا به وضعیت طبیعی خود برنگشتید، به پزشک قلب مراجعه کنید.

⚠️ ورزش‌کردن

تمرینات ورزشی در هنگام آلودگی هوا

ورزش‌کردن برای شما مفید است. زمانی‌که به‌سرعت می‌دوید یا با دوچرخه ثابت به‌شدت تمرین می‌کنید، به‌طور طبیعی ضربان قلبتان افزایش می‌یابد. در طول ورزش، قلب شما برای تقویت عضلات خون بیشتری به آن‌ها پمپاژ می‌کند. اگر در این شرایط قلبتان کوبید یا به لرزش افتاد، شاید به این دلیل است که برای مدتی ورزش نکرده‌اید و بدنتان آمادگی لازم را نداشته‌است. ضربان قلب تند غیر عادی یا آریتمی قلب هم هنگام انجام تمراینات ورزشی می‌تواند باعث بروز تپش قلب شود.

⚠️ کافئین

آیا سرعت ضربان قلب شما بعد از نوشیدن قهوه روزانه افزایش می‌یابد؟ کافئین، محرکی است که ضربان قلبتان را افزایش می‌دهد و ممکن است بدن‌تان این مقدار کافئین را از قهوه، نوشابه، نوشابه انرژی‌زا، چایی، شکلات و یا خوراکی‌های دیگر دریافت کند. مطالعه‌ای در این مورد نشان می‌دهد که احتمال آن بسیار کم است که مصرف کافئین موجود در قهوه، چای و شکلات در افراد سالم منجر به تپش قلب شود ولی متخصصان نمی‌دانند که آیا ممکن است در افرادی که اختلال ریتم قلبی دارند، مصرف این خوراکی‌ها باعث تحریک‌شدن ضربان قلب شود یا خیر.

⚠️ نیکوتین

مواد شیمیایی اعتیادآور مثل نیکوتین که در انواع سیگار و دیگر محصولات تنباکو یافت می‌شود، فشار خون شما را بالا می‌برد و باعث تند شدن سرعت ضربان قلب می‌شود. ترک سیگار یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌توانید برای سلامت قلبتان انجام دهید ولی این کار باعث نمی‌شود که بلافاصله تپش قلبتان آرام شود. چسب نیکوتین و دیگر جایگزین‌های نیکوتین هم می‌تواند باعث تپش قلب شود. تپش قلب می‌تواند یکی از علائم ترک مصرف نیکوتین باشد ولی این علائم بعد از سه تا چهار هفته از بین می‌روند.

⚠️ تغییرات هورمون‌ها

خانم‌ها ممکن است در زمان قائدگی، زمان بارداری، قبل از یائسگی یا در زمان یائسگی احساس کنند که ضربان قلبشان افزایش یافته‌است. دلیل این اتفاق، سطح هورمون است. افزایش ضربان قلب معمولا موقتی است و دلیلی برای نگرانی در مورد آن وجود ندارد. اگر حامله هستید، تپش قلب ممکن است به‌دلیل کم خونی اتفاق بیفتد که به این معنی است که شما به اندازه کافی گلبول قرمز ندارید که اکسیژن را در سراسر بدنتان حمل کند.

⚠️ تب

زمانی که به‌خاطر بیماری تب دارید، بدن شما نسبت به شرایط عادی انرژی بیشتری مصرف می‌کند که می‌تواند باعث ایجاد تپش قلب شود. معمولا دمای بدنتان باید بالاتر از ۳۸ درجه سانتی‌گراد باشد تا بر ضربان قلبتان تأثیر بگذارد.

⚠️ داروها

عوارض جانبی بعضی از داروهایی که پزشک تجویز می‌کند یا داروهای بدون نسخه می‌تواند شامل تپش قلب باشد، این داروها شامل موارد زیر است:

  • آنتی‌بیوتیک
  • داروهای ضد قارچ
  • داروهای ضد روان‌پریشی
  • اسپری‌های تنفسی آسم
  • داروهای سرماخوردگی و سرفه
  • قرص‌های رژیمی
  • داروهای فشار خون بالا
  • قرص‌های تیروئید

اگر یک یا چند نمونه از این داروها را مصرف می‌کنید، از پزشکتان در مورد تأثیر آن‌ها بر ضربان قلب بپرسید. تا زمانی که از سمت پزشک مطئن نشده‌اید، مصرف هیچ دارویی را قطع نکنید.

⚠️ فشار خون پایین

زمانی‌که یکی از وعده‌های غذایی‌تان را حذف می‌کنید، آیا تا به حال پیش آمده‌است که احساس کنید که بدنتان می‌لرزد، ضعف کرده‌اید و یا بدخلق شده‌اید؟ در این شراط هم ممکن است دچار تپش قلب شوید. زمانی‌که سطح قند خون‌تان کاهش پیدا می‌کند، بدن شما هورمون استرس مثل آدرنالین آزاد می‌کند تا خود را برای شرایط کمبود غذایی بدن آماده کند. آدرنالین باعث افزایش ضربان قلب می‌شود.

برای آشنایی با علائم فشار خون پایین و کنترل آن روی لینک زیر کلیک کنید:

علائم فشار خون پایین که جدی گرفته نمی شوند!

⚠️ پرکاری تیروئید

غده تیروئید در گردن قرار دارد و شکل آن شبیه به پروانه است. این غده، هورمون‌هایی تولید می‌کند که مسئولیت مدیریت متابولیسم و بعضی دیگر فعالیت‌ها را بر عهده دارد. تیروئید پرکار (هایپرتایرویدیزم) می‌تواند مقدار زیادی هورمون تیروئید تولید کند. در این شرایط ضربان قلب آنقدر افزایش می‌یابد که حس می‌کنید قلبتان در قفسه سینه‌تان می‌کوبد. مصرف بیش‌از حد داروی تیروئید برای درمان غده تیروئید کم‌کار (هیپوتیروئیدی) هم می‌تواند منجر به ایجاد ضربان قلب نامنظم شود.

⚠️ اختلال ریتم قلبی

بعضی مواقع ریتم غیرعادی قلب که آریتمی قلب نام دارد، باعث ایجاد تپش قلب می‌شود.

  • فیبریلاسیون دهلیزی (AFiB) زمانی اتفاق می‌افتد که حفره فوقانی قلب که دهلیز نام دارد، به‌جای ضربان عادی انگار به قفسه سینه ضربه می‌زند.
  • تند تپشی قلب، ضربان سریع و غیر عادی قلب است که از دهلیز بالایی قلب شروع می‌شود.
  • تند تپشی بطنی، ضربان سریع قلب است که به‌دلیل سیگنال‌های اشتباهی که در حفره‌های پمپاژ پایینی یا بطن‌ها رخ می‌دهد، ایجاد می‌شود.

⚠️ الکل

اگر الکل زیاد می‌نوشید و یا بیشتر از حد معمول مصرف می‌کنید، ممکن است احساس کنید که ضربان قلبتان سریع‌تر شده‌است و یا در سینه می‌کوبد. این اتفاق معمولا در تعطیلات یا آخر هفته‌ها رخ می‌دهد زیرا در این روزها افراد، بیشتر الکل مصرف می‌کنند. به اصطلاح به این اتفاق، «سندروم قلب تعطیلات» می‌گویند. حتی ممکن است زمانی‌که مقدار خیلی کمی الکل مصرف می‌کنید، دچار تپش قلب شوید.

⚠️ انقباضات زودرس بطنی

انقباضات زودرس بطنی (PVCs) زمانی اتفاق می‌افتد که قلب، بیش از حد ضربان دارد. این شرایط زمانی رخ می‌دهد که دهلیزهای قلب خیلی زود فشرده می‌شوند. ضربان بیش‌از‌حد، قلب شما را از ریتم عادی آن خارج می‌کند و باعث می‌شود که احساس کنید قلبتان می‌لرزد، می‌کوبد و یا در قفسه سینه جهش دارد. اگر قلب سالمی دارید، دفعات پایین انقباضات زودرس بطنی موضوع نگران‌کننده‌ای نیست ولی اگر مشکل قلبی دارید و بیشتر مواقع دچار ضربان بیش از حد قلب می‌شوید باید آن را درمان کنید.

⚠️ کوکائین و دیگر مواد مخدر غیرقانونی

مواد مخدر غیر قانونی مثل آمفتامین، کوکائین و اکستازی برای قلب بسیار خطرناک هستند. کوکائین باعث افزایش فشار خون، بالابردن ضربان قلب و آسیب‌رسیدن به ماهیچه‌های قلب می‌شود. آمفتامین، سیستم عصبی‌ را تحریک می‌کند و ضربان قلب را افزایش می‌دهد. اکستازی باعث آزاد‌شدن ماده شیمیایی به نام نوراپی‌نفرین می‌شود که باعث بالارفتن ضربان قلب می‌شود.

چه زمانی برای ضربان قلب باید به پزشک مراجعه کنید؟

دارو های رایج فشار خون برای سالمندان

اگر سالم هستید و بعضی مواقع دچار ضربان قلب می‌شوید که فقط چند ثانیه طول می‌کشد، احتمالا جای هیچ نگرانی نیست ولی اگر تعداد دفعات آن افزایش یافت و علائمی مثل موارد زیر داشتید، به پزشک مراجعه کنید:

  • درد قفسه سینه یا فشار آن
  • تنگی نفس
  • سرگیجه
  • غش‌کردن

◼ چه موقع درد قفسه سینه ناشی از معده است؟ علائم درد قفسه سینه ناشی از معده

تشخیص علت ضربان قلب تند

 دکتر قلب می‌تواند از طریق آزمایش‌هایی که در ادامه می‌خوانید، دلیل تپش قلبتان را متوجه شود:

الکتروکاردیاگرام (ECG)

ای آزمایش به‌دنبال اختلال در سیگنال‌های الکتریکی است که ریتم قلبتان را کنترل می‌کند.

الکتروکاردیوگرام دینامیک یا هولتر

شما باید به‌مدت ۲۴ تا ۷۲ ساعت یک دستگاه التروکاردیاگرام قابل حمل بپوشید. این آزمایش می‌تواند اختلال‌های ریتم قلبی و هرگونه الگویی را که به آزمایش‌های بیشتر نیاز دارد، شناسایی کند.

دستگاه پایش ضربان قلب

شما باید این دستگاه را به‌مدت چند هفته بپوشید. هر زمان که علائمی را در خود مشاهده کردید با فشردن یک دکمه به دستگاه فرمان می‌دهید تا ریتم ضربان قلبتان را ضبط کند.

اکودیاگرام

این آزمایش برای ایجاد تصویری از قلب از امواج صوتی استفاده می‌کند و مشکلات قلبی مرتبط با ساختار قلب را شناسایی می‌کند.


دکتر سعید یزدانخواه فوق تخصص قلب و عروق در تهران

[wp_ulike]

.برای ارتقاء کیفیت مطالب امتیاز دهید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مهنا چهارشنبه ۳ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 193 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر ببخشین من برای تپش قلبم قبلا بهتون پیام دادم که دلیلش دیدن فیلم ترسناک بود.تا حالا سابقه تپش قلب یا بیماری قلبی نداشتم.اکوی قلب و نوار قلبمم مشکل نداشت.قرص متورال ۵۰ رو پزشکم تجویز کردن هر ۱۲ ساعت نصف قرص.سنمم ۱۹ ساله.پنج روز مصرف کردم تقریبا میشه گفت خوب شدم.طبق دستورتون برای قطع قرصم اونو روزانه دوبار و هربار یک چهارمش رو مصرف میکنم.ولی بازم تپش قلب رو دارم.خواستم بدونم زود بود واسه پایین اوردن دوز دارو؟دوباره به همون روال قبل ادامه بدم؟ینی همون روزانه دوبار و هربار نصف قرص؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۳ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب لطفاً دارو را با حداقل دوزی که علایم شما را کنترل می‌کند فعلا ادامه دهید.
  • تصویر کاربر مریم دوشنبه ۱ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 221 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خسته نباشید
    من بیماری کرونا دارم ... از دیروز تا امروز در دست چپ و کتف و شانه ی چپ و کمر و سمت چپ قفسه ی سینم درد دارم که هی میگیره و ولومیکنه و یه حس سنگینی که اذیتم میکنه ... و گاهی با نفس تنگی ...احساس میکنم یه رگی از نزدیکای زیربغل درد میگیره و وصل میشه به قلبم
    میتونه از قلبم باشه ایا نیاز هست نوار قلب بگیرم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۱ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب بله حتماً نوار قلب بگیرید احتمال درگیری ریه زیاد است.
    2. تصویر کاربر مریم دوشنبه ۱ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      این نوار قلبه .... گفتن نرماله ... دو هفته از کرونا میگذره ... سرفه و تنگی نفس و سوزش گلو به لطف خدا نداشتم .. اکسیژن ۹۸ بود .. ایا باز هم احتمال درگیری ریه میدید
    3. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۱ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      نوار قلب طبیعی است ولی اگر در زمانی که نوار قلب را گرفته اید درد سینه نداشته اید نیاز به تکرار نوار قلب است و در غیر اینصورت نیاز نیست و اقدام دیگری از نظر قلبی لازم نیست احتمال درگیری ریه کم است. در صورت ادامه درد سینه یک اکوکاردیوگرافی نیز انجام دهید.
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد شنبه ۱۵ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 217 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    وقت بخیر
    مشکل من ترس و تپش قلبه
    موقعی که تپش قلب میگیرم یه جوری میشم انگار تنگی نفس پیدا میکنم و دستم میلرزه و در کنار این تپش قلب ترسی هم میاد سراغم که وای حالا چیکار کنم حالا حالم خوب نیست این کار تشدید میکنه تپش قلب من رو
    همه دکتر هم رفتم جواب نداده
    بنظر شما باید پرانول مصرف کنم موقع اضطراب؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۱۵ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض احتمالاً دچار حمله پانیک میشوید میتوانید از پروپرانولول و آلپرازولام استفاده کنید.
    2. تصویر کاربر محمد شنبه ۱۵ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      در اکثر مواقع حالم خوبه فقط با اتفاقات خاصی اینجوری میشم
      مثلا موقع مسافرت یا جایی همش اضطراب و تپش قلب میاد سراغم
      تپش قلبم خیلی زیاد میشه جوری که انگار قلبم تو دهنمه بعد از چند دقیقه خوب میشم
      مجبورم قبل از جایی رفتن پرانول مصرف کنم تا این حمله بهم دست نده
      خواستم بدونم اتفاق خواستی برام نمیفته ؟؟
      یا خودم دارم به خودم سخت میگیرم
    3. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۱۵ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      جای نگرانی نیست
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر نازنین یکشنبه ۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 249 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من امروز آخرین نفر پیش شما ویزیت شدم گفتید مشکل قلبی ندارم
    و یه قرص معده واسم نوشتید
    یادم رفت بهتون بگم هر چند وقت یه بار یه تپش قلب کوبنده هم دارم اونم از قلبم نیست ؟؟؟
    1. تصویر کاربر نازنین یکشنبه ۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      و اینکه امشب یه غذای تند خوردم بعد از اون یه حالت اضطراب و تپش قلب دارم وسط سینم یه جوریه ممکنه از تندیه غذا باشه ؟؟؟
    2. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب در صورتی که این حملات طپش قلب مکرر است مثلاً هفته ای یک یا چند بار اتفاق بیفتد نیاز به انجام هولتر نوار قلب دارید و در غیر اینصورت توصیه می‌کنم که در زمان طپش قلب تعداد ضربان قلب خود را اندازه گیری کنید و در صورتی که مدت طپش قلب به اندازه ای است که فرصت کافی برای گرفتن نوار قلب دارید در حین طپش قلب به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه کرده و نوار قلب بگیرید تا وجود و یا عدم وجود آریتمی مشخص شود و بر اساس اطلاعات بدست آمده از نوار قلب در مورد ضرورت درمان تصمیم گیری شود.
    3. تصویر کاربر نازنین یکشنبه ۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      نه خیلی کم پیش میاد اما چشم اگه پیش اومد میرم نوار قلب میدم میام خدمتتون ممنونم
    4. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      انشاالله که بشه در زمان مناسب نوار قلب حین طپش شما ثبت بشه
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر مهدی جمعه ۳۰ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 221 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر-برای تعریق بدن چه کار کنیم؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه جمعه ۳۰ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب لطفاً با یکی از همکاران محترم متخصص بیماریهای پوست مشورت بفرمایید.
  • تصویر کاربر احسان شنبه ۱۷ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 208 مشاهده پرسش
    باسلام وعرض خسته نباشید خدمت جناب دکتر
    جناب دکتر یک فرد۶۰ساله که مدام بی حال میشود ودارای فشارخون وقنددیابت میباشد علت ان چیست؟
    درضمن هم فشارخون وهم قند نرمال مییاشد ودارای سنگ کلیه هم میباشد وعلایم درد یاسنگ مربوط به کلیه دیده نمیشود
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۱۷ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب عملکرد کلیه ها طبیعی هستند؟
  • تصویر کاربر احسان شنبه ۱۷ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 234 مشاهده پرسش
    باسلام وعرض خسته نباشید خدمت جناب دکتر
    جناب دکتر یک فرد۶۰ساله که مدام بی حال میشود ودارای فشارخون وقنددیابت میباشد علت ان چیست؟
    درضمن هم فشارخون وهم قند نرمال مییاشد
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۱۷ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب نیاز به ویزیت توسط یکی از همکاران محترم متخصص بیماریهای داخلی و انجام تست‌های تشخیصی دارند. لطفاً در صورت وجود سایر علائم آنها را نیز بفرمایید.
  • تصویر کاربر دهقان چهارشنبه ۷ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 2592 مشاهده پرسش
    من خانم 51 ساله برای چکاب سونوگرافی دادم بشرح زیر است:کبد دارای ابعاد بزرگتر از حد طبیعی بوده, اکوی پارنشیم کبد یکنواخت و افزایش یافت با نمای کبد چرب گرید 2 دیده شد. span=145 mm در آزمایش خون آنزیم sgpt=22 و sgot= 23 است آقای دکتر نظرتان چیست؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۷ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب مبتلا به کبد چرب هستید و علاوه بر کاهش وزن (در صورت چاقی) و رعایت رژیم غذایی کم چرب در صورت بالا بودن چربی خون و یا دیابت باید این بیماری‌ها نیز کنترل شوند در صورت استفاده از الکل، مصرف آن را متوقف کنید و همچنین از داروهایی نظیر لیورگل استفاده بفرمایید. در نهایت توصیه می‌کنم که با یکی از همکاران محترم متخصص بیماریهای گوارشی نیز مشورت بفرمایید
  • تصویر کاربر ابراهیم جمعه ۱۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 230 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید ممنون از جواب تان، به متخصص مراجه کردم گفت علائم طبیعی‌است گفتم چطور طبیعی است که من در این حالت دچار تنگی نفس لرزه ودیگر قادر به صحبت نیستم و رگه‌های سینه و دستها دارد می‌ترکد و دستهایم مثل آدمهای عب افتاده جمع و قفل می شود و پاسخ الان علائم طبیعی است هر وقت دچار این عارضه شدید مراجه کنید. این سومین بار است که این اتفاق می افتد نمی دانم چکار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه جمعه ۱۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب شما نیاز به بررسی از نظر ابتلا به عوامل بالا رفتن شدید و ناگهانی و گذرای فشارخون نظیر فئوکروموسیتوما دارید
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۱۶ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 241 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر وقتتون بخیر باشه

    اقای دکتر من در چند ماه اخیر با مشکلی عجیب رو به رو بودم! من یک وسیله ای دارم که باهاش میتونم ریتم قلبی ام رو ببینم چیزی شبیه به ecg

    معمولا ریتم قلبی همیشه نرمال هست فقط زمانی که در خواب جنب میشم فردای اون روز اگر استرسی بهم وارد بشه ریتم قلبی به شکلی در میاد که چند ضربان سریع زده میشه و یک ضربان جا می افته و باز دوباره این به حرکت در میاد اما اگر به حالت دراز کش باشم این اتفاق خیلی کمتر میشه و معمولا با گذشت زمان استراحت و یا خواب خوب میشه ( ۱۲ ساعت )

    اقای دکتر با خوردن شیر یا اب زیاد هم این قضیه حل میشه

    خیلی برام عجیبه که این علت چی میتونه باشه اخه جوان ۲۶ ساله مجرد هستم و اگر ازدواج کنم برای این مشکل شاید نتونم رابطه جنسی داشته باشم لطفا کمک کنید ممنون میشم
    1. تصویر کاربر محمد یکشنبه ۱۶ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      راستی اقای دکتر من تو اون شرایط pvc هیچی حس نمیکنم که ریتم بهم خورده و فقط با اون دستگاهه میتونم تشخیص بدم ممنون از شما
    2. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۱۶ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب من از این دستگاهی که می‌فرمایید و دقت آن اطلاعی ندارم و اصولاً این وسایل حداقل در حال حاضر جایگزین مناسبی برای نوار قلب و هولتر نیستند لذا پیشنهاد میکنیم که در صورت شک به آریتمی از هر نوع یک هولتر نوار قلب ۴۸ تا ۷۲ ساعته انجام دهید تا آریتمی احتمالی بصورت مستند ثبت شده و بر اساس این اطلاعات در مورد وضعیت شما تصمیم گرفته شود
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات