از دکتر بپرسید
فشار خون مینیمم بالا - پرسش 5981
داود یکشنبه ۵ بهمن ۹۹( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 544 فشار خون
همسر من در تاریخ 99/8/14 در حالی که در هفته 30 بارداری و بدون هیچ سابقه فشار خونی بودند با درد زیاد در ناحیه بالای شکم بلافاصله به بیمارستان مراجعه کردند و پس از اندازه گیری فشار 19/14 تشخیص اکلامپسی شدید داده شد. متاسفانه دو نوبت تشنج کردند که برای انجام عمل جراحی به بیمارستان دولتی انتقال دادند فشار در اتاق عمل 26/18 بود پس از عمل و خروج جنین که متاسفاه حدود 6 ساعت قبل فوت شده بود به ICU منتقل شدند و به علت ATN کلیه و تشخیص سندروم HELLP 10 جلسه تحت دیالیز قرار گرفتند و در طول بستری فشار های 15 تا 18 داشتند که لابتالول و TNG به صورت دریپ تزریق میشد. پس از 17 روز با کراتینین 2/7 مرخص شدند. در حاضر مقدار اوره و کراتینین در رنج نرمال بوده و قرص آملودیپین شب ها و بیزوفار 2/5 روزها جهت نترل فشار مصرف میکنند. فشار ماکزیمم تقریبا در رنج 11 تا 12 بوده اما فشار مینیمم تقریبا 8 تا 10 می باشد. به نظر شما مصرف این داروها جهت کنترل فشار چقدر نیاز به زمان دارد؟ برای کاهش فشار مینیمم چه باید کرد؟ ضمنا اکوی قلب انجام شده برون ده قلبی 55% و ضخامت دیواره قلب 0.9 اعلام شده... ممنون میشم راهنمایی کنید.
دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۴ بهمن ۹۹( 5 سال پیش) داود شنبه ۴ بهمن ۹۹( 5 سال پیش)
دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۵ بهمن ۹۹( 5 سال پیش)