از دکتر بپرسید

فشار خون و پانيك - پرسش 2231

  • تصویر کاربر عظيم یکشنبه ۱۹ آبان ۹۸( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 458 فشار خون
    سلام آقاي دكتر من براي فشار خون از قرص ايندرال 20 شبي يك عدد استفاده مي كنم و يك قرص ترازوسين 2 براي بزرگي خوش خيم پروستات مي خورم فشارم كنترل است آيا مصرف ايندرال براي سن و سال من ضرر داره ضمنا پرولاپس خفيف ميترال هم دارم و فشارم با لوزارتان و امثال آن كنترل نميشه چون شبها اگر متورال يا ايندرال را نخورم دچار عرق كردن، سرگيجه و بالا رفتن ضربان و بتدريج فشار خون ميشم نظرتون چيست اكو هم دو كماه قبل انجام دادم فقط ايندرال باعث بالا رفتن تريگليسريد ميشه. نصف سرترالين 50 هم ميخورم كه با مصرف آن هم دچار پانيك نميشم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۱۹ آبان ۹۸( 6 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      در مورد سن خود اشاره ای نفرموده اید که سوال مربوط به سن را بتوانم پاسخ دهم ولی علی الاصول مصرف پروپرانولول و داروهای خانواده بتا بلاکر محدودیت سنی خاصی ندارند نکته‌ای که در مورد مصرف روزانه یک بار پروپرانولول اشاره فرمودید آن است که نیمه عمر این دارو کمتر از ۲۴ ساعت است و مصرف روزانه یک نوبت با عدم مصرف آن عملاً یکسان است

به سیستم پرسش از دکتر سعید یزدانخواه متخصص قلب و عروق در تهران خوش آمدید. شما بیمار عزیز می توانید پرسش خود را از طریق پرسش از دکتر مطرح کنید. همچنین برای مشاهده پرسش های شایع دیگر بیماران بر روی سوالات شایع را کلیک کنید.