از دکتر بپرسید
فشارخون مینیم من بالا هست مثلا ۱۳ روی ۹ یا ۱۴ روی ۹ گاهی هم تا ۱۰ میره باوجود خوردن یک عدد متازیرو در ضمن سنم ۴۹ سال هست - پرسش 5892
حسینی جمعه ۲۶ دی ۹۹( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 5180 فشار خون
علت بالا بودن فشار خون مینیمم
دکتر سعید یزدانخواه جمعه ۲۶ دی ۹۹( 5 سال پیش) سلام و عرض ادب علل بالا بودن فشارخون سیستولی و دیاستولی تفاوت چندانی ندارند و در ۹۰- ۹۵ درصد موارد علتی برای فشارخون خون یافت نمی شود و در ۵-۱۰ درصد موارد علتی یافت میشود که شایعترین علل آن مشکلات بافتی و یا عروقی کلیه است