از دکتر بپرسید
سلام و عرض ادب انژیوگرافی - پرسش 1335
سیما سه شنبه ۱۲ شهریور ۹۸( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 864 تپش قلب
اقای دکتر مادر من سه ماه پیش دچار یه حمله قلبی خفیف شدن دست و قلبش دچار تیر کشیدن شد بعد ازون ما بردیم دکتر بعد از نوار قلبی گفتن که یکی از رگ هاش ضربانش مناسب نیست برای همین نوشتن به اسکن هسته و ازمایش کامل در جوابش گفتن نیاز به انژیو داره ولی ما پیش دوتا دکتر دیگه هم بردیم گفتن نه نیازی نیست با دارو حل میشه یکی از رگ هاش یه خورده رسوب داره برای اطمینان نوشت سی تی انژیو اونم ۲۰ شهریور وقت داره ولی از اون روز مادرم تپش قلب های ناگهانی و تنگی نفس داره برا همین امروز یه دکتر دیگه هم بردیم اولش گفته نیازی نیست ولی وقتی مامانم گفت تنگی نفس دارم نوشته انژیو
اقای دکتر حالا ما چیکار باید کنیم من از انژیو خیلی میترسم به نظرتون مادر نیاز به انژیو داره مشکل قلبش چیه با توجه به این علائم و اینکه در چه صورت باید انژیو کرد
سپاس فراوان
دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۱۲ شهریور ۹۸( 6 سال پیش)
در صورتی که پزشک معالج با بررسی شرح حال و معاینه و رویت نوار قلب، نتیجه اکو و اسکن قلبی متقاعد شود که بیمار نیاز به آنژیوگرافی دارد از انجام آنژیوگرافی ترسی نداشته باشید
آنژیوگرافی امروزه به تعداد زیاد انجام میشود و همکاران ما در این زمینه تجربه بسیار خوبی دارند
اینکه در چه موردی بیمار نیاز به آنژیوگرافی دارد همان گونه که قبلاً عرض کردم مجموعه علائم و نشانه ها و یافته های معاینه قلب و اطلاعاتی که از نوار قلب ، تست ورزش، اسکن هسته ای و سایر موارد پاراکلینیکی به دست میآید تعیین کننده این است که آیا بیمار نیاز به آنژیوگرافی دارد یا خیر