از دکتر بپرسید
سلام و عرض ادبتپش قلب و ارتباط آن با افتادگی دریچه میترال - پرسش 1933
امیر یکشنبه ۱۴ مهر ۹۸( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 513 افتادگی دریچه میترال
از آن زمان هرسال یکبار درچار تپش قلب شدید میشوم که بارآخر هنگام انجام اکو دکتر تپش قلب رو مشاهده کرد و درخواست نصب هولتر24 ساعته کردند و پس از دیدن نتایج هولتر گفت احتمالا مشکل از هدایت الکتریسته در قلب باشه و نیاز به ابلیشن باشه
بنظر شما آیا تپش قلب مربوط به افتادگی میتراله یا به جریان الکتریسته قلب مربوط میشه؟ و اینکه ضربان قلبم در حالت طبیعی 60 هستش و دو هفته هست که قرص کونکورد 2.5 مصرف میکنم امیر چهارشنبه ۱۰ مهر ۹۸( 6 سال پیش)
دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۱۴ مهر ۹۸( 6 سال پیش)
متاسفانه در مدارک ارسالی گزارش کامل اکو وجود ندارد و اشارهای به پرولاپس نشده است
آریتمی مشخص شده در هولتر نوار قلب شما فیبریلاسیون دهلیزی است و در صورتی که با درمان دارویی مناسب کنترل نشود ابلیشن را برای شما توصیه می کنم
فیبریلاسیون دهلیزی ارتباطی با پرولاپس میترال ندارد مگر اینکه پرولاپس همراه با نارسایی دریچه میترال باشد و منجر به بزرگی دهلیز چپ شود که در شما این پدیده وجود ندارد