از دکتر بپرسید
بالا بودن فشارخون دیاستولیک - پرسش 4736
هادی پنجشنبه ۳ مهر ۹۹( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 494 فشار خون
بنده 38 سال سن دارم با وزن 78 کیلو و قد 165 ، دو سه سالی هست که درگیر افزایش فشار خون مینمم هستم. تو این مدت با تجویز پزشک ان قرص های متنوعی از جمله کاپتوپریل ، لوزارتان و آملوپرس به تناوب استفاده کردم ولی متاسفانه فشار مینمم همچنان بالاست. تو زمانهای طبیعی 12/9 یا 13/10 و در زمانهایی که درد پشت سر دارم به 14/10 یا 14/12 میرسه. با توصیه پزشک متخصص قلب آزمایش تیروئید دادم و متوجه شدم که کم کاری تیروئید دارم و روزانه یکعدد قرص لئوتیروکسین مصرف میکنم. اکو و تست ورزش هم انجام دادم که مورد خاصی از نظر متخصص قلب وجود نداشت. آیا دلیل بالا بودن فشار دیاستول من کم کاری تیروئیده و ممکنه با کنترل تیروئید فشار خونم نرمال بشه؟
با تشکر از شما
دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۳ مهر ۹۹( 5 سال پیش)