از دکتر بپرسید
سلام و عرض ادب تاثیر مصرف ویتامین D بر نارسایی قلب - پرسش 1674
مهرداد شنبه ۳۰ شهریور ۹۸( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 877 آنژیوپلاستی
آقای دکتر : به دلیل سکته ایسکمیک و گرفتگی عروق کرونری( در شهریور 1397 آنژیوپلاستی شدم) قدرت برون دهی بطن چپ قلب من در حال حاضر حدود 30-25% است در حال حاضر با رعایت رژیم غذایی و کنترل فعالیت های شدید بدنی و استفاده از چند قلم دارو بدون هیچ مشکلی در حال فعالیت روزانه و کاری هستم. راستش! پایین بودن EF اثر روانی بدی در من به جا گذاشته است؛ کمی از خانواده دور شده ام.
سئوال: آیا تاثیر مکمل ویتامین D باعث بهبود نارسایی قلب می شود( مقاله پیوست)؟ برای بالابردن EF بطن چپم چه راهکاری پیشنهاد می کنید؟
با تشکر از بزرگواری شما - مهرداد رادمهر
دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۳۰ شهریور ۹۸( 6 سال پیش)
خیر با مصرف ویتامین دی نمی توان مقدار برون ده قلب را افزایش داد و در مورد اینکه چه داروهایی میتوانند این کارو انجام دهند اگر افت عملکرد قلبی به علت سکته قلبی بوده باشه و بعد از گذشت یک سال هنوز در همین حد باقی مانده است متاسفانه برای بالا بردن میزان افت کار خاصی نمی شه کرد ولی با توجه به اینکه علامتی ندارید جای نگرانی نیست