از دکتر بپرسید

  • تصویر کاربر حسین یکشنبه ۹ تیر ۹۸( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 958 مشاهده پرسش
    سلام دکتر بنده 18 سال سن دارم دو ساله که افتادگی دریچه میترال دارم ولی تو این دوسال هیچ تغییری نکردم خیلی اذیت میکنه مخصوصا تنگی نفس دکتر میگن که چیز خاصی نیست و جدی نیست در صورتی که خیلی اذیت کنندس
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۹ تیر ۹۸( 6 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      اینکه در دو سال تغییری ایجاد نشده خبر خوبی است
      ممکنه علت درد یا تنگی نفس اصلا پرولاپس نباشه ولی در صورتیکه بعلت پرولاپس باشه از پروپرانولول استفاده کنید

  • تصویر کاربر Paksima سه شنبه ۴ تیر ۹۸( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 720 مشاهده پرسش
    دربروشورگفته شده قرص نصف نشود اما دکتر به من گفته هرشب نصف مصرف کنم ایا چنین چیزی صحیح است
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۴ تیر ۹۸( 7 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      اصولا بهتر هست که هیچ دارویی نصف نشده و از دوزهای مناسب بجای نصف کردن قرص استفاده بشه ولی در بعضی موارد( بشرط عدم تاکید بر نصف نکردن قرص) اشکالی نداره ولی به هیچ وجه دارو به یک چهارم تقسیم نشه

  • تصویر کاربر فیروزه دوشنبه ۳ تیر ۹۸( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 529 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام
    خانمی 47 ساله هستم با پرولاپس میترال پیشرفته و بدون هیچ ریز فاکتور یا بیماری دیگری. از کودکی تحت نظر بودم تا اکنون که آخرین اکومری نشان داد که باید عمل انجام شود. از آنجا که قبل از عمل باید آنژیو انجام شود، به دلیل تهاجمی بودن آنژیو تصمیم گرفتم سیتی آنژیو را انتخاب کنم اما می خواستم بدانم آیا با این روش تمام رگهای کلیه و قلب و هر آنچه برای عمل ترمیم یا تعویض دریچه لازم است، کفایت می کند یا باید حتما آنژیو انجام شود؟
    متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۳ تیر ۹۸( 7 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      توصیه کلاسیک انجام آنژیوگرافی است ولی در صورت نرمال بودن نتیجه سی تی آنژیوگرافی بدون آنژیوگرافی هم میتوان جراحی رو انجام داد و رگهای قلب و کلیه با این روش قابل بررسی است ولی نه هر آنچه که برای جراحی لازم هست بعبارت دیگه با سی تی آنژیوگرافی در صورت طبیعی بودن نتیجه میتوان جراحی دریچه رو انجام داد و در صورت غیر طبیعی بودن ممکنه نیاز به آنژیوگرافی هم باشه

  • تصویر کاربر مهدی یکشنبه ۱۹ خرداد ۹۸( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 501 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید ممنونم از جواب دادن سوال قبلی«درد قفسه سینه» که جواب دادین. ممنونم. رفتم اکو گرفتم دکتر متخصص گفت افتادگی دریچه قلب داری!!به خاطر کارم«متصدی کنترل بلیط ایستگاه بی آر تی هستم» دیگه وقت نکردم برم دکتر اما موقه اکو یه لحظه دکتر بهم گفت روزی یه دونه پرانول بخور. حدود یه هفتس میخورم دردم کمتر شده اما باز درد دارم در حدی که نمیتونم نفس عمیق بکشم! چه. داروی مصرف. کنم بنظرتون!!؟؟ ممنونم از راهنمایتون
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۱۹ خرداد ۹۸( 7 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      پروپرانولول رو دوبار در روز استفاده کنید و همچنین از مسکن های خوراکی هم استفاده بفرمائید

  • تصویر کاربر امير دوشنبه ۱۳ خرداد ۹۸( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 506 مشاهده پرسش
    سلام بنده به علت afوارفارين مصرف ميكنم قرار است تحت عمل پروستات قر ار گيرم براى جلوگيرى از خونريزى و كاهش خطر لخته شدن روش پزشكى چيست متشكرم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۱۳ خرداد ۹۸( 7 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      قطع وارفارین از ۳ روز قبل از جراحی و کنترل INR در صبح روز جراحی و شروع مجدد وارفارین از همان روز جراحی

  • تصویر کاربر زهره یکشنبه ۵ خرداد ۹۸( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 651 مشاهده پرسش
    با عرض سلام وخسته نباشيد من ٣٢سالمه دوزايمان داشتم مدتي از درد سمت چب و دست چپ رنج ميبردم تا دكتر مراجعه كردم و گفت افتادگي ميترال دارم و قرص ا اس ا و پروپرانول ٤٠تجىيز كودن واي فرقي نكردم و هنوز درددارم بعضي وقتاهم لا تنگي نفس و سرگيجه همراه ايا خطرناكه ؟وايا ميتونم بازهم ورزش كنم ؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۵ خرداد ۹۸( 7 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      نیازی به اسپیرین ندارید
      در مورد درد نیاز به مشخصات و توضیحات بیشتری دارم

  • تصویر کاربر فاطمه چهارشنبه ۱ خرداد ۹۸( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 553 مشاهده پرسش
    من بعد از عمل اربتمی توانایی بدنم کم شده و زود خسته میشم ایا طبیعی هست یا دردمان دارد؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۱ خرداد ۹۸( 7 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      خیر طبیعی نیست ممکنه بدلیل مصرف دارو باشه

  • تصویر کاربر فاطمه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۹۸( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 498 مشاهده پرسش
    سلام من 20 سالمه الان 6 ماهی هست قلب درد درد قفسه سینه گاهی اوقات به کمرم میزنه حالت گز گز میشه تنگی نفس تپش قلب هم دارم به پزشک مراجعه کردم بعد اکو فهمیدم افتادگی دریچه دارم بعد بهم گفت باید هر سال اکو بدی بخاطر درس برام دارو ننوشت بنظرتون ممکنه بعدا این برام مشکل ساز بشه؟ بعد من همش حالت اضطراب دارم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۹۸( 7 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      به احتمال زیاد درد شما منشا قلبی نداره و ناشی از اظطراب است و در صورت عدم وجود نارسائی دریچه جای نگرانی نیست

  • تصویر کاربر فائضه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۹۸( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 521 مشاهده پرسش
    با سلام دختره 28ساله هستم با علائم افت فشار خون فشارم همیشه 8رو5هست همیشه سرگیجه دارم که بعد از اکو مشخص شد افتادگی دریچه میترال دارم میخواستم ببینم نظر شما در مورد دارو و حاملگی چیست ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۹۸( 7 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      در صورت علامت دار بودن از قرص فلودروکورتیزون استفاده کنید و حاملگی بلا مانع است

  • تصویر کاربر رضا۱۹۱۹ شنبه ۷ اردیبهشت ۹۸( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 473 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض ادب
    ببخشین دکتر من یه سال پیش رفتم استخدام نیرو انتظامی ازم نوار قلب اکو گرفتن گفتن دریچه میترال خفیف شل شده بعد نزاشتن دیگه برایه استخدام مانع میشه؟
    میشه کاری کرد تو اکو یا کلا معلوم نشه شل بودنش؟دارویه چیزی هست نزاره معلوم شه اصلا دردی چیزی ندارم خودمم تو مرز خدمت کردم اصلا چیزی نیست میشه راهنمای کنین؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۷ اردیبهشت ۹۸( 7 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      خیر دارویی برای این منظور وجود نداره
      شما میتونید در سایر ادارات استخدام بشید و در این موارد ممنوعیتی برای استخدام وجود نداره

درحال دریافت اطلاعات

به سیستم پرسش از دکتر سعید یزدانخواه متخصص قلب و عروق در تهران خوش آمدید. شما بیمار عزیز می توانید پرسش خود را از طریق پرسش از دکتر مطرح کنید. همچنین برای مشاهده پرسش های شایع دیگر بیماران بر روی سوالات شایع را کلیک کنید.