از دکتر بپرسید

  • تصویر کاربر افسانه شنبه ۳ آذر ۹۷( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 587 مشاهده پرسش
    باسلام وخسته نباشید .بنده زن ۴۱ساله ای هستم با بیماری فشارخون وگشادی دریچه میترال ونارسایی خفیف .بیماری افسردگی شدید دارم .الان یک سالی میشه تحت درمان دکتر متخصص قلبم ولی قرص فشار رو چندین سال هست که میخورم.دکترم قرص کونکور۲.۵تجویز کرد نتونستم بخورم گفت قطع کن بخاطر عوارضش.قرص فشار هیدرو کلروتیازیدمصرف میکنم .قرص اس سیتالوپرام هم تجویز کردن که بازم نتونستم بخاطر عوارضش بخورم.قرص گاباپنتین ۳۰۰هم میخورم.الان یه مدتی دردهای قفسه سینه ام زیاد شده زبانم سوزش شدید داره وبعضی وقتا بیحس هست.کارمن تمام وقت هست وباید تا عصر سرپابمونم وخستگی شدید وفشار روحی باعث میشه دردقلبم زیاد بشه.من باید چکار کنم تا خوب بشم با این شرایطی که دارم وقرصم که تجویز میکنن نمیتونم بخورم .آیا با این مشکلم میتونم خودمو از کار افتاده اعلام کنم چون واقعا دیگه جسم وروحم خسته هس.ممنون میشم راهنماییم کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۳ آذر ۹۷( 7 سال پیش)

      در مورد درد سینه توصیه به انجام تست ورزش و یا اسکن هسته ای میکنم. در مورد از کارافتادگی لطفا با بیمه مربوطه مشورت بفرمائید.

  • تصویر کاربر الهه دوشنبه ۲۸ آبان ۹۷( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 603 مشاهده پرسش
    سلام دکترمن دختری 18ساله هستم که از کوچ یکی ضربان قلبم بالا بود ودر در سینه درد داشتم تا این که چند وقت پیش پیش یه دکتر رفتم و ازم اکو گرفت گفت افتادگی دریچه میترال داری وبم پرورپرانول 10داد ضربان بهتر شد ولی دردا بیشتر توست ورزش هم گرفت خوب بود هولتر هم گذاشتن خوب بود گفت بارداری عکس هسته‌ای بگیری نگرفتنم گفتم وقتی اینا خوبن حتما چیزی نیس تا اینکه چند شب پیش یهویی سرم سبک شد انگار میخواستم بیفتم زمین درد سینه خونفشان کوتاه نمیدونستم عمیق بکشم به مدت 5دقیقه طول کشید ولی درد سینه تا دوروز داشتم شدید ممنون میشم یه راهنمایی کنین
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۲۴ آبان ۹۷( 7 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      متوجه بعضی از اصطلاحات بکار رفته " درد سینه خونفشان " نشدم در مورد بارداری هم متوجه نشدم که باردار هستید یا خیر
      در صورتیکه که باردار هستید باید احتمال امبولی ریه رو در نظر داشت.

    2. تصویر کاربر الهه پنجشنبه ۲۴ آبان ۹۷( 7 سال پیش)
      سلام دکتر من مجردم ولی دکتر گفت باید عکس هسته ای بگیری گفتم اونا سالم دیگه نمیخواد ولی چرا اون بار یهویی سرگیجه درد سینه و نفس کوتاه گرفتم ممنون از پاسخ اگه مشکلی هست نگران کننده هست یا نیست
    3. تصویر کاربر الهه پنجشنبه ۲۴ آبان ۹۷( 7 سال پیش)
      سلام دکتر من مجردم و دکتر برام عکس هسته ای نوشت گفت باید انجام بدی ولی گفتم وقتی تست ورزش وهولتر خوبه دیگه انجام نمیدم ولی میخوام ببینم چرا یهویی اون بار درد سینه سبکی سر و نفس کوتاه سراغم امد ممنون دکتر واگر مشکلی هست نگران کننده هست یا نیست ولی درد سینه همیشه دارم راستی دکتر افتادگی دربچه میترا هم دارم
    4. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۲۸ آبان ۹۷( 7 سال پیش)

      درد سینه علل مختلفی داره و با توجه به سن کم شما و منفی بودن تست ورزش نیازی به انجام اسکن هسته ای نیست
      بدنبال علل غیر قلبی( گوارشی،اسکلتی، عصبی و..برای دردها باشید

    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر محمدرضا دوشنبه ۷ آبان ۹۷( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 616 مشاهده پرسش
    سلام دکتر وقت بخیر من15ساله از شهر کرمانشاه یک دوسال پیش رفتم دکتر گفت دریچه میترالم شل شده دارو بهم نداد گفت به تدریج خوب میشه درستم گفت ولی چند وقتیه که قلبم یهو درد میگیره و بعد چند ثانیه خوب میشه خواستم ببینم چیکار کنم ممنون میشم راهنماییم کنید سپاس گذارم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۷ آبان ۹۷( 7 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      لطفا با یک متخصص بیماریهای گوارشی مشورت بفرمائید.

  • تصویر کاربر علی دوشنبه ۷ آبان ۹۷( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 1043 مشاهده پرسش
    یا عرض سلام و درود خدمت پزشک محترم آیا عمل تعویض دریچه میترال خطرناک است و بعد از عمل عوارض دارد باعث نا با روری می‌شود متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۷ آبان ۹۷( 7 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      هر نوع جراحی قلب عوارض و خطرات خاص خودش رو داره ولی در صورت ضرورت و بنا به تشخیص پزشک باید ریسک مربوطه رو پذیرفت و باعث نازایی هم نخواهد شد.

  • تصویر کاربر جعفر شنبه ۲۸ مهر ۹۷( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 637 مشاهده پرسش
    سلام من پرولاپس خفیف دربچه میترال دارم، به پزشک مراجعه کردم و ایشان ۳۰ عدد قرص کنکور ۵۰ تجویز کردند، چند روز پیش مصرف قرص ها تموم شد و درد هایی که داشتم تا حد زیادی برطرف شد، اما هنوز کمی در احساس میکنم ، و بعضی وقتا تو خواب ابرو هام یخ میزنن، (چیزی مثل عرق سرد) میخواستم بپرسم مشکل خاصی هست؟؟؟ من عکس اکو و نوار قلب رو واستون میفرستم
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۲۸ مهر ۹۷( 7 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      مصرف کانکور رو ادامه بدید و بتدریج کم و سپس قطع کنید
      اکو شما تقریبا طبیعی است و جای نگرانی نداره ولی هر دو سال یکبار اکو رو تکرار بفرمائید

  • تصویر کاربر س. دوشنبه ۵ شهریور ۹۷( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 593 مشاهده پرسش
    با سلام، آیا در فرد 29ساله عمل ترمیم یا تعویض دریچه ی میترال خطرناک است؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۵ شهریور ۹۷( 7 سال پیش)
      سلام و عرض ادب
      در صورت نیاز خیر خطرناک نیست.
  • تصویر کاربر مجید سه شنبه ۱ خرداد ۹۷( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 925 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکترخسته نباشید 25 ساله ازتهران یک ساله که دچارافتادگی خفیف دریچه میترال شدم بیماری مادرزادی کلا توخانوادمون ندارم فقط من این طوری شدم رفتم دکتربهم قرص سواتالول 80 ووراپامیل 50 داد دوماه مصرف کردم وبعدیک روز صبحاحساس نبض درشکم کردم که بعد احساس نبض رفتم دکترقلب خوب بهم گفت این قرص ها رونخور این ها گشادی عروق خونی میاره وبعد گفت سونوگرافی ازرگ اعورت بگیر گرفتم گفت قطر14mmداردوپلاک واریسم نداردودکترقلب بهم متروپرالول 50 واسپیرین80 دادودوماهی هست مصرف میکنم گفت دکتربرو دکتراعصاب قرص گاباتین 100 وقرص ضداسترس وافسردگی داد ولی اثری ندیدم الانم نمیتونم زیاد راه برم بعد احساس این نبض شکمی فعالیت روزانه ام خیلی کم شده چون نمیتونم راه برم ممنونم راهنمایی کنید وبیماری من مادرزادی نیست ممکن هست من متاهل بشم بچه هم این مشکل روداشته باشه
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۱ خرداد ۹۷( 8 سال پیش)
      سلام و عرض ادب
      اگر شما فرد لاغری هستید این احساس ضربان میتونه طبیعی باشه بخصوص که در سونوگرافی هم مشکلی وجود نداشته
      مصرف متورال یا پروپرانولول رو توصیه میکنم ولی نیازی به مصرف آسپرین ندارید
      این احساس ضربان هم مانعی برای فعالیت نیست و می تونید فعالیت روزانه طبیعی داشته باشید داروهای ضد افسردگی میتونه تا حدی توجیه کننده علائم شما باشه
      افتادگی دریچه اگر درست تشخیص داده شده باشه مادرزادی و از بدو تولد است و نیاز به پیگیری دوسالانه با اکو داره
      احتمال بروز این بیماری بشرط صحت تشخیص در فرزند شما هست ولی با احتمال ناچیز
      این بیماری منعی برای ازدواج نیست
      مصرف سوتالول و وراپامیل هم از ابتدا نابجا بوده
  • تصویر کاربر مرجان یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۷( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 2454 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    خواهر من به بیماری افتادگی دریچه میترال مبتلا است. می خواستم بدونم آیا این بیماری مادرزادی است؟ آیا احتمال این وجود دارد که من هم به این بیماری مبتلا باشم؟ علائم این بیماری کدام است و چگونه درمان می شود؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۷( 8 سال پیش)
      افتاد گی دریچه میترال یا پرولاپس دریچه میترال، یک اختلال شایع دریچه قلب می باشد. این بیماری مادرزادی است و بیشتر در خانم ها دیده می شود. پرولاپس دریچه در اکثر موارد، در تمام عمر، بدون علامت است و هیچ نشانه ای ندارد. افتادگی دریچه میترال در صورتی که علائمی نداشته باشد، نیاز به درمان ندارد، اما در صورتی که علائم ایجاد شوند، پزشک می‌تواند برای درمان درد، اختلال ریتم قلبی و یا سایر عوارض، دارو تجویز کند.
درحال دریافت اطلاعات

به سیستم پرسش از دکتر سعید یزدانخواه متخصص قلب و عروق در تهران خوش آمدید. شما بیمار عزیز می توانید پرسش خود را از طریق پرسش از دکتر مطرح کنید. همچنین برای مشاهده پرسش های شایع دیگر بیماران بر روی سوالات شایع را کلیک کنید.