از دکتر بپرسید

  • تصویر کاربر بهاره سه شنبه ۱۸ خرداد ۰( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 468 مشاهده پرسش
    وقتتون بخیر
    من برای یه جراحی عمومی چکاپ قلب انجام دادم
    در کمال ناباوری بهم گفتن تنگی دریچه میترال دارم و باید تحت نظر پزشک قلب باشم
    هیچ علائمی نداشتم فقط گاهی تپش قلب و خستگی
    ممکنه چنین چیزی؟
    بعد از این تشخیص از شدت استرس همش سینم میسوزه
    برای استرس میتونم دارویی مصرف کنم؟
    دکتر قلب گفتن فعلا نیاز به داروی قلبی ندارم ولی گفتن اگر علائم جدیدی داشتم بعد از ۶ ماه مراجعه کنم برای اکو جدید
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۱۵ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب لطفاً تصویر گزارش اکوکاردیوگرافی خود را بفرستید
    2. تصویر کاربر بهاره دوشنبه ۱۷ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      متاسفانه در حال حاضر به مدارک دسترسی ندارم
      تنها چیزی که به خاطر دارم اینه که دکتر گفتن سطح دریچه ۱.۵ هست
      سوزش سینم به خاطر قلبمه یا از استرس هست؟
      تپش خیلی شدیدی هم دارم حس می کنم قلبم بیرون از سینمه
      شبا هم موقع خواب تنفسم میگیره
    3. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۱۸ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      بله این مسئله غیر ممکن نیست. خود تنگی دریچه میترال بدون اشکالات دیگر می تواند موجب درد سینه شود. از پروپرانولول ۱۰ میلی روزانه دو بار استفاده بفرمائید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر ناصریان شنبه ۱۵ خرداد ۰( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 449 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیرببخشید همسر من۵۹ سال دارند ۳۰سال پیش به علت رماتیسم قلبی دچار تنگی دریچه میترال شدند و سکته قلب و مغزی کردند که منجر به فلجی سمت راست بدنشون شد و بعد از سکته عمل باز تعویض دریچه میترال انجام دادن و دریچه فلزی گذاشتند الان دوباره دریچه آئورتشون دچار تنگی شده و بعد از اکومری دکتر تشخیص دادند که عمل باز براشون خطر ناکه و باید عمل تاوی انجام بشه میخواستم ببینم با توجه به شرایطشون عمل تاوی براشون خطرناک نیست ؟و از طرف دیگه چون گفتن عمل تاوی تحت پوشش بیمه نیست و حدود۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون هزینه داره میخواستم ببینم اگه عمل نشن خیلی خطرناکه؟
    چون واقعا تامین این هزینه امکان پذیر نیست
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۱۵ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب بله نیاز به مداخله (ترجیحا TAVI) دارند
  • تصویر کاربر فاطیما شنبه ۱۵ خرداد ۰( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 446 مشاهده پرسش
    سلام من 52 سالمه وهانم هستم و چهارماهه آنژیو پلاستی کردم. چهارتا استنت گذاشتن هنوز سوزش معده دارم. وقتی پنتو پرازول با سرم بهم تزریق میکنن آروم میشم. البته میکروب معده هم دارم. این ممکنه باز گرفتگی عروق باشه یا از همون معده هست؟ نوار قلب َسه مرتبه گرفتم ویکی هستند ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۱۵ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب خدمت هر دو احتمال ممکن است ولی احتمال منشاء گوارشی بودن بیشتر است. توصیه می‌کنم که ضمن بررسی های گوارشی لازم یک اسکن هسته ای قلب نیز انجام دهید
  • تصویر کاربر مافی شنبه ۱۵ خرداد ۰( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 1195 مشاهده پرسش
    باسلام.۶۳ساله هستم.مدت۱۰سال است لوزارتان به همراه متورال استفاده می کنم.درحال حاضر برای کنترل فشار زیر ۱۵/۹روزانه ۱۰۰میل لوزارتان و۱۰۰میل متورال مصرف می کنم.آیا نیاز به تغییر دارو دارم؟درصورت نیاز چه دارویی جایگزین کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۱۵ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب بله نیاز به تعدیل داروها است. توصیه می‌کنم که جهت انتخاب داروی مناسب و دوز مناسب دارو ابتدا یک هولتر فشارخون ۲۴ ساعته انجام دهید
  • تصویر کاربر محمد شنبه ۱۵ خرداد ۰( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 450 مشاهده پرسش
    اگر بخواهيم مشاوره براي شما هم بدهند اماكنش هست.اي سي يو نيكان غرب
    حال عمومي خوب،سطح o2 خوب،فشار فكر ميكنم نرمال
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۱۵ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب نیازی به این امر نیست و روند درمانی ایشان بشکل مناسبی در حال انجام است
  • تصویر کاربر محمد شنبه ۱۵ خرداد ۰( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 412 مشاهده پرسش
    شوهر خواهرم بعلت كرونا رمدسيور گرفته،سه روز براديكارد شده٤٠ تا ٥٠.رندسيور را قطع كردند ولي الان بعد از دو روز هنوز ريتم همان است.چكار كنيم.
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۱۵ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب در صورتی که ریتم سینوسی باشد و فشار خون در محدوده ی طبیعی باشد به جز تحت نظر داشتن برای این مورد اقدام دیگری لازم نیست
    2. تصویر کاربر محمد شنبه ۱۵ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      با توجه به اينكه مريض در نيكان غرب icu بستري است و حال عمومي خوب و فشار خون نرمال دارد و تحت نظر خانم دكتر بهرام نژاد هست،ميتوانم درخواست مشاوره براي شما هم بدهند.يا فعلا تحت نظر باشد.
    3. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۱۵ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      نیازی به این اقدام نیست
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر محسنی شنبه ۱۵ خرداد ۰( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 498 مشاهده پرسش
    با سلام آقای دکتر در حین راه رفتن سوز قفسه سینه و درد قفسه سینه دارم دستام بی حس میشن به دکتر مراجعه کردم گفتن بخاطر اینکه مادر وبرادر عمل باز انجام دادن گفتن شماهم باید آنژیو بشین وبررسی بشین نظر شما با توجه به اکو چیه خانم ۴۸ساله هستم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۱۵ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب توصیه می کنم که انژیوگرافی و یا سی تی آنژیوگرافی عروق قلب انجام دهید
  • تصویر کاربر اسیه جمعه ۱۴ خرداد ۰( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 373 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر من چند روز وسط قفسه سینه درد می‌کنه احساس سنگینی دارم میتونین راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه جمعه ۱۴ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب لطفاً در مورد سن، وجود ریسک فاکتورهای قلبی و ارتباط درد با فعالیت، غذا خوردن، استرس، و تشدید درد با نفس کشیدن عمیق و انتشار به سایر نقاط توضیح بیشتری دهید.
  • تصویر کاربر لنا جمعه ۱۴ خرداد ۰( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 680 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر. وقت بخیر
    من دختر ۲۱ساله هستم .وقتی می ایستم سرم گیج میره و چشمام سیاهی میره ،مجبور میشم از دیوار کمک بگیرم تا نیوفتم تقریبا ۳دقیقه باید در اون حالت بمونم تا بهتر بشم وگرنه حتما میوفتم
    و وقتی جسم سبک مثل بالش برمیدارم نبضم خیلی تند میزنه به طوری ک حس میکنم نبضم تو سرمه .
    چندوقتی هم میشه که دستگاه فشار خون علامت ضربان قلب نامنظم نشون میده .
    فشارمم همیشه ۱۰ روی ۷ میشه
    بنظرتون مشکل جدی هستش ؟!
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه جمعه ۱۴ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب ضمن مصرف مایعات و نمک بیشتر ( و در صورت عدم پاسخ مناسب، استفاده از جوراب واریس) یک هولتر نوار قلب ۴۸ ساعته نیز انجام دهید
  • تصویر کاربر سلام جمعه ۱۴ خرداد ۰( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 602 مشاهده پرسش
    سلام اگه گزارش آنژیو ارسال بشه می تونید تصمیم بگیرید
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه جمعه ۱۴ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      خیر خود فیلم با جزئیات آن دیده شود
درحال دریافت اطلاعات

به سیستم پرسش از دکتر سعید یزدانخواه متخصص قلب و عروق در تهران خوش آمدید. شما بیمار عزیز می توانید پرسش خود را از طریق پرسش از دکتر مطرح کنید. همچنین برای مشاهده پرسش های شایع دیگر بیماران بر روی سوالات شایع را کلیک کنید.