از دکتر بپرسید

  • تصویر کاربر حبیبه چهارشنبه ۱۲ خرداد ۰( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 667 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من قبلا استرس شدید داشتم و به مروز زمان بهتر شدم .خانم ۳۰ ساله هستم . وزنم ۶۰ قدم ۱۶۸ مشکل زمینه ای هم ندارم ضربان قلب نرمالم در حال استراحت بین ۸۸ تا ۹۰ هست وقتی راه میرم به ۱۱۰ هم میرسه .قبلا اکو قلب کردم مشکلی نداشتم و از بچگی مثلا سر کلاس تا معلم صدام میزد همینجور بودم تپش قلبم میرفت بالا الان هم مثلا جایی میخوام برم عجله دارم تپش قلبم میره بالا تو خیلی از موقعیت ها اینجوری میشم اصلا دست خودم نیست استرس هم ندارم.ایا ممنکه به خاطر هورمون های استرس باشه ک تو بدنم مونده و الان در حال استراحت با این میزان تپش طبیعیه چیکار کنم داروی ارامبخش بخورم زیر نظر دکتر بهتر میشم یا مربوط به مشکلات قلبیه
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۱۲ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب خیر بعلت شخصیت مظطرب شما است از پروپرانولول ۱۰ میلی گرم روزانه دو بار استفاده بفرمائید
  • تصویر کاربر خسرو چهارشنبه ۱۲ خرداد ۰( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 688 مشاهده پرسش
    باسلام. خواستم بدانم پس ازانجام بالون احساس درد درقلب طبیعی است یاغیر؟ وچنانچه احساس دردداشته باشیم چه مدت طول میکشد
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۱۲ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب تا یکی دو هفته بعد از آنژیوپلاستی ممکن است که دردهایی با ماهیت متفاوت از دردهای قلبی داشته باشید
  • تصویر کاربر مريد چهارشنبه ۱۲ خرداد ۰( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 407 مشاهده پرسش
    باسلام وعرض ادب من 34سال سن دارم شب خواب بودم ولي ناگهان ساعت چهارصبح ازشدته قلب درد از خوابيدارشدم وقفسه سينم سمت چپ خيلي تير ميگشيد كه سعي كردم آرام آرام نفس بكشم وقتي ميخواستم يك دفعه يايك مرطبه نفس بكشم تير ميكشيد. درد از زيرواطراف دندهاي سمت چپ شروع ميشد ونمي توانم روي دست چپم بخوابم درد مي گرفت ولي روز به روز درد كمترشده دكتر ممنون ميشم توضيح دهيد باسپاس فرآوان
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۱۲ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب با توجه به توضیحات شما درد منشاء قلبی نداشته و احتمالاً اسکلتی عضلانی و یا مربوط به پرده های اطراف ریه است . در صورت شدید بودن درد و یا بروز تنگی نفس از مسکن هایی نظیر ژلوفن استفاده بفرمائید
  • تصویر کاربر ممتاز سه شنبه ۱۱ خرداد ۰( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 457 مشاهده پرسش
    سلام من ۳۳ سالمه و تریگلیسیریدم ۴۰۰ بود ولی کلسترول و ال دی الم پایین بود و قندمم۷۶بود اکو هم دادم مشکلی نداشتم ایا ممکنه به خاطر تریگلیسیرید بالا تو این سن رگهای قلبم گرفتگی پیدا کنه کبد چرب گرید یک هم دارم باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۱۱ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب اخیراً از تری گلیسیرید بعنوان یک ریسک فاکتور قلبی نام برده می‌شود
  • تصویر کاربر مریم چهارشنبه ۱۲ خرداد ۰( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 358 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خسته نباشید پدر من نارسایی قلبی با ef:25%و دیابت دارند و داروهای کنکور ۱۰ میلی گرم ۱ عدد صبح و نیم عدد عصر و لوزار ۲۵ صبح و شب و متفورمین و انسولین و اتورواستاتین میخورند وضعین نوار قلبشون چطوره؟
    ممنون میشم جوابمو بدین
    1. تصویر کاربر مریم سه شنبه ۱۱ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      اینم نوار قلب قبلیشونه (3ماه قبل)
    2. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۱۱ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب همانگونه که خود شما فرموده اید مبتلا به نارسایی قلبی پیشرفته می باشند. آیا اسکن هسته ای و یا آنژیوگرافی شده اند؟
    3. تصویر کاربر مریم سه شنبه ۱۱ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      آنژیو گرافی شده اند.
    4. تصویر کاربر مریم سه شنبه ۱۱ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      اقای دکتر ببخشین در نوار قلبی آریتمی وجود داره؟
    5. تصویر کاربر مریم سه شنبه ۱۱ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      ممنون میشم جوابمو بدین
    6. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۱۱ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      بهترین گزینه ادامه درمان دارویی و در صورت عدم پاسخ مناسب تعبیه پیس میکر سه حفره ای است. آریتمی ندارند
    7. تصویر کاربر مریم سه شنبه ۱۱ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      ببخشین از کجا بفهمیم دارو پاسخ مناسب نداده؟
    8. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۱۱ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      علایم بیمار
    9. تصویر کاربر مریم سه شنبه ۱۱ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      مثلا چه علایمی اقای دکتر؟
    10. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۱۱ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      تنگی نفس
    11. تصویر کاربر مریم سه شنبه ۱۱ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      بله اقای دکتر بعضی وقت ها تنگی نفس دارند و اکسیژنشونم اکثرا ۹۲ هست خس خس سینه هم دارن
    12. تصویر کاربر مریم سه شنبه ۱۱ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      تنگی نفس رو هم خودشون نمیگن من احساس میکنم تنگی نفس دارن. وقتی هوا گرم میشه اونوقت یکم ضربان قلبشون میره بالا مثلا ۸۰ الی ۹۰ میشه و تنگی نفس هم پیدا میکنن ولی وقتی هوای سرد میخورند درست میشه
    13. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۱۱ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      برای ارزیابی دقیق تر بهتر است که یک تست ورزش محدود انجام دهند
    14. تصویر کاربر مریم سه شنبه ۱۱ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      چون وقتی هر ۶ ماه هر ۶ ماه میریم دکتر میگن وضعیتشون خوبه.
      آقای دکتر ببخشین هر لحظه امکان داره پدر من ایست قلبی کنند چون نارسایی قلبی دارند؟
      چه عواملی باعث ایست قلبی در بیماران نارسایی قلبی میشوند؟
      با تشکر
    15. تصویر کاربر مریم سه شنبه ۱۱ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      ممنون میشم جوابمو بدین.چون من واقعا می ترسم احساس میکنم همین الان ایست قلبی میکنن. هی نبضشونو میگیرم ممنونم اگه جوابمو بدین.متشکرم
    16. تصویر کاربر مریم چهارشنبه ۱۲ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      ممنون میشم جوابمو بدین
    17. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۱۲ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      بله این امکان وجود دارد لطفاً در مورد نیاز به تعبیه ICD با یکی از همکاران محترم الکتروفیزیولوژیست قلب مشورت بفرمایید
    18. تصویر کاربر مریم چهارشنبه ۱۲ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      اگه باطری بذاره دیگه امکان ایست قلبی وجود نداره؟
    19. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۱۲ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      این ریسک کاهش خواهد یافت
    20. نمایش سایر 18 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد سه شنبه ۱۱ خرداد ۰( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 375 مشاهده پرسش
    ق
    سلام اقای دکتر بنده 3۸سال سن دارم سال96سکته کردم والان اکو قلبم بین ۳۰تا ۳۵ می باشد با توجه به استفاده دارو الان سرفه های خشک و درد در ساق پا دارم با توجه به زاهدان هستم لطفا چه دارویی استفاده کنم . ایا بهبودی و امید برای عضله قلب از دست می باشد . الان استند در شریان اصلی قلبم هست ایا نیاز هست عمل قلب باز بشوم . چون اگر یک سکته دیگر برنم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۱۱ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب در صورت کنترل بودن نارسایی قلبی احتمالاً سرفه خشک ناشی از مصرف لوزارتان و یا حساسیت است و در غیر اینصورت بعلت تجمع مایع در بافت ریه است که باید با مطلوب کردن درمان آنرا اصلاح کرد. احتمال طبیعی شدن عملکرد سیستولی قلب وجود ندارد. استنت در شریان اصلی قلب است. داروهای تجویزی مناسب هستند لطفاً اسویکس را قطع کنید
  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۱۰ خرداد ۰( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 422 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر بندهد38سال سن دارم سال 98سکته کردم والان اکو قلبم بین 30تا 35 می باشد با توجه به استفاده دارو الان سرفه هی خشک و درد در ساق پا دارم با توجه به زاهدان هستم لطفا چه دارویی استفاده کنم . ایا بهبودی و امید برای عضله قلب از دست می باشد . الان استند در شریان اصلی قلبم هست ایا نیاز هست عمل قلب باز بشوم . چون اگر یک سکته دیگر برنم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۱۰ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب لطفاً لیست داروهای مصرفی و گزارش انژیوگرافی و آنژیوپلاستی را نیز بفرستید
  • تصویر کاربر نادر دوشنبه ۱۰ خرداد ۰( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 492 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید خدمت آقای دکتر یزدان خواه
    از نظر شما بهترین و کم عارضه ترین داروی نیترات قلبی برای کنترل اسپاسم عروق کرونر که همیشه در شب اتفاق میفته چه داروییه؟ با طول اثر بین ۵ تا ۸ ساعت
    و اینکه آیا بتابلاکرها می‌توانند محرک اسپاسم کرونر در افراد مبتلا به آنژین پرینزمتال یا وازواسپاسم کرونر باشند؟وبین کلسیم بلاگرها و نیترات ها کدوم رو مناسب تر میدونین برای کنترل این بیماری
    ممنون میشم راهنمایی کنین
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۱۰ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب نیاز به مصرف توام نیترات و کلسیم بلاکر دارند. ایزوسورباید داروی مناسبی است. بتابلاکرها موجب تشدید پرینزمتال شده و در افراد مبتلا باید از مصرف بتابللکرها اجتناب کرد
  • تصویر کاربر مینا سه شنبه ۱۱ خرداد ۰( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 508 مشاهده پرسش
    سلام دکتر پدرم پیش شما در بیمارستان نیکان مراجعه کردن شما گفتین فردا که میشه امروز آنژیو بشن ولی بیمارستان برای پنجشنبه نوبت داده با توجه به شرایط حاد پدرم این براشون مسئله ساز نمیشه ؟ و چه باید بکنن تا اون موقع
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۱۰ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب خیر نگران نباشید داروهای مصرفی را ادامه دهند
    2. تصویر کاربر مینا دوشنبه ۱۰ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      دکتر قبل از آنژیو باید چند ساعت چیزی نخورن و قرصاشون چیارو باید حذف کنن چون قرص قند و فشار و رقیق کننده میخورن، و پنج شنبه آنژیو میشن باید بیمارستان بمونن؟ پریروز اومدن پیشتون
    3. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۱۰ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      از پنجشنبه صبح ساعت 7 بستری شوند تا به اندازه کافی سرم دریافت کنند. صبحانه خود را نیز مصرف کنند. سایر داروها را مثل قبل مصرف کنند. بله حداقل تا دوازده ساعت بعد از انژیوگرافی باید بستری بمانند
    4. تصویر کاربر مینا دوشنبه ۱۰ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      ممنونم دکتر جان، فقط به برادرم گفته بودین متفورمین و آکسابین رو مصرف نکنن، الان یعنی پنج شنبه اشکال نداره اینارو مصرف کنن بعد بیان ؟ یا نباید بخورن چون رقیق کننده و قنده
    5. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۱۱ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      به پاسخ سوال قبلی توجه بفرمایید پاسخ شما داده شده است
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر میرزایی دوشنبه ۱۰ خرداد ۰( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 504 مشاهده پرسش
    آقای دکتر شما اینجا بستری نوشتید قبل و بعد آنژیوگرافی؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۱۰ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب از ۲۴ ساعت قبل تا ۲۴ ساعت بعد از آنژیوگرافی متفورمین استفاده نشود و از ۲۴ ساعت قبل از آنژیوگرافی آکسابین مصرف نشود
    2. تصویر کاربر میرزایی دوشنبه ۱۰ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      اون قسمت که نوشتین ۱۲ ساعت قبل آنژیوگرافی و ۱۲ ساعت بعد آنژیو گرافی مرتبط با چه چیزیه ؟
    3. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۱۰ خرداد ۰( 5 سال پیش)
      مربوط به بیمارستان است
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

به سیستم پرسش از دکتر سعید یزدانخواه متخصص قلب و عروق در تهران خوش آمدید. شما بیمار عزیز می توانید پرسش خود را از طریق پرسش از دکتر مطرح کنید. همچنین برای مشاهده پرسش های شایع دیگر بیماران بر روی سوالات شایع را کلیک کنید.