از دکتر بپرسید

  • تصویر کاربر مسعود شنبه ۴ بهمن ۹۹( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 451 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خسته نباشین
    مادر بنده با 67 سال سن ده پونزده ساله قرص مصرف میکنه برای فشار خون . در حال حاضر صبح ها یکی لوزار 25 وکاردیول 6.25 و نصف قرص هیدروکلروتیازید و شب ها یکی لوزار 25 و کاردیول 6.25 الان مدتیه به خاطر فشارهای روحی و عصبی شب ها فشارش بالا میره 15 و نیم روی 9 و نیم و 10 در این حد و حدود . البته درگیر کرونا شدید هم شدن و یک هفته ای بستری بودن
    مدت زیادی هم هست که قرصاش همیناست دوسه ساله عوض نکرده . البته بیست روز پیش چکاپ قلب شد و مشکلی نداشت
    حالا شما چه توصیه ای دارین ؟ ممنون ازتون
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه جمعه ۳ بهمن ۹۹( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب در صورتی که ابتلاء به کرونا در یکی دو ماه اخیر بوده است احتمالاً پس از گذشت مدت کوتاهی وضعیت به همان وضعیت قبلی برخواهد گشت. فعلا لوزارتان را قطع و والزومیکس ۵٫۱۶۰ را روزانه یک عدد جایگزین بفرمایید
    2. تصویر کاربر مسعود شنبه ۴ بهمن ۹۹( 5 سال پیش)
      ممنون از لطفتون
      امکان داره دوز ۵/۸۰ را استفاده بکنه ؟ روزی دو دفعه ؟
    3. تصویر کاربر مسعود شنبه ۴ بهمن ۹۹( 5 سال پیش)
      ببخشید بقیه قرص ها یعنی کاردیول و هیدرو کلروتیازید با والزومیکس استفاده بشه ؟؟
      حالت تهوع شدید بعد از استفاده از والزومیکس دارن
    4. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۴ بهمن ۹۹( 5 سال پیش)
      در مورد دوز دارو باید به تجربه و خطا متوجه شوید که کدام دوز مناسب است. احتمالاً تهوع ایشان مربوط به والزومیکس نیست ولی در صورت شک به این مسئله بجای والزومیکس از همان لوزارتان ۲۵ میلی گرم دو بار در روز استفاده کنند
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر پ جمعه ۳ بهمن ۹۹( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 441 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر میخواستم ببینم پیج خاصی دارید که من بتونم ازاونجا تصاویر وگزارش اکوی خودمو براتون ارسال کنم؟چون نتونستم ازاینجا براتون بفرستم بلدنیستم،چون گفتید گزارش اکوی خودمو براتون بفرستم
    محمدی هستم ازخوزستان
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه جمعه ۳ بهمن ۹۹( 5 سال پیش)
      خیر. در قسمت تصاویر پیوست وارد شده و با استفاده از راهنمایی انجام شده تصاویر مورد نظر را آپلود بفرمایید
  • تصویر کاربر حميدرضا پنجشنبه ۲ بهمن ۹۹( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 406 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشيد خدمت آقاي دكتر
    بنده ٣٤ سالمه حدوداً ٨ ماهه كه توي خونه ام و بيرون نميرم، حدوداً ٤ ماه پيش با فشار خون و اضطراب و تپش قلب و استرس زياد به دكتر مراجعه كردم كه با آزمايشات گفتن هم كمبود ويتامين دي دارم هم غلظت خون، هم حجامت و هم قرص ويتامين دي دادن، قرص پروپرانول ١٠ هم دادن كه روزي يك عدد مصرف كنم براي تپش قلب و كمي فشار خون، تقريباً ٣ ماه و نيمه هر روز مصرف كردم، الان دو هفته س كه يك روز در ميون مصرف ميكنم، چه موقع ميتونم كلاً قطع كنم و دچار عوارض نشم؟
    با تشكر از راهنماييتون
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۲ بهمن ۹۹( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب همین الان هم می توانید قطع بفرمایید
  • تصویر کاربر ابراهیم پنجشنبه ۲ بهمن ۹۹( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 382 مشاهده پرسش
    سلام دکتر اگه فقط قرص پروپرانولول 20به تنهایی استفاده کنیم مشکلی پیش نمیاد
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۲ بهمن ۹۹( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب مصرف پروپرانولول در صورتی که فشار خون بالا تر از ده و ضربان قلب بالاتر از ۶۰ باشد بلامانع است
  • تصویر کاربر ابراهیم جمعه ۳ بهمن ۹۹( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 373 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشین من یه مدت هست ک پاهام سوزن سوزن میشن وخواب میرفتم رفتم دکتر قلب معاینه کرد و گفت فقط تپش قلب دارم بعد گفتن ک واریس پوستی خفیف هم دارم قرص پروپرانولول ۲۰با کلردیازپوکساید با سیتالوپرام دادن بعد دکترم گفتن ک فشار خونم پایین بود نزدیک ۹بود همیشه فشارم همین بوده بعد ک مصرف کردم حالم بده شد وقتی رفتم دوباره پیششون قرص سیتا رو با کلریدیا رو گفتن نخورم فقط پروپرانولول را بخورم حالا خوبم فقط خواب آلودگی دارم اگر بخوام همین قرصم قطع کنم مشکلی برام پیش میاد سه روزه مصرف کردم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۲ بهمن ۹۹( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب خیر
    2. تصویر کاربر ابراهیم پنجشنبه ۲ بهمن ۹۹( 5 سال پیش)
    3. تصویر کاربر ابراهیم پنجشنبه ۲ بهمن ۹۹( 5 سال پیش)
      یعنی اگر دیگ نخورم قرص پرو پرانولول را مشکلی برام پیش نمیاد
    4. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۲ بهمن ۹۹( 5 سال پیش)
      خیر
    5. تصویر کاربر ابراهیم پنجشنبه ۲ بهمن ۹۹( 5 سال پیش)
      دکتر ببخشیدهمش مزاحمتون میشم وقتتون را میگیرم پس میگفتن قطع یک دفعه ای پراپرانولول مشکلاتی رو برای قلب پیش میاره مثل حمله قلبی ....من امشب ب جای یه دونه کامل قرص نصف مصرف کردم
    6. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه جمعه ۳ بهمن ۹۹( 5 سال پیش)
      با روش مصرف شما مشکلی پیش نخواهد آمد
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر مریم پنجشنبه ۲ بهمن ۹۹( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 520 مشاهده پرسش
    سلام من ۳۵ سال دارم فشار ریه ام بالاس یعنی چی ؟دلیلش چی ممکنه باشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۲ بهمن ۹۹( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب لطفاً تصویر گزارش اکوکاردیوگرافی خود را بفرستید
  • تصویر کاربر هادی پنجشنبه ۲ بهمن ۹۹( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 392 مشاهده پرسش
    باسلام من ۵الب ۶ماه است تنگی نفسی حاد دارم بعضی اوقات سمت چپ قفسه سینه ام همدرد میکندچکار کنم به دکتر قلب هم مراجعه کرده ام میگه چیزمهمی نیست چکار کنم باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۲ بهمن ۹۹( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب متاسفانه اطلاعات ارائه شده برای پاسخگویی دقیق کافی نیست لطفاً مستندات را بفرستید و توضیح بیشتری ارائه بفرمایید
  • تصویر کاربر مجید جمعه ۳ بهمن ۹۹( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 428 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و ادب خدمت دکتر صاحب معزز بنده ۳۰ سال سن دارم مدتی است احساس تپش قلب دارم و ضربان قلبم رو تو بدنم احساس میکنم امروز نبضم رو گرفتم در حالت خوابیده ۶۵ تا بود تو حالت نشسته ۷۵ و همین که از جام بلند شدم و حدود ۲ دقیقه بعد نبضم حدود ۱۰۰ بود بدون انجام کدوم فعالیت فزیکی البته نوار قلب و اکو هم کردم نرمال بود و استرس، کم خونی، مشکلات تیرویید و دیابت هم ندارم سیگاری هم نیستم فشار خونم هم اغلب ۱۲٫۵ و ۱۱ روی ۸ و ۹ هستش و بعضی موقع ها احساس تنگی نفس میکنم که خیلی خفیف است حالا نمیدونم چکار کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۲ بهمن ۹۹( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب از مایعات فراوان استفاده بفرمایید
    2. تصویر کاربر مجید جمعه ۳ بهمن ۹۹( 5 سال پیش)
      ممنون آقای داکتر فقط همین؟
    3. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه جمعه ۳ بهمن ۹۹( 5 سال پیش)
      بله
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر پ پنجشنبه ۲ بهمن ۹۹( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 336 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر...من قبلا بیمارتون بودم تشخیص دادید که دریچه تریکوسپیدقلبم نارسایی داره الان مدت هاست که گاهی وقتا مثلا هفته ای یکی دوبار دچارتپش های نامنظم قلب شدم مثلا تپش درحدیک ثانیه وبعدش سرفه ام میگیره خواستم بپرسم این تپش های یک ثانیه ای اسمش فیبریلاسیون بطنیه یادهلیزی؟وچقدرمیتونه خطرناک باشه وآیاباعث ایجادسکته مغزی یاقلبی میشه یانه؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۲ بهمن ۹۹( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب با توضیحات ارائه شده نمی توان در مورد آریتمی شما اظهار نظر کرد لطفاً تصویر گزارش اکوکاردیوگرافی خود را بفرستید و همچنین توصیه می‌کنم که یک هولتر نوار قلب ۴۸ نیز انجام دهید.
  • تصویر کاربر ثریا پنجشنبه ۲ بهمن ۹۹( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 447 مشاهده پرسش
    سلام من 26سال سن دارم چهار ماهی میشه درد در قفسه سینه دارم الان این درد به زیر سینه چپم هم سرایت کرده. قبل این دردها دوبار تنگی نفس گرفتم. بیماری زمینه ای ندارم. مشکلم چیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۲ بهمن ۹۹( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب با اطلاعات ارائه شده نمی توان اظهار نظر دقیقی کرد توصیه می‌کنم که جهت ویزیت و گرفتن نوار قلب و اکوکاردیوگرافی به یکی از همکاران محترم متخصص بیماریهای قلب و عروق مراجعه فرمایید
درحال دریافت اطلاعات

به سیستم پرسش از دکتر سعید یزدانخواه متخصص قلب و عروق در تهران خوش آمدید. شما بیمار عزیز می توانید پرسش خود را از طریق پرسش از دکتر مطرح کنید. همچنین برای مشاهده پرسش های شایع دیگر بیماران بر روی سوالات شایع را کلیک کنید.