رژیم بعد از آنژیوپلاستی

رژیم بعد از آنژیوگرافی

مصرف مواد غذایی مناسب در درمان بیماری قلبی پس از آنژیوپلاستی بسیار اهمیت دارد. در این مطلب بهترین مواد غذایی مناسب برای سلامت قلب بیان می شوند.

انجام فرایند آنژیوپلاستی برای بسیاری از افراد یک هشدار جهت بهبود سلامت قلب خود به شمار می رود. در این موارد فرد باید سبک زندگی خود را تغییر داده و با انتخاب صحیح رژیم بعد از آنژیوپلاستی ریسک مشکلات قلبی آتی را کاهش دهند.

تغییر و بهبود رژیم غذایی تنها برای سلامت کلی بدن مفید نبوده و می تواند احتمال ابتلا به مشکلات قلبی آتی را تا ۷۳ درصد کاهش دهد. از جمله این مشکلات قلبی می توان به حملات قلبی اشاره کرد.

در زندگی بعد از آنژیوپلاستی رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی اهمیت به سزایی دارد. مصرف مواد غذایی مناسب برای سلامت قلب می توانند به کاهش کلسترول، کاهش فشار خون و حفظ وزن در محدوده سالم کمک کنند.

رژیم دش برای بیمار قلبی Dash diet

رژیم غذایی مناسب برای سلامت قلب به طور کلی بر روی کاهش مصرف نمک و چربی های ناسالم و افزایش مقدار مصرف میوه ها، سبزیجات و غلات کامل تمرکز دارد.

تحقیقاتی که بر رژیم غذایی DASH و دیگر رژیم های مشابه انجام شد بیان داشت که چنین رژیم هایی مزایای قلبی عروقی بسیاری برای مصرف کنندگان دارند.

رژیم غذایی DASH نوعی از رژیم غذایی است که دارای راهبرد های تغذیه ای جهت کاهش فشار خون بالا می باشد. گزارشی از مرور ۶ تحقیق بیان داشت که پیروی از رژیم غذایی DASH خطر کلی ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، اسپاسم عروق کرونری قلب، سکته مغزی و نارسایی قلبی را به ترتیب ۲۰، ۲۱، ۱۹ و ۲۹ درصد کاهش می دهد.

مواد غذایی رژیم بعد از آنژیوپلاستی

بسیاری از بیماران می پرسند، بعد از آنژیوگرافی چی بخوریم؟ بعد از آنژیوپلاستی چی بخوریم؟ یا برنامه غذایی بیمار قلبی چیست؟

افراد باید همزمان با بهبودی از فرایند آنژیوپلاستی یا فنرگذاری، اضافه کردن مواد غذایی زیر را به برنامه غذایی روزانه خود در نظر گیرند:

۱- غلات کامل

رژیم غذایی بعد از استنت گذاری را بهتر است با مصرف غلات کامل ادامه داد.مصرف تمامی غلات کامل مخصوصا دانه جو و جوی دو سر  برای بیماران قلبی مفید هستند. این دو مورد حاوی یک فیبر خاص به نام بتا گلوکان هستند.

بتا گلوکان کلسترول را در مجرای گوارشی به خود جذب کرده و مانع رسیدن آن به جریان خون می شود. از جمله دیگر مواد غذایی مناسب می توان به گندم سیاه، بلغور، آرد کامل و ارزن اشاره کرد.

۲- میوه های مفید بعد از عمل قلب

میوه ها و سبزیجات از مهم ترین مواد تشکیل دهنده تغذیه مناسب بعد از آنژیوگرافی هستند.

متخصص قلب و عروق ما می گوید که میوه ها و سبزیجات تازه سرشار از پتاسیم هستند. پتاسیم می تواند اثرات سدیم را کمتر کرده و به کاهش فشار خون کمک کند. توت ها نیز برای سلامت قلب مفید هستند.

رژیم بعد از آنژیو پلاستی

مصرف سیب و گلابی به کاهش خطر سکته مغزی کمک خواهد کرد. فلفل دلمه ای، گوجه، هویج و سبزیجات دارای برگ سبز همگی منابع فوق العاده ای از ویتامین ها و کاروتنوئید ها بوده و برای سلامت کلی بدن بسیار مفید هستند. کاروتنوئید نوعی آنتی اکسیدان است.

مصرف انواع بری ها مثل شاه توت، تمشک و  کرنبری به کاهش التهاب و افزایش اتساع عروق خونی کمک می کند و در رژیم بیمار قلبی عالی است.

 ((سعی کنید در هر وعده غذایی یا میان وعده میوه و سبزیجات میل کنید)).

۳- چربی های سالم

همه چربی ها بد نیستند. تنها باید چربی های سالم اشباع نشده را مصرف کرده و مقدار کلی مصرف چربی ها را محدود کرد زیرا تمام چربی ها حاوی مقادیر زیادی کالری هستند.

این چربی ها می توانند خطر ابتلا به ضربان های غیر طبیعی قلب و احتمال تشکیل لخته های خونی را کاهش دهند. روغن زیتون بکر و روغن کانولا نیز منابع خوبی از چربی های سالم بوده و جایگزینی عالی برای کره هستند.

هنگامی که چربی های اشباع در رژیم غذایی جای خود را به چربی های غیر اشباع می دهند، سطح کلسترول موجود در بدن بهبود می یابد. از جمله چربی های اشباع می توان به کره، چربی حیوانی و… اشاره کرد.

۴- گوشت سفید

مصرف مرغ و دیگر ماکیان در صورت طبخ بدون روغن و گریل شده می تواند جایگزین پروتئینی مناسبی به جای گوشت های فرآوری شده باشد.

همچنین ماهی های سرشار از اسید های چرب امگا ۳ گزینه هایی عالی برای گنجاندن در رژیم غذایی هستند. از جمله این ماهی ها می توان به قزل آلا، سالمون، ساردین، تن باله دراز، شاه ماهی و ماکرل اشاره کرد.

۵- دانه ها، حبوبات و آجیل ها

رژیم بعد از آنژیوپلاستی را نمی توان بدون انواع مغز ها کامل کرد. مصرف حبوبات با کاهش فشار خون و خطر ابتلا به حمله قلبی ارتباط دارد. متخصصین قلب و عروق مصرف حداقل ۴ وعده حبوبات را در هفته توصیه می کنند.

گردو، بادام، آجیل ها و دیگر دانه ها برای سلامت قلب بسیار مفید هستند. با مصرف این مواد غذایی می توان کسترول بد یا LDL خون را کاهش داد.

۶- شکلات تلخ

در مواقع میل به خوردن شیرینی می توان مقداری شکلات تلخ مصرف کرد. شکلات تلخ سرشار از فلاوونوئید (نوعی آنتی اکسیدان) بوده و می تواند فشار خون و التهاب را کاهش دهد.

۷- چای تازه دم

در صورت تمایل به مصرف یک نوشیدنی آرامش بخش می توان چای را امتحان کرد. چای که سرشار از فلاوونوئید است می تواند خطر ابتلا به حمله قلبی، سکته مغزی و فشار خون بالا را کاهش دهد. چای های آماده و بطری شده چندان مناسب نبوده و بهتر است که چای تازه دم مصرف شود.

آنژیوپلاستی

بیشتر بخوانید : مراقبت های بعد از آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی چه هستند؟

مراقبت بعد از آنژیو

مواد غذایی نامناسب برای سلامت قلب

افراد نباید تمامی زحمات خود را با مصرف مواد غذایی نامناسب از بین ببرند. در اینجا مضرترین مواد غذایی برای رژیم بعد از آنژیوپلاستی و دلایل مضر بودن آن ها برای سلامت قلب بیان شده اند:

گوشت های فرآوری شده

این موارد شامل هات داگ ها و گوشت های به کار رفته در اغذیه فروشی ها می شوند. این گوشت ها سرشار از سدیم، نیترات و دیگر مواد نگهدارنده ای هستند که می توانند به سلامت قلب آسیب برسانند و گزینه مضری در رژیم غذایی بعد از استنت گذاری محسوب می شوند.

چربی های ترانس و اشباع شده

افراد باید به مقدار چربی های اشباع شده موجود در کره، خامه، پنیر، گوشت قرمز دارای چربی و پوست ماکیان توجه کنند. چربی های ترانس را می توان در مواد غذایی سرخ یا بسته بندی شده یافت کرد. این مواد حاوی مقادیر بسیار زیادی از کلسترول اشباع نشده هستند.

دانه های فرآوری یا تصفیه شده

از نمونه های این موارد می توان به آرد سفید و برنج سفید اشاره کرد. دانه ها در فرایند فرآوری مقدار زیادی از اجزای مفید خود را از دست می دهند.

نوشیدنی ها و مواد خوراکی حاوی شکر های افزوده

افراد باید علاوه بر عدم مصرف نوشابه ها، به برچسب ارزش غذایی نوشیدنی های دیگر نیز توجه کنند. همچنین، باید از مصرف مواد غذایی همچون شکلات، ژله و دسر ها اجتناب کرد. این موارد سرشار از شکر بوده و می توانند به افزایش وزن منجر می شوند.

در نهایت، دکتر یزدان خواه فوق تخصص بیماری های قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوپلاستی توصیه می کند:

یک رژیم بعد از آنژیوپلاستی سالم، مجموعه ای از تمام خوراکی های مصرفی فرد بوده و نباید چند مورد از هر گروه غذایی به صورت پراکنده در آن جای گیرند. با گنجاندن مواد خوراکی سالم در هر وعده و میان وعده می توان از پیشروی در مسیر رسیدن به سلامت قلب اطمینان کسب کرد.

[wp_ulike]

.برای ارتقاء کیفیت مطالب امتیاز دهید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر م سه شنبه ۲۹ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 216 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید من مادرم ی مدته آنژیو کردن الان خداروشکر خوبن ولی ی مدت میگن قفسه سینشون درد میکنه میشه راهنمایی کنید ک این مورد از چی میتونه باشه در ضمن ایشون شاغل هم هستن ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۲۹ تیر ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب خود آنژیوگرافی موجب درد سینه نمی شود. آیا نتیجه آنژیوگرافی طبیعی بوده است؟
  • تصویر کاربر مرشدی دوشنبه ۲۸ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 190 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض ادب
    جناب دکتر یزدانخواه ، بنده در حدود یکسال پیش خدمت شما آنژیوپلاستی انجام دادم ( 11 / مرداد / 99 ) چند وقت پیش سوالی خدمت شما مطرح کردم درباره تزریق واکسن کرونا که کدام یک برای بنده با توجه به شرایطم بهتر است و شما فرمودید که اگر حق انتخاب دارید آسترازنکا بهتر است و با توجه به همین موضوع مرکز تزریق واکسن به من گفتند که اگر معرفی نامه از پزشک معالج بیاورید برای شما آسترازنکا تزریق می کنیم امکان دارد لطف بفرمایید و برای بنده معرفی نامه صادر بفرمایید
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۲۸ تیر ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب بله
  • تصویر کاربر حاتمی پنجشنبه ۲۴ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 222 مشاهده پرسش
    سلام دکتر.
    پدر من بیماری از شهر کرمانشاه است.
    در آنژیو انجام شده سه رگ از رگهای پدرم دچار گرفتگی هستند دکتر میگوید میتواند با فنر دوتا از رگها را باز کند اما یکی را نمیتواند .و میگویید باید عمل باز انجام بدهید..و سن پدرم ۷۵ سال است و ما برای عمل باز میترسیم فیلم آنزیو داریم اگر امکانش باشه برای شما میفرستم ملاحظه کنید.
    دکتر پدرم هیچ دردی تاکنون نداشته فقط وقتی بلند میشوند بعضی مواقع سرگیجه دارند و فشار خون هم دارند.
    ممنون میشم راهنمایی کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۲۴ تیر ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب لطفاً از طریق یکی از دوستان یا بستگان فیلم را برای مرور بفرستید
  • تصویر کاربر محمد سه شنبه ۲۲ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 189 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید.بنده از اهواز کامنت می گذارم.حدود 2 هفته پیش مادر بنده که 70 سال سن دارند نزد دکتر دادجو آنژیوپلاستی شدند و یک فنر در قلب ایشان به علت گرفتگی 70 درصدی یکی از رگها گذاشته شد.10 سال پیش هم آقای دکتر دادجو یک فنر در رگ اصلی مادرم گذاشتند و حال ایشان خیلی خوب شده بود.
    اما این بار آنژیو از راه دست راست مادرم صورت گرفت و فنر گذاشت شد.پس از 2 هفته هنوز ورم انگشتان دست ایشان برطرف نشده و دست ایشان درد می کند به صورتی که نمی تواند کاری با دست راست خود انجام دهد!!!
    از طرف دیگری پس از 2 روز از آنژیو ،قلب ایشان گاهی اوقات درد می گیرد و بعضی شبها نفس کم می آورد.
    آقای دکتر خواهشمند م راهنمایی بفرمایید.
    الان مادرم قرص پلاویسکس روزی 1بار و آسپرین روزی 2بار مصرف می کنند.
    1. تصویر کاربر محمد سه شنبه ۲۲ تیر ۰( 2 سال پیش)
      این عکس دست مادرم است
    2. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۲۲ تیر ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب ظاهراً مشکل جدی وجود ندارد در صورت درد زیاد از مسکن هایی نظیر ژلوفن استفاده کنند
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر حمید پنجشنبه ۱۷ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 244 مشاهده پرسش
    سلام دخترجان خیلی مردی من41سالمه50روزپیش یکدفعه فشارم بالارفتن رفتم آنژیوکردم .گفتن باید فنربزارم سوالم اینه در طول روز اول گوشان کیپ میگیره زیر گلویم میگیره سرم گیج میره رگهای پشت سرم تیره میکشه تازگیها بدنم سوزن سوزن میشه توروخداکمک کنیدخسته شدم درضماسه تا متخصص قلب دارم که نظرشان متفاوت کمک کنید ممکنه تیروئید باشه ممنوت
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۱۲ تیر ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب لطفاً تصویر گزارش آنژیوگرافی و اکوکاردیوگرافی و نوار قلب خود را بفرستید
    2. تصویر کاربر حمید دوشنبه ۱۴ تیر ۰( 2 سال پیش)
      باسلام عرض ادب منو بخاطرغلطهای املایی وبلدنبودن ببخش دکترجان چشهام سیاه تاریک میشه. این اکو.و انژیو مربوط به روزهایی است که قلبم گرفت الان روزی نصفی بیزوپرالول ونصفی پوزارکس آسپرین شبها.اسویکس وآتورواستاتین میخورم چون گلو درد میشدم 4روز هیچ دارویی نخوردم وطپش قلب هم نداشتم دکترم روعوض کردم ایشان قرص سرترالین 50 یه چهارم وکلردیازپوکساید تجویز کردن که الحمدالله دیگه گلویم خف نشده وگوشهام رگهای پشت گردنم تیرنمیکشه ونفسمم بهترشده.حالاسوالم اینه من مشکل قلبی دارم یاعصبی.میتونم دیگه قرصهای قلب رو نخوردم فقط نفس عمیق نمیتوانم بکشم کمکم کنید پیش امام رضا(ع)دعاتون کردم سپاس
    3. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۱۴ تیر ۰( 2 سال پیش)
      هنوز مدارک را ارسال نکرده اید لذا اظهار نظر ممکن نیست
    4. تصویر کاربر حمید دوشنبه ۱۴ تیر ۰( 2 سال پیش)
      سلام مدارک. فرستادم
    5. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۱۵ تیر ۰( 2 سال پیش)
      گزارش اکوکاردیوگرافی طبیعی است لطفاً تصویر گزارش آنژیوگرافی را نیز بفرستید
    6. تصویر کاربر حمید سه شنبه ۱۵ تیر ۰( 2 سال پیش)
      باسلام خدا خیرت بده دکتر جان پیش امام رضا(ع)کلی دعتتون کردم همیشه سالم تندرست سرافراز باشی که کمک مردم میکنید بخدا از بس درد کشیدم خسته شدم بعضی ازهمکارتون میگن حمله عصبی اینکه نمیتوانم نفس عمیق بکشم ربطی بقلب نداره چون وقتی. خفتم میکنه تاهرجا میتونم بدوام وقتی هم میگیره اول گوشهایم کیپ میشن رگهای پشت گردنم تیرمیکشه وزیرگلوم حالت خفگی شدید.مدارک فرستادم ممنون
    7. تصویر کاربر حمید سه شنبه ۱۵ تیر ۰( 2 سال پیش)
      سلام ببخشید زیاد مجازی بلد نیستم اما مدارک آنژیو روفرستادم خیلی آقایی دکتر جان سرفراز سربلند تندرست باشید
    8. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۱۵ تیر ۰( 2 سال پیش)
      با این نتیجه، گرفتگی قسمت ابتدایی رگ اصلی قلب را داشته و نیاز به آنژیوپلاستی نیز دارید. آیا برای شما استنت هم گذاشته شد؟
    9. تصویر کاربر حمید چهارشنبه ۱۶ تیر ۰( 2 سال پیش)
      باسلام ازاینکه بفکر سلامتی مردم هستید ممنون خدا خیرتان بده دعاهای ما همیشه بدرقه کارهای خوبتون.خیر دکتر جان بیمارستان گفتن فنر4میخاهد ما نداریم.چرا دکتر.ووقتی نمی گیره و خوبم. نفس کم نمی آرم.وقتی میگیره.اول گوشان کیپ.میشن.گلویم خفت میشه.رگهای پشت گردنم.تیر میکشه و نمیتوانم نفس عمیق بکشم بشدت سردرد شدید.آیا این انسداد قلبم با دارو رفع میشه.خطرناکه.آیا چشهام سیاهی میشه از همین انسداده.آیا ممکنه اوحمله عصبی باشه وسپاسگذارم یه دنیا ممنون
    10. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۱۶ تیر ۰( 2 سال پیش)
      نیاز به ادامه مصرف داروهایی که اشاره فرمودید و تعبیه استنت و کنترل فشارخون و ترک سیگار ( در صورتی که دخانیات مصرف می‌کنید) دارید. استرس های روحی نیز در تشدید این علائم موثر است
    11. تصویر کاربر حمید چهارشنبه ۱۶ تیر ۰( 2 سال پیش)
      باسلام قربون محبتت دکتر جان بخدا خیلی مردی.آره سیگار میکشم.ویه کوچولو شیره میخورم.من راننده تریلی ام اگه فنر بزارم میشه کار سنگین انجام بدم؟.پس با دارو.رفع نمیشه ؟وتشخیصتون شوک عصبی هست.اینکه نمیتوانم نفس عمیق بکشم ربطی به انسداد قلب نداره؟واینکه خیلی بدنم سوزن سوزن میشه از اعصابه یا.قلب؟ ممنون همیشه دعاگوی تونم
    12. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۱۶ تیر ۰( 2 سال پیش)
      خیر دارو به تنهایی کافی نیست و پس از آنژیوپلاستی میتوانید زندگی عادی داشته باشید. تنگی نفس شما می تواند به علت همین مشکل باشد. سوزن سوزن شدن بدن شما ارتباطی با گرفتگی عروق قلبی ندارد
    13. تصویر کاربر حمید پنجشنبه ۱۷ تیر ۰( 2 سال پیش)
      باسلام بسیار از مهربانی وشکیبایتان سپاسگزارم دکترجان.انشالله ازنزدیک زیارتتان کنم.تشکرکنم.ببخشید باتوجه به مدارک آنژیو.این عمل فنر.گزاری من عمل خطرناکی است چون گفتید رگ اصلی است؟کیفیت فنر دربیمارستان دولتی.و خصوصی متفاوته ؟ ببخشید دکتر جان الان روزی نصمی بیزوپرالول. وپوزارکس من میخورم بعدها بعد از عمل مشکلی برای قلبم بوجود نمی آید.ممنونم در ضمنا قرص اعصاب سرترالین50 وپوکساکیم10.وآلپرازولام5 شب اسویکس75 آسپرین وآتورواستاتین20 دکتر جان این همه قرص بقلب ضرر نمیرسونه.تا کی باید قرصها رو بخورم چشهامم سیاهی میشه از قرصها ست یه دنیا ممنوننتم خداخیرتون بده
    14. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۱۷ تیر ۰( 2 سال پیش)
      خیر خطرناک نیست. احتمالاً و نه قطعاً کیفیت استنت ها در مراکز مختلف متفاوت خواهد بود. داروهای مصرفی قلبی برای شما لازم است و مصرف اکثر داروها بصورت دائم العمر است
    15. نمایش سایر 13 پاسخ
  • تصویر کاربر راضیه جمعه ۱۱ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 219 مشاهده پرسش
    سلام من یک ماه پیش دچار حمله قلبی شدم و آنژیوپلاستی انجام دادم الان یک ماه هست که قرص اتورو استاتین ۴۰ روزی یک عدد استفاده میکنم امروز ازمایش دادم تری گلیسیرید۶۵ کلسترول ۱۱۰ و ldl ۵۸ و hdl 39 و نسبت ldl به hdl 1.5 شده میخواستم بپرسم الان که یک ماه از آنژیو پلاستی گذشته میتونم از اتورواستاتین با دوز ۲۰ استفاده کنم به جای دوز ۴۰ خطری نداره؟
    یا همون ۴۰ رو مصرف کنم ؟
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۸ تیر ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب لطفاً دوز ۴۰ میلی گرم روزانه را ادامه دهید
    2. تصویر کاربر راضیه سه شنبه ۸ تیر ۰( 2 سال پیش)
      اینکه انزیم های کبدی دچار افزایش شده اند خطری ندارد؟
    3. تصویر کاربر راضیه سه شنبه ۸ تیر ۰( 2 سال پیش)
      اینکه انزیم های کبدی با مصرف استاتین دچار افزایش شده اند مصرف با دوز ۴۰ خطری ندارد؟
    4. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه جمعه ۱۱ تیر ۰( 2 سال پیش)
      تا افزایش سه برابری آنزیم های کبدی ( مشروط به اینکه ناشی از سایر علل از جمله کبد چرب نباشد) نیاز به کاهش دوز نیست
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر حسین جمعه ۳ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 242 مشاهده پرسش
    ریپورت سی تی آنزیو از بیمارستان پارس دارم اگه ممکنه مشاوره میخوام که استنت لازم دارم یا نه؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه جمعه ۳ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب ابتدا باید آنژیوگرافی انجام شود ولی با این گزارش احتمالاً نیاز به استنت نیز خواهد بود
    2. تصویر کاربر حسین جمعه ۳ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      با تشکر فراوان از جناب دکتر لطفآ اگه ممکنه بفرمایید تا دو سه ماه دیگه میتونم این کار رو انجام بدم؟
    3. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه جمعه ۳ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      پاسخ شما تابع علایم بالینی شما است
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر حسن سه شنبه ۲۴ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 598 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر من ۳ ماه قبل آنژیو پلاستی و ۳ عدد استنت در ۲ مرحله در عروق قلبم تعبیه شده است، با توجه به مصرف داروهایی مثل پلاویکس و آسپرین و.... آیا میتوانم روزه بگیرم؟ متاسفانه دسترسی به پزشکم را ندارم، لطفا راهنمایی فرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۲۴ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب خیر
  • تصویر کاربر sia2092 سه شنبه ۱۷ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 556 مشاهده پرسش
    باسلام وعرض ادب،آقای دکتر،پدربنده قبل ازعیدآنژیوگرافی شدن ودکترایشون آقای مددی توشهرزنجان،اعلام کردن که سه رگ اصلی مسدودشده،بعدازمدتی دورگ باآنژیوپلاستی بازشدوقرارشدکه امروزرگ سوم هم آنژیوپلاست بشه،ولی بعدازخروج پدرازاتاق عمل دکترفرمودن که نیازی نیست ،وضعیت بررسی شدورگهابازهستند،سوال بنده اینه که آیاامکان داره رگ خودبه خودازمسدودی خارج بشه؟
    ممنون ازشما
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۱۷ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب خیر احتمالاً به نظر ایشان میزان تنگی رگ سوم آنقدر زیاد نبوده است که نیاز به آنژیوپلاستی داشته باشد و یا تنگی اولیه ناشی از اسپاسم رگ بوده است و نه رسوب چربی
  • تصویر کاربر حسین شنبه ۱۶ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 256 مشاهده پرسش
    سلام بعداز سی وپنج روز استنت حالت ضعق داشتم که امروز تهوع کم وضعف شدید داشتم .چون نمیتونم خوب غذا بخورم . بهترین ماده غذایی که کمبود من را جبران کنه چه غذایی است .یا داروی خاصی پیشنهاد میدهید .ممنون بابت پاسخگوییتون
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۱۶ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب نیاز به رژیم غذایی کم چرب دارید و غذای خاصی را برای بهبود وضعیت اشاره شده پیشنهاد نمی کنم
درحال دریافت اطلاعات