از دکتر بپرسید

عوارض بعد از آنژیوگرافی قلب - پرسش ۹۲۴۷

  • تصویر کاربر مینا شنبه ۲۷ شهریور ۰( ۱ سال پیش) تعداد بازدید: ۱۹۷ آنژیوگرافی
    سلام و خسته نباشید. مادر ۷۷ ساله‌ام، با سابقه‌‌ دیابت و عمل اسلیو که ده سال قبل انجام شده هفته پیش برای آنژیو عروق پا بستری شدن، که پزشک از اتاق عمل خارج شدن و گفتن سه تا از عروق قلبشون گرفتگی داره، باز کنم براشون یا نه، که گفتیم باز کنن و اون روز آنژیو پا انجام نشد. دو روز بعدش برای آنژیو پا اقدام کردن متاسفانه گفتن عروق کاملابسته س و باید جراحی عروق انجام بشه و تا سه ماه بعد از آنژیو قلب اجازه این کار رو نداریم. داروهای زیادی هم تجویز کردن و متاسفانه ایشون دچار حالت تهوع شدید هستن و سه روزه که اسهال هم اضافه شده. حتی داروها رو تحمل نمیکنن. دوبار با اورژانس تماس گرفتیم و گفتن بعد از کنترل فشار، قرص زیرزبانی بهشون بدیم. ممکنه این حالت ها بخاطر عوارض دارو باشه؟ داروهاشون شامل اینهاست: پنتوپرازول
    والزومیکس
    پلاویکس
    متی مازول
    گلکوفاژ
    نوروتک
    متفورمین
    آسپرین
    روپیکسون
    گاپانتین
    کوتریمازول
    پنتوکسی فیلین
    ریفامپین
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۲۷ شهریور ۰( ۱ سال پیش)
      سلام و عرض ادب لطفاً بفرمائید که علت مصرف کوتریموکسازول و ریفامپین چیست؟

به سیستم پرسش از دکتر سعید یزدانخواه متخصص قلب و عروق در تهران خوش آمدید. شما بیمار عزیز می توانید پرسش خود را از طریق پرسش از دکتر مطرح کنید. همچنین برای مشاهده پرسش های شایع دیگر بیماران بر روی سوالات شایع را کلیک کنید.