از دکتر بپرسید
آرتیمی - پرسش 4250
بهنام شنبه ۱۱ مرداد ۹۹( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 481 تپش قلب
من 27 سالمه و تقریبا 2 ماه پیش بخاطر استرس و اضطراب دچار تپش قلب شدم و رفتم دکتر وایشون اکو گرفتن و برای بررسی بیشتر برام هولتر 24 ساعته گذاشتن، بعد از بررسی گفتن قلبت مشکلی نداره و فقط برای این اضطراب و این مسائل آرتیمی داری و برام تا 4 ماه قرص پراپرانولول 10 رو دادن که صبح ها مصرف کنم تا دوباره برم پیششون و نتیجه رو ببینن، ولی چون من میخواستم وابسته به قرص نباشم بیشتر خواستم با ورزش و ریلکس کردن و دمنوش و.... مشکل رو حل کنم ولی گاهی ناچار به مصرف این قرص میشدم و حتی پیش اومده بود که چند روز مصرف میکردم و بعد قطع میکردم و در کل هر موقع که احساس میکردم تپش قلبم خیلی خوب نیس این قرص رو دوباره میخوردم ولی بعد مدتی به مدت 1ماه این قرص رو مرتب صبح ها خوردم و وقتی دیدم تپش قلبم بهتر شده و تا الان که 3 هفته گذشته مصرف نکردم....من در مورد روش قطع مصرف ناگهانی و عوارضش چیزی نمیدونستم، الان تقریبا حس میکنم بالاتر از گردنم به سمت سرم یه حالت قلقلک و حالات لرزش کمی بهم میده و در موقع استراحت و خواب مواقعی ناگهان دستم یا پام تکون میخورن بدون اینکه دست خودم باشه، میخواستم بدونم این از عوارض قطع این قرص هس و اینکه برای اصولی ترک کردن این قرص با اینکه 3 هفته از آخرین استفادم از این قرص گذشته باید دوباره مصرف کنم و بعد کم کنم و اینکه چطور این کارو انجام بدم یا.....
البته هنوز اون حس تپش قلب رو دارم ولی میخوام اگه مشکلی نداشته باشه با ورزش و آرامش بیشتر و استرس نداشتن و مصرف نکردن مضرات و از این این موارد بهبود پیدا کنم بنظرتون این راه حلی مناسبی است یا حتما باید قرص هم مصرف کنم.....
ببخشید طولانی شد
سپاس
دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۱۱ مرداد ۹۹( 5 سال پیش)