از دکتر بپرسید
سوزش و زخم شدن انگشتان پا - پرسش 6434
علی سه شنبه ۱۲ اسفند ۹۹( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 1044 گرفتگی عروق پا
چند ماه قبل به دلیل مشکل تنفسی و چکاب قلب به پزشک رجوع کردم. به دلیل بیماری تالاسمی و تزریق مکررخون، دکتر تشخیص نارسایی قلب دادن و یک سری دارو طبق عکس تجویز کردند.
که بعد چند روز مجدد اکو انجام شد و فشار ریه چهل بود و مشکل تنفسی نیز حل شد ولی مشکلی که وجود دارد که بعد از مصرف داروها سوزش شدید در زیر پاها ایجاد شد و زیر انگشتان پا زخم و سیاه شده است. البته فقط پوست سیاه شده و انگشتان از لحاظ حسی مشکل ندارند و الان سوزش در زیر انگشت شست پای راست متمرکز شده است.
مجدد به دکتر رجوع شد بیسوتا، کاپتوپریل و اسپرنولاکتون را با انالاپریل و رزوستاتین جایگزین کردند و با تشخیص اولیه امکان وجود لخته ریز در پا قرار شد سونوگرافی داپلر صورت گیرد. لازم به ذکر است از لحاظ آزمایش هم قند، انزیم های کبدی ، کراتین ، اوره، پتاسیم و سدیم ..نرمال است.
سوالی که آیا موضوع با درمان دارویی حل می شود؟ چه مدت برای ترمیم زخم ها حدودا نیاز است؟
با تشکر از حضرتعالی
دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۱۲ اسفند ۹۹( 5 سال پیش)