از دکتر بپرسید
سلام و عرض ادبگرفتگی عروق - پرسش 3544
رز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۹( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 546 گرفتگی عروق
در فردی که سابقه دیابت طولانی مدت داره بررسی گرفتگی عروق با انجام چه اقدامات و آزمایشاتی هست ؟ اگر صرفا برای اطمینان خاطر بخواد که قلب و عروقش بررسی بشه و هیچ مشکل قلبی نداشته باشه.
یک دنیا ممنون ازتون
دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۹( 6 سال پیش)
در صورتی که از مدت دیابت بیش از ۱۰ سال میگذرد و یا همراه عوارضی نظیر عوارض چشمی( رتینوپاتی) و یا کلیوی (نفروپاتی) و یا اثر دیابت بر اعصاب محیطی (نوروپاتی) همراه باشد و یا با علائم قلبی نظیر درد سینه و یا تنگی نفس هنگام فعالیت و ورزش همراه باشد توصیه می کنم که از تست هایی که ضریب خطای کمتری دارند نظیر اسکن هسته ای و یا سی تی آنژیوگرافی استفاده شود و در غیر این صورت می توان از تست ورزش نیز استفاده کرد