از دکتر بپرسید

  • تصویر کاربر باران پنجشنبه ۲۷ آذر ۹۹( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 521 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من باران خانمی 36ساله هستم که افتادگی خفیف دریچه میترا ل دارم و حدود پنج ساله که در شرایط استرس زا قرار بگیرم دچار حملات پانیک میشوم و دکتر به من قرصهای ضد استرس و گرانول تجویز میکند الان و دوره ای هفت ماه تا هشت ماه دارو مصرف می کنم الان حدود چهار ماهه که قرص پرانول صبح 10شب 10مصرف میکنم با قرص کلرودیاز پوکساید و اگه ی وعده فراموش کنم دچار طوس قلب میشوم و حس بدی در قفسه سینه دارم می خواستم ببینم تا کی باید قرص گرانول مصرف کنم و آیا برای بدن مضر نیست
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۲۷ آذر ۹۹( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب منظور شما قرص گرانول پلانتاژل است؟
    2. تصویر کاربر باران پنجشنبه ۲۷ آذر ۹۹( 5 سال پیش)
      سلام نه دکتر منظورم همون پرانولول 10هستش که صبح و شب مصرف میکنم و اینکه کی باید قطع کنم و چگونه
    3. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۲۷ آذر ۹۹( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب تا زمانی که علامت و تپش قلب دارید می توانید پروپرانولول را ادامه دهید و مصرف طولانی مدت آن ایجاد اشکال نمی کند
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر حسین چهارشنبه ۲۶ آذر ۹۹( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 551 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من مادر بزرگم میشکل دریچه میترال داشت ۴ دختر هم‌دارد که ۲تاداز انها هم این‌مشکل را دارند من پسر یکی از ان ۲ دختر هستم ۱۶سالم است یک برادر کوجک تر از خودم هجمدارم که۱۳سالش هست میخواستم بدونم که ایا ممکن یکی از ما یا هر دوی ما افتادگی دریچه میترال به ارث برده باشیم و اینکه زمانی که خیلی استرس میگیرم یه تپش قلب خیلی کمی برا یه کمتر از یک دقیقه مگیرم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۲۶ آذر ۹۹( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب در صورتی که مادر شما نیز مبتلا باشند این احتمال در شما نیز وجود دارد.
    2. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۲۶ آذر ۹۹( 5 سال پیش)
      توصیه میکنم برای اطمینان از وجود و یا عدم وجود پرولاپس تموم انجام دهید
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر مرتضی چهارشنبه ۲۶ آذر ۹۹( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 556 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خسته نباشید
    ببخشید من افتادگی دریچه میترال به همراه نارسایی میترال دارم خاستم بپرسم برای جلوگیری از پیشرفت نارسایی میترال و بهبود عملکرد قلب چکار کنم و چه غذاهایی بخورم ایا دویدن برای من مضر هس ممنونم راهنماییم کنیم من پسری 24 ساله هستم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۲۶ آذر ۹۹( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب متاسفانه رژیم غذایی خاص و یا اقدامی برای این موضوع وجود ندارد و لذا برای ارزیابی پیشرفت بیماری نیاز به انجام اکوکاردیوگرافی سالیانه است. انجام فعالیت های ورزشی غیر رقابتی بلامانع است. یادآوری می کنم که در بسیاری موارد میزان و شدت نارسایی دریچه در طول سالیان متمادی افزایش نخواهد یافت و معمولاً جای نگرانی نیست.
  • تصویر کاربر مهدی چهارشنبه ۲۶ آذر ۹۹( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 526 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر
    بنده با درد خفیف قفسه سینه و احساس خستگی و کمی تنگی نفس به دکتر قلب مراجعه کردم و پرولاپس دریچه میترال تشخیص داده شد عکس اکو میفرستم خدمتتون خاستم بدونم برای بهبودی تنگی نفس و عملکرد دریچه میترال چکار باید کنم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۲۶ آذر ۹۹( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب لطفاً تصویر گزارش را بفرستید
  • تصویر کاربر ستاره سه شنبه ۲۵ آذر ۹۹( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 500 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید.
    دختری هستم30ساله .تپش قلب و از مدت ها
    پیش دارم از وقتی که ناراحتی گوارشی پیدا کردم
    رفلاکس عمده و دردمعده و روده که پیش هر
    دکتری رفتم گفتن عصبیه.من سابقه افسردگی
    و پانیکم دارم.از دوسال پیش که خواهرمو از
    دست دادم تپش قلب و اضطرابم بیشتر شده
    تنگی نفس و احساس سنگینی در قفسه سینه
    دارم رفتم دکتر اکو گرفت گفت گشادی متوسط
    دریچه میترال داری من دوسال پیش هم اکو
    دادم گفتن افتادگی خیلی خفیف داری که نیاز
    به دارو نداری ولی برای تپش قلبم پروپرانول
    مصرف میکنم البته نه هرروز. اینبار دکتر
    داروی آنژیپول47/5 و آسپرین برای یک هفته
    داده.میخوام بدونم میتونم پروپرانول و به جای
    این دارو مصرف کنم این دارو بیحالم میکنه
    ویتامین ب 1 و آلپرازولام هم دادن
    آقای دکتر من آدم استرسی ام درد پشتم و
    بازوم منو میترسونه و تنگی نفس
    دکتر گوارشم بمن گفت تنگی نفست که
    همیشه هست مربوط به رفلاکسه
    ممنون میشم جواب بدین از نگرانی دربیام
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۲۵ آذر ۹۹( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب نیازی به مصرف آسپرین نیست و میتوانید بجای آنژیپول از همان پروپرانولول بطور مرتب استفاده بفرمایید و اکوکاردیوگرافی را نیز سالیانه یکبار تکرار کنید.
  • تصویر کاربر عباس یکشنبه ۲۳ آذر ۹۹( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 444 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من 45 سال دارم در این سن ضربان قلب باید چند باشه فوتبال گاهی در هفته دوبار یا یک بار بازی می کنم در موقع ورزش نکردن نبض میگیرم ضربان قلب هفتاد هشتاد میزنه در دقیقه زیاد نمی زنه آقای دکتر با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۲۳ آذر ۹۹( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب تعداد ضربان قلب طبیعی بین ۶۰ تا ۱۰۰ در دقیقه است. ضربان قلب شما طبیعی است.
  • تصویر کاربر مریم یکشنبه ۲۳ آذر ۹۹( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 482 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من دختری 18ساله هستم که یکساله مشکل افتادگی دریچه دارم دفعه قبل که رفتم پیش دکترم اکو گرفت و متوجه شد یکی دیگه از دریچه هام افتاده.میخواستم بدونم منظورش چی بوده؟یعنی لت های دریچه میترال افتاده؟و الان نارسایی دریچه میترال دارم؟عذر میخام ناراحتی برام بده؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۲۳ آذر ۹۹( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب به احتمال زیاد منظور ایشان پرولاپس دریچه میترال بوده است. پرولاپس میترال می تواند همراه با نارسایی دریچه باشد یا نباشد و استرس تاثیری بر آن ندارد.
  • تصویر کاربر فاطمه جمعه ۲۱ آذر ۹۹( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 543 مشاهده پرسش
    دکتر جان سلام،با تشکر از وقتی که میزارید،دکتر من به دلیل گلودرد چرکی در بچگی دچار نارسایی خفیف قلب و مشکل دریچه هستم،از ۵ سال پیش تا حالا هم که هر سال اکو گرفتم هیچ گونه پیشرفت بیماری نداشتم،فقط دکتر گفت ماهی یک بار امپول پنی سلین ۱۲۰۰ تزریق کنم،الان میخوام ازدواج کنم،خواستم ببینم مشکلی برا بحث بارداری و رابطه جنسی برام پیش میره یا نه؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه جمعه ۲۱ آذر ۹۹( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب لطفاً تصویر گزارش آخرین اکوکاردیوگرافی خود را بفرستید.
  • تصویر کاربر سارا پنجشنبه ۲۰ آذر ۹۹( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 666 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر.بنده ۴۰ ساله هستم اسفند سال ۹۷بخاطر درد قفسه سینه هنگام انجام دادن ورزش ایروبیک ب دکتر قلب مراجعه کردمو دکتر اکو و تست ورزش انجام دادن.در انجام اکو دکتر گفتن ک نارسایی دریچه میترال دارم ولی خفیف هست.بعد تست ورزش گفتن ک باید آژیو گرافی بشم .بعد آنژیو دکتر گفتن ک گرفتگی رگ ندارم.و قرص کنکور دو نیم تجویز کردن.بخاطر فشار خون هم قرص لوزار ۲۵ مصرف میکنم.چن وقت پیش بخاطر صدای کوبیده شدن قفسه سینه بدکتر مراجعه کردم.بعد نوار قلب دکتر گفت ک تو نوار ۴ بار آریتمی نشون داده و قرص آمیودارون ۲۰۰ برای شب تجویز کردن و کنکور دو نیم رو هم ۱۰ تجویز کردن.حالا وقتی قرص آمیودارون مصرف میکنم احساس میکنم حرارت و دمای بدنم موقع خوابیدن زیاد میشه وهمینکه بی خوابی دارم موقع مصرف آمیو دارون.صبح ک فشار خونم رو چک میکنم ۷ روی ۵ نشون میده و فشارخونم میاد پایین جوری ک احساس غش کردن دارم ب دکترم مراجعه کردم دکتر پیشنهاد دادن ک قرص لوزار ۲۵مصرفش رو قطع کنم و بجاش آمیودارون رو ادامه بدم
    .آقای دکتر بنظرتون مصرف آمیو دارون رو ادامه بدم یا نه؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۲۰ آذر ۹۹( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب علایم مورد اشاره ارتباطی با مصرف آمیودارون ندارد هر چند که در اصل ضرورت استفاده از آن اطمینان ندارم. در صورت افت مجدد فشارخون دور مصرفی کانکور را نیز باید کاهش دهید
  • تصویر کاربر محمد سه شنبه ۱۸ آذر ۹۹( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 475 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر
    ببخشید من چند ماه پیش دکتر قلب رفتم و با اکو قلب نارسایی خفیف میترال تشخیص داده شد و قرق متورال ۵۰ تجویز شد خاستم بپرسم باید چکار کنم و کارم بابری هس و روزانه چیز سنگین هم بلند میکنم ایا کارمو عوض کنم و همچنین درد قلب گذرا دارم و احساس خستگی میکنم چکار باید کنم اقاق دکتر
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۱۸ آذر ۹۹( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب مشکل مهمی ندارید و نیاز به تعویض شغل نیست. میزان کم نارسایی دریچه میترال علامتی ایجاد نمی‌کند و علایم شما منشأ قلبی ندارد.
درحال دریافت اطلاعات

به سیستم پرسش از دکتر سعید یزدانخواه متخصص قلب و عروق در تهران خوش آمدید. شما بیمار عزیز می توانید پرسش خود را از طریق پرسش از دکتر مطرح کنید. همچنین برای مشاهده پرسش های شایع دیگر بیماران بر روی سوالات شایع را کلیک کنید.