از دکتر بپرسید

  • تصویر کاربر نازیلا شنبه ۶ آذر ۰( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 609 مشاهده پرسش
    سلام دکتر وقت بخیر ، تفاوت افتادگی دریچه میترال با نارسایی دریچه میترال چیه ؟ سوال دوم اینکه هرکسی که افتادگی دریچه میترال داره به مرور زمان و در اینده مشکل خواهد داشت ؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۶ آذر ۰( 4 سال پیش)
      پاسخ بخش اول سوال شما در سوال قبلی داده شد و پاسخ سوال شما خیر است
  • تصویر کاربر نازیلا شنبه ۶ آذر ۰( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 439 مشاهده پرسش
    سلام دکتر وقت بخیر ، تفاوت افتادگی دریچه میترال با نارسایی دریچه میترال چیه ؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۶ آذر ۰( 4 سال پیش)
      سلام و عرض ادب افتادگی دریچه یک اشکال مادرزادی است که در آن در هنگام سیستول قسمتی از دریچه به داخل دهلیز چپ برمیگردد. این بیماری می‌تواند با برگشت خون از بطن چپ به داخل دهلیز چپ (نارسایی دریچه) در زمان سیستول همراه باشد یا نباشد. به هرگونه برگشت خون از بطن چپ به دهلیز چپ در زمان سیستول نارسایی دریچه میترال اطلاق می شود که علل متنوعی از جمله پرولاپس دریچه میترال دارد
  • تصویر کاربر حسن جمعه ۵ آذر ۰( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 484 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشیدببخشیددوباره مزاحم شدم مشکل تنگی نفس ناگهانی واحساس فشاردر گلو گاهی به ندرت قفسه سینه دارم دکترریه تشخیص آسم دادن داروتجویزکردن حالا فشارم بالا پایین میشه گاهی 11وگاهی تا15یا16 ممنونم ازراهنمایی شمادکتربزرگوار
    بیماری:پرولابس-کم خونی
    داروهای فعلی:شربت برونشی پرت-قرص پرودنیزولون۵-اسپری فلوتیکازون۱۲۵
    جواب اکورومیفرستم خدمت شما
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه جمعه ۵ آذر ۰( 4 سال پیش)
      پاسخ شما در سوال قبلی داده شد. یافته های اکوکاردیوگرافی توجیه کننده علائم شما نیست
  • تصویر کاربر حسن پنجشنبه ۴ آذر ۰( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 642 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید مدت پنج سال تنگی نفس ناگهانی دارم دکترر یه میگن آسم خفیف داری دارومصرف میکنم ولی حالا گاهی فشارخون صبح ها11تا12ولی غروب12تا16تغییر پیدامیکنه مقداری فشارقسمت گلو وگردن گاهی فشاردرقفسه سینه دارم
    داروها:شربت برونشیت پرت وقرص پردنیزولون،اسپری فلوتیکازون
    بیماری کم خونی-پرولابس-آسم
    ممنون از آهنگایی ولطف شما
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۴ آذر ۰( 4 سال پیش)
      سلام و عرض ادب لطفاً یک هولتر فشار خون ۲۴ ساعته انجام دهید
  • تصویر کاربر هانیه پنجشنبه ۴ آذر ۰( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 551 مشاهده پرسش
    ببخشید این برون ده قلب که گفتین کم میشه به حالت اول بر میگرده من الان ۵۵ برون ده ام چون برای ازمون استخدامی که دادم مهمه
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۴ آذر ۰( 4 سال پیش)
      سلام و عرض ادب حداقل در کوتاه مدت خیر
  • تصویر کاربر حسن جمعه ۵ آذر ۰( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 575 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید مدت پنج ساله تنگی نفس ناگهانی میگیرم مراجعه به دکترزیادداشتم ی هفته پیش دکترریه گفت آسم خفیف داری داری دارو داده حالا کمی فشردگی درگلو دارم باکمی تنگی نفس وگاهی فشارم بالاوپایین میشه صبح ها 11ولی غروب ها ۱۳الی۱۶ البته دایمی نیست تازگی رفتم اکو کردم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    پرولابس مادرزادی دارم
    کم خونی مادرزادی دارم
    دارها:اسپری فلوتیکازون-قرص پردنیزولون۵-شربت برونشی پرت
    تصویرجواب اکو وسی تی ریه رو خدمت شما ارسال میکنم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۴ آذر ۰( 4 سال پیش)
      سلام و عرض ادب تنها تصویر گزارش سی تی اسکن ارسال شده است لطفاً گزارش اکوکاردیوگرافی را نیز بفرستید
    2. تصویر کاربر حسن پنجشنبه ۴ آذر ۰( 4 سال پیش)
      سلام جواب اکو رو هم ارسال کردم خدما شما خدا خیرتون بده ممنون
    3. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه جمعه ۵ آذر ۰( 4 سال پیش)
      گزارش اکوکاردیوگرافی تقریباً طبیعی است و مسائل ساختاری قلبی توجیه کننده علائم شما نیست توصیه می‌کنم که ضمن مصرف داروهای فوق از نظر گرفتگی عروق قلبی نیز بررسی شوید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر هانیه پنجشنبه ۴ آذر ۰( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 784 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من نارسایی شدید میترال و اءورت دارم و گفتم باید تعویض شه می خواستم بدونم عملش خیلی سخته چون من علامتی ندارم و اینکه فلزی بهتره یا بافتی از نظر عوارض بعد عمل و مسائل دیگه و اینکه بعد عمل برون ده قلب تو همه کم میشه
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۴ آذر ۰( 4 سال پیش)
      سلام و عرض ادب در صورتی که طبق اطلاعات اکوکاردیوگرافی زمان جراحی فرارسیده باشد حتی در صورت بی علامت بودن نیز باید جراحی انجام شود. در مورد نوع دریچه تابع سن شما است. کاهش برون ده قلب بعد از جراحی نارسایی دریچه میترال قابل انتظار است ولی نگرانی ندارد
  • تصویر کاربر حسن چهارشنبه ۳ آذر ۰( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 507 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید مدت پنج سال تنگی نفس ناگهانی میگیرم متخصص ریه میگه آسم ملایم داری دارو داده حالا گاهی فشارخونم بالا میره 14تا 16تغییر داره البته صبح ها 11یا12هست
    نوارقلب و اکو جدید هم دارم ارسال میکنم
    کم

    داروها فلوتیکازون-پردنیزولون ۵ - شربت برونشی پرت
    بیماری خاص کم خونی مادرزادی-پرولابس مادرزادی
    ممنون م
    ازلطف ومحبت شماآقای دکتر بزرگوار
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۳ آذر ۰( 4 سال پیش)
      سلام و عرض ادب تصویری ارسال نشده است
  • تصویر کاربر ایمان چهارشنبه ۳ آذر ۰( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 642 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض ادب خدمت جناب دکتر.آقای دکترمن حدوددو سال و نیم پیش اکو کاردیو گرافی کردم و نتیجه گفتن افتادگی دریچه میترال دارم.بعد از گذشت این مدت امروز دوباره اکو کردم و گفتن مشکلی ندارین خواستم عکس اکوی امروز را تفسیر کنید که آیا واقعا من مشکلی ندارم یا اینکه دکتر متوجه نشدن؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۳ آذر ۰( 4 سال پیش)
      سلام و عرض ادب گزارش اکوکاردیوگرافی طبیعی است و اشاره شده است که پرولاپس دریچه میترال ندارید ولی در مورد مقایسه دو اکوکاردیوگرافی بدون دیدن خود اکوکاردیوگرافی در هنگام انجام آن طبیعتاً نمی توان اظهار نظر کرد
  • تصویر کاربر وحید شنبه ۲۹ آبان ۰( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 616 مشاهده پرسش
    سلام خدمت دکتر عزیز
    بنده ۳۰ سال سن دارم برای درد تپش قلب و اضطراب مراجعه کردم به متخصص قلب و اکو تست ورزش انجام دادم و گفتن افتادگی دریچه قلب دارم و قرص پروپرانول ۲۰ بهم دادن روزی دو عدد مصرف کنم و بعد ۲ ماه مراجعه کنم دوباره بعد از دو ماه مراجعه کردم و همون قرص گفتم ادامه بدم و بعد از شش ماه مراجعه کنم الان بعد از ۵ ماه یه درد خفیف همراه با سوزش سمت چپ در پشتم و کتفم که به بازوی چپ هم میزنه دارم
    میخواستم بدونم ایا این درد خطرناکه؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۲۹ آبان ۰( 4 سال پیش)
      سلام و عرض ادب خیر نگران نباشید
درحال دریافت اطلاعات

به سیستم پرسش از دکتر سعید یزدانخواه متخصص قلب و عروق در تهران خوش آمدید. شما بیمار عزیز می توانید پرسش خود را از طریق پرسش از دکتر مطرح کنید. همچنین برای مشاهده پرسش های شایع دیگر بیماران بر روی سوالات شایع را کلیک کنید.