آیا درد بعد از استنت گذاری طبیعی است؟

چند وقت پیش به علت گرفتگی عروق قلب، برای من فنر قرار دادند. اما یک هفته بعد دچار درد قفسه سینه شدم. آیا درد بعد از استنت گذاری طبیعی است؟

درد قفسه ی سینه بعد از استنت گذاری از رایج ترین سوالات کاربران سایت است و به همین علت دکتر یزدانخواه راهنمای زیر را برای کاربران گرامی ارائه کرده اند.

زمانی استنت قرار داده می شود که شریان ها بسیار تنگ شده  و رسیدن جریان خون به عضله ی قلب محدود شده باشد. استنت معمولا علائم آنژین را بهبود خواهد داد، اما ممکن است به سمت شریان های دیگر حرکت کند.

“برای این که استنت مستقر شود، مدتی طول می کشد”

این موضوع به اندازه ای جدی نیست که نیازمند استنت گذاری دیگری باشید، با این حال شما ممکن است همچنان علایم درد قفسه سینه را داشته باشید.

قرص هایی که روزانه مصرف می کنید باید اکثر علائم شما را تحت کنترل قرار دهند؛ اما برای هرگونه عود مجدد، ممکن است نیاز باشد از اسپری GTN به صورت زیرزبانی استفاده کنید.

همیشه به یاد داشته باشید اگر استراحت و استفاده از اسپری زیرزبانی در هنگام درد بعد از استنت گذاری موثر نباشد، حتما باید به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید.

پس احتمال دارد که احساس ناراحتی شما به دلیل این باشد که استنت برای مستقر شدن دقیق، نیاز به زمان دارد. این موضوع تا حدودی طبیعی است، اما در صورت داشتن درد بعد از استنت گذاری یک وقت ویزیت با پزشک قلب بگیرید تا شرایط و داروهای مصرفی شما را مجددا بررسی کند.

استنت گذاری چیست؟

استنت گذاری هم زمان با آنژیوپلاستی انجام می شود. معمولا پس از باز کردن گرفتگی رگ به کمک بالن عروق قلب، برای پیشگیری از گرفتگی مجدد، یک لوله تور مانند بسیار کوچک به نام استنت (وسیله ای پزشکی با خاصیت ضد رسوب شبیه به فنر) به صورت دائمی در رگ مسدود شده، قرار داده می شود تا از تنگ شدن مجدد رگ جلوگیری کند.

بر اساس تشخیص پزشک، ممکن است بیمار به بیش از یک استنت نیاز داشته باشد. مشکل رایج بیماران، درد قفسه ی سینه بعد از استنت گذاری است که بالاتر به درمان آن اشاره کردیم. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله مراقبت بعد از استنت گذاری را مطالعه کنید.

[wp_ulike]

.برای ارتقاء کیفیت مطالب امتیاز دهید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر باقری دوشنبه ۳۰ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 462 مشاهده پرسش
    من ۱۴ روز پیش استنت گذاری کردم تا به امروز مشکلی نداشتم و اما امروز ی مقدار کارسبک انجام دادم و اما قلبم درد دارد ایا می تواند ازکار باشد لطفا راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۳۰ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب بله می تواند. لطفاً با پزشک محترم معالج خود مشورت بفرمایید
  • تصویر کاربر جمشید پنجشنبه ۲۶ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 153 مشاهده پرسش
    باسلام بنده 45 سالمه و در حدود 20 سال هستش که مشکل رفلاکس دارم و لانزوپرازول مصرف میکنم سال گذشته در پی درد قفسه سینه شدید آندوسکوپی شدم که زخم معده داشتم بعداز چند ماه مصرف پنتوپرازول 40 به دوز صبح وشب زخمم خوب شد ولی درد قفسه سینه همچنان داشتم چند سالی هست که به فشار خون مینیمم بالا حدود 9 تا9/5 مبتلا شدم و گاهادچار طپش قلب و تنگی نفس میشم سی تی ریه دادم و کاملا نرمال هستش و همه کسایی که پیششون رفتم میگن مال معدت هستش و قلبت مشکلی نداره دکتر گوارش هم که میگه معدت کاملا خوبه حالا میخواستم ببینم باید چیکار کنم تنگی نفس و طپش قلب که بیشتر شبا به سراغم میاد خیلی آزار دهندس
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۲۶ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب ضمن بررسی جهت گرفتگی عروق قلبی بیاد داشته باشید که ریفلاکس مری بدون ایجاد زخم هم می تواند ایجاد درد کند
  • تصویر کاربر مهناز پنجشنبه ۱۹ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 438 مشاهده پرسش
    سلام مادرم ۷۳ ساله هست ۲۹ اسفند استند گذاری داشته ولی در طی این مدت درد بین دو کتف و قلب و بالا و پایین شدن فشار خون شاکی هست گاهی فشار به ۵ میرسه و هفته قبل دکترش اکو کرده و گفته خوبه ممنون میشم راهنمایی کنید چرا اینجوری میشه و باید چه کار کنیم؟مموون
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۱۹ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب در مورد علت درد بدون رویت سی دی آنژیوپلاستی نمی توان اظهار نظر کرد و نوسانات فشارخون احتمالاً ناشی از مصرف داروها است
  • تصویر کاربر مهدی پنجشنبه ۲۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 367 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر مدت یکساله بعد شکست عشقی دچار استرس شدم درد قفسه سینه دارم لطفا کمکم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۲۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب لطفاً در مورد سن، وجود ریسک فاکتورهای قلبی و ارتباط درد با فعالیت، غذا خوردن، استرس، و تشدید درد با نفس کشیدن عمیق و انتشار به سایر نقاط توضیح بیشتری دهید.
  • تصویر کاربر مصطفی دوشنبه ۲۵ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 535 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر .من سه تا از رگهای قلبم گرفتگی داشت کهدو رگم در هر جلسه به مدت فاصله یک ماه بالن زدن و استنت گذاشتن ایا نمیشد هر سه را باهم باز کنن
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۲۵ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب پزشک شما تصمیم درستی گرفته است
  • تصویر کاربر جعفری شنبه ۱۶ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 525 مشاهده پرسش
    درد ناحیه قفسه سینه
    همینطور سوزش
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۱۶ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      متاسفانه اطلاعات ارائه شده برای پاسخگویی دقیق کافی نیست
  • تصویر کاربر Mana شنبه ۱۶ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 487 مشاهده پرسش
    ‎سلام
    ‎خواهرم من ۱۵ سالشه، تقریبا ۱۹ روز پیش بعد از چندین ماه با دوستانش چندنفری رفتن پارک و پیاده روی و بازی های هیجانی مثل کشتی و... که در شهربازی هستن بازی کرد و بعد از مدتها فعالیت زیادی داشت چون تو خونه ایم همیشه و همش هم بی فعالیته و تو خونه دراز میکشه.بعدازظهر اومد خونه و یه کم بعد پادرد شدید گرفت بخاطر کوفتگی ش چون خیلی خسته شده بود و چندساعت بعدش موقع خواب مثلا ساعت ۱ اینا که داشت میخوابید یهو سوزش زیادی تو قفسه سینه ش شروع شدو گفت نفسم تنگه..
    ‎بعد تا یکی دوساعت میسوخت سینه ش و وقتی می نشست بهتر میشد و وقتی میخوابید خیلی میسوخت.
    ‎ماهم چون دیروقت بود زنگ زدیم اورژانس اومد اکسیژن خونش رو اندازه گرفت و نوار قلب گرفتن. گفتن نوار قلبش خوبه مشکلی نداره و اکسیژن خونش هم خوبه.
    ‎بعد خواهرم هم بهترشد و نفس تنگی ش هم تاحالا نگرفته که من فکر میکنم بخاطر استرس بوده.
    اما بعد از اون تو این مدت گاهی موقع خواب یا حالتهای دیگه سوزش میگیره چندثانیه و گاهی هم چنددقیقه تو این مدت وسواس فکری داره و داروی سرترالین۱۰۰ و اورپ میخوره حدود دوساله و خیلییی استرسیه و
    ‎اصن گاهی میگه بهش فک میکنم سوزش میگیرم(البته گاهی) ممکنه بخاطر استرس یا عضله یا معده باشه؟ یا بنظرتون ممکنه از قلب باشه؟
    ‎پدرم ناراحتی قلبی نداشته فقط دوتا استنت داخل قلبش هست.پارسال یکی دوبار معده درد گرفته بود الانم گاهی میگه معده شم میسوزه یعنی زیر. قفسه سینه اما مطمئن نیست معده است یا نه.چون دقیقا وسط قفسه سینه ش میسوزه و گاهی کل قفسه سینه ش.
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۱۶ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب از پنتوپرازول استفاده کنند و یک آزمایش ،D-dimer انجام دهند
    2. تصویر کاربر Mana شنبه ۱۶ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      آقای دکترخواهرم سوزشش نهایت چندثانیه است اونم گاهی اواقات در. روز،و دردش با فعالیت زیاد یا کم نمیشه و ربطی بهش نداره.هیچگونه علامت دیگه ای نداره و حالش خوبه، و استرسی هم هست، جای دیگه ش هم درد. نمیکنه و معمولا دراز میکشه میسوزه اما در. بقیه حالات هم گاهی میشه اما کلا چندثانیه س و
      اونم تو این یک ماه و نیم، حدود دو. هفته س دفعاتش بیشتر شده اما اصلا مداوم یا زمان زیاد نیست، فکر نمیکنم زمان نفس کشیدن بیشتر بشه دردش.
      خیلی نگران شدم چرا این ازمایش و انجام بده؟؟ نوارقلبش هم سالم بود زمان درد،اضطرابی هم هست.
    3. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۱۶ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      همانطور که عرض کردم از پنتوپرازول استفاده کنند. انجام آزمایش جهت اطمینان است
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر المیرا دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 219 مشاهده پرسش
    سلام من ۱۵ سالمه بیشتر موقع ها قفسه سینه سمت چپم خیلی تیر میکشه و میگیره و نفسم کم میارم مجبورم قفسه سینم فشار بدم تا ول کنه میشه راهنماییم کنید؟ نیاز به نوار قلب دارم؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب بله لطفاً جهت ویزیت و بررسی های لازم نظیر نوار قلب و اکوکاردیوگرافی به یکی از همکاران محترم متخصص بیماریهای قلب و عروق مراجعه فرمایید
  • تصویر کاربر مسعود جمعه ۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 270 مشاهده پرسش
    درد قلب و قفسه سینه بعداز بالن استنت گذاری معمولا تا چه مدت ممکن است ادامه داشته باشد .من یکماه هست انجام دادم معمولا بعداز فعالیت قفسه سینه ام وقلبم وپشت شانه چپم کمی درد وکمی تیر میکشه .البته فشار ونبض و اکسیژن همه چی اکی هست . چکار کنم .
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه جمعه ۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب معمولاً تا دو هفته این دردها قابل انتظار هستند و در صورت ادامه درد بعد از این مدت نیاز به بررسی و پیگیری دارند
  • تصویر کاربر حسین سه شنبه ۵ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 247 مشاهده پرسش
    با سلام دهم بهمن ماه یعنی بیست وپنج روز پیش استنت گزاری وبالن قلب داشتم اماهنوز سوزش معده دارم البته آسپرین وقرصهای دیگه سبب معده دردم هم میشه اما فشارخون وضربان ونبض واکسیژن کاملا سلامت هست . این ممکنه نشان گرفتگی مجدد رگ باشه وممکنه با دارو برطرف بشه؟؟ درضمن نوارقلب بعداز بالن واستنت گزاری سریع نرمال هست یا ممکنه مقداری مشکل داشته باشد .ممنون بابت پاسخگویی شما
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۵ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب این زمان برای گرفتگی مجدد بسیار کوتاه است و این احتمال بسیار ضعیف است. مقایسه نوار قلب قبل و بعد از آنژیوپلاستی تعیین کننده پاسخ سوال دوم شما است
    2. تصویر کاربر حسین سه شنبه ۵ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      ببخشید نوار قلب جدید که گرفتم دکتر میگفتن یه مقدار ظاهرا نشان از مشکل داره .اما همه چیزت خوب هست وتعجب کردن .وگفتن اگر سوزش معده ادامه داشت باز ویزیت بشید .آخه من قبل از بالن هم هیچ علامتی نداشتم وحتی نفس تنگی یا خستگی هم نداشتم وتمام آزمایشاتم نرمال بود وچربی وقند هم نداشتم فقط معده درد داشتم که اونم متخصص گوارش گفتن ورم معده داری . اما در آنژیو گفتن دوتا رگ اصلی قلب گرفته بوده .وبالن واستنت گذاشتن . امروز که گفتن نوار قلبت یکم مشکل داره نگران شدم و نمیدونم ممکنه تاثیر درد معده بر قلب گذاشته باشه .
      خیلی تشکر میکنم از پاسخگویی شما دکتر عزیز
    3. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۵ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      معمولاً مشکلات معده تاثیری بر روی نوار قلب نمی گذارند
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات