قرص کونکور برای چیست؟ [ + عوارض ]

داروی کونکور برای درمان مشکل فشار خون بالا یا هایپرتنشن استفاده می شود. در این مقاله به بررسی موارد مصرف و منع مصرف قرص کونکور ، عوارض جانبی این دارو و نکاتی که باید در حین مصرف آن در نظر داشت، می پردازیم.

داروی کونکور چیست؟

تا به حال نام دارویی به نام کونکور یا همان concor را شنیده اید؟ این دارو متعلق به یک دسته از داروهای شناخته شده با عنوان مسدود کننده های بتا است که بر روی قلب و گردش خون تاثیر می گذارد (گردش خون در شریان های قلب و رگ های بدن).

ممکن است از داروی کونکور جهت اهداف دیگری که در این راهنمای درمانی آمده است نیز استفاده شود، بنابراین نمی توان آن را داروی انحصاری برای درمان فشار خون بالای افراد در نظر گرفت.

داروی کونکور با نام های زبتا و بیزوپرولول نیز شناخته می شود.

اطلاعات مهم

بدون هماهنگی با پزشک معالج خود مصرف دوزهای کونکور را به تعویق نیاندازید و خوردن این دارو را به طور کلی متوقف نکنید. توقف ناگهانی قرص کونکور می تواند منجر به بدتر شدن شرایط شما شود و مشکلات جدی قلبی برایتان ایجاد کند.

اگر نیاز به هر نوع جراحی در بدن خود دارید، حتما قبل از انجام عمل به پزشک معالج خود اطلاع دهید که در حال استفاده از داروی بیزوپرولول هستید.

در صورت داشتن یک مشکل جدی قلبی، نباید از بیزوپرولول استفاده کنید. مخصوصا کسانی که با بیماری AV Block، یک نارسایی قلبی شدید، یا کسانی که با مشکل ضربان قلب ضعیف دست و پنجه نرم می کنند.

حتی اگر حال شما رو به بهبود است، استفاده از بیزوپرولول را منظم ادامه دهید. فشار خون بالا معمولا هیچ علامت خاصی ندارد. ممکن است به خاطر شرایط خود مجبور به استفاده از داروهای فشار خون تا پایان عمر شوید.

قبل از مصرف قرص کونکور

در صورت داشتن مشکلات قلبی جدی و یا داشتن آلرژی، نباید از داروی بیزوپرولول جهت درمان خود استفاده کنید. همچنین داشتن شرایط زیر نیز استفاده از بیزوپرولول را منتفی می کند:

✳ بیماری AV Block

✳ نارسایی قلبی شدید

✳ ضربان قلب ضعیف که معمولا منجر به بیهوشی و بی حالی شما می شود.

برای اینکه از امن بودن داروی بیزوپرولول برای سلامتی خود مطمئن شوید، پزشک معالج خود را از موارد زیر مطلع کنید:

✳ نارسایی احتقانی قلب یا سایر مشکلات قلبی

✳ بیماری عروق کرونر (شریان های سخت)

✳ مشکلات گردش خون (مانند سندرم ریودو)

✳ آسم، بیماری مزمن انسدادی ریه یا سایر اختلالات تنفسی

✳ دیابت (مصرف بیسوپرولول می تواند برای شما سخت تر از زمانی باشد که شما قند خون پایین دارید)

✳ بیماری کبد یا کلیه

✳ اختلال تیروئید

✳ تاریخچه آلرژی

هنوز مشخص نشده است که آیا مصرف داروی کونکور برای جنین خطرناک است یا خیر. اگر باردار هستید یا قصد باردار شدن دارید، حتما پزشک معالج خود را از این موضوع مطلع کنید.

هنوز مشخص نیست که ماده بیزوپرولول می تواند به شیر مادر وارد شود یا نه، یا اینکه بچه ای که شیرخوار است را تحت تاثیر قرار می دهد یا خیر. حتما پزشک معالج خود را از شیر دادن به کودک مطلع کنید.

مصرف بیزوپرولول برای هیچ فرد کمتر از ۱۸ سال توصیه نمی شود و مورد تایید نیست.

چگونه باید داروی بیزوپرولول را مصرف کنم؟

بیزوپرولول را دقیقا همانگونه که به شما تجویز شده است، مصرف کنید. تمامی دستورالعمل های موجود بر روی برچسب دارو و نسخه خود را به طور دقیق دنبال کنید.

ممکن است پزشک متخصص پس از هر دوره مصرف، میزان دوز مصرفی را تغییر دهد تا مطمئن شود بهترین نتایج را از مصرف بیزوپرولول دریافت کرده اید. هرگز این دارو را با میزان بیشتر یا کمتر از حد تجویز شده و طولانی تر از زمان مورد نیاز مصرف نکنید.

مصرف دوزهای مختلف بیسوپرول را جا نیاندازید یا مصرف آن را به طور کلی متوقف نکنید و قبل از این کار حتما با پزشک متخصص خود مشورت داشته باشید. قطع ناگهانی مصرف بیزوپرولول ممکن است وضعیت شما را بدتر کرده و یا مشکلات جدی قلبی برایتان به وجود آورد.

اگر به جراحی نیاز دارید، قبل از انجام عمل جراحی حتما پزشک متخصص را از مصرف بیزوپرولول در روز ها و هفته های قبل مطلع کنید.

نیاز است در حین مصرف این دارو، فشار خون شما به صورت مرتب اندازه گیری شود.

حتی اگر با گذشت کمی زمان حس و حال بهتری پیدا کرده اید، مصرف بیزوپرولول را به صورت منظم ادامه دهید و هیچ دوز آن را رد نکنید. فشار خون بالا معمولا هیچ نشانه و علائم خاصی ندارد. ممکن است نیاز باشد این داروهای فشار خون را تا آخر عمر مصرف کنید.

بیزوپرولول را حتما در دمای اتاق نگه داری کنید و آن را از رطوبت و گرما دور نگه دارید. درب بطری را نیز در مواقعی که به آن نیاز ندارید، به صورت محکم ببندید.

اگر یک وعده مصرف دارو کنکور را فراموش کردم، چه کنم؟

حتما دوز از دست رفته را هرچه سریعتر مصرف کنید تا وارد سیستم گردش خون بدن شود. البته اگر به زمان مصرف دوز بعدی دارو نزدیک شده اید، نباید این کار را انجام دهید. هرگز جهت جبران دوزهای از دست رفته قبلی، میزان بیشتری را از دارو کنکور را مصرف نکنید.

در صورت مصرف بیش از حد قرص کونکور چه کنم؟

حتما هرچه سریعتر به اورژانس مراجعه کرده و یا با اورژانس جهت آمدن به منزل شما تماس بگیرید.

دارو

در حین مصرف داروی کونکور از مصرف چه موادی اجتناب کنم؟

این دارو می تواند قوه تعقل و واکنش های شما را تحت تاثیر بگذارد. حتما در صورتی که قرار است کاری انجام دهید که به هوشیاری شما نیاز دارد نظیر رانندگی، این دارو را با دقت مصرف کنید.

از بلند شدن ناگهانی در حین نشستن و یا دراز کشیدن اجتناب کنید یا  زمانی که حس گیجی دارید از بلند شدن پرهیز کنید. آرام از جای خود بلند شوید و کم کم راه بروید تا از افتادن ناگهانی جلوگیری شود.

از مصرف الکل دوری کنید. الکل می تواند برخی از عوارض جانبی قرص کونکور را افزایش دهد.

عوارض جانبی قرص کونکور

اگر هرگونه آلرژی و واکنش خاصی پس از مصرف این ماده دارویی داشتید، حتما با پزشکان متخصص در این زمینه صحبت کنید. از جمله این واکنش ها می توان به تنگی نفس، کهیر، ورم صورت، لب، زبان و گلو اشاره کرد.

در صورت مشاهده علائم زیر خیلی زود به پزشک خود مراجعه کنید:

❇ تنگی نفس (حتی اگر میزان آن کم است)، ورم، اضافه وزن ناگهانی و سریع

❇ ضربان قلب آرام

❇ ضربان قلب محکم یا احساس لرزش در قفسه سینه

❇ بی حسی، مور مور شدن و یا حس سردی در دست و پاها

❇ حس سبکی سر، نظیر حس اینکه قرار است از هوش بروید.

❇ درد چشم و مشکلات دید

❇ برونش اسپاسم (تنگی قفسه سینه، مشکل در تنفس و خستگی)

از جمله عوارض جانبی قرص کونکور می توان به موارد زیر اشاره داشت:

❇ سردرد

❇ حس خستگی

❇ مشکلات خواب

❇ درد مفاصل

❇ ورم

❇ علائم سرماخوردگی نظیر آب ریزش بینی، قرمزی بینی، سرفه یا درد گلو

چه مواد دارویی دیگری بر بیزوپرولول تاثیر می گذارند؟

دکتر معالج خود را از تمام مواد دارویی که در حال مصرف آن هستید، مطلع کنید و همچنین اگر اخیرا مصرف داروی خاصی را آغاز یا متوقف کرده اید، این موضوع را نیز به اطلاع وی برسانید. به خصوص:

  • انسولین یا داروهای خوراکی دیابت
  • ریفامپین
  • داروهای قلبی یا فشار خون نظیر: کلونیدین، دیجیتالیس، دیگوزین، دیلتیازم، رزرپین یا وراپامیل

⚠توجه: این لیست کامل نیست. دیگر داروها نیز می توانند با بیزوپرولول تداخل دارویی داشته باشند.

 

دکتر سعید یزدانخواه متخصص قلب 

برای پرسش از دکتر کلیک کنید.

[wp_ulike]

.برای ارتقاء کیفیت مطالب امتیاز دهید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر شهرزاد دوشنبه ۲ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 245 مشاهده پرسش
    با عرض سلام خدمت جناب دکتر گرامی
    جناب دکتر پدر من 58 ساله و با سابقه فشار خون ارثی بالا ،حدود 2ماه پیش با فشار 25 دچار آنوریسم مغزی شدند وآنوریسم کویل شد و شنت داخل سرشون گذاشتند.
    در حال حاضر قرص والساکور 80 روزی 2 عدد،آتروواستاتین،آملوپرس 5 یک عدد و کنکور 2.5 روزی 1 عدد مصرف میکنن،از ابتدا به ما گفتند فشارو 16 و 17 پایین تر نیارید اما الان حدود 3 هفته هست که فشار روی همون عدد مونده،آیا این فشار با توجه به شرایط پیش اومده برای پدرم همچنان باید بالا بمونه یا اینکه دوز مصرفی دارو ها باید بیشتر شه؟مثلا برای کنکور ؟و این که به غیر از این دارو کنکور هیچ دارویی با ایشون سازگار نیست و ما برای پیدا کردنش همچنین به مشکل خوردبم،ممنون میشم که راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۲ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب فکر میکنم که الان دیگه باید فشارخون رو به حد نرمال رسوند ولی بهتر است که با جراح اعصاب ایشان هم مشورت کنید در صورت نیاز به کنترل فشار خون و پایین آوردن آن به حد طبیعی دوز آملودیپین رو بشرط عدم بروز عارضه افزایش دهید
  • تصویر کاربر Fatemeh سه شنبه ۲۷ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 205 مشاهده پرسش
    سلام دکتر وقت بخیر من٢٣سالمه قدم ١۶۰و وزنم ٧۰ یک ماهی هست که قلبم و پشت جناغم سوزش داره و گاهی قلبم تیر میشه دست چپمم هم درد میکنه هم خیلی سنگینه امروز به دکتر مراجعه کردم گفتن که قلبت سالمه فقط تپش قلب خییلی شدید داشتم فشارمم ١٢روی٩ بود که دکتر گفتن باید روی٨میبود و برام قرص کنکور٢.۵و امپرازول نوشتن خاستم اگه میشه راهنماییم کنید بنظر شما واقعا قلبم مشکلی نداره؟و اینکه این قرص برام چه عوارضی داره با توجه به اینکه کنکور دارم و باید در طول روز بتونم درس بخونم. ممنون از شما
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۲۷ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب به احتمال بسیار زیاد مسئله قلبی نیست و داروهای تجویزی مناسب هستند و عوارضی از نظر تاثیر بر روی کنکور نخواهند داشت
  • تصویر کاربر مسعود چهارشنبه ۲۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 2985 مشاهده پرسش
    سلام جناب آقای دکتر عزیز ؛
    احتراما" ؛ من به علت مشکلات عصبی ؛ قرص آسنترا را دکتر سه هفته است تجویز کرده و دوز آن به 75 میلی رسیده ؛ از 15 سال پیش نیز تاکنون آلپرازولام را هر شب می خورم . در این مدت مصرف آسنترا دچار تپش شدید قلب شدم به دکتر روانپزشکم گفتم ؛ پروپرونالول برایم تجویز کرد که خالم را خیلی بد کرد و ضربان قلب روی 45 و فشار روی 10 به 5 رسید . یک شب اورژانس بیمارستان خوابیدم و فردا نزد دکتر متخصص قلب رفتم . نوار قلب ؛ اکو و تست ورزش گرفت گفت قلب و عروق سالم هستند و این ضربان خیلی کند و یا تپش شدید قلب مربوط به اعصاب است . در هر حال گفت قرص متورالی که 15 ساله می خورم را نخورم و پروپرونالول هم نخورم و به جای آنها دیلتیازم 60 و کنکور 0.25 در هر روز یک بار و فقط نصف بخورم . اکنون یک هفته است که دارم مصرف می کنم ولی اصلا" حالم خوب نیست و دایما" فشار نوسان دارد و جد پائین فشار از 6 به بالا نمی آید و فشار بالا هم بین 10 تا 11 است و ضربان قلب هم بین 58 تا 68 است .
    خال چکار کنم ؛ مصرف این دو قرص دیلتیازم و کنکور را ادامه دهم یا بر گردم سراغ همان متورلی که می خوردم . ضمنا" من 55 سالم است .
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۲۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب اکوکاردیوگرافی شما طبیعی نیست. در مورد کاهش ضربان قلب ترکیب داروهای متورال یا پروپرانولول یا کانکور همراه با دیلتیازم موجب کندی ضربان قلب و همچنین افت عملکرد سیستولی قلب خواهند شد لذا توصیه می کنم که ترکیب دارویی زیر را تغییر دهید. در صورتی که جهت کنترل فشار خون از داروهای مذکور استفاده می کنید می توانید آن ها را با سایر داروهایی که چنین عوارضی نداشته باشند و در مبتلایان به نارسایی سیستولی قلب کمک بیشتری بکنند جایگزین کنید همچنین در مورد درمان علامتی تپش قلب شاید بتوان با جایگزین کردن داروهای اعصاب تپش قلب را نیز کنترل کرد
  • تصویر کاربر رامین سه شنبه ۲۰ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 197 مشاهده پرسش
    سلام . مادر ۸۴ ساله ۱۸ سال قبل سکته کردن فشار تحت کنترل بود دوسال قبل af شدن کاردیورژن شدن سینوسی شد سوتالول روزی یکی دادن چون ریتم غالب برادی کاردی بود حدود ۵۲ تا ۶۰ و زالربان مشکل خاصی نبود جز یکی دوبار تاکی برادی ef هم حدود ۴۰ درصد . از یکماه پیش دچار حملات گذاری at شدن بیشتر بیشتر شد تا ار هفته قبل دایم شد اکو ۳۰ درصد ef نشون میده دکتر سوتالول را حذف و کنکور ۲.۵ روزی دوتا و دیجوکسین روزی نصف اضافه کرد . تریامترین هم حذف و فروزماید اضافه شد ولی هنوز ریت قلب بالاست و فشار عمدتا پایین آیا کاردیول بهتر نبود یا این دستور مناسب است ؟ ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۲۰ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب درمان AT درمان دارویی است
    2. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۲۰ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      داروی مناسب برای ایشان یکی از داروهای خانواده بتا بلاکر است و از این نظر کانکور و یا متورال و یا سوتالول داروهای مناسبی هستند
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر عظیم سه شنبه ۲۰ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 342 مشاهده پرسش
    سلام من مرد ۵۳ ساله وزن ۸۴ و قد ۱۸۸ دارای پرولاپس خفیف میترال . برای فشار خون یک عدد لوزار ۲۵ صبح و یک عدد شب و یک عدد قرص متورال ۵۰ مصرف میکردم فشارم اوایل صبح کنترل نبود پزشک متخصص قلب گفت نصف قرص تریامترن اچ صبح ها همرا با اون قرص مصرف کن. لذا فشارم کنترل شدو لی بعد از ۱۰ روز مصرف رنگم زرد شد و عطشم زیاد شد. مجبور شدم تریامترن اچ را قطع کنم. نظرتان چیست
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۲۰ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب تغییر رنگ صورت و تشنگی از عوارض تریامترن اچ نیست ولی پیشنهاد میکنم که متورال را با کانکور ۲٫۵ میلی گرم هر شب جایگزین کرده و تریامترن اچ رو حذف کنید
  • تصویر کاربر احمد دوشنبه ۱۹ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 198 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر وقت بخیر،من۲۱سالمه یه کم احساس تپش در هنگام استرس دارم مثلا موقع نوار قلب استرس میگیرم ضربان میره بالا،دکتر قلب نوار رو چک کردن گفتن که هیچ مشکل قلبی نداری فقط ضربانت بالاست ۱۰۲تا بود،قرص کونکور۲٫۵نوشتن گفتن بعد یک ماه بیا،من فقط موقع نوار استرس دارم ،بعدش چیزی حس نمیکنم،یه هفته قرص خوردم دیگه نخوردم چون فقط موقع استرس تپش دارم حتی چند روز بعد از قطع قرص هم تپش نداشتم در ضمن من ورزش هوازی دارم همیشه و در حالت استراحت ضربانم ۶۵تا۷۸هست ،آیا مشکلی هست که قرص رو نخورم
    با تشکر از جواب هوشمندانه شما
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۱۹ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب خیر اگر طپش قلب دائمی ندارید نیاز به مصرف دارو از جمله کانکور ندارید
  • تصویر کاربر احمد یکشنبه ۱۸ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 197 مشاهده پرسش
    با عرض سلام خدمت اقای دکتر .چند ماه پیش ترک اعتیاد به صورت فوق سریع بیهوشی همراه نالتروکسن انجام دادم .بعد اون ضربان قلبم ۱۰۵ رسید دکتر برام کنکور ۲.۵ تجویز کردن موقع مصرف فشارم تقریبا۱۰.۵ رو ۶.۵ میرسه و ضربانم موقع استراحت ۸۰ تا ۹۰ میرسه .مقدار قرص زیاد کنم .میشه بعضی مواقع چند ساعت بعد مصرف قرش مشروب بخورم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۱۸ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب در صورتی که فشار خون شما بالاتر از یازده باشد میتوانید دوز مصرفی کانکور را به ۲٫۵ میلی گرم دو بار در روز افزایش دهید
  • تصویر کاربر Sana یکشنبه ۱۸ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 220 مشاهده پرسش
    سلام
    دکتر اگر کسی مشکل قلبی یا تپش قلب داشته باشه میتونه از قرص آزیترومایسین استفاده کنه یا نه؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۱۸ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب قرص آزیترومایسین میتواند موجب طولانی شدن فاصلهQT ( یکی از پارامترهای نوار قلب) شود که خود این عامل مستعد کننده به بروز نوع خاص و خطرناکی از آریتمی است ولی ممنوعیتی در مورد سایر آریتمی ها ندارد لذا در پاسخ به سوال شما باید گفت بستگی به نوع آریتمی دارد
  • تصویر کاربر علیرضا جمعه ۱۶ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 235 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر بنده ۸ ماه پیش خونه دوستم‌بودم‌که بدون‌ هیچ علایمیو از روی کنجکاوی فشار خونمو گرفتم‌ دیدم‌۱۵ روی ۸ است خلاصه به دکتر مراجعه کردم ایشون نوار قلب گرفت سالم بود اکو‌نیز سالم‌بود و تست ورزش هم‌همینطور .پیشنهاد هولتر فشار دادند که بستم اینجوری که مطالعه کردم‌فشارم در طی ۲۴ ساعت میبینم که وقتی میخابم‌فشارم‌ ۱۲ روی ۸ است و نرمال ولی وقتی بیدار میشم و ایستاده فشارم میره بالا ینی ۱۴ روی ۹ بخاطر ناگفته نماند که من از ۱۸ سالگی طپش قلب داشتم اینی تعداد ضربانم درسته فقط محکم میزنه قلبم به هر حال اقای دکتر گفتند که چون طپش هم داری کنکور ۲.۵ مصرف کنم الان‌۴ ماهه مصرف میکنم ولی کف دستام گز گز میشه بعضی وقتام کف پاهام گز گز میشه در هنچنین بتد انگشت دیتام نیز درد میاد .من همچین مشکلی و نداستم تازه ایجاد شده حالا دوتا سوال مطرح است ۱:
    ایا فشار خون گرفتم‌من چون‌وقتی که دراز میکشم فشارم میاد نرمال میشه و همین که بلند میشم فشارم میره روی ۱۴ یا ۱۵ بارها همین قضیه و چک کردم و فشارم و در هر دو حالت گرفتم و دیدم که درسته همین‌ مشکل در حالت خابیده و ایستاده دارم.
    سوال ۲:ایا گز گز شدن‌دستام‌میتونه از کنکور باشه . البته آزمایش هم دادم قند خون‌م روی ۹۵
    تریگلیسرید ۱۵۰ (البته فنوفیبرات ۲۰۰ یکرور درمیان مصرفمیکنم)
    کلسترولم‌هم ۲۰۵ میباشد
    ممنون از اینکه سوالمو خوندید و جواب میدهید.
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه جمعه ۱۶ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب بله شما مبتلا به فشارخون هستید و عارضه نامبرده بعلت مصرف کانکور نیست
  • تصویر کاربر Saeed جمعه ۱۶ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 3783 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید.
    دکتر من 24سالمه. یکسال پیش گاهی وقتا دچار تپش قلب یا سوزش و درد میشدم که سریع میترسیدم میرفتم بیمارستان برای چک که بعد از نوار متوجه میشدن که تپش ناشی از اضطراب هس. برج 5پارسال رفتم متخصص اکو کردم نوار قلبم دادم گفتن افتادگی دریچه میتراله که اصلا هم جای نگرانی نداره. قرص بیزوپرولول 5 نصف شب نصف صبح و زاناکس نیم دادن بهم گفت قبل خواب یکی و گفتن یک ماه دیگه بیا. من زاناکس رو بخاطر اینکه دانشگاه میرفتم اون موقع ترسیدم بخورم از وابستگیش ولی بهم گفت هر وقت احساس اضطراب کردی شبی ی دونه بخور فقط بیزو رو خوردم و بعد از یک ماه هم دکتر بهم گفت فقط شبی ی نصف قرص بخور تا الان ادامه دادم و خداروشکر خیلی خوب هم جواب داد. الان چند وقته بخاطر اینکه دوماه دیگه کنکور ارشد پزشکی دارم یکم استرس گرفتم و روی معدم تاثیر گذاشته و هر از گاهی باعث میشه اسید معدم بزنه بالا و حالت ناخوشایندی برام ایجاد میکنه اصلا درد توی معدم ندارم فقط با حالت های روحیم معدم بهم میریزه (از پارسال یکمم حالت پرخاشگری به طور خیلی جزئی) ی جورایی عصبانیت و استرس باهم دارم چون پارسال ی شوک عاطفی و روحی بهم وارد شد ولی خداروشکر مدیریت کردم ولی اثراتش کم و بیش باهامه. حتی ی قرص جوشان ویتامین گرفتم از ترس تداخل نخوردم(مولتی مینرال). نظرتون چیه دکتر میشه راهنماییم کنید. ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۱۵ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب بیزوپرولول را ادامه دهید و پنتوپرازول ۴۰ میلی‌گرم هر صبح نیم ساعت قبل از صبحانه را هم شروع کنید و رژیم غذایی مناسب ریفلاکس داشته باشید
    2. تصویر کاربر Saeed جمعه ۱۶ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      ممنون دکتر از جوابتون. میتونم از مولتی ویتامینی به عنوان مکمل هم استفاده کنم؟ ازمایش هم یکسال و نیم پیش طی دو مرحله و در فاصله 6ماه انجام دادم چکاب کامل و هیچ چیزی نداشتم و نرمال بود فقط ویتامین Dم پایین بود.اونم ی امپول زدم.
      با عرض معذرت ی سوال دیگه زاناکسی که دکترم تجویز کردن تداخل دارویی نداره با بیزوپرولول؟ چون دوتاشون تعداد ضربان رو کم میکنه.
      دکترم دفعه اول که تجویز کردن این دو رو گفتن ترکیب خیلی خوبیه و برای درمان استرس و تپش مناسبه.
    3. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه جمعه ۱۶ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      مصرف مولتی ویتامین بلامانع است. مصرف همزمان زاناکس و بیزوپرولول هم مشکلی ندارد
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات