از دکتر بپرسید

  • تصویر کاربر آریان دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 725 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من مدت سی سال هر ماه حداقل ۱۵ الی۲۰ روز و روزی بین سه الی چهار ساعت به صورت چهار زانو ودرحالت نشسته عملیات واکسیناسیون طیور انجام دادم ومدت ۱۸ ماه پیش از کارم باز نشسته شدم دوماه پیش آمبولی ریه شدم ودکترم گفت لخته از پایت جدا شده و به ریه رسیده است سوالم این است با توجه به عدم سابقه بیماری و جراحی که معمولا در ترمبوز ورید عمقی نقش دارند آیا کار من که الان مدت هجده ماه ترکش کرده ام می تواند علت لخته خون در پایم باشد؟ واگر این چنین است بعد از مدت یکسال مصرف وارفارین امکان آمبولی دوباره در من وجود دارد یا نه؟ با تشکر از راهنماییتان
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب خیر لخته آمبولیزه شده جدید است و از یکسال قبل وجود نداشته است و ارتباطی با شغل قبلی شما ندارد. در صورت عدم یافتن علت آمبولی ریه نیاز به مصرف دائمی دارو های ضد انعقاد نظیر وارفارین و یا ریواروکسابان دارید
  • تصویر کاربر جعفر دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 554 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من مدت سی سال هر ماه حداقل پانزده الی بیست روز و روزی بین سه الی چهار ساعت به صورت چهارزانو و در حالت نشسته عملیات واکسیناسیون طیور انجام دادم و تقریبا هشجده ماه پیش از کارم بازنشسته شدم.دو ماه پیش آمبولی ریه گرفتم و دکترم گفت لخته از پایت جدا شده و به ریه رسیده است.سوالم از جنابعالی این است که با توجه به عدم سابقه ی بیماری و جراحی و ... که معمولا و ترومبوز ورید عمقی نقش دارند آیا کار واکسیناسیون بنده می‌تواند بعد از هجده ماه علت ایجاد لخته در پایم شده باشد و با مصرف داروی وارفارین به مدت یک سال عارضه ی من رفع خواهد شد و دوباره آمبولی نخواهم شد؟متشکرم اگر راهنمایی ام کنید
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب خیر این لخته جدید بوده و از یک سال قبل بوجود نیامده است و نیاز به بررسی علت دارید و در صورت عدم یافتن علت، داروی ضد انعقاد ازجمله وارفارین و یا ریواروکسابان باید به طور دائمی مصرف شود
  • تصویر کاربر مهسا دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 530 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خسته نباشید برادرم 27 سالشه دوبار دچار ضربان قلب خیلی بالا شد و بستری شد و اونجا گفتن که ای اف هست.اولین بار که پیش متخصص بردیم بهش بیزوپرورول داد متاسفانه 6 ماه بعد باز براش پیش اومد بار دوم که بردیم گفتن باید ابلیشن بشه و بهش داروی فلوکاینید دادن و گفتن هرچه زودتر باید ابلیشن بشه.میخواستم ازتون بپرسم ایا این عمل عوارض داره یا خطر داره؟نظر شما چیست انجام بدیم یا نه؟ ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب در صورتی که اکوکاردیوگرافی طبیعی است فعلا از فلکاینامایاید استفاده کنند
  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 452 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید
    من ۱۸ سالمه و دارای اضافه وزن هستم
    موقع استرس وترس و ورزش سنگین ضربان قلبم بسیار بالا و کوبنده است
    هیچ دردی و هیچ گیجی و .... نفسمم تنگ نمیشود
    دلیل ضربان قلبم چیست؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹( 5 سال پیش)
      سلام و عرض در تمام موارد اشاره شده تعداد ضربان قلب بطور طبیعی افزایش می یند
  • تصویر کاربر سارا دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 418 مشاهده پرسش
    باعرض سلام وخسته نباشید خانمی 42 ساله شبی یک عدد لوزارتان 50 ودیلتیازم 60 نصف صب ونصف شب میخورم سوالم اینه لطفا بفرمایید غذاهای تند برای بنده مضر هست؟دمنوشهای گیاهی روزی 2 فنجون میخورم دیواره قلبم ک ضخیم شده برایم مضر؟سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب خدمت مصرف دمنوش و غذاهای تند مانعی ندارد
  • تصویر کاربر کاظمی دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 728 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من 60 سالمه مرد هستم فشار دومم معمولا بالای10هستش هیچ علامت خاصی ندارم قبل از کرونا ورزش میکردم چند ماهه نمیرم باشگاه
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب نیاز به مصرف دارو دارید
  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 432 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من چند روز بود حالت سرماخوردگی داشتم وبعدازظهرها بیحال میشدم ۵۲ سالمه رفتم دکتر روز اول فشار گرفت ۱۶ روی ۸ امروز ۱۵روی۵'۹بود دکتر قرص متورال۵۰ نوشته گفتم فشار مینیمم بالاست باید قرص مصرف کنید ولی صبح ۱۲ روی ۸ بود نظر شما چیه سپاس از پاسخ شما
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب توصیه می‌کنم که قبل از شروع دارو ابتدا یک هولتر فشارخون ۲۴ ساعته انجام دهید
  • تصویر کاربر سام دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 423 مشاهده پرسش
    سلام و سپاس فراوان از اينكه پاسخ سوال بنده را داديد . من 50 سال سن 93 كيلو وزن و 178 قد دارم . از كودكي ورزش كردم . اضافه وزنم زياد نمايان نيست . تا كنون چندين بار اكو و تست ورزش دادم و خوشبختانه قلبم مشكلي ندارد . از مرداد 1396 متوجه شدم فشار خون دارم (14/9) . از آن تاريخ تا كنون نصف قرص صبح و نصف شب قرص متوهگزال و در حال حاضر ميو كارمت 23/75 مصرف ميكنم . چربي و قند و ... هيچ مشكلي ندارم . فقط متاسفانه استرس زياد دارم و همه چيز بايد با دقت بالا باشد . حتي در خانه هم مي خواهم فشار بگيرم استرس ميگيرم . مثلا اولين فشار (13.5/9) و بعد آن چند بار فشار بگيرم متوسط (12.3/8.7)مي باشد . ضربان قلب هم بين 50 تا 60 است . البته هر شب با ورزش تا 90 مي رسانم . حال مي توانم قرص ميوكارمت را حذف كنم . باز هم تشكر ميكنم و سپاسگزارم.
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب شما نیاز به مصرف دارو و کاهش وزن و استفاده از رژیم غذایی کم نمک دارید. این دارو می‌تواند متوهگزال و یا سایر داروهای خط اول درمان فشارخون باشد
  • تصویر کاربر مهدی دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 536 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر وقت بخیر یک مدتی من قرص فلوکسیتن ۱۰رو مصرف می کردم که در رویم تاثیرات روحی بدی گذاشت فکر می کنم روح ندارم روح می خواهم ازم کنده و از این جور آیا این ها صحت دارن آقای باید چیکار کنم لطفاً راهنماییم کنین-ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب لطفاً در این مورد با یکی از همکاران محترم روانپزشک مشورت بفرمایید
  • تصویر کاربر رحمن دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 380 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشی به دکتر گرامی بنده 37سال سن دارم از 20سال پیش با مواردی که در سال یکی دو بار در تند زدن ضربان قلب خود احساس کردم مدت 1دقیقه ادامه دارد و دوباره به حالت عادی ضربان بر می گرد
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹( 5 سال پیش)
      سلام و عرض ادب متاسفانه بعلت کم تکرار بودن و کوتاه بودن هر حمله تعیین نوع این آریتمی مشکل بوده و نیاز به رکوردر های خاص دارد
درحال دریافت اطلاعات

به سیستم پرسش از دکتر سعید یزدانخواه متخصص قلب و عروق در تهران خوش آمدید. شما بیمار عزیز می توانید پرسش خود را از طریق پرسش از دکتر مطرح کنید. همچنین برای مشاهده پرسش های شایع دیگر بیماران بر روی سوالات شایع را کلیک کنید.