هزینه آنژیوگرافی قلب در سال ۹۹ چقدر است؟

در این مقاله اطلاعات جامعی در مورد هزینه عمل آنژیوگرافی بدون بیمه و با بیمه در بیمارستان نیکان و نیز هزینه آنژیوپلاستی قلب در اختیار شما قرار خواهیم داد.

اما ابتدا بدانیم:

تفاوت آنژیوگرافی با آنژیوپلاستی چیست؟

آنژیوگرافی قلب که تحت عنوان کاتتریزاسیون قلبی نیز شناخته می شود، عملی است که برای تشخیص شریان های کرونری تنگ شده یا مسدود شده به کار برده می شود.

ولی آنژیوپلاستی عروق کرونریکه تحت عنوان بالون زدن قلب نیز از ان یاد می شود، یک روش درمانی است که برای درمان شریان های مسدود شده یا تنگ شده به کار گرفته می شود.

در ۸۰% موارد آنژیوپلاستی به همراه استنت گذاری (فنر قلب) انجام می شود.

انواع آنژیوگرافی

آنژیوگرافی قلب به دو روش اصلی انجام می گیرد، از طریق شریان دست و از طریق شریان کشاله ران. برای آشنایی با این روش ها و مقایسه ریسک ها و مزایای آنها می توانید مقالات زیر را مطالعه بفرمایید.

  1. آنژیوگرافی از راه پا
  2. آنژیوگرافی از راه دست

هزینه آنژیوگرافی قلب در سال ۹۹ 

مراقبت بعد از آنژیوگرافی

یکی از متداول ترین سوالات بیماران مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی درباره ی هزینه ی آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی است. در این مقاله قصد داریم مفصل به بررسی این موضوع بپردازیم.

با توجه به اینکه بیمار تحت پوشش کدام بیمه (سلامت، تامین اجتماعی و یا نیروهای مسلح) است، آیا بیمه تکمیلی دارد یا خیر؟ آنژیوگرافی به تنهایی انجام می شود یا همراه با آنژیوپلاستی؟ از استنت دارویی استفاده می شود یا استنت غیردارویی و نیز بیمار در کدام بیمارستان تحت درمان قرار گرفته است، هزینه آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی متفاوت است

تعرفه ی آنژیوگرافی عروق کرونر در سال ۹۹ در یک بیمارستان خصوصی برای فردی که هیچکدام از بیمه های پایه را ندارد در حدود شش و نیم میلیون تومان است.
هزینه ی آنژیوپلاستی برای فرد مذکور، اگر فقط بر روی یک رگ با استنت دارویی انجام شود در حدود ۱۳ میلیون تومان و اگر بر روی دو رگ با استنت دارویی انجام شود، در حدود ۱۸ میلیون تومان است.

قیمت آنژیوگرافی با بیمه سلامت

اگر بیمه سلامت فعلی ادامه یابد، هزینه آنژیوگرافی قلب در بیمارستان های دولتی در حدود ۵۰۰ هزار تومان و هزینه آنژیوپلاستی به طور متوسط بین ۱ تا ۳ میلیون تومان است.

افرادی که تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند، به دو گونه هزینه هایشان پرداخت می شود. اول بدین صورت است که فرد به طور نقدی با بیمارستان حساب کرده و با مدارک، جهت دریافت هزینه های خود به بیمه مراجعه می کند.

گونه دوم بدین صورت است که یک معرفی نامه برای انجام آنژیوگرافی، آنژیوپلاستی و یا هر دو از بیمه خود دریافت کرده و به بیمارستان تحویل دهد. اغلب بیمه های تکمیلی هزینه آنژیوگرافی را به طور کامل پرداخت می کنند و بخشی یا تمام هزینه های آنژیوپلاستی را نیز متقبل می شوند.

قیمت استنت قلب

قیمت استنت های دارویی در کشور تا قبل از اجرای طرح سلامت، در حدود ۶ میلیون تومان بود که به این قیمت هزینه های  تعبیه فنر نیز اضافه می شد. ولی خوشبختانه طی سال های اخیر قیمت استنت قلب در سیستم خصوصی و دولتی در حدود یک میلیون و ششصد هزار تومان تعریف شده است.

هزینه اسنت قلبان باید هزینه های دستمزد پزشک و وسایل مصرفی را نیز در نظر گرفت. در مجموع می توان گفت برای تعبیه یک استنت در رگ حدود هشت تا نه میلیون تومان پول نیاز است.

عوارض آنژیوگرافی

بعد از این که شما این آزمایش را انجام دادید، ممکن است در محل عمل به دلیل حساسیت به لمس و سوزش، احساس ناراحتی داشته باشید. سوزش ممکن است در اثر مقدار کم خونریزی در هنگام خروج لوله باشد.

با این وجود این حالت خطری ندارد و طبیعی است. همچنین احساس سردرد خفیف بعد از آنژیوگرافی شایع است. برای آشنایی با تمامی عوارض آنژیوگرافی مقاله زیر را بخوانید.

مراقبت های پس از آنژیوگرافی

مراقبت بعد از آنژیوگرافی برای بهبودی سریع تر بیمار و جلوگیری از عوارض آنژیوگرافی بسیار مهم هستند.
با رعایت نکات مراقبت بعد از آنژیوگرافی به راحتی می توان دوران بهبودی و نقاهت را بدون مشکل پشت سر گذاشت و از عوارضی چون مثل لخته، تپش قلب، کبودی و ورم محل ورود کاتتر جلوگیری کرد.

برای آشنایی با مراقبت های بعد از آنژیوگرافی مقاله زیر را بخوانید

دکتر سعید یزدانخواه متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوپلاستی

برای پرسش از دکتر روی مشاوره پزشکی کلیک کنید.

[wp_ulike]

.برای ارتقاء کیفیت مطالب امتیاز دهید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر شهناز شنبه ۱۶ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 242 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکترشرح حال و لیست دارو هارا تو وات ساپ کامل فرستادم خدمتتون
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۱۶ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      لطفاً به واتس اپ نفرستید دسترسی ندارم
  • تصویر کاربر شهناز جمعه ۱۵ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 186 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکترشرح حال و لیست دارو هارا تو وات ساپ کامل فرستادم خدمتتون
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه جمعه ۱۵ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      لطفاً در واتس اپ ارسال نکنید دسترسی ندارم
  • تصویر کاربر همیار چهارشنبه ۱۳ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 330 مشاهده پرسش
    سلام پدرم 57سالشه و گفتن آنژیوگرافی باید انجام بده پمپاژ قلب ش ضعیفه آیا آنژیوگرافی جواب میده؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۱۳ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب انژیوگرافی یک روش تشخیصی است نه درمانی لذا در صورتی که علت ضعف عضله قلب و کاهش پمپاژ گرفتگی عروق بوده و هنوز بافت زنده وجود داشته باشد با باز شدن عروق با انژیوپلاستی و یا جراحی قلب باز ضعف عضله قلب بهبود خواهد یافت و در غیر اینصورت خیر
  • تصویر کاربر شهناز دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 254 مشاهده پرسش
    باسلام وخسته نباشی من قبلا هم با شما مشاوره داشتم خداروشگر ضربان قلبم ۳۳ اومده تا۵۲ فشارم هم ۱۵ رو ۷ حالا مدتی است که دهانم خشک میشود تا سرمعده ام که زبانم به سقف دهانم می چسبه نمیدونم چرا ایا ازقلبم است ازمعده ام است یا عوارض داروها که میخورم ممنون میشم راهنمایی فرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      لطفاً لیست داروهای مصرفی را بفرمایید
  • تصویر کاربر شهناز دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 253 مشاهده پرسش
    باسلام وخسته نباشی من قبلا هم با شما مشاوره داشتم خداروشگر ضربان قلبم ۳۳ اومده تا۵۲ فشارم هم ۱۵ رو ۷ حالا مدتی است که دهانم خشک میشود تا سرمعده ام که زبانم به سقف دهانم می چسبه نمیدونم چرا ایا ازقلبم است ازمعده ام است یا عوارض داروها که میخورم ممنون میشم راهنمایی فرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب لطفاً لیست داروهای مصرفی را بفرمایید
  • تصویر کاربر شهناز دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 223 مشاهده پرسش
    باسلام وخسته نباشی من قبلا هم با شما مشاوره داشتم خداروشگر ضربان قلبم ۳۳ اومده تا۵۲ فشارم هم ۱۵ رو ۷ حالا مدتی است که دهانم خشک میشود تا سرمعده ام که زبانم به سقف دهانم می چسبه نمیدونم چرا ایا ازقلبم است ازمعده ام است یا عوارض داروها که میخورم ممنون میشم راهنمایی فرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب از مایعات بیشتری استفاده بفرمایید
  • تصویر کاربر محمد شنبه ۹ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 201 مشاهده پرسش
    سلام من مادرم 48 سالشه درد قفسه سینه و قلب نداره ولی نوار قلبی همیشه آریتمیک هست و عکس هسته ای از قلبش گرفتیم و اکو همیشه قلبش سالم بوده الان به نظر دکترش گفته سیتی انژیو قلب بگیرین به نظر شما لازمه یا نه ضمنا داروی تیرویید و الپرزلام و فنوباربیتال و کاربمازپین و قرص چربی مصرف میکنه
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۹ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب با توجه به توضیحات شما جهت بررسی گرفتگی عروق نیازی به انجام سی تی آنژیوگرافی نیست و در مورد سایر کاربردهای دیگر سی تی آنژیوگرافی با این میزان اطلاعات نمی توان اظهار نظر کرد
  • تصویر کاربر ستاره سه شنبه ۵ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 225 مشاهده پرسش
    سلام
    دکتر معالج مادرم نظرش اینه که مادرم هر چه سریعتر آنژیوگرافی بشه و فنر بزاره اما می ترسیم برای مادرم باسن ۷۶ ساله و دیابت هم داره مشکل پیش بیاد خطری نداره به نظر شما آقای دکتر با امکانات کم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۵ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب به پزشک خود اعتماد کنید
  • تصویر کاربر شهناز دوشنبه ۴ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 243 مشاهده پرسش
    باعرض سلام من شرح حالم را توواتساب براتون فرستادم میگن باید عمل قلب باز بشم نظرتون رو میخواستم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۴ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب امکان آنژیوپلاستی نیز وجود دارد
  • تصویر کاربر شهنآز شنبه ۲ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 230 مشاهده پرسش
    باسلام وعرض ادب من مدارکم را کامل تووات ساپ خدمتتون فرستادم با لیست داروهای مصرفی برای تنگی نفس ضربان بین۳۳تا۵۲ چه فرمایشی دارید
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۲ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      مدارک شما رویت شد نیاز به آنژیوپلاستی دارید و در صورت هرگونه تردید جراحی قلب باز را انتخاب کنید
درحال دریافت اطلاعات