هزینه آنژیوگرافی قلب در سال ۹۹ چقدر است؟

در این مقاله اطلاعات جامعی در مورد هزینه عمل آنژیوگرافی بدون بیمه و با بیمه در بیمارستان نیکان و نیز هزینه آنژیوپلاستی قلب در اختیار شما قرار خواهیم داد.

اما ابتدا بدانیم:

تفاوت آنژیوگرافی با آنژیوپلاستی چیست؟

آنژیوگرافی قلب که تحت عنوان کاتتریزاسیون قلبی نیز شناخته می شود، عملی است که برای تشخیص شریان های کرونری تنگ شده یا مسدود شده به کار برده می شود.

ولی آنژیوپلاستی عروق کرونریکه تحت عنوان بالون زدن قلب نیز از ان یاد می شود، یک روش درمانی است که برای درمان شریان های مسدود شده یا تنگ شده به کار گرفته می شود.

در ۸۰% موارد آنژیوپلاستی به همراه استنت گذاری (فنر قلب) انجام می شود.

انواع آنژیوگرافی

آنژیوگرافی قلب به دو روش اصلی انجام می گیرد، از طریق شریان دست و از طریق شریان کشاله ران. برای آشنایی با این روش ها و مقایسه ریسک ها و مزایای آنها می توانید مقالات زیر را مطالعه بفرمایید.

  1. آنژیوگرافی از راه پا
  2. آنژیوگرافی از راه دست

هزینه آنژیوگرافی قلب در سال ۹۹ 

مراقبت بعد از آنژیوگرافی

یکی از متداول ترین سوالات بیماران مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی درباره ی هزینه ی آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی است. در این مقاله قصد داریم مفصل به بررسی این موضوع بپردازیم.

با توجه به اینکه بیمار تحت پوشش کدام بیمه (سلامت، تامین اجتماعی و یا نیروهای مسلح) است، آیا بیمه تکمیلی دارد یا خیر؟ آنژیوگرافی به تنهایی انجام می شود یا همراه با آنژیوپلاستی؟ از استنت دارویی استفاده می شود یا استنت غیردارویی و نیز بیمار در کدام بیمارستان تحت درمان قرار گرفته است، هزینه آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی متفاوت است

تعرفه ی آنژیوگرافی عروق کرونر در سال ۹۹ در یک بیمارستان خصوصی برای فردی که هیچکدام از بیمه های پایه را ندارد در حدود شش و نیم میلیون تومان است.
هزینه ی آنژیوپلاستی برای فرد مذکور، اگر فقط بر روی یک رگ با استنت دارویی انجام شود در حدود ۱۳ میلیون تومان و اگر بر روی دو رگ با استنت دارویی انجام شود، در حدود ۱۸ میلیون تومان است.

قیمت آنژیوگرافی با بیمه سلامت

اگر بیمه سلامت فعلی ادامه یابد، هزینه آنژیوگرافی قلب در بیمارستان های دولتی در حدود ۵۰۰ هزار تومان و هزینه آنژیوپلاستی به طور متوسط بین ۱ تا ۳ میلیون تومان است.

افرادی که تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند، به دو گونه هزینه هایشان پرداخت می شود. اول بدین صورت است که فرد به طور نقدی با بیمارستان حساب کرده و با مدارک، جهت دریافت هزینه های خود به بیمه مراجعه می کند.

گونه دوم بدین صورت است که یک معرفی نامه برای انجام آنژیوگرافی، آنژیوپلاستی و یا هر دو از بیمه خود دریافت کرده و به بیمارستان تحویل دهد. اغلب بیمه های تکمیلی هزینه آنژیوگرافی را به طور کامل پرداخت می کنند و بخشی یا تمام هزینه های آنژیوپلاستی را نیز متقبل می شوند.

قیمت استنت قلب

قیمت استنت های دارویی در کشور تا قبل از اجرای طرح سلامت، در حدود ۶ میلیون تومان بود که به این قیمت هزینه های  تعبیه فنر نیز اضافه می شد. ولی خوشبختانه طی سال های اخیر قیمت استنت قلب در سیستم خصوصی و دولتی در حدود یک میلیون و ششصد هزار تومان تعریف شده است.

هزینه اسنت قلبان باید هزینه های دستمزد پزشک و وسایل مصرفی را نیز در نظر گرفت. در مجموع می توان گفت برای تعبیه یک استنت در رگ حدود هشت تا نه میلیون تومان پول نیاز است.

عوارض آنژیوگرافی

بعد از این که شما این آزمایش را انجام دادید، ممکن است در محل عمل به دلیل حساسیت به لمس و سوزش، احساس ناراحتی داشته باشید. سوزش ممکن است در اثر مقدار کم خونریزی در هنگام خروج لوله باشد.

با این وجود این حالت خطری ندارد و طبیعی است. همچنین احساس سردرد خفیف بعد از آنژیوگرافی شایع است. برای آشنایی با تمامی عوارض آنژیوگرافی مقاله زیر را بخوانید.

مراقبت های پس از آنژیوگرافی

مراقبت بعد از آنژیوگرافی برای بهبودی سریع تر بیمار و جلوگیری از عوارض آنژیوگرافی بسیار مهم هستند.
با رعایت نکات مراقبت بعد از آنژیوگرافی به راحتی می توان دوران بهبودی و نقاهت را بدون مشکل پشت سر گذاشت و از عوارضی چون مثل لخته، تپش قلب، کبودی و ورم محل ورود کاتتر جلوگیری کرد.

برای آشنایی با مراقبت های بعد از آنژیوگرافی مقاله زیر را بخوانید

دکتر سعید یزدانخواه متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوپلاستی

برای پرسش از دکتر روی مشاوره پزشکی کلیک کنید.

[wp_ulike]

.برای ارتقاء کیفیت مطالب امتیاز دهید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر لیلا جمعه ۱۹ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 586 مشاهده پرسش
    سلام همسر من قرار فردا از پا انژو بشه بعد از انژیو چه رژیم غذایی داره راننده اژانس از کی سرکار میتونه بره
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه جمعه ۱۹ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب رژیم غذایی قبل و بعد از آنژیوگرافی تفاوتی نخواهد داشت و تابع سایر بیماری هایی است که نیاز به رژیم غذایی دارند. در صورت انجام آنژیوگرافی از طریق پا با توجه به شغل ایشان حدوداً یک هفته نباید رانندگی کنند.
  • تصویر کاربر حسن جمعه ۱۹ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 287 مشاهده پرسش
    با عرض سلام واردادت
    برای بالون زدن واستنت گذاری داخل بیمارستان دنا شیراز فقط برای خرید بالون واستنت کوییک آمریکایی ۱۵ میلیون تومان ازمن خواسته.میخاستم ببینم اصلاً جنس اون اصل هست و بعداً بیمه تامین اجتماعی وبیمه تکمیلی ایران پول این وسایل را به من بازگشت میکنه یا خیر؟
    متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه جمعه ۱۹ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب بله قیمت در همین محدوده است و در مورد بیمه پس از پرداخت و با توجه به سقف بیمه تکمیلی بخش قابل توجهی از مبلغ پرداختی را دریافت خواهید کرد.
  • تصویر کاربر زهرا سه شنبه ۱۶ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 223 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر دکت،پدر من سال ۸۳ یک سکته قلبی داشتن و بعد از اون با انجام آزمایشات عمل بای پس قلب انجام دادن سال ۸۹ با تصمیم دکتر ایشون دستگاه پیس میکر تک حفره ای گذاشتن که بعد از حدود ۹ سال سال پیش دی ماه دستگاه تعویض و دستگاه دو حفره ای گذاشتن که خداروشکر عمل خوبی داشتن،حدود ۵ روز پیش پدرم در باغ زیر نور خورشید نشسته بودند که به هنگام بلند شدن چشمشان سیاهی رفت (البته حدود یک ماهی بود که به هنگام بلند شدن چشمشان سیاهی میرفت) و روی زمین افتادن و دستگاه به ایشان شوک داد که بعد از چند لحظه به هوش امدن و قرص نیتروگلیسیرین زیر زبان گذاشتن و بلافاصله در بیمارستان بستری شدن که در بیمارستان به دلیل نبود پزشک متخصص قلب و رسیدگی دیر هنگام شوک دوم دستگاه که اینبار قوی تر بود به ایشان داده شد و خداروشکر بعد از با گرفتن آمیو دارون شوک ها برطرف شد و به مدت سه روز در بیمارستان بستری بودن که نتیجه آزمایشات ایشون نرمال بوده و نوار قلب هم به همان صورت با مراجعه به پزشک خودشون ایشون گفتن باید آنژیو بشن و هزینه عمل را در بیمارستان دی ۳۱ میلیون تخمین زدن،سوال من اینه که این دوتا حمله با توجه به اینکه پدرم هیچ دردی نداشتن مربوط به چه چیزی میتونه باشه و اینکه هزینه آنژیو فقط به تنهایی این مبلغ می تواند باشد؟
    با تشکر از شما امیدوارم تنتون سالم باشه🙏🏻
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۱۶ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب با توجه به توضیحات شما علت حملات احتمالاً آریتمی بطنی بوده است که با آنالیز ICD میتوان به صحت این احتمال پی برد که در صورت تایید ممکن است نیاز به اقدام دیگری از جمله تغییر داروها باشد. در مورد هزینه آنژیوگرافی احتمالاً مبلغ اعلام شده با در نظر گرفتن آنژیوپلاستی احتمالی بوده است
  • تصویر کاربر علی یکشنبه ۱۴ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 252 مشاهده پرسش
    سلام . من ۵۲ سال دارم و مرد هستم .از پله که بالا میروم با وسیله نفس تنگی دارم و راه هم که میرم زیاد نفسم میگیره .تست ورزش دادم و اکو کردم دکتر گفته باید انژیو گرافی بکنی .سوالم اینه که راهی هست انژیو نکنم و با داروی گیاهی این مشکل را حل کنیم .ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۱۴ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب خیر هنوز وضعیت تشخیص بیماری شما مشخص نیست. در صورت عدم تمایل به انجام آنژیوگرافی میتوانید سی تی آنژیوگرافی نیز انجام دهید. لطفاً تصویر گزارش تست ورزش و اکوکاردیوگرافی خود را بفرستید تا در مورد نیاز به آنژیوگرافی بتوانم اظهار نظر کنم.
  • تصویر کاربر لیلا چهارشنبه ۱۰ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 193 مشاهده پرسش
    باسلام خدمت من 45 سال سن دارم و بیشتر اوقات یهو قلبم تپش میگیره ویه کوچولو هم تیر میکشه واحساس مبکنم خون خوب نمیریه یه لحظه های کوتاهی بعد همون موقع فشارمو میگیرم میبینم مثلا 22 رو 12 هست بهد خودش بعد مدتی میاد پایین همه کارهای قلب از نوار اکو وهولتر فشار سنج دوروزه وهولتر فشار خون دوردزه گرفتم تست ورزش هم دادم نمیدونم از چیه هفته ای یکبار اینطور میشم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۱۰ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب آیا در مدتی که هولتر انجام شده این طپش قلب ها نیز رخ داده است؟
    2. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۱۰ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب آیا در مدتی که هولتر انجام شده این طپش قلب ها نیز رخ داده است؟
    3. تصویر کاربر لیلا چهارشنبه ۱۰ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      باسلام نه متاسفانه درهولتر ها نه فشارمو نشان داد نه تپش هارو من چندین سال هست اینطور میشم اما سنم کمتر بود 6ماه یکدفعه اینطور میشدم دوساله که شدید شده هرسری اکو نوار قلب گرفتم سالمه سال 92 هم خودم خواستم آنژیوگرافی بشم که باز سالم بود قلبم باتشکر
    4. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۱۰ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      فعلا کاری به اطلاعات هولتر ندارم. آیا در زمان انجام هولتر نوار قلب ۴۸ ساعته طپش قلب رخ داد یا نه؟
    5. تصویر کاربر لیلا چهارشنبه ۱۰ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      نه دراون 48 ساعت چیزی رو نشان نداد خودم همش احساس میکنم عروقم باشه ببخشید
    6. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۱۰ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      در صورتی که در زمان ثبت هولتر طپش قلب رخ نداده باشد هولتر طبیعی رد کننده آریتمی نیست.
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر قربانی پنجشنبه ۴ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 200 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر
    همسرم دوماه که نفسش میگیره ونوارقلب واکو داد مشکلی نداشت ولی تست ورزش فقط ۵دقیقه اول رفت ودوباره نفسش گرفت دوتادکتر رفته و هردو نظرشون آنژیو هست .میخواستم نظرشما رو بپرسم .از اهواز مزاحمتون میشم اگر لطف کنید دکترقلب میشناسید معرفی کنید ممنون میشم.
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۴ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب لطفاً به آقای دکتر افشانی مراجعه بفرمایید
  • تصویر کاربر تهمینه چهارشنبه ۳ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 238 مشاهده پرسش
    سلام من پدرم تقریبا یک ساله یک ماه پیش آنژیو شدن و یک رگ قلبشونو فنر گذاشتن ودارن قرص پلاویکس استفاده میکنن و هنوز قرصشو قطع نکرده البته پلاویکس ایرانی و دکترشون هم نیستن و هم اینکه به شدت از کرونا میترسن که برن بیمارستان الان من میتونم قرص پلاویکششو قطع کنم ؟؟ لطفا راهنمایی کنید که چیکار کنم مصرف بیش از یک سال پلاویکس خطرناک نیست ؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۳ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب در صورتی که از زمان انجام آنژیوپلاستی یکسال میگذرد می‌توانند کلوپیدوگرل (پلاویکس) را قطع کنند
  • تصویر کاربر میثم سه شنبه ۱۸ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 479 مشاهده پرسش
    اژیوگرافی
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۱۸ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب سوال شما ارسال نشده است
  • تصویر کاربر النا یکشنبه ۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 334 مشاهده پرسش
    یا سلام خسته نباشید دکتر وقتتون بخیر
    آقای دکتر من مادرم نارسایی قلبی شدید داشته، آنژیوگرافی ش کردن، بعد ضربان قلب شون خیلی پایین و نامنظم بود به حدی که دکتر اظهار کرد 20 درصد قلب شون کار می‌کنه براشون باتری گذاشتند خواستم بدونم که مشکلی پیش نمیاد خیلی میترسم، مراقبت های بعد از باتری چی هستش؟ بعد مادرم سرگیجه شدید یهو میگیره و غش می‌کنه توروخدا راهنمایی کنید.
    سن ش هم ۵۱
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب لطفاً بفرمایید که آیا باطری تنها تعبیه شده است یا ICD و اینکه باطری تک حفره ای یا دو حفره ای و یا سه حفره ای است و آیا پس از تعبیه باطری باز هم حملات غش داشته اند یا خیر؟ همچنین در صورت امکان تصاویر گزارش اکوکاردیوگرافی و خلاصه پرونده ترخیص ایشان را نیز بفرستید.
  • تصویر کاربر فاطمه یکشنبه ۲۵ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 242 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر.من ۲ ماه پیش کرونا گرفتم بعد از اون مدام یه دردی توی قفسه سینه دارم خیلی برایم نگران کننده شده من ۳۶ ساله هستم و در طایفه پدری سابقه ایست قلبی داریم پدرم و پدربزرگم و ۴ تا عموهام همگی با ایست قلبی قبل از ۴۵ سالگی فوت شدن.من اکو و نوار قلب گرفتم گفتن مشگلی نداره خواهش میکنم راهنمایی کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۲۵ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب نیاز به انجام سی تی آنژیوگرافی عروق قلب و ریه بصورت همزمان دارید
درحال دریافت اطلاعات