هزینه آنژیوگرافی قلب در سال ۹۹ چقدر است؟

در این مقاله اطلاعات جامعی در مورد هزینه عمل آنژیوگرافی بدون بیمه و با بیمه در بیمارستان نیکان و نیز هزینه آنژیوپلاستی قلب در اختیار شما قرار خواهیم داد.

اما ابتدا بدانیم:

تفاوت آنژیوگرافی با آنژیوپلاستی چیست؟

آنژیوگرافی قلب که تحت عنوان کاتتریزاسیون قلبی نیز شناخته می شود، عملی است که برای تشخیص شریان های کرونری تنگ شده یا مسدود شده به کار برده می شود.

ولی آنژیوپلاستی عروق کرونریکه تحت عنوان بالون زدن قلب نیز از ان یاد می شود، یک روش درمانی است که برای درمان شریان های مسدود شده یا تنگ شده به کار گرفته می شود.

در ۸۰% موارد آنژیوپلاستی به همراه استنت گذاری (فنر قلب) انجام می شود.

انواع آنژیوگرافی

آنژیوگرافی قلب به دو روش اصلی انجام می گیرد، از طریق شریان دست و از طریق شریان کشاله ران. برای آشنایی با این روش ها و مقایسه ریسک ها و مزایای آنها می توانید مقالات زیر را مطالعه بفرمایید.

  1. آنژیوگرافی از راه پا
  2. آنژیوگرافی از راه دست

هزینه آنژیوگرافی قلب در سال ۹۹ 

مراقبت بعد از آنژیوگرافی

یکی از متداول ترین سوالات بیماران مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی درباره ی هزینه ی آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی است. در این مقاله قصد داریم مفصل به بررسی این موضوع بپردازیم.

با توجه به اینکه بیمار تحت پوشش کدام بیمه (سلامت، تامین اجتماعی و یا نیروهای مسلح) است، آیا بیمه تکمیلی دارد یا خیر؟ آنژیوگرافی به تنهایی انجام می شود یا همراه با آنژیوپلاستی؟ از استنت دارویی استفاده می شود یا استنت غیردارویی و نیز بیمار در کدام بیمارستان تحت درمان قرار گرفته است، هزینه آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی متفاوت است

تعرفه ی آنژیوگرافی عروق کرونر در سال ۹۹ در یک بیمارستان خصوصی برای فردی که هیچکدام از بیمه های پایه را ندارد در حدود شش و نیم میلیون تومان است.
هزینه ی آنژیوپلاستی برای فرد مذکور، اگر فقط بر روی یک رگ با استنت دارویی انجام شود در حدود ۱۳ میلیون تومان و اگر بر روی دو رگ با استنت دارویی انجام شود، در حدود ۱۸ میلیون تومان است.

قیمت آنژیوگرافی با بیمه سلامت

اگر بیمه سلامت فعلی ادامه یابد، هزینه آنژیوگرافی قلب در بیمارستان های دولتی در حدود ۵۰۰ هزار تومان و هزینه آنژیوپلاستی به طور متوسط بین ۱ تا ۳ میلیون تومان است.

افرادی که تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند، به دو گونه هزینه هایشان پرداخت می شود. اول بدین صورت است که فرد به طور نقدی با بیمارستان حساب کرده و با مدارک، جهت دریافت هزینه های خود به بیمه مراجعه می کند.

گونه دوم بدین صورت است که یک معرفی نامه برای انجام آنژیوگرافی، آنژیوپلاستی و یا هر دو از بیمه خود دریافت کرده و به بیمارستان تحویل دهد. اغلب بیمه های تکمیلی هزینه آنژیوگرافی را به طور کامل پرداخت می کنند و بخشی یا تمام هزینه های آنژیوپلاستی را نیز متقبل می شوند.

قیمت استنت قلب

قیمت استنت های دارویی در کشور تا قبل از اجرای طرح سلامت، در حدود ۶ میلیون تومان بود که به این قیمت هزینه های  تعبیه فنر نیز اضافه می شد. ولی خوشبختانه طی سال های اخیر قیمت استنت قلب در سیستم خصوصی و دولتی در حدود یک میلیون و ششصد هزار تومان تعریف شده است.

هزینه اسنت قلبان باید هزینه های دستمزد پزشک و وسایل مصرفی را نیز در نظر گرفت. در مجموع می توان گفت برای تعبیه یک استنت در رگ حدود هشت تا نه میلیون تومان پول نیاز است.

عوارض آنژیوگرافی

بعد از این که شما این آزمایش را انجام دادید، ممکن است در محل عمل به دلیل حساسیت به لمس و سوزش، احساس ناراحتی داشته باشید. سوزش ممکن است در اثر مقدار کم خونریزی در هنگام خروج لوله باشد.

با این وجود این حالت خطری ندارد و طبیعی است. همچنین احساس سردرد خفیف بعد از آنژیوگرافی شایع است. برای آشنایی با تمامی عوارض آنژیوگرافی مقاله زیر را بخوانید.

مراقبت های پس از آنژیوگرافی

مراقبت بعد از آنژیوگرافی برای بهبودی سریع تر بیمار و جلوگیری از عوارض آنژیوگرافی بسیار مهم هستند.
با رعایت نکات مراقبت بعد از آنژیوگرافی به راحتی می توان دوران بهبودی و نقاهت را بدون مشکل پشت سر گذاشت و از عوارضی چون مثل لخته، تپش قلب، کبودی و ورم محل ورود کاتتر جلوگیری کرد.

برای آشنایی با مراقبت های بعد از آنژیوگرافی مقاله زیر را بخوانید

دکتر سعید یزدانخواه متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوپلاستی

برای پرسش از دکتر روی مشاوره پزشکی کلیک کنید.

[wp_ulike]

.برای ارتقاء کیفیت مطالب امتیاز دهید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر ثمین سه شنبه ۱۲ فروردین ۹۹( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 419 مشاهده پرسش
    باسلام و عرض ادب جناب دکتر
    احتراما من خانم و ۳۲ ساله هستم، مشکل گشادی و تنگی دریچه آئورت و نیز در سطح خفیف در بعضی از دریچه های دیگر دارم.،قبلا قرص لوزارتان و پروپرانول میخوردم اما دوسه سالیه طبق نظر پزشکم، قرصی نمیخورم، الان مدتیه که گاهی که ناراحت میشم، هم قلبم و هم کتف سمت چپم حدود یک الی دوساعتی درد میگیره... چندسال قبل در مطب شما اکو شدم.‌احتراما سوالم این هستش که آیا قرص یا دارویی هست که مشکل من رو توقف بده؟ که بعدها نیاز به جراحی نداشته باشم؟‌ تصویر اکو رو پیوست قرار میدهم. برای دی ماه سال ۹۷ هست. سپاسگزارم از توجه شما.
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۱۲ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      متاسفانه دارویی برای این منظور وجود ندارد

  • تصویر کاربر زهرا دوشنبه ۱۹ اسفند ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 449 مشاهده پرسش
    سلام
    هزینه انژیوگرافی یا انژیوپلاستی در چه صورت میتونه پونزده میلیون بشه بیمارستان به ما اطلاع داده هر چه زودتر پرداخت کنید هیچ اطلاعی هم درباره عمل که ایا انژیوگرافی هست یا انژیوپلاستی به ما ندادند
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۱۹ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      لطفاً با بیمارستان مربوطه تماس بگیرید این ارقام تابع تعداد استنت و نوع آنژیوپلاستی می باشند این رقم مربوط به آنژیوپلاستی است و یا آنژیوگرافی به علاوه آنژیوپلاستی یک استنت در یک رگ است

  • تصویر کاربر محمد سه شنبه ۲۹ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 249 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر مردی ۴۰ ساله هستم برای چک آپ مراجعه کردم . تست ورزش و نوار قلبم نرمال بود بدلیل اینکه در معاینه فشارم ۱۳ روی ۹ بود . دکتر تجویز هالتر ۲۴ ساعته کرد که نتایج آن هم نرمال بود. ولی کمی احساس تنگی نفس دارم پزشک داروی دایمتیکن و ضد اسید تجویز,کرده و اعلام کرد که در,صورتیکه علائم غیر قلبی تنگی نفس تا یک هفته بعد رفع نشد آنژیوگرافی انجام بدهم. میخواستم نظر شما را بدانم. ضمنا دو سال قبل بنا به توصیه ایشان در چک آپ قبلی ctانژیو انجام دادم که سه تا از عروق نرمال و یکی از,عروق دارای پلاک کلسیم nonestonic بود که ایشان اعلام کردند طبیعی است
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۲۹ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      با توجه به منفی بودن نتیجه تست ورزش و اطلاعات سیتی آنژیوگرافی ۲ سال قبل و عدم وجود درد نیازی به انجام آنژیوگرافی ندارید

  • تصویر کاربر محمد شنبه ۱۲ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 239 مشاهده پرسش
    سلام بنده از سال ۸۳ طرف چپ بدنم سنگینی میکند یه مدتی گم شد وباز دوباره تکرار شد نه نفس کم میارم نه سرفه میکنم هیچی ولی ۲۷ سال کارم اسفالت بوده الان تست دادم دکتر گفت باید انژو بشی نظد شما چیست
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۱۲ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب

      لطفا عکس تست های پزشکی خود را ارسال کنید. احتمالا تشخیص گرفتگی عروق داده اند.

  • تصویر کاربر محمد شنبه ۱۲ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 232 مشاهده پرسش
    سلام بنده از سال ۸۳ طرف چپ بدنم سنگینی میکند یه مدتی گم شد وباز دوباره تکرار شد نه نفس کم میارم نه سرفه میکنم هیچی ولی ۲۷ سال کارم اسفالت بوده الان تست دادم دکتر گفت باید انژو بشی نظد شما چیست
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۱۲ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب

      لطفا عکس تست های پزشکی خود را ارسال کنید. احتمالا تشخیص گرفتگی عروق داده اند.

  • تصویر کاربر باقری سه شنبه ۱ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 249 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر مادرمو بخاطر آریتمیشون بردم فوق تخصص آریتمی بعد از اکو و نوار قلب و اسکن هسته ای گفتن باید آنژیوگرافی بشه بعد از اون یه تیم سه نفره پزشکی گفتن باید عمل قلب باز بشه چون سه تا از رگهای اصلی کرونری گرفته مادر من وزنشون بالاست و قبلا که عمل فتق ناف داشتن بیهوشی بهشون نساخت و دیر به هوش اومدن بخاطر ترس از به هوش نیومدن و عفونت شدید ریوی که دارن چون الان یک ساله پنومونی دآرن همون اولش حدود ده روز هم بستری شدن ولی هنوز خوب نشدن خلط و سرفه دارن. به دکترشون گفتم میگن با قرص زندگی کنه اگر نه بیار بیمارستان خصوصی صحبت کنیم اگر موافق بودن فنر بزاریم ولی خب هزینه داره مادر منم تکمیلی نیستن منم دستم خالیه میخوام ببینم اصلا این فنر واقعا تو این شرایط جواب میده یا فقط دلخوش کردنه؟ یه دکتر اورژانس بهم گفت مادرت با این شرایط که سه تا از رگهاش گرفته تا 6 ماه بیشتر دوام نمیاره ولی دکتر گفت با قرص میمونه من واقعا میخوام بدونم چی صلاحه؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۱ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      متاسفانه بدون رویت سی دی آنژیوگرافی ایشان و ویزیت کامل و گرفتن شرح کامل در مورد سوال شما نمی توانم پاسخ قاطعی ارائه کنم

  • تصویر کاربر hakime30 یکشنبه ۱۵ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 493 مشاهده پرسش
    سلام. آقای دکتر من اسکن قلب(پزشکی هسته ای ) انجام داده ام.امروز دکتر پس از مشاهده
    میگن باید برم آنژیو انجام بدم ودر صورت لزوم استنت بزارم حالا می خواستم ببینم نظر جنابعالی چیه ؟تصویر گزارش پزشکی اسکن را ارسال می نمایم .ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۱۵ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      تصویری به دست من نرسیده است. از طریق همین پرسش و پاسخ می تواند مدارک پزشکی خود را ارسال نمایید.

  • تصویر کاربر سبحان شنبه ۱۴ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 246 مشاهده پرسش
    سلام جسته نباشید پسر من 14سالش دکتر قلب همدان گفته رگ اضافه در قلب داره باید آنژی گرافی رگ ببندیم آیا لازم است رگ اضافه ببندد لطفا راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۱۴ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      لطفاً مدارک مربوطه را بفرستید اطلاعات ارائه شده کافی نیست

  • تصویر کاربر مهسا سه شنبه ۳ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 307 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نیاشید،مادر من ۶روز هست که ابلیشن قلب انجام داده و حدود ۱۰روز قبل از عملش داروی فشار خون دیووان که مصرف میکرده رو قطع کردن تو این مدت نه تنها فشار بالا نداشته بلکه افت فشار داشته البته یکی دوبار الان بعد از انجام ابلیشن گفتن اگر فشارش بالا ۱۲بود دیوان مصرف کنه در صورتی که قبل از خوردن قرص های تجویزی مثل نیتروکاردین ۵۰و قرص ضربان قلب بالای ۱۲هست مثلا ۱۳و بعد از مصرفش میاد پایین ایا اینکه میگن هر وقت بالا هست قرص فشار قبلش رو بخوره فشارش پایین نمیاره؟و اینکه بعدش باید ادامه بده؟ضربان قلبش هم بالا میره تا نزدیک ۱۰۰و باز برمیگرده زیر ۸۰این طبیعیه؟نگران شدم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۳ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      توصیه می‌کنم که ایشان بدون مصرف دارو یک هولتر فشار خون ۲۴ ساعته انجام دهند و بر اساس نتیجه آن در مورد ادامه مصرف داروها و یا قطع آن تصمیم‌گیری شود

  • تصویر کاربر پروانه چهارشنبه ۲۷ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 218 مشاهده پرسش
    سلام
    زنی پنجاه ساله هستم با قند کنترل نشده و تری‌گلیسیرید بالای 300.
    دو ساله که همش درد در سمت چپ قفسه سینه دارم ولی الان یک ماهه که دردم خیلی شدید شده و تنگی نفس دارم مخصوصا موقع خواب و کمر درد و درد کتف،اکو دادم سالم بود ولی تست ورزشی مثبت بود آیا نیازی به آنژیوگرافی هست؟چون خیلی میترسم از عوارضش مثل سکته و درد
    وقتی کلوپیدروگل و آسپرین مصرف میکردم خوب بودم ولی الان که مدتیه قطع کردم واقعاً نمیتونم نفس بکشم،لطفا راهنمایی کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۲۷ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      با توضیحات ارائه شده توصیه می‌کنم که آنژیوگرافی قلب را انجام دهید

درحال دریافت اطلاعات