روش قطع قرص پروپرانول ۱۰ چگونه است؟

پروپرانولول جز دسته ای از داروها بنام بتابلاکرها است. قرص پروپرانولول حجم کاری قلب را کاهش داده و به تپش منظم تر قلب کمک میکند. اما عوارض این دارو چیست؟

نکاتی مهم در ارتباط با پروپرانولول

۱. قرص پروپرانولول فقط به صورت دارویی ژنریک در دسترس بوده و نسخه ای با نام تجاری ندارد.

۲  پروپرانولول به صورت چهار نوع وجود دارد که عبارتند از: قرص خوراکی، کپسول خوراکی با رهایش طولانی، محلول خوراکی مایع و داروی تزریقی

۳. قرص پروپرانولول حجم کاری قلب را کاهش داده و به تپش منظم تر قلب کمک می کند. این دارو برای درمان فشار خون بالا، آنژین قلبی ، فیبریلاسیون دهلیزی و رعشه استفاده می شود. همچنین، این دارو برای جلوگیری از میگرن ها و کمک به کنترل تومور های غدد آدرنال و تیروئید بکار گرفته می شود.

پروپرانولول چیست

پروپرانولول یک داروی تجویزی است که در انواع قرص خوراکی، کپسول خوراکی با رهایش طولانی، محلول خوراکی و داروی تزریقی وجود دارد.

قرص پروپرانولول تنها به صورت ژنریک در دسترس است. دارو های ژنریک معمولا هزینه کمتری نسبت به انواع تجاری خود دارند. قرص پروپرانولول می تواند در ترکیب با دیگر دارو ها مصرف شود.

نام های دیگری که در میان مردم برای این دارو رایج است : پرانول ، پروپرانول ، قرص پروپرانول ۱۰ ، قرص پرانولول ۲۰ و …
که همگی به یک دارو اشاره دارند.

دارو

موارد استفاده از پروپرانولول

پروپرانولول حجم کاری قلب را کاهش داده و به تپش منظم تر قلب کمک می کند. این دارو در موارد زیر استفاده می شود:

  • درمان فشار خون بالا
  • کنترل ریتم قلبی در فیبریلاسیون دهلیزی
  • تسکین آنژین (درد قفسه سینه)
  • جلوگیری از میگرن ها
  • کاهش لرزش یا رعشه های ذاتی
  • کمک به درمان یا کنترل بیماری ها از جمله موارد مرتبط با غده های آدرنال و تیروئید
  • حمایت از عملکرد قلب پس از یک حمله قلبی

نحوه مصرف قرص پروپرانول

نحوه مصرف قرص پروپرانول

این دارو در دوز های قرص پروپرانولول ۱۰ و قرص پروپرانولول ۲۰ در دسترس است. از آنجایی که نیمه عمر این دارو کمتر از ۲۴ ساعت است، مصرف کمتر از دو قرص در روز توصیه نمی شود.

مقدار مصرف روزانه پروپرانول

به طور معمول پزشک شما با توجه به شرایط و علائم، مصرف دو قرص پروپرانول ۱۰ را در دو نوبت صبح و عصر توصیه می کند.

زمان مصرف پروپرانول

همانطور که در بالا نیز گفتیم، معمولاً پزشک مصرف قرص پروپرانول ۱۰ را در دو نوبت صبح و عصر توصیه می‌کند.

از آنجایی که این قرص ممکن است موجب خواب آلودگی شود، توصیه می شود در هنگام مصرف دارو کارهایی که به تمرکز بالا نیاز دارند انجام ندهید.

روش قطع قرص پروپرانول ۱۰

اگر می خواهید مصرف پروپرانولول را متوقف کنید ، باید با پزشک خود مشورت کنید. اگر از عوارض جانبی رنج برده باشید ، ممکن است پزشک شما به جای آن بتواند داروی دیگری تجویز کند. قطع ناگهانی پروپرانولول ممکن است مشکل سلامتی شما را بدتر کند.

روش قطع قرص پروپرانول ۲۰

قطع سریع این دارو یا کاهش بیش از حد دوز مصرفی ممکن است باعث علائم ترک شود که برای قلب شما خطرناک است. برای اینکه دچار عوارض قطع پروپرانول نشوید بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید. پزشک متخصص طی دو هفته و متناسب با شرایط شما، کمک می‌کند که این قرص را قطع کنید.

دقت کنید که در صورتی که علائم بیماری قلبی داشته باشید، برای قطع مصرف پروپرانول حتماً باید به متخصص قلب مراجعه کنید.

عوارض قطع پروپرانول

این علائم شامل موارد زیر است:

در صورت بروز این علائم ، باید به بیمارستان بروید ، زیرا ممکن است قلب شما دچار مشکل جدی شود.

اگر برای قطع قرص پروپرانول به پزشک خود مراجعه کنید ، آنها حدود دو هفته به آرامی و با خیال راحت دوز شما را کاهش می دهند.

در صورت عدم مصرف یک وعده قرص پروپرانولول چه اتفاقی رخ می دهد؟

پروپرانولول عادی (کوتاه اثر): وعده فراموش شده باید به محض یادآوری مصرف شود. در صورتی که تا وعده مصرف بعدی کمتر از ۴ ساعت زمان باقی مانده است باید وعده فراموش شده نادیده گرفته شود.

پروپرانولول طولانی اثر (ایندرال LA، اینوپران XL و …): باید به محض یادآوری، وعده فراموش شده مصرف شود. در صورتی که تا وعده مصرف بعدی کمتر از ۸ ساعت زمان باقی مانده است باید وعده فراموش شده نادیده گرفته شود.

نباید جهت جبران وعده از دست رفته مقداری اضافی از دارو مصرف شود.

در صورت مصرف بیش از حد قرص پروپرانولول چه اتفاقی رخ میدهد؟

در صورت مصرف بیش از حد باید فورا با اورژانس تماس گرفته شود. علائم مصرف بیش از حد می توانند شامل ضربان قلب آهسته یا نامنظم، گیجی، ضعف یا غش کردن شوند.

نحوه عملکرد داروی پروپرانولول

پروپرانولول به دسته ای از داروها به نام بتابلاکرها تعلق دارد. دسته دارویی، گروهی از داروها می باشند که به روشی مشابه عمل می کنند. این داروها اغلب برای درمان بیماری های یکسانی استفاده می شوند.

پروپرانولول یک مسدود کننده غیر انتخابی گیرنده های بتا می باشد. این یعنی پروپرانولول به یک روش بر روی قلب، ریه ها و دیگر نواحی بدن تاثیر می گذارد. روش اثر این دارو در کاهش فشار خون به درستی شناخته نشده است. این دارو حجم کاری قلب را کاهش داده و رهایش ماده ای به نام رنین را از کلیه ها مسدود می کند.

خصوصیات این دارو در ارتباط با مسدود کردن گیرنده های بتا به کنترل ریتم قلب، تاخیر در شروع درد قفسه سینه، جلوگیری از میگرن ها و کاهش رعشه مفید است.

نحوه عملکرد این دارو در درمان مشکلات ذکر شده به طور کامل شناخته نشده است.

در صورت ادامه مشکل تپش قلب

شما نیاز به مراجعه به پزشک دارید. در صورت مراجعه به پزشک در گام اول آزمون های اولیه مانند نوار قلبی و اکوکاردیوگرافی برای شما انجام خواهد شد.

در صورت تشخیص یا شک به گرفتگی عروق، پزشک برای تشخیص از آنژیوگرافی و در صورت لزوم برای درمان از آنژیوپلاستی استفاده خواهد کرد.

عوارض قرص پروپرانول

قرص پروپرانولول می تواند سبب ایجاد خواب آلودگی شود.

تا زمانی که فرد از نحوه تاثیر گذاری این دارو بر روی خود اطلاع نداشته باشد باید از رانندگی، کار با ماشین آلات و انجام هر گونه فعالیتی که نیازمند هوشیاری ذهنی می باشد اجتناب کند. پروپرانولول می تواند عوارض جانبی دیگری را نیز به وجود آورد.

عوارض جانبی رایج تر پروپرانولول

عوارض جانبی پروپرانولول که شیوع بیشتری دارند، می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • ضربان قلب آهسته
  • اسهال
  • خشکی چشم ها
  • ریزش مو
  • حالت تهوع
  • خستگی یا ضعف

در صورتی که این عوارض خفیف باشند، می توانند ظرف چند روز تا چند هفته برطرف شوند. در صورتی که شدت بیشتری داشته و یا برطرف نمی شوند، فرد باید با پزشک یا داروساز خود صحبت کند.

حساسیت به دارو

عوارض جانبی جدی پروپرانول

در صورت ابتلا به عوارض جانبی جدی باید فورا با پزشک تماس گرفته شود. در صورت تجربه علائمی تهدید کننده حیات یا تصور بر داشتن یک اورژانس پزشکی، با ۱۱۵ تماس بگیرید. عوارض جانبی جدی و علائم آن ها می توانند شامل موارد زیر شوند:

واکنش های حساسیتی

  • واکنش های حساسیتی که علائم آن عبارتند از:
    • راش پوستی
    • خارش
    • کهیر
    • تورم صورت، لب ها یا زبان
  • مشکلات تنفسی
  • تغییرات قند خون
  • سردی دست یا پا
  • کابوس یا مشکل در خواب
  • خشکی و پوسته پوسته شدن پوست
  • توهم
  • ضعف یا کرامپ های عضلانی
  • ضربان قلب آهسته
  • تورم پا یا مچ آن
  • افزایش وزن ناگهانی
  • استفراغ

هشدارهای مرتبط با قرص پروپرانولول

چندین هشدار در ارتباط با این دارو وجود دارند و بیمار در صورت دیدن مشکلات زیر باید سریعا به پزشک مراجعه کند.

هشدار در ارتباط با حساسیت

پروپرانولول می تواند سبب ایجاد یک واکنش حساسیتی شدید شود. علائم می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • راش
  • کهیر
  • ویزینگ (نوعی صدای ریوی)
  • مشکل در تنفس
  • تورم دهان، صورت، لب ها، زبان یا حلق

در صورت ابتلا به این علائم با ۱۱۵ تماس گرفته و یا به نزدیک ترین اورژانس مراجعه نمایید.

در صورت داشتن سابقه حساسیت نسبت به پروپرانولول، باید از مصرف مجدد آن خودداری شود. مصرف مجدد این دارو می تواند کشنده باشد.

در صورت داشتن سابقه بروز واکنش حساسیتی شدید به دیگر عوامل ایجاد کننده شوک آنافیلاکسی، حساسیت های فرد می توانند پس از مصرف پروپرانول دوباره فعال شوند.

امکان دارد پس از مصرف پروپرانولول مقدار مصرف عادی داروی ضد حساسیت، اپی نفرین، کافی نباشد. امکان دارد پروپرانولول برخی اثرات اپی نفرین را خنثی کند.

تداخل پروپرانولول با الکل

الکل می تواند سطوح پروپرانولول در بدن فرد را افزایش دهد. این پدیده می تواند سبب ایجاد عوارض جانبی بیشتری شود. در هنگام مصرف این دارو باید از مصرف الکل خودداری شود.

دارو

موارد منع مصرف قرص پروپرانولول

موارد منع مصرف قرص پروپرانولول عبارتند از:

۱- افراد مبتلا به شوک کاردیوژنیک

این افراد باید از مصرف قرص پرانول اجتناب کنند. پروپرانولول قدرت ضربان قلب را کاهش می دهد که این پدیده می تواند بیماری این افراد را بسیار بدتر کند.

۲- افراد دارای ضربان قلب آهسته تر از حد عادی

این افراد باید از مصرف قرص پروپرانولول اجتناب کنند. این دارو می تواند سبب کاهش بیش از پیش ضربان قلب شده که این مورد خطرناک می باشد.

۳- افراد مبتلا به انسداد قلبی با درجه بالاتر از یک

این افراد باید از مصرف داروی پروپرانولول اجتناب کنند. پروپرانولول قدرت ضربان قلب را کاهش می دهد که این پدیده می تواند انسداد قلبی این افراد را بدتر کند.

۴- افراد مبتلا به آسم

این افراد باید از مصرفقرص پروپرانولول اجتناب کنند. این دارو می تواند سبب تشدید آسم شود.

۵- افراد مبتلا به درد شدید قفسه سینه

قطع ناگهانی پروپرانول می تواند سبب بدتر شدن درد قفسه سینه شود.

۶- افراد مبتلا به نارسایی قلبی

این افراد باید از مصرف پروپرانولول اجتناب کنند. پروپرانولول قدرت ضربان قلب را کاهش داده که این پدیده می تواند نارسایی قلبی را بدتر کند. در صورت داشتن سابقه نارسایی قلبی، مصرف داروهای مرتبط با نارسایی قلبی یا پایش دقیق توسط پزشک مصرف پروپرانولول می تواند مفید باشد.

۷- افراد مبتلا به سندرم وُلف – پارکینسون – وایت

 این دارو می تواند سبب کاهش تپش قلب در میزانی کمتر از حالت عادی شود. درمان با پروپرانول ۱۰ می تواند سبب کاهش بیش از حد ضربان قلب شود.

ممنوعیت پروپرانولول برای بیمارن مبتلا به سندرم ولف-پارکینسون-وایت

۸- افراد مبتلا به دیابت

داروی پروپرانولول می تواند سبب هیپوگلایسمی یا افت قند خون شود. علاوه بر آن، این دارو می تواند علائم افت قند خون را مخفی کند. از جمله این علائم می توان به ضربان قلب بیش از حد عادی، تعریق و لرز اشاره کرد.

افراد مبتلا به دیابت مخصوصا در صورتی که از انسولین یا دیگر دارو های دیابتی کاهنده قند خون استفاده می کنند، باید پروپرانولول را با احتیاط مصرف کنند.

۹- افراد مبتلا پر کاری تیروئید

پروپرانولول می تواند علائم پر کاری تیروئید (هیپرتیروئیدیسم) را مخفی کند. از جمله این علائم می توان به ضربان قلب سریع تر از میزان عادی اشاره کرد. در صورت قطع ناگهانی مصرف پروپرانولول و ابتلا به پرکاری تیروئید، علائم فرد می توانند بدتر شده و یا فرد به یک وضعیت جدی به نام طوفان تیروئیدی مبتلا شود.

۱۰- افراد مبتلا به آمفیزم یا برونشیت مزمن

به طور کلی، در صورت ابتلا به مشکلات تنفسی، فرد باید از مصرف پروپرانولول خودداری کند. این دارو می تواند وضعیت ریوی فرد را بدتر کند.

۱۱- افرادی که قصد انجام یک جراحی بزرگ را دارند

 این افراد باید مصرف پروپرانولول خود را به پزشک اطلاع دهند. این دارو می تواند نحوه واکنش قلب به بیهوشی عمومی یا جراحی را تغییر دهد.

۱۲- افراد مبتلا به گلوکوما

گلوکوما آسیب های عصبی و مویرگی است که موجب افزایش فشار در چشم، کم شدن بینایی و حتی نابینایی می شود.

پروپرانولول می تواند فشار درون چشم ها را کاهش دهد. این کار ارزیابی تاثیر گذاری داروهای مصرفی جهت درمان گلوکوم را دشوار می سازد. در صورت قطع مصرف پروپرانولول، امکان دارد فشار درون چشم ها افزایش یابد.

منع مصرف پروپرانولول برای بیماران گلوکوما - فشار چشم

 

۱۳- افراد مبتلا به حساسیت

در صورت داشتن سابقه واکنش حساسیتی شدید و ایجاد کننده شوک آنافیلاکسی، حساسیت های فرد می توانند با مصرف پروپرانولول افزایش یابند. امکان دارد مقادیر مصرف معمول داروی ضد حساسیت یا اپی نفرین عملکرد کافی را نداشته باشند. پروپرانولول می تواند برخی از اثرات اپی نفرین را خنثی کند.

۱۴- افراد مبتلا به شوک یا خونریزی کنترل نشده

در صورت ابتلا به خونریزی، شوک یا یک مشکل جدی که در آن اعضای بدن خون کافی دریافت نمی کنند، مصرف پروپرانولول می تواند عملکرد داروهای درمان کننده این بیماری ها را مختل کند. این مورد هنگامی درستی بیشتری می یابد که فرد برای درمان فئوکروموسیتوما، قرص پروپرانولول مصرف کند. فئوکروموسیتوما یک تومور در غده آدرنال است.

پروپرانولول

مصرف قرص پروپرانولول در بارداری

هشدار در ارتباط با زنان باردار: پروپرانولول دارویی متعلق به دسته C داروهای بارداری است.

این جمله موارد زیر را می رساند:

  • تحقیقات بر روی حیوانات نشان داده است هنگامی که مادر این دارو را مصرف می کند، جنین به عوارض نامطلوبی دچار می شود.
  •  جهت اطمینان از نحوه تاثیرگذاری این دارو بر روی جنین، تحقیقات کافی بر روی انسان ها صورت نگرفته است.

فرد باید در صورت بارداری یا داشتن قصد آن به پزشک خود اطلاع دهد. پروپرانولول تنها در صورتی در دوران بارداری استفاده می شود که مزایای احتمالی آن بر خطرات احتمالی آن ارجحیت داشته باشند.

در صورت باردار شدن در حین مصرف این دارو باید فورا به پزشک اطلاع داده شود.

مصرف پروپرانول در دوره شیردهی

پروپرانول از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل می شود. این دارو می تواند در دوره شیردهی مصرف شود اما نوزاد باید پایش شود. امکان دارد، پروپرانولول در کودک سبب کاهش ضربان قلب و افت قند خون شود.

همچنین، این دارو می تواند به کاهش یافتن اکسیژن در خون و در نتیجه آن سیانوز منجر شود. این وضعیت سبب آبی رنگ شدن پوست، لب ها یا ناخن های نوزاد می شود.

هشدار های مرتبط با سالمندان

امکان دارد، سالمندان به کاهش عملکرد کلیه، کبد، قلب و دیگر بیماری ها ابتلا داشته باشند. پزشک در هنگام تجویز قرص پروپرانولول این عوامل و داروهای مصرفی فرد را در نظر می گیرد.

هشدارهای مرتبط با کودکان

 ایمنی و تاثیرگذاری مصرف این دارو در افراد جوان تر از ۱۸ سال بررسی نشده است. در کودکانی که این دارو را مصرف کرده اند گزارش هایی مبنی بر نارسایی قلبی و اسپاسم های مجاری هوایی ارائه شده اند.

تداخل دارویی پروپرانول

فرد باید تمامی دارو های مصرفی خود را علاوه بر مواردی که مصرف آن ها را در حین درمان با پروپرانولول قطع یا شروع کرده است به پزشک خود اطلاع دهد. از جمله چنین داروهایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارو های رقیق کننده خون مانند وارفارین، کومادین و جانتوون
  • دارو های ضد افسردگی مانند آمیتریپتیلین، کلومیپرامین، دسی پرامین، ایمی پرامین و…
  • دارو های مصرفی جهت درمان فشار خون یا اختلال پروستات مانند دوکسازوسین، پرازوسین و ترازوسین
  • داروهای قلبی یا فشار خون مانند آمیودارون، دیلتیازیم، پروپافنون، کوینیدین، وراپامیل و…
  • داروهای NSAID (ضد التهاب های غیر استروئیدی) مانند آسپرین، ایبوپروفن (آدویل، موترین)، ناپروکسن (آلیو)، سلکوکسیب، دیکلوفناک، ایندومتاسین، ملکوسیکام و…
  • دارو های استروئیدی مانند پردنیزون و…
این لیست کامل نیست. امکان دارد داروهای دیگری از جمله داروهای تجویزی، بدون نسخه، ویتامین ها و محصولات گیاهی با قرص پروپرانولول تداخل داشته باشند. تمامی تداخلات احتمالی در این راهنمای دارویی لیست نشده اند.

تاثیر پروپرانولول بر فشار خون

این دارو در حالت عمومی باعث کاهش فشار خون می شود. ولی مصرف آن بدون توصیه پزشک ممنوع بوده و یا مصرف هم زمان آن با دیگر دارو های کاهنده فشار خون منوط به نظر پزشک است.

برای اطلاعات بیشتر راجع به درمان فشار خون بالا و درمان فشار خون پایین بر دکمه های زیر کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : نشانه های فشارخون بالا چیست و چه عوارضی دارد؟ راه های درمان آن را بخوانید فشار خون بالا

بیشتر بخوانید : نشانه های فشارخون پایین چیست و چه عوارضی دارد؟ راه های درمان آن را بخوانید فشار خون پایین

دکتر سعید یزدان خواه متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوپلاستی

برای پرسش از دکتر کلیک کنید.

[wp_ulike]

.برای ارتقاء کیفیت مطالب امتیاز دهید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر ژیلا پنجشنبه ۲۷ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 142 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید من متوجه شدم 9ماهه که ضربانم تو نشسته 90 و ایستاده 110 هست، این ضربان چه آسیبی میزنه؟؟ در ضمن اکو دادن هفته پیش سالم بود و شروع به درمان اضطراب میکنم، آیا عوارض این بالا بودن ضربان سال های آینده بروز می‌شود؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۲۷ آبان ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب آسیبی به قلب نخواهد زد
  • تصویر کاربر ندا یکشنبه ۲۳ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 141 مشاهده پرسش
    سلام دکتر.من ۵ روزه که قرص پرانول ۱۰ مصرف کردم یه دلیل استرس.فقط یه روزش صبح و شب خوردم و‌مابقی روزها، روزی یک دوز پرانول میخوردم. خواستم‌بپرسم‌میتونم به یکباره قطع کنم و دیگه نخورم؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۲۳ آبان ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب بله قطع دارو مشکلی ایجاد نخواهد کرد
  • تصویر کاربر H شنبه ۲۲ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 164 مشاهده پرسش
    سلام خدمت دکتر بزرگوار بنده یه سوالی داشتم من بعد از کنکور حملات پانیک شدید داشتم به دکتر مراجعه کردم فلوکستین 20 با پروپرانول 10 دوبار در روز داد ولی بعد از گذشت دو سال دکتر دوز پروپرانول رو به 10 یدونه در روز کاهش داد ولی فکر میکنم اثرش کم شده و زیاد رو استرس و تپش قلب اثر نمی‌ذاره نسبت به دستور قبلی به نظر شما چی کار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۲۲ آبان ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب لطفاً ضمن درمان اظطراب خود توسط همکاران روانپزشک مصرف پروپرانولول را با دوز حداقل ۱۰ میلی گرم روزانه دو بار ادامه دهید
  • تصویر کاربر نگین پنجشنبه ۲۰ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 155 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید برای افزایش efقلب چه ورزش هایی خوبه و طی چند سال تاثیر میذاره؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۲۰ آبان ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب ورزش موجب تغییر و افزایش در EF نمی شود ولی آستانه تحمل فعالیت را افزایش می دهد و موجب کاهش درد سینه و تنگی نفس فعالیتی می شود
  • تصویر کاربر Ahmas پنجشنبه ۲۰ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 153 مشاهده پرسش
    سلام بنده از سال قبل تقریبا 12 ماه دچار تپش قلب شده بودم و ضربانم بالا بود 100تا 110
    به تازگی شروع به درمان کردم آیا این یکسال ممکنه قدرت پمپاژ بنده رو قبل پیری کم کنه؟؟؟؟ اکو کرده بودیم هفته قبل 55درصد بود تاثیر این یکسال زیاد زدن ضربان کی مشخص مشه
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۲۰ آبان ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب نگران نباشید اثر منفی بجا نگذاشته است
    2. تصویر کاربر Ahmas پنجشنبه ۲۰ آبان ۰( 2 سال پیش)
      میگم ک این 1سال زیاد شدن عمر پمپاژ قلب منو کم نکرده باشه؟؟ مثلا قبل این تپش قرار بود 80سال باشه ولی با این یه سال بشه 60 سال
    3. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۲۰ آبان ۰( 2 سال پیش)
      خیر نگران نباشید
    4. تصویر کاربر Ahmas پنجشنبه ۲۰ آبان ۰( 2 سال پیش)
      آقای دکتر زیاد سوال میپرسم شرمنده، من ضربان های نابجا دارم توی نوار قلبم دیده نشد، آیا توی نوار دیده میشه؟؟؟؟ بعد دیده شدن تو نوار تصمیم به هولتر میشه؟؟؟
    5. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۲۰ آبان ۰( 2 سال پیش)
      در صورتی که آریتمی داشته باشید ممکن است که در زمان گرفتن نوار قلب وجود نداشته باشد و لذا در نوار قلب ثبت نشود. در صورت طپش قلب لطفاً یک هولتر نوار قلب ۴۸ ساعته انجام دهید
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر حامد چهارشنبه ۱۹ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 172 مشاهده پرسش
    سلام خوبین ببخشین من یک ساله تپش قلب دارم قبلا ضربان های نابجا هم داشتم ولی تو این یکسال زیاد شده نمیدونستم تپش قلبهه فک میکردم ایراد داره قلبم اکو دادم سالم بود پیش روانپزشک رفتم قرص پرانول 20 سرلاتین 50 و کلردیوزسپوکسابد 5داده یه روزه انداختم کلی فرق کرده، میترسم که بعد ترک دارو ها دوباره تپش بیاد سراغم میشه توضیح بدید
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۱۹ آبان ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب نگران نباشید و فعلأ مصرف داروها را حداقل بمدت سه ماه ادامه دهید
  • تصویر کاربر مریم دوشنبه ۱۷ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 159 مشاهده پرسش
    سلام خانم ۳۶ ساله هستم ۳ ساله فشار خون دارم و میگرن . ۸ سال قرص نورترپلین ۱۰ و پرانول ۲۰ میخورم .الان چند روز قرص پرانول و قرص فشار انالاپریل ۱۰ میخورم حالم بد میشه الان نمیدونم چکار کنم ایا پرانول رو حذف کنم ضرر ندارد
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۱۷ آبان ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب لطفاً بفرمائید منظور شما از**حالم بده میشه** چیست؟ و چرا فکر میکنید که علت آن مصرف پروپرانولول است؟
  • تصویر کاربر کاظم پنجشنبه ۱۳ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 164 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید تفسیر میشه کیند نوار رو
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۱۳ آبان ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب ریتم سینوسی نیست و اصطلاحاً ریتم کرونری سینوس است و ضربان نابجا بصورت PAC دارد
  • تصویر کاربر کاظم پنجشنبه ۱۳ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 457 مشاهده پرسش
    سلام درود خسته نباشید میشه تفسیر کنین نوار رو. اکو انجام شده گفده شده فقط پرولاپس خفیف میترال هست
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۱۳ آبان ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب محور نامشخص قلب و بزرگی دهلیز راست
    2. تصویر کاربر کاظم پنجشنبه ۱۳ آبان ۰( 2 سال پیش)
      آخه دکتر اکو کرد بزرگی راست نبود توش
    3. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۱۳ آبان ۰( 2 سال پیش)
      لطفاً تصویر گزارش اکوکاردیوگرافی خود را بفرستید
    4. تصویر کاربر کاظم پنجشنبه ۱۳ آبان ۰( 2 سال پیش)
      بفرمایید
    5. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۱۳ آبان ۰( 2 سال پیش)
      متاسفانه اکوکاردیوگرافی انجام شده دقیق نیست
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر خانم پنجشنبه ۱۳ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 162 مشاهده پرسش
    باسلام واردات خدمت دکتر عزیز میشه یه بار دیگه پاسخ سوالم روبفرمایید برای من جواب قبلی تون نمایش داده نمیشه با این کد 178xj9965
    چربی بنده 451 بود دوتا قرص مصرف میکنم می خوم بدنم چقدر خطرناکه
    استرس سکته قلبی ومغزی داره اذیتم می کنه
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۱۳ آبان ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب برای این میزان تری‌گلیسیرید نیاز به مصرف دارو ندارید و جای نگرانی نیست
درحال دریافت اطلاعات