از دکتر بپرسید

  • تصویر کاربر مهسا چهارشنبه ۲ بهمن ۹۸( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 672 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکترمن28سالمه ومادرزادی لقی دریچه دارم ولی چندساله خودش رونشون داده.دردتپش شدیدسرگیجه تنگی نفس واحساس سنگینی درسینه دارم.اکو60درصدتشخیص داده ولی من واقعادارم اذیت میشم فشارم هم جدیدا بالامیره.میشه به خواست خودم ترمیم دریچه انجام بدم تابدترنشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۲ بهمن ۹۸( 6 سال پیش)

      خیر جراحی ترمیم دریچه اندیکاسیون‌های خاص خود را دارد به منظور پیشگیری انجام نمی‌شود

  • تصویر کاربر مهسا چهارشنبه ۲ بهمن ۹۸( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 747 مشاهده پرسش
    سلام خانمی28ساله هستم از15سالگی فهمیدم افتادگی دریچه دارم چون دردزیادی داشتم.تپش قلب نداشتم ولی چندساله اخیرتپش قلب بهش اضافه شده.دردگاهاطوری هست که نفس رونمیتونم تخلیه کنم.انگارمیله درسینمه.تاپشت کتف ودست وگردن وگاهافک دردش کشیده میشه.توی نمازیاتحرکات یاپله های زیادشدیداتپش قلب میگیرم سرم سبک میشه وگیج میره.نفسم تنگ میشه.دکتربرام امیودارون دادن وحالامیگن 48ساعت هولتربزاروتا10روزقبل ازهولترامیودارونو نخور.من خیلی اذیت میشم حتی گاهادرصحبت کردن هم نفس کم میارم وتپش میگیرم.دردهای ریزهم زیاددارم.نظرشماچیه وبه نظرتون چه کارکنم ومشکل چیه.چندوقتیه فشارم بالامیره وروی 13روی 9یا13ونیم هم میره
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۲ بهمن ۹۸( 6 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      درد های شما ناشی از مسائل و مشکلات قلبی نیست و می تواند منشاء اسکلتی عضلانی و یا ریوی داشته باشد
      در صورت عدم اثبات آریتمی که آمیودارون برای آن درمان مناسبی باشد مطلقا نیاز به مصرف آمینودارون ندارید لذا قبل از مصرف اقدامی هولتر ریتم ۴۸ ساعت را انجام دهید تا بر اساس نتایج آن برای درمان شما تصمیم گیری شود بسیاری از علائمی که تاکنون اشاره فرمودیده اید می تواند ناشی از اضطراب باشد

  • تصویر کاربر مهسا چهارشنبه ۲ بهمن ۹۸( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 821 مشاهده پرسش
    سلام خانمی28ساله هستم از15سالگی فهمیدم افتادگی دریچه دارم چون دردزیادی داشتم.تپش قلب نداشتم ولی چندساله اخیرتپش قلب بهش اضافه شده.دردگاهاطوری هست که نفس رونمیتونم تخلیه کنم.انگارمیله درسینمه.تاپشت کتف ودست وگردن وگاهافک دردش کشیده میشه.توی نمازیاتحرکات یاپله های زیادشدیداتپش قلب میگیرم سرم سبک میشه وگیج میره.نفسم تنگ میشه.دکتربرام امیودارون دادن وحالامیگن 48ساعت هولتربزاروتا10روزقبل ازهولترامیودارونو نخور.من خیلی اذیت میشم حتی گاهادرصحبت کردن هم نفس کم میارم وتپش میگیرم.دردهای ریزهم زیاددارم.نظرشماچیه وبه نظرتون چه کارکنم ومشکل چیه.چندوقتیه فشارم بالامیره وروی 13روی 9یا13ونیم هم میره
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۲ بهمن ۹۸( 6 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      درد های شما ناشی از مسائل و مشکلات قلبی نیست و می تواند منشاء اسکلتی عضلانی و یا ریوی داشته باشد
      در صورت عدم اثبات آریتمی که آمیودارون برای آن درمان مناسبی باشد مطلقا نیاز به مصرف آمینودارون ندارید لذا قبل از مصرف اقدامی هولتر ریتم ۴۸ ساعت را انجام دهید تا بر اساس نتایج آن برای درمان شما تصمیم گیری شود بسیاری از علائمی که تاکنون اشاره فرمودیده اید می تواند ناشی از اضطراب باشد.

      جراحی ترمیم دریچه اندیکاسیون‌های خاص خود را دارد به منظور پیشگیری انجام نمی‌شود

  • تصویر کاربر مهسا چهارشنبه ۲ بهمن ۹۸( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 837 مشاهده پرسش
    سلام خانمی28ساله هستم از15سالگی فهمیدم افتادگی دریچه دارم چون دردزیادی داشتم.تپش قلب نداشتم ولی چندساله اخیرتپش قلب بهش اضافه شده.دردگاهاطوری هست که نفس رونمیتونم تخلیه کنم.انگارمیله درسینمه.تاپشت کتف ودست وگردن وگاهافک دردش کشیده میشه.توی نمازیاتحرکات یاپله های زیادشدیداتپش قلب میگیرم سرم سبک میشه وگیج میره.نفسم تنگ میشه.دکتربرام امیودارون دادن وحالامیگن 48ساعت هولتربزاروتا10روزقبل ازهولترامیودارونو نخور.من خیلی اذیت میشم حتی گاهادرصحبت کردن هم نفس کم میارم وتپش میگیرم.دردهای ریزهم زیاددارم.نظرشماچیه وبه نظرتون چه کارکنم ومشکل چیه
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۲ بهمن ۹۸( 6 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      درد های شما ناشی از مسائل و مشکلات قلبی نیست و می تواند منشاء اسکلتی عضلانی و یا ریوی داشته باشد
      در صورت عدم اثبات آریتمی که آمیودارون برای آن درمان مناسبی باشد مطلقا نیاز به مصرف آمینودارون ندارید لذا قبل از مصرف اقدامی هولتر ریتم ۴۸ ساعت را انجام دهید تا بر اساس نتایج آن برای درمان شما تصمیم گیری شود بسیاری از علائمی که تاکنون اشاره فرمودیده اید می تواند ناشی از اضطراب باشد

  • تصویر کاربر فاطمه چهارشنبه ۲ بهمن ۹۸( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 521 مشاهده پرسش
    سلام دختری ۱۷ساله هستم که دو سال قبل متوجه شدم افتادگی دریچه قلب دارم این افتادگی الان شده نارسایی گاهی خیلی کم قلبم تیر میکشه بعضی وقت ها هم میتونم نفش عمیق بکشم چون قلبم تیر میکشه مجبور میشم کوتاه نفس بکشم ،گاهی وقت ها هم وقتی بلند میشم چشمم سیاهی میره به ندرت این تیر کشیذن ها ماهس کی بار اتفاق می افته یعنی خیلی کم .کم خونی هم دارم دکتر هم رفتم قرص پرو پرانولول دادن و ویتامین ب الان چند روزی هست که تپش قلب و کمی درد دارم تپ قلبم شدت پیدا هم میکنه و باعث میشه تنگی نفس بگیرم
    چه قدر احتمال مرگ هست
    چیکار کنم کامل بهبود پیدا کنم
    آدم استرسی هم هستم خیلی زیاد هم ناراحت میشم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۲ بهمن ۹۸( 6 سال پیش)

      سلام و عرض ادب

      مشکل شما قلبی نیست و در معرض مرگ قرار ندارید. اکیدا توصیه می کنم به یکی از همکاران محترم روانشناس برای کنترل و مدیریت استرس و فشارهای روحی مراجعه کنید.

  • تصویر کاربر نسیم چهارشنبه ۲۵ دی ۹۸( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 781 مشاهده پرسش
    سلم دکتر گرامی. 47 ساله وخانم هستم دوهفته میشه که درد قفسه سینه داشتم هنگام صبح که بیدار میشم تا نصف روز ادامه داره .اکو دادم که پیوست میکنم. دکتر متورال 50 دادن و باز درد داره گفتن سه بار بخور سه تانصفه. بهترشده اما بازم کمی هست دردش . علامت دیگری ندارم.میخواستم بگم اولا افتادگی من متوسطه یا شدیده یاخفیف. ثانیا احتیاج به اضافه کردن قرص دارم یا همینکه درد کمترشده کفایت میکنه . در ضمن تست ورزشم هم مشکلی نداشته که نفرستادم. پیشاپیش متشکرم.
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۲۵ دی ۹۸( 6 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      به شدت پرولاپس اشاره ای نشده است
      در صورت بهبود علائم نیازی به اضافه کردن دوز دارو نیست

  • تصویر کاربر رازق چهارشنبه ۲۵ دی ۹۸( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 852 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر.
    مادرم ۷۳ ساله ،دیابتیک و بیماری عروق کرونر دارند و استنت هم دارند.چاق هستند و اخیرا در اکو،تنگی شدید میترال دارند.انسولین مصرف میکنند و به علت حمله اخیر ،آسپیرین و پلاویکس مصرف میکنند؛آیا برای درمان تنگی دریچه میترال که باید آنژیوپلاستی بشود و بالون زده شود ،از کی آسپیرین و پلاویکس باید قطع شود؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۲۵ دی ۹۸( 6 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      در مورد تصمیم گیری برای انتخاب مناسب بالون یا جراحی نیاز به انجام اکوی مری دارند اگر شرایط تایید کننده مناسب بودن برای بالن زدن باشند نیاز به قطع آسپرین و پلاویکس نیست

  • تصویر کاربر آرمین چهارشنبه ۲۵ دی ۹۸( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 528 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض ادب خسته نباشین دکتر.
    بنده24 سال دارم و ۷ ساله متوجه شدم پرولاپس با نارسایی خفیف دارم ولی طی این سال ها با پرانول تپش قلب هامو به نوعی کنترل کردم.اما این اواخر آریتمی هایی دارم که منشا فوق بطنی دارن(در هولتر مشخص گردید)و گاهی اوقات pvc.میخواستم ببینم با توجه به مشگل دریچم آیا بطن چپ من بزرگ شده در این مدت یا خیر.چون جدیدا واقعا تپش و ارتمی ها اذیتم میکنن.البته اضطراب شدیدی دارم کلا در همه حالات.گزارش اکو رو هم پیوست کردم.ممنون میشم نظرتون رو بدونم.ایا جراحی برای ترمیم دریچه نیازه یا هنوز بطن ها طبیعی هستن.( lvef=55%)
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۲۵ دی ۹۸( 6 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      سایز بطن چاپ شما طبیعی است و بزرگ نشده است و شدت نارسایی دریچه نیز کم است و در حال حاضر نیاز به اقدام خاصی به جز تکرار اکو هر سال یک بار ندارید

  • تصویر کاربر arash یکشنبه ۱۵ دی ۹۸( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 465 مشاهده پرسش
    با سلام
    قصد ازدواج دارم و نگران اینده ایا نارسایی خفیف میتواند مشگل جدی شود نیاز به جراحی پیدا کند
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۱۵ دی ۹۸( 6 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      خیر این نارسایی پیشرفت نمی کند، توصیه بنده مانند سوالات قبلی شما بر تکرار اکوی قلب هر دو سال یک بار است.
      مانند همه افراد نیز توصیه می کنم رژیم غذایی مناسب و همین طور تحرک و ورزش مداوم داشته باشید تا از بیماری قلبی دور بمانید.

  • تصویر کاربر arash یکشنبه ۱۵ دی ۹۸( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 483 مشاهده پرسش
    باسلام
    من بعد از انجام اکو منوجه افتادگی خفیف با نارسایی بسیار خفیف میترال شدم بعضی وقتا دچار تپش قلب به اندازه چند ثانیه میشم این تپشها به خاطر افتادگی میتراله؟ آیا مشکلات گوارشی هم باعث تپش قلب میشود؟
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۱۴ دی ۹۸( 6 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      بله افتادگی دریچه میترال می‌تواند منجر به تپش قلب میشود و مشکلات گوارشی نیز در موارد ناشایعی می توانند ایجاد تپش قلب کنند

    2. تصویر کاربر arash شنبه ۱۴ دی ۹۸( 6 سال پیش)
      با سلام ایااین نارسایی پیشرفت میکند که تبدیل به مشکل حاد شود چون
      قصد ازدواج دارم و نگران اینده ایا نیاز به جراحی پیدا میکند
      بانشکر فراوان
    3. تصویر کاربر arash شنبه ۱۴ دی ۹۸( 6 سال پیش)
      باسلام
      اقصد ازدواج دارم و نگران اینده ایا این نارسایی پیشرفت میکند که نیاز به جراحی پیدا کند
      با تشکر
    4. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۱۵ دی ۹۸( 6 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      خیر این نارسایی پیشرفت نمی کند، توصیه بنده مانند سوالات قبلی شما بر تکرار اکوی قلب هر دو سال یک بار است.
      مانند همه افراد نیز توصیه می کنم رژیم غذایی مناسب و همین طور تحرک و ورزش مداوم داشته باشید تا از بیماری قلبی دور بمانید.

    5. نمایش سایر 3 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

به سیستم پرسش از دکتر سعید یزدانخواه متخصص قلب و عروق در تهران خوش آمدید. شما بیمار عزیز می توانید پرسش خود را از طریق پرسش از دکتر مطرح کنید. همچنین برای مشاهده پرسش های شایع دیگر بیماران بر روی سوالات شایع را کلیک کنید.