خطرات سوزاندن رگ قلب [ ابلیشن قلبی ]

ابلیشن قلبی فرآیندی است که می تواند مشکلات ریتم قلبی (آریتمی) را تصحیح کند. در این مقاله به بررسی روش انجام عمل ابلیشن قلبی و همچنین عوارض آن می پردازیم. 

ابلیشن قلبی با از بین بردن بافتی که در قلب شما عامل ایجاد ریتم غیر طبیعی قلب است، کار می کند. در بعضی موارد، ابلیشن قلبی از ورود پیام های الکتریکی غیر طبیعی به قلب شما جلوگیری کرده و اینگونه آریتمی را متوقف می کند.

معمولا در آریتمی قلبی از یک لوله ی دراز و انعطاف پذیر (کاتتر) استفاده می شود. پزشک کاتتر را به ورید یا شریانی در کشاله ی ران شما وارد  می کند و به سمت قلب شما آن را می فرستند تا انرژی را به صورت گرما یا سرمای شدید برای اصلاح بافت قلبی که باعث آریتمی شده است به آن بافت انتقال بدهد.

بعضی اوقات ابلیشن قلبی تحت جراحی باز انجام می شود، اما معمولا با استفاده از کاتتر انجام می شود، که این فرآیند را به فرآیندی با تهاجم کمتر و مدت زمان بهودی کوتاه تر تبدیل می کند.

انواع ابلیشن رگ های قلب

  • Atrial flutter ablation
  • Pulmonary vein isolation
  • ablation SVT
  • Ventricular tachycardia ablation

علت انجام عمل ابلیشن قلبی

ابلیشن قلبی فرآیندی است که برای تصحیح مشکلات ریتم قلبی انجام می شود. زمانی که قلب شما می تپد، ایمپالس های الکتریکی که آن را ایجاد می کنند باید مسیر دقیقی را درون قلب شما دنبال کنند.

هر گوه وقفه در این ایمپالس های می تواند باعث تپش قلب غیر طبیعی (آریتمی) شود، چیزی که بعضی اوقات توسط ابلیشن قلبی درمان می شود. معمولا ابلیشن اولین گزینه ی درمانی شما نیست. ابلیشن گزینه ی درمانی مناسبی برای افرادی است که:

  • برای درمان آریتمی از داروهایی استفاده کرده باشند، اما موفقیتی بدست نیامده باشد.
  • فرد در اثر داروهایی که برای درمان آریتمی استفاده کرده، به عوارض شدیدی دچار شده باشد.
  • نوع خاصی آریتمی را داشته باشد که پاسخ خوبی به ابلیشن می دهد، مانند سندرم ولف پارکینسون وایت و تاکیکاردی فوق بطنی
  • دچار عوارض خیلی خطرناک در اثر آریتمی شود، مانند ایست قلبی ناگهانی

با انواع آریتمی قلبی و درمان های آن آشنا شوید : آریتمی قلبی

خطرات عمل ابلیشن

ابلیشن قلبی خطر عوارضی نیز دارد، که شامل موارد زیر می شود:

  • خون ریزی یا عفونت در محلی که کاتتر از آن جا وارد شده است.
  • آسیب به عروق خونی، جایی که کاتتر ممکن است در هنگام عبور از رگ، باعث آسیب و خراشیدن آن شود.
  • ایجاد سوراخ در قلب
  •  آسیب به سیستم الکتریکی قلب، چیزی که می تواند آریتمی شما را بدتر کرده و برای تصحیح آن نیاز به ضربان ساز (پیس میکر) باشد.
  • ایجاد لخته ی خون در پاها یا ریه های شما (ترومبوآمبولی وریدی)
  • سکته ی مغزی یا حمله ی قلبی
  • تنگ شدن وریدی که خون را بین ریه ها و قلب شما حمل می کند (تنگی ورید پولموناری).
  • رنگی که در این فرآیند از آن استفاده می شود ممکن است به کلیه های شما آسیب برساند.
  • در موراد نادر ممکن است عمل ابلیشن قلبی منجر به مرگ شود.

برای تشخیص آن که آیا این فرآیند برای شما مفید است یا خیر، درمورد فواید و ضررهای آن با پزشک خود مشورت کنید.

زمان مراجعه به پزشک

آماده شدن برای عمل ابلیشن قلبی

پزشک شما ممکن است شما را ارزیابی کند و ممکن است چند آزمایش برای ارزیابی شرایط قلب شما درخواست کند. پزشک شما در مورد خطرات و فواید ابلیشن قلبی با شما صحبت خواهد کرد.

نیاز است شب قبل از فرآیند چیزی نخورید و ننوشید. اگر دارویی مصرف می کنید، پیش از مصرف آن قبل از عمل باید در مورد آن از پزشک خود بپرسید. در بعضی موارد، شما باید مصرف داروهای آریتمی قلبی خود را چند روز قبل از این فرآیند متوقف کنید.

اگر شما دستگاهی در قلب خود دارید، مانند ضربان ساز یا دفیبریلاتور قلبی، در مورد هرگونه اقدامات مراقبی با پزشک خود صحبت کنید.

مراحل ابلیشن قلبی

ابلیشین کاتتری در بیمارستان انجام می شود. قبل از شروع فرآیند، یک کارشناس، آنژیوکتی وارد دست یا بازوی شما می کند و برای کمک به آرامش شما به شما آرامبخش می دهند. در بعضی موقعیت ها، ممکن است به جای اینکه شما را به حالتی شبیه به خواب ببرند، از بیهوشی عمومی استفاده کنند. این که چه نوع بیهوشی استفاده شود، بستگی به موقعیت خاص شما دارد.

بعد از اینکه آرامبخش شما تاثیراتش را گذاشت، پزشک یا کارشناس دیگری یک ناحیه ی کوچک نزدیک به وریدی روی کشاله ی ران، گردن یا ساعدتان را بی حس می کند. پزشک سوزنی وارد ورید کرده و از طریق آن غلاف را وارد می کند.

پزشک شما کاتتر را از طریق غلاف به قسمت مشخصی از قلب شما خواهد رساند. پزشکتان ممکن است رنگ را به درون کاتتر تزریق کند، چیزی که به تیم پزشکی شما کمک می کند عروق خونی شما و قلبتان را با استفاده از عکس برداری اشعه ی ایکس مشاهده کنند.

کاتتر، الکترودی در راس خود دارد که می تواند برای فرستادن ایمپالس های الکتریکی به قلب شما و ضبط فعالیت الکتریکی قلب شما استفاده کند.

این فرآیند که با استفاده از عکس برداری و دیگر آزمایش ها برای تشخیص علت آریتمی انجام می شود، مطالعه ی الکتروفیزیولوژی خوانده می شود. این مطالعه معمولا قبل از ابلیشن قلبی برای تشخیص موثرترین راه برای درمان آریتمی انجام می شود.

زمانی که بافت قلبی که باعث آریتمی شده است را شناسایی کردند، پزشک شما توسط راس کاتتر بافت غیر طبیعی قلب را هدف قرار می دهد. انرژی از طریق راس کاتتر برای ایجاد بافت زخم یا نابود کردن بافت عامل آریتمی به قلب شما منتقل می شود.

 در بعضی موراد، ابلیشن پیام های الکتریکی ای که از طریق قلب شما منتقل می شوند را متوقف می کند تا ریتم غیر طبیعی متوقف شود و به پیام ها اجازه می دهد تا به جای آن در مسیر طبیعی طی مسیر کنند. این انرژی که در این فرآیند استفاده می شود می تواند از موارد زیر بدست آید:

  • سرمای شدید (ابلیشن کریو)
  • گرما (رادیوفرکوئنسی)
  • لیزر

مدت زمان عمل ابلیشن

 معمولا ۳ تا ۶ ساعت زمان می برد تا ابلیشن قلبی به پایان برسد، اما فرآیندهای پیچیده تر ممکن است طولانی تر شوند.

در هنگام فرآیند، ممکن است در هنگامی که کاتتر در قلب شما حرکت میکند یا زمانی که انرژی منتقل می شود احساس ناراحتی کوچکی داشته باشید. اگر دچار هرگونه درد شدید یا تنگی نفس شدید، به پزشک خود اطلاع دهید.

بعد از ابلیشن قلبی

درپی فرآیند، شما را به اتاق بهبودی می برند تا به مدت ۴ تا ۶ ساعت استراحت کنید و از خونریزی در محل ورود کاتتر پیشگیری شود. ضربان قلب و فشار خون شما به صورت پیوسته پایش می شوند تا هرگونه عارضه ی فرآیند ارزیابی شود.

براساس شرایط شما، ممکن است بتوانید همان روز به خانه بروید یا ممکن است نیاز باشد در بیمارستان بمانید. اگر همان روز به خانه می روید، برنامه ریزی کنید که شخص دیگری همراه شما باشد تا شما را به خانه برساند.

ممکن است بعد از فرآیند مقداری احساس درد داشته باشید، اما این احساس نباید بیش از یک هفته طول بکشد. معمولا شما می توانید چند روز بعد از ابلیشن قلبی به فعالیت های طبیعی خود بازگردید.

ابلیشن قلبی

نتایج عمل ابلیشن قلبی

گرچه ابلیشن قلبی می تواند موفق باشد، اما بعضی از افراد نیاز به تکرار آن دارند. همچنین ممکن است نیاز به مصرف دارو داشته باشید، حتی بعد از انجام ابلیشن.

برای حفظ سلامتی قلبتان، ممکن است نیاز داشته باشید که تغییراتی در شیوه ی زندگی خود ایجاد کنید که سلامت عمومی قلبی شما را بهبود دهند، به خصوص برای پیشگیری یا درمان مشکلی که می تواند باعث آریتمی یا بدتر شدن آریتمی شود، مانند فشار خون بالا. ممکن است پزشک شما موارد زیر را برای شما توصیه کند:

  • مصرف نمک کمتر، چیزی که می تواند به کاهش فشار خون شما کمک کند.
  • افزایش فعالیت فیزیکی
  • ترک سیگار و مصرف دخانیات
  • پرهیز از نوشیدن الکل
  • خوردن غذاهای سالم
  • حفظ وزن ایده آل
  • مدیریت و کنترل احساسات مانند خشم

دکتر سعید یزدانخواه متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوپلاستی

[wp_ulike]

.برای ارتقاء کیفیت مطالب امتیاز دهید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر Z-R شنبه ۲۶ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 176 مشاهده پرسش
    ضمن عرض سلام وخسته نباشید خدمت آقای دکتر
    من هشت خرداد امسال عمل ابلیشن (psvt)انجام دادم وبه گفته پزشک معالج عمل موفق بوده ودو هفته اول خیلی حالم خوب بود واحساس راحتی در قفسه سینه میکردم اما بعد از اون کمی استرس داشتم وبعضی اوقات طپش بالا داشتم اما طولانی نبود بعد از مراجعه دوباره قرص بیزوپرلول ۲/۵روزی یک عدد تجویز شد با اینحال در یک هفته دو بار طپش بالا وطولانی مدت داشتم که امروز نوار قلب حین طپش گرفتم وگفتند دوباره عود کرده وفعلا روزی دوتا قرص بیزوپرلول بخور میخواستم لطف کنین شما نظرتون رو بفرمایین در مورد نوار قلب امروز واینکه چه کاری باید انجام دهم .
    آقای دکتر فرموده بودین که عمل فیبر یلاسیون دهلیزی بوده یا پی اس تی وی؟
    دکتر معالج به من گفتن یک راه اضافه بوده که اون رو سوزوندم جسارتا از روی تصویر خلاصه پرونده پزشکی که خدمتتون ارسال میکنم مشخص نمی‌شود؟ چون خیلی استرس دارم.
    شرمنده که مزاحم میشم وتشکر فراوان که وقت میذارین وجواب سوالاتم رو میدین 🙏🙏
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۲۶ تیر ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض نوار قلب جدید شما نشان دهنده آریتمی جدیدی است که با نوع قبلی متفاوت بوده و نیاز به درمان دارویی و در صورت عدم پاسخ مناسب ابلیشن دارد
  • تصویر کاربر Z-R پنجشنبه ۲۴ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 177 مشاهده پرسش
    ضمن عرض سلام وخسته نباشید خدمت آقای دکتر
    من هشت خرداد امسال عمل ابلیشن انجام دادم وبه گفته پزشک معالج عمل موفق بوده ودو هفته اول خیلی حالم خوب بود واحساس راحتی در قفسه سینه میکردم اما بعد از اون کمی استرس داشتم وبعضی اوقات طپش بالا داشتم اما طولانی نبود بعد از مراجعه دوباره قرص بیزوپرلول ۲/۵روزی یک عدد تجویز شد با اینحال در یک هفته دو بار طپش بالا وطولانی مدت داشتم که امروز نوار قلب حین طپش گرفتم وگفتند دوباره عود کرده وفعلا روزی دوتا قرص بیزوپرلول بخور میخواستم لطف کنین شما نظرتون رو بفرمایین در مورد نوار قلب امروز واینکه چه کاری باید انجام دهم .
    ضمن تشکر از پاسخگوییتون فرموده بودین آیا فیبریلاسیون دهلیزی بوده یا پی اس وی تی.
    حقیقتا این اصطلاح رو دکتر برای من نگفتن فقط گفتن عمل ابلیشن هست خلاصه پرونده پزشکی که بعد از عمل دادن به همراه نوار قلبی که دیروز حین طپش گرفتم خدمتتون ارسال میکنم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید🙏🙏🙏
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۲۴ تیر ۰( 2 سال پیش)
      قبلاً پاسخ شما دوبار داده شده است ولی گزارش شرح عمل ابلیشن را نغرستاده اید
  • تصویر کاربر Z-R شنبه ۲۶ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 226 مشاهده پرسش
    ضمن عرض سلام وخسته نباشید خدمت آقای دکتر
    من هشت خرداد امسال عمل ابلیشن (psvt)انجام دادم وبه گفته پزشک معالج عمل موفق بوده ودو هفته اول خیلی حالم خوب بود واحساس راحتی در قفسه سینه میکردم اما بعد از اون کمی استرس داشتم وبعضی اوقات طپش بالا داشتم اما طولانی نبود بعد از مراجعه دوباره قرص بیزوپرلول ۲/۵روزی یک عدد تجویز شد با اینحال در یک هفته دو بار طپش بالا وطولانی مدت داشتم که امروز نوار قلب حین طپش گرفتم وگفتند دوباره عود کرده وفعلا روزی دوتا قرص بیزوپرلول بخور میخواستم لطف کنین شما نظرتون رو بفرمایین در مورد نوار قلب امروز واینکه چه کاری باید انجام دهم .
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۲۴ تیر ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب لطفاً بفرمائید که ابلیشن برای فیبریلاسیون دهلیزی انجام شده است یا پی اس وی تی؟
    2. تصویر کاربر Z-R پنجشنبه ۲۴ تیر ۰( 2 سال پیش)
      ضمن عرض سلام وخسته نباشید
      آقای دکتر در جواب سوال شما که فرموده بودین عمل شما فیبریلاسیون دهلیزی بوده یا پی اس وی تی به من گفتن راه اضافه ای بوده که سوزوندم جسارتا از روی تصویر خلاصه پرونده پزشکی که بعد از عمل خدمتتون ارسال میکنم مشخص نمیشود؟

      نوار قلب هم نواری است که زمان طپش بالا دیروز گرفتم

      شرمنده از اینکه مزاحم شما میشوم وتشکر فراوان جهت پاسخگویی شما بزرگوار
    3. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۲۶ تیر ۰( 2 سال پیش)
      نیاز به درمان دارویی برای فیبریلاسیون دهلیزی و در صورت عدم پاسخ مناسب ابلیشن برای آریتمی جدید دارید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر Z-R پنجشنبه ۲۴ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 150 مشاهده پرسش
    ضمن عرض سلام وخسته نباشید خدمت آقای دکتر
    من هشت خرداد امسال عمل ابلیشن انجام دادم وبه گفته پزشک معالج عمل موفق بوده ودو هفته اول خیلی حالم خوب بود واحساس راحتی در قفسه سینه میکردم اما بعد از اون کمی استرس داشتم وبعضی اوقات طپش بالا داشتم اما طولانی نبود بعد از مراجعه دوباره قرص بیزوپرلول ۲/۵روزی یک عدد تجویز شد با اینحال در یک هفته دو بار طپش بالا وطولانی مدت داشتم که امروز نوار قلب حین طپش گرفتم وگفتند دوباره عود کرده وفعلا روزی دوتا قرص بیزوپرلول بخور میخواستم لطف کنین شما نظرتون رو بفرمایین در مورد نوار قلب امروز واینکه چه کاری باید انجام دهم .
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۲۴ تیر ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب آیا ابلیشن برای درمان PSVT بوده است یا فیبریلاسیون دهلیزی؟
  • تصویر کاربر زری شنبه ۱۹ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 183 مشاهده پرسش
    ضمن عرض سلام وخسته نباشید خدمت آقای دکتر
    من ۸ خرداد عمل ابلیشن انجام دادم وبه گفته پزشک معالج عمل موفق بوده وبعد از عمل خیلی احساس راحتی در قفسه سینه داشتم وحالم خوب بود وحتی مواد غذایی که قبل از عمل باعث تپش قلب میشد را مرتب میخوردم وهیچ مشکلی نداشتم اما هفته چهارم در اثر اضطرابی که بهم وارد شد دو بار تپش قلب گرفتم اما زمانش نسبت به قبل خیلی کوتاه بود حدود نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه وبا مراجعه به دکتر قرص بیزوپرلول ۲/۵ روزی یک عدد وقرص اس سیتالوپرام ۱۰ روزی نصف رو تجویز کردند بعد از سه روز ده دقیقه ای تپش بالا داشتم بعد احساس کندی ضربان کردم( حدود ۶۳) بعد از آن دارو رو قطع کردم دوباره دو روز بعد دچار تپش شدم وقتی نصف قرص بیزو رو خوردم سریع خوب شدم والان دسترسی به پزشک وهم چنین گرفتن نوار قلب ندارم ممنون میشم اگه بنده رو راهنمایی کنید.
    البته زمان تپش بالا تعداد ضربان حدود ۸۳ هست بالاتر نیست فقط استرس دارم وقرص کلردیازپوکساید ۱۰ رو چند ساله که مصرف میکنم.
    با توجه به این توضیحات به نظر شما ممکنه عمل ناموفق بوده؟
    با تشکر🙏🙏🙏
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۱۹ تیر ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض احتمال اینکه طپش قلب مجدد شما بعلت عدم موفقیت ابلیشن باشد کم است لطفاً یک هولتر نوار قلب ۴۸ ساعته انجام دهید. مصرف بیزوپرولول یا متورال را ادامه دهید.
  • تصویر کاربر زری شنبه ۱۹ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 515 مشاهده پرسش
    با سلام وعرض ادب واحترام وتشکر جهت پاسخگویی سوالات قبلی.
    آقای دکتر با توجه به توضیحاتی در سوال قبلی دادم آیا ممکنه عمل ناموفق بوده وسوال دوم اینکه تا چه زمانی باید قرص بیزوپرلول رو مصرف کنم از دیروز که فرمودین این قرص رو بخورم روزی نصف قرص خوردم وخدا رو شکر حالم خوبه.
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۱۹ تیر ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض لطفاً با توجه به عدم دسترسی به اطلاعات سوال قبلی لطفاً سوال خود را بطور کامل مجدداً ارسال بفرمایید
  • تصویر کاربر زری پنجشنبه ۱۷ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 168 مشاهده پرسش
    ضمن عرض سلام وخسته نباشید خدمت آقای دکتر
    من ۸ خرداد عمل ابلیشن انجام دادم وبه گفته پزشک معالج عمل موفق بوده وبعد از عمل خیلی احساس راحتی در قفسه سینه داشتم وحالم خوب بود وحتی مواد غذایی که قبل از عمل باعث تپش قلب میشد را مرتب میخوردم وهیچ مشکلی نداشتم اما هفته چهارم در اثر اضطرابی که بهم وارد شد دو بار تپش قلب گرفتم اما زمانش نسبت به قبل خیلی کوتاه بود حدود نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه وبا مراجعه به دکتر قرص بیزوپرلول ۲/۵ روزی یک عدد وقرص اس سیتالوپرام ۱۰ روزی نصف رو تجویز کردند بعد از سه روز ده دقیقه ای تپش بالا داشتم بعد احساس کندی ضربان کردم( حدود ۶۳) بعد از آن دارو رو قطع کردم دوباره دو روز بعد دچار تپش شدم وقتی نصف قرص بیزو رو خوردم سریع خوب شدم والان دسترسی به پزشک وهم چنین گرفتن نوار قلب ندارم ممنون میشم اگه بنده رو راهنمایی کنید.
    البته زمان تپش بالا تعداد ضربان حدود ۸۳ هست بالاتر نیست فقط استرس دارم وقرص کلردیاز پروکسید ۱۰ رو چند ساله که مصرف میکنم
    باتشکر ازشما🙏🙏🙏
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۱۷ تیر ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب لطفاً بیزوپرولول و کلردیازپوکساید را ادامه دهید
  • تصویر کاربر شهرام چهارشنبه ۱۶ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 209 مشاهده پرسش
    تفاوت بین ابلیشن کارتو با ناویکس چیست و کدام بهتر است
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۱۶ تیر ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب تفاوت چندانی ندارند هر دو بر اساس نقشه برداری سه بعدی داخل قلب از طریق مغناطیس کار می‌کنند و نتیجه هر دو یکسان است ولی در CARTO مدت عمل کمتر و نیاز به استفاده از اشعه کمی کمتر است
  • تصویر کاربر زری پنجشنبه ۱۷ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 236 مشاهده پرسش
    سلام وعرض ادب
    آقای دکتر من یک ماه پیش عمل ابلیشن انجام دادم اما یک هفته ای میشه دوباره دوچار تپش قلب میشم اما مانند قبل شدت نداره وحدود ۴۵ دقیقه طول میکشه ودر ضمن دکتر بعد از عمل گفتن موفق بوده.لطفا علت تپش رو میشه بفرمایین
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۱۵ تیر ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب لطفاً در یکی از این حملات نوار قلب گرفته و تصویر آن را بفرستید
    2. تصویر کاربر زری پنجشنبه ۱۷ تیر ۰( 2 سال پیش)
      عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای دکتر وتشکر جهت پاسخگوییتون
      بنده یک ماه بعد از ابلیشن که به علت تپش قلب حدود ۸۵ تا در دقیقه مراجعه کردم وکمی هم اضطراب برگشت به حالت قبل رو داشتم دکتر تاکید کردند که عمل کاملا موفق بوده واین تپش قلب در یک فردی که این مشکل‌ رو نداشته پیش میاد وبه خاطر استرس شما هست و قرص بیزوپولول ۲/۵و اس سیتالوپرام ۱۰ تجویز کردن که از قرص اول روزی یکی وقرص دوم روزی نصف بخورم بعد از سه روز مصرف دارو حدود ده دقیقه قلبم تند میزد بعد از اون نبضم رسید به ۶۰ تا ۶۲ من هم دارو رو قطع کردم وامروز که دو روز قرص نخوردم دوباره نبضم رسیده به ۸۰ خواهشا اگه لطف کنید وشما نظرتون رو بفرمایید.چون الان هم کمی استرس دارم ونمیدونم قرص ها رو بخورم یا نه.در ضمن چند سالی هم قرص کلردیازپوکساید ۱۰ و وراپامیل ۴۰ رو به خاطر همین مشکل میخوردم که بعد از عمل گفتن فعلا کلردیازپوکساید رو بخور.
      ممنون میشم اگه نظر خودتون رو بفرمایید چون الان دسترسی به مرکزی که نوار قلب در این شرایط بگیرم ندارم🙏🙏🙏
    3. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۱۷ تیر ۰( 2 سال پیش)
      لطفاً بیزوپرولول و کلردیازپوکساید استفاده بفرمایید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر سمیرا جمعه ۱۱ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 178 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید، مادر من ۵۰ سال سن داره، چندین سال که هر از گاهی دچار تپش قلب میشه، دکتر تشخیص psvt داده، فاصله بین حملات تپش ۴ یا ۵ ماه، هروقت دچار تپش میشه ضربان تا ۲۰۰ میره و با آمپول آدنوزین پایین میاد، به ما گفتن باید ابلیشن انجام بده، ولی از طرفی هم گفتن ممکن برگرده دوباره، میخواستم نظر شما رو بدونم که ابلیشن انجام بده یا نه؟ و اینکه هر وقت این آمپول رو تزریق میکنه مشکلی ایجاد نمیکنه؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه جمعه ۱۱ تیر ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب بله ابلیشن را توصیه می کنم. بعلت اثر بسیار کوتاه مدت آدنوزین نگران عوارض ناشی از تزریق آن نباشید
درحال دریافت اطلاعات