آیا درد بعد از استنت گذاری طبیعی است؟

چند وقت پیش به علت گرفتگی عروق قلب، برای من فنر قرار دادند. اما یک هفته بعد دچار درد قفسه سینه شدم. آیا درد بعد از استنت گذاری طبیعی است؟

درد قفسه ی سینه بعد از استنت گذاری از رایج ترین سوالات کاربران سایت است و به همین علت دکتر یزدانخواه راهنمای زیر را برای کاربران گرامی ارائه کرده اند.

زمانی استنت قرار داده می شود که شریان ها بسیار تنگ شده  و رسیدن جریان خون به عضله ی قلب محدود شده باشد. استنت معمولا علائم آنژین را بهبود خواهد داد، اما ممکن است به سمت شریان های دیگر حرکت کند.

“برای این که استنت مستقر شود، مدتی طول می کشد”

این موضوع به اندازه ای جدی نیست که نیازمند استنت گذاری دیگری باشید، با این حال شما ممکن است همچنان علایم درد قفسه سینه را داشته باشید.

قرص هایی که روزانه مصرف می کنید باید اکثر علائم شما را تحت کنترل قرار دهند؛ اما برای هرگونه عود مجدد، ممکن است نیاز باشد از اسپری GTN به صورت زیرزبانی استفاده کنید.

همیشه به یاد داشته باشید اگر استراحت و استفاده از اسپری زیرزبانی در هنگام درد بعد از استنت گذاری موثر نباشد، حتما باید به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید.

پس احتمال دارد که احساس ناراحتی شما به دلیل این باشد که استنت برای مستقر شدن دقیق، نیاز به زمان دارد. این موضوع تا حدودی طبیعی است، اما در صورت داشتن درد بعد از استنت گذاری یک وقت ویزیت با پزشک قلب بگیرید تا شرایط و داروهای مصرفی شما را مجددا بررسی کند.

استنت گذاری چیست؟

استنت گذاری هم زمان با آنژیوپلاستی انجام می شود. معمولا پس از باز کردن گرفتگی رگ به کمک بالن عروق قلب، برای پیشگیری از گرفتگی مجدد، یک لوله تور مانند بسیار کوچک به نام استنت (وسیله ای پزشکی با خاصیت ضد رسوب شبیه به فنر) به صورت دائمی در رگ مسدود شده، قرار داده می شود تا از تنگ شدن مجدد رگ جلوگیری کند.

بر اساس تشخیص پزشک، ممکن است بیمار به بیش از یک استنت نیاز داشته باشد. مشکل رایج بیماران، درد قفسه ی سینه بعد از استنت گذاری است که بالاتر به درمان آن اشاره کردیم. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله مراقبت بعد از استنت گذاری را مطالعه کنید.

[wp_ulike]

.برای ارتقاء کیفیت مطالب امتیاز دهید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر علی شنبه ۱۰ اسفند ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 208 مشاهده پرسش
    سلام دکتر،پا درد بعد از آنژیوپلاستی نشانه چیست؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۱۰ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      در صورتی که در محل کشاله ران و قرار گرفتن شیت برای آنژیوپلاستی باشد همراه با کبودی زیاد و یا سفتی و درد زیاد باشد توصیه می‌کنم که یک سونو گرافی داپلر شریان همان قسمت انجام شود و در غیر این صورت نیاز به ویزیت توسط همکار محترم انجام دهنده آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی دارند

  • تصویر کاربر مرتضی شنبه ۱۰ اسفند ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 571 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید
    پدر من دوروز پیش دوتا رگه بسته داشت که فنر گذاشتن براش حالا تازگیا حس میکنه بدنش روزی دو سه میگه انگار برق گرفتگی میشه تو بدنشو کمرش کمرش بیشتر یه وقتایم حالت تهوع داره این اتفاقا عادی بعد فنر گذاری؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۱۰ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      خیر این علائم ارتباطی با استنت گذاری ندارند

  • تصویر کاربر شقایق شنبه ۲۶ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 238 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر دختر ۲۷ ساله هستم الان ۴ هفته هست درد قفسه ی سینه دارم سمت چپ بدنم مایل به وسط تیر میکشه و‌میسوزه دکتر داخلی دکتر قلب همه جا رفتم اکو هم دادم میگن هیچی نیست اما من حالم خوب نشده تنگی‌نفس‌‌میگیرم و‌تپش‌قلب‌ و سمت چپ بدن بغل سینه تیر میکشه و‌می‌سوزه نمی دونم‌چی‌کار کنم دیگه دارم دیونه میشم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۲۶ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب

      لطفا نتیجه آزمایش ها و گزارش و تصویر اکو خود را ارسال کنید.

  • تصویر کاربر بنی شنبه ۲۶ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 215 مشاهده پرسش
    سلام دخترم ۵ ساله است دیروز موقع رقص یک دفعه قلبش نشون داد گفت اینجام درد می کنه ممکنه مشکل قلبی باشه و لازم پیش متخصص بره
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۲۶ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب

      اگر این اتفاق تکرار نشده است، جای نگرانی نیست. معمولا درد قفسه سینه در کودکان به علت فشار کاری بالای ریه هنگام تحرک اتفاق می افتد که نرمال است. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله تیر کشیدن قلب کودک را در سایت مطالعه نمایید.

  • تصویر کاربر علی یکشنبه ۲۷ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 214 مشاهده پرسش
    سلام.مادر من حدود سه هفته پیش عمل آنژیو پلاستی انجام داد و در یکی از رگ های فرعی قلب استنت قرار دادن.الان بعد از کمی پیاده روی مقداری درد در پشت سینه بین دو کتف صورت میگیرد که بعد از مقداری پیاده روی درد از بین میرود.مادرم دارای فشار خون بین ۱۱ تا ۱۳ هست و چاق میباشد.میخواستم بدونم این درد مربوط به قلب هست یا نه؟ایا احتمال اینکه رگ مجدد گرفته شده باشد وجود دارد یا نه؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۲۷ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      به احتمال زیاد این در تا مربوط به قلب نیست ولی برای اظهار نظر دقیق نیاز به رویت سی دی آنژیو پلاستی هست
      احتمال گرفتگی مجدد در این مدت وجود ندارد و خطری که ممکن است در این بازه زمانی رخ دهد لخته گرفتگی در استنت هست نه گرفتگی مجدد در استنت

  • تصویر کاربر امیر... چهارشنبه ۲۳ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 309 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشیداقای دکترامروزهمسرمن براچکاپ ب دکتررفتن گفتن ضربان قلبتون نامنظمه بنظرتون چراوب چ دلیل ایادرمان داره درضمن همسرمن 36سالشه و104کیلووزن دارن هیچ گونه سیگاروموادالکی هم استفاده نمیکنن ممنون میشم جواب بدین ک چکارکنیم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۲۳ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب

      ضربان قلب نامنظم می تواند منشا مادرزادی داشته باشد و یا به علت های مختلف ایجاد شود. جای نگرانی نیست و با توجه به نوع آریتمی با درمان دارویی مناسب به راحتی کنترل می شود. ممکن است در صورت لزوم عمل ابلیشن نیز برای ایشان تجویز شود.

  • تصویر کاربر شاهین چهارشنبه ۲۳ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 262 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر،تقریبا بطور اتفاقی با لمس قسمت بالای جناق سینه ام کمی پایین تر از گلویم و با کمی مالش پوست احساس درد میکنم و تا لمس نکرده بودم متوجه هم نشده بودم ،نه زیاد عمقی و نه طوری که بشود گفت سطحی و تقریبا دایره ای به شعاع ۱۰ سانت این احساس را دارم، خاستم از شما بزرگوار نظرتان را جویا شوم البته با توجه به اینکه در شهرستان کوچکی هستیم و متخصص قلب هم نیست و اینکه قبلا هم لطف کرده بودید و سوالی را جواب داده بودید....با تشکر (ضمنا پسری هستم ۳۰ ساله و گاها نفس تنگی هم دارم مخصوصا هنگام ناراحتی و عصبانیت،
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۲۳ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب

      لطفا این مقاله را بخوانید تا بیشتر با علائم و علت های درد قفسه سینه آشنا شوید. معمولا دردی که بعد از لمس به وجود بیاید، منشا اسکلتی دارد. اما به طور کلی بدون معاینه نمی توان اظهار نظر دقیق کرد.

  • تصویر کاربر سامان شنبه ۲۶ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 252 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر من پسر 18 ساله با وزن 72 و قد 190_من چند وقتی بود درد قفسه سینه داشتم که گرفتن نوار قلب دکتر تشخیص داد نا منظمی ضربان قلب است دارو و داد و بهتر شد اما باز سه چهار ماهی هست که درد ها شروع شده اما نه بطور دائم بلکه بصورت یک حمله قلبی که درد دست چپ و شانه تا گردن که تنفس هم برام سخت می کند که با فشار خون بالا که 13 رو 8 همراه میشه اما بعد از یک روز کاملا عادی میشه امروز هم نوار قلب گرفتم دکتر عمومی گفت مشکلی نیست و یه متخصص قلب مشاوره بگیر این درد ها تا موقعی که عصبی نشم خوبه اما اگه بشم دردا تا یکی دو روز همراهم هستند لطفا به من کمک کنید و شاید علت این درد ها را بفهمم
    سامان از خراسان
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۲۶ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      در صورتی که نتیجه اکو طبیعی باشد و پزشک در معاینه مشکوک به بیماری مارفان نباشد مشکلی ندارید در غیر این صورت نیاز به پیگیری بیشتری دارید

  • تصویر کاربر رضاسلمان شنبه ۵ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 311 مشاهده پرسش
    سلام اقادکترمن 26سالمه خواستم ببینم درد دست چپ ربطی به قلب داره چون من نوارقلب گرفتم بهم گفتن نوارقلبت خوبه حالاخواستم ببینم بایدچیکارکنم ممنون میشم کمکم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۵ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب

      درد دست چپ به علت های مختلفی به وجود می آید که می توانید با در این مقاله با علت درد دست چپ و درمان آن آشنا شوید. توصیه می کنم ابتدا از نبود مشکلات عضله ای و استخوانی و بیماری های عفونی اطمینان حاصل کنید.

  • تصویر کاربر شیدا شنبه ۵ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 233 مشاهده پرسش
    سلام تقای دکتر من 15 سالمه هیچ وقت تا الان همچین چیزی واسم پیش نیومده بود که یهو سمت چپ قفسه سینم درد گرفت و تپش قلبم رفت بالا میخواستم راهنمایی کنید چون من یبوست دارم و چاق هم هستم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۵ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب

      جای نگرانی نیست، در صورت تکرار مشکل، ابتدا مشکلات گوارشی را بررسی کنید.

درحال دریافت اطلاعات