آیا درد بعد از استنت گذاری طبیعی است؟

چند وقت پیش به علت گرفتگی عروق قلب، برای من فنر قرار دادند. اما یک هفته بعد دچار درد قفسه سینه شدم. آیا درد بعد از استنت گذاری طبیعی است؟

درد قفسه ی سینه بعد از استنت گذاری از رایج ترین سوالات کاربران سایت است و به همین علت دکتر یزدانخواه راهنمای زیر را برای کاربران گرامی ارائه کرده اند.

زمانی استنت قرار داده می شود که شریان ها بسیار تنگ شده  و رسیدن جریان خون به عضله ی قلب محدود شده باشد. استنت معمولا علائم آنژین را بهبود خواهد داد، اما ممکن است به سمت شریان های دیگر حرکت کند.

“برای این که استنت مستقر شود، مدتی طول می کشد”

این موضوع به اندازه ای جدی نیست که نیازمند استنت گذاری دیگری باشید، با این حال شما ممکن است همچنان علایم درد قفسه سینه را داشته باشید.

قرص هایی که روزانه مصرف می کنید باید اکثر علائم شما را تحت کنترل قرار دهند؛ اما برای هرگونه عود مجدد، ممکن است نیاز باشد از اسپری GTN به صورت زیرزبانی استفاده کنید.

همیشه به یاد داشته باشید اگر استراحت و استفاده از اسپری زیرزبانی در هنگام درد بعد از استنت گذاری موثر نباشد، حتما باید به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید.

پس احتمال دارد که احساس ناراحتی شما به دلیل این باشد که استنت برای مستقر شدن دقیق، نیاز به زمان دارد. این موضوع تا حدودی طبیعی است، اما در صورت داشتن درد بعد از استنت گذاری یک وقت ویزیت با پزشک قلب بگیرید تا شرایط و داروهای مصرفی شما را مجددا بررسی کند.

استنت گذاری چیست؟

استنت گذاری هم زمان با آنژیوپلاستی انجام می شود. معمولا پس از باز کردن گرفتگی رگ به کمک بالن عروق قلب، برای پیشگیری از گرفتگی مجدد، یک لوله تور مانند بسیار کوچک به نام استنت (وسیله ای پزشکی با خاصیت ضد رسوب شبیه به فنر) به صورت دائمی در رگ مسدود شده، قرار داده می شود تا از تنگ شدن مجدد رگ جلوگیری کند.

بر اساس تشخیص پزشک، ممکن است بیمار به بیش از یک استنت نیاز داشته باشد. مشکل رایج بیماران، درد قفسه ی سینه بعد از استنت گذاری است که بالاتر به درمان آن اشاره کردیم. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله مراقبت بعد از استنت گذاری را مطالعه کنید.

[wp_ulike]

.برای ارتقاء کیفیت مطالب امتیاز دهید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر حسین یکشنبه ۲۴ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 255 مشاهده پرسش
    با سلام
    چهار روز پیش من عمل آنژیوپلاستی در دو رگ قلبم انجام دادم هنوز مختصری منتهی الیه بالای قفسه سینه احساس در خفیفی می کنم ضمنا یک احساس ترش کردن در همان محل دارم که البته احساس می کنممربوط به تعدا ۸ عدد پلاویکس خوردنی حین عمل است که کاملا ناشتا بوده ام لطفا من را راهنمایی فرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۲۴ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      با توجه به توضیحات شما به نظر می‌رسد که مشکل جدی وجود نداشته باشد و به زودی این دردها هم از بین خواهند رفت
      توصیه می کنم که به علت مصرف همزمان آسپرین و پلاویکس حتماً از قرص پنتوپرازول ۴۰ میلی گرم روزانه هر صبح استفاده بفرمایید

  • تصویر کاربر سارا شنبه ۱۶ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 252 مشاهده پرسش
    دردي که اوايل بصورت گهگاه بود و حالا بيشتر شده و بيشتر در سمت خود قلبه حدودا يک هفته است .ممنون اگه بگيد علتش چي ميتونه باشه
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۱۶ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      مشابه سوال شما برای دوستان دیگر پاسخ داده شده است.

  • تصویر کاربر Fateme شنبه ۱۶ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 596 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید من حدود ده روزه که آنژیو کردم با اینکه هیچ فشاری روم نبوده و هیچ کاری نکردم هنوز هم درد رو روی قفسه سینه و پشت کمرخودم حس میکنم و درنفس کشیدنم مشکل دارم و به سختی نفس میکشم خیلی نگرانم آیا این دردها طبیعیه بعد از آنژیو یا خیر
    باتشکر ازشما
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۱۶ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      این درد ها بعد از آنژیوگرافی طبیعی نیستند و ممکن است که به دلیل بیماری زمینه ای عروق کرونر شما باشند

  • تصویر کاربر میری دوشنبه ۱۱ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 255 مشاهده پرسش
    باسلام وخسته نباشیدخانم 54ساله هستم یکسال پبش یکفنربرای رگ قلب گذاشتم حالم عموماخوب است امابعضی اوقات درحالت نشسته روی مبل وتکیه به پشتی انگاردرناحیه قلبم چیزی فشارمیادکه همون فشاردرواقع منتقل نای مبشه ودرنهایت بگلویم این فشارمنتقل میشه جدیدن بعدازیکسری کارهای بیشترازاندازه درخانه همین حالت میشم تااستراحت کنم برطرف شودداروهای مصرفیلووتیروکسین برای کم کاری تیرویید4تادرهفته نیتروکاردین 2.6روزی تااین اواخردوتاالان روزی یکعددپلاویکس روزدرمیان یکعددرانیتیدین150روزدرمیان یکعددآسپرین یکعددروپیکسون 10.متورال50روزی یکعدد جم فیبدوزیل 300روزدرمیان بعلت تری گلیسریدکه 250میباشدجواب آزمایش وتنهاباهمین قرص کنترل میشودوفاصله 12ساعت بامصرف روپیکسون رعایت میشود
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۱۱ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      توصیه می کنم که از نظر گرفتگی مجدد استنت بررسیهای لازم انجام شود

  • تصویر کاربر علی یکشنبه ۲۷ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 220 مشاهده پرسش
    سلام دکتر جان بعضی اوقات به مدت یکی دو ساعت قلبم میسوزد و نفس عمیق می کشم سوزش قلبم برای چند لحضه قطع میشه و دوباره شروع میشه آریتمی هم دارم و عمل مینی بای پس معده انجام دادم الان ده ماه هست بسیار استرسی هم هستم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۲۷ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      اطلاعات ناکافی است. لطفا سوال خود را کامل بپرسید.

  • تصویر کاربر Mahsa یکشنبه ۲۷ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 236 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید
    من ۳سال پیش سکته کردم و برام استنت زدن ولی کمتر از یکسال پیش همون استنت به طور وسیع تری گرفت و برای بار دوم برام استنت زدم دلیل چه چیزی میتونه باشه؟احتمال گرفتگی باز هم وجود داره؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۲۷ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      گرفتگی مجدد استنت ناشی از عوامل مختلفی از جمله نوع استنت، نحوه تعبیه استنت، وجود کلسیم زیاد در محل تنگی و .. است و احتمال تنگی مجدد در استنت دوم هم هست

  • تصویر کاربر شاکر سه شنبه ۲۲ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 584 مشاهده پرسش
    سلام وخداقوت اقای دکتر..حدودا دوماه پیش من عمل آنژیو از طریق شریان دست انجام دادم..اماگاها درد های قلب ازناحیه سمت چپ سینه برای ایجاد میشه..ومجبور به خوردن قرص زیرزبانی میشوم تا آروم بشم..اقای دکتر عزیز این درد تا کی ادامه داره ایا طبیعی هست‌.؟ البته بعد دوهفته ازعمل جریان به دکترگفتم قرص ها رو عوض کرد اما هنوز درد احساس میکنم.
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۲۲ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      لطفا گزارش نتیجه آنژیوگرافی رو بفرستید

  • تصویر کاربر سارا شنبه ۱۹ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 234 مشاهده پرسش
    با عرض سلام..پسر من الان ۱۰سال و نیمش هست.از یک سال پیش با دردی که در ناحیه سمت چپ قفسه سینه داشت به فوق تخصص قلب کودک مراجعه کردیم..تمام کارهای اکو .نوار قلب،هولترینگ۲۴ساعته رو انجام دادیم و دکتر گفت مشکل قلبی نداره..شاید گوارشی باشه..از طرفی با خوردن هر غذایی ،بلافاصله سرفه های پشت سر هم میگرفت شبیه به حالتی که غذایی در نای میپره و سرفه مون میگیره..پس به یه دکتز فوق تخصص گوارش هم مراجعه کردیم..گفتن برگشت غذا از مری داره و چند ماهی رو دارو داد که البته مدتی رو کمی بهتر شده بود..بعد از چند وقت از قطع داروها..الان متاسفانه نه مشکل سرفه بعد از غذاش حل شده نه درد ناگهانی در قفسه سینه چپش..دیگه نمیدونم باید به چه تخصصی مراجعه کنم...لطفا لطفا راهنماییم بفرمایید...
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۱۹ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      لطفا با یکی از همکاران فوق تخصص بیماریهای ریه مشورت بفرمائید

  • تصویر کاربر احیاکریمی یکشنبه ۱۳ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 227 مشاهده پرسش
    سلام استادبزرگوار من خانمی هستم 43ساله ازرشت مزاحمتون شدم حدود7سال پیش بعدفوت مادروخواهرم مدتی هست دردقفسه سینه سنگینی سمت چپ قلبم احساس میکردم بعضی وقتها البته بااینکه عرق سردسرگیجه شدید پی گیری کردم. ..کم کارتیرویید وکم خونی شدید وفشاربالا دارم ودارومصرف میکنم ویتامین d من هم خیلی کم هستش دارم دارومصرف میکنم. ..کونکور 5میخورم. ..قرص آهن میخورم. ..کلسیم دی. ..شبها هم پیش دکتراعصاب هم رفته بودم بخاطرافسردگیم سیرتیرالین 50ونیم ازهمون قرص وبوسبیرون 5 وزاناکس یک میخورم طی درمان دنبال دردقلبم بیمارستان رشت بستری شدم تمام آزمایشهای قلبم اکو..تست ورزش. ..سی اسکن قلب هم سالم بود داروی خواصی نداد گفتن 6ماه دیگه مراجعه کنین ولی چون دردقفسه سینه وسنگینی برای اطمینان دکترسیتی آنژیو برام نوشتن برای اطمینان6ازاونجایی تیروییدکم کاردارم ومیترسم ازسی تی آنژیو وعوارضش خواهش میکنم راهنماییم کنین لازم هستش انجام بدم یانه متشکرم ازاینکه وقت میزارین بزرگوار
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۱۳ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      بله بهتر هست که انجام بشه

  • تصویر کاربر دکتر یکشنبه ۱۳ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 285 مشاهده پرسش
    سوال این است که یک خانم 70 ساله در انژیو گرافی کرونر یک تنگی 75 % در rca مشاهده گردید که استنت گذاری برای آن رگ انجام شده است در همان مرحله یک تنگی 50% و 60 درصد در عروق دیگر دیده شده است آیا اندیکاسیونی برای استنت گذاری یا هر اقدام دیگری برای دو شریان دیگر که دچار انسداد هستند وجود دارد ؟

    ارادتمند شما دکتر متولی
    Applied kinesiologyist
    درمانگر دردهای رادیکولر و تنگی کانال درد زانو و تنیس elbow و کاپال تانل اصطلاح پوسچر و اسیچر از سوئد
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۱۳ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      خیر نیازی به آنژیوپلاستی دو رگ دیگر نیست و ادامه درمان داروئی کافی است

درحال دریافت اطلاعات