آیا درد بعد از استنت گذاری طبیعی است؟

چند وقت پیش به علت گرفتگی عروق قلب، برای من فنر قرار دادند. اما یک هفته بعد دچار درد قفسه سینه شدم. آیا درد بعد از استنت گذاری طبیعی است؟

درد قفسه ی سینه بعد از استنت گذاری از رایج ترین سوالات کاربران سایت است و به همین علت دکتر یزدانخواه راهنمای زیر را برای کاربران گرامی ارائه کرده اند.

زمانی استنت قرار داده می شود که شریان ها بسیار تنگ شده  و رسیدن جریان خون به عضله ی قلب محدود شده باشد. استنت معمولا علائم آنژین را بهبود خواهد داد، اما ممکن است به سمت شریان های دیگر حرکت کند.

“برای این که استنت مستقر شود، مدتی طول می کشد”

این موضوع به اندازه ای جدی نیست که نیازمند استنت گذاری دیگری باشید، با این حال شما ممکن است همچنان علایم درد قفسه سینه را داشته باشید.

قرص هایی که روزانه مصرف می کنید باید اکثر علائم شما را تحت کنترل قرار دهند؛ اما برای هرگونه عود مجدد، ممکن است نیاز باشد از اسپری GTN به صورت زیرزبانی استفاده کنید.

همیشه به یاد داشته باشید اگر استراحت و استفاده از اسپری زیرزبانی در هنگام درد بعد از استنت گذاری موثر نباشد، حتما باید به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید.

پس احتمال دارد که احساس ناراحتی شما به دلیل این باشد که استنت برای مستقر شدن دقیق، نیاز به زمان دارد. این موضوع تا حدودی طبیعی است، اما در صورت داشتن درد بعد از استنت گذاری یک وقت ویزیت با پزشک قلب بگیرید تا شرایط و داروهای مصرفی شما را مجددا بررسی کند.

استنت گذاری چیست؟

استنت گذاری هم زمان با آنژیوپلاستی انجام می شود. معمولا پس از باز کردن گرفتگی رگ به کمک بالن عروق قلب، برای پیشگیری از گرفتگی مجدد، یک لوله تور مانند بسیار کوچک به نام استنت (وسیله ای پزشکی با خاصیت ضد رسوب شبیه به فنر) به صورت دائمی در رگ مسدود شده، قرار داده می شود تا از تنگ شدن مجدد رگ جلوگیری کند.

بر اساس تشخیص پزشک، ممکن است بیمار به بیش از یک استنت نیاز داشته باشد. مشکل رایج بیماران، درد قفسه ی سینه بعد از استنت گذاری است که بالاتر به درمان آن اشاره کردیم. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله مراقبت بعد از استنت گذاری را مطالعه کنید.

[wp_ulike]

.برای ارتقاء کیفیت مطالب امتیاز دهید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر محسنی سه شنبه ۱۸ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 513 مشاهده پرسش
    سوال اقای دکتر .بنده دو سالی هست که موارد بی حس شدن سمت چپ و درد خفیف دارم .به پزشک متخصص مراجعه کردم و با اکو و تست ورزش گفتند قلب سالم است و احتمال انسداد عروق می باشد و دستور انژیوگرافی دادند و ۱۶ تیر ماه نوبت دادند .با توجه به اینکه ۳۹ سال دارم انژیوگرافی را صلاح می دانید ؟ چون واقعا می ترسم و اولین بار است که تحت درمان اینجوری قرار میگیرم.اگه نیاز باشه مدارک اکو و تست ورزش را ارسال میکنم و هزینه بررسی را پرداخت میکنم تا نیاز نباشه از شمال به تهران بیایم .
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۱۸ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      در صورت امکان مدارک رو در همین سایت لود کنید نیاز به ارسال با پست نیست.

  • تصویر کاربر پوریا دوشنبه ۱۷ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 590 مشاهده پرسش
    سلام خدمت اقای دکتر ی سوال داشتم پدر بنده ۵۰سالش هست رگ اصلی قلبش گرفتگی داشت حدود ۸۰درصد به همین دلیل عمل فنر رو انجام داد امابعد از عمل درد در پشت کمر رو احساس میکرد این درد از بعد عمل شروع شد می خوام بدونم دلیلش چی هست قرص زیر زبونی هم استفاده میکنه دردش کم میشه ولی باز بد از مدتی شروع میکنه دلیلش لطفا چیه؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۱۷ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      در مورد این سوال پس از رویت مستندات و مدارک پزشکی ایشون میتونم نظر بدم.

  • تصویر کاربر شایان دوشنبه ۱۰ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 349 مشاهده پرسش
    سلام مادر من الان یک هفته است انژیو شده براش فنر گذاشتی کمی درد سینه خفیف مثل سوزن فرو بردن در نوک قلب ودرد پشت سمت قلب خیلی خفیف داره ایا این طبیعی ؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۱۰ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      درد سینه تا یکی دو هفته بعد از تعبیه استنت قابل قبول و انتظار هست

  • تصویر کاربر هانیه دوشنبه ۱۰ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 262 مشاهده پرسش
    با سلام
    مادر من دو هفته قبل آنژیو شدن دو رگ قلبشون ۸۰ درصد گرفتگی داشت که یکی با بالن و یکی هم با استنت گذاری رفع گرفتگی شد ، بخاطر مشکلات جسمی دیگه ( اسهال خونی ) بیشتر از دوروز در سی سی یو نگهشون داشتن
    تقریبا ۴ روز شد
    از روز دومی که اومدن خونه حالشون هی بدتر شده ، قلب درد دارن در حدی که تاب و تحمل درد رو ندارن
    راهنمایی بفرمایید لطفا
    سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۱۰ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      برای پاسخ دقیق به سوال شما نیاز به رویت مستندات و مدارک پزشکی و سی دی آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هست

  • تصویر کاربر مهراب دوشنبه ۱۳ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 423 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و ادب و احترام خدمت آقای دکتر
    زیاد مزاحم اوقات نمیشم
    آقای دکتر پدر بزرگ بنده حدود 11 روز پیش یک MI مثبت داشتن که بعد از اکو و انجام ازمایشهای قلبی و نوار قلب و .... متوجه شدن یکی از عروق بسته هست و آنژیو شدن به حالت نرمال برگشتن اما الان پشت کمرشون بالاتر به سمت گردن اندازه یک نقطه هنگامی که به جای تکیه میکنن میگن سوزش داره یا با انگشت میخواهیم بگیم کجاست با کمی فشار اعتراض میکنن .
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۱۳ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      لطفا سوال خود را کامل بپرسید

  • تصویر کاربر مصطفی یکشنبه ۵ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 384 مشاهده پرسش
    سلام.خسته نباشید
    ۲۷ سالمه و حدود یک ماهه ک یک درد در قفسه سینه سمت دست چپ دارم.اوایل درد کمتر بود و فقط دروقت خواب بود.اما الان در طی روز هم درد دارم.ب پزشک قلب مراجعه کردم.نوار قلب و اکو دادم.گفتن مشکل قلبی نداری.چندروز پیش در باشگاه.با گرفتن ب اصطلاح فیگور.ماهیچه همان طرف درد شدیدی گرفت.بنظر شما منشا درد عضلانی است ؟و اینکه چ باید کرد؟
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۵ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      بله عضلانی است
      از مسکن هایی مثل ژلوفن استفاده کنید

  • تصویر کاربر Shima چهارشنبه ۸ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 261 مشاهده پرسش
    سلام و وقت بخیر
    پدرم‌۲ ماه پیش انژیوپلاسی کردن حالشون زیر عمل خیلی بد بود چون هم ریر عمل سکته کردن هم قلبشون خونریزی داشت تا اینکه بعد از چند روز خداروشکر بهتر شدن ، خوب بودن تا چند شب پیش که گفتند در قفسه سینه احساس تیر کشیدن میکنند ، خواستم ببینم جالی نگرانی داره ؟ باید به وزشک مراجعه کنیم ؟ یا این درد طبیعیه؟ ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۸ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      نیاز به مراجعه به پزشک محترم معالج خودشون دارند لطفا در اولین فرصت مراجعه کنند

  • تصویر کاربر سمانه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 276 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید یه دوسالی میشه درد قفسه سینه دارم و سمت راست قفسه سینه ام درد میکنه ودردش مثل خشکی و سفتی قفسه سینه میمونه و بعضی مواقع در یک نقطه هستش و بعضی مواقع به پشتم میزنه میترسم از ریه باشه ممنون میشم پاسخ بدین
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      لطفا با یک متخصص بیماریهای ریه مشورت بفرمائید

  • تصویر کاربر برزگر شنبه ۷ اردیبهشت ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 294 مشاهده پرسش
    سلام علیکم با عرض ادب محضر مبارک جنابعالی به استحضار میرساند که بنده 32 ماه پیش 3 تا استنت گذاشتم.با وجود برطرف شدن ناراحتی قبل از استنت گذاری از روز اول تاکنون هر چند وقت یکبار احساس درد خفیفی که زیاد اذیت نمی کند در قسمت چپ سینه ام می کنم.ضمنا باید یادآوری کنم که بگفته دکتر معالج یک رگ دیگرم 70 درصد مصدود است.آیا این درد مربوط به چیست؟وآیا تا کی باید پلاویکس مصرف کنم؟دکترم در دسترس نیست.با سپاس فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۷ اردیبهشت ۹۸( 5 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      برای تعیین اینکه آیا علت درد رگی است که ۷۰ درصد تنگی داره یا نه انجام اسکن هسته ای رو توصیه میکنم و در حال حاضر هم نیاز به مصرف پلاویکس ندارید

  • تصویر کاربر میلاد دوشنبه ۲۶ فروردین ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 286 مشاهده پرسش
    سلام.پر من 64 سالشه و حدود 8ماه پیش به دلیل گرفتگی رگ براش استنت گذاشتن.اوایل هرزگاهی دچار درد سینه میشد گه میگفت مسیر فنر گذاری درد میکنه.الان یک هفته هست که مدام درد داره در ناحیه فنر و میگه که انگار خون به سرم هم کم میرسه و سرگیجه دارم.بیشتر مسیر فنرگذاری درد زیادی داره که باعث خستگیش شده
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۲۶ فروردین ۹۸( 5 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      نیاز به بررسی بیشتر از نظر احتمال گرفتگی مجدد دارند

درحال دریافت اطلاعات