والولوپلاستی : درمان مشکلات دریچه های قلب

والولوپلاستی که به نام  جراحی دریچه قلب نیز شناخته می شود یکی از اعمال جراحی است که برای درمان سفتی دریچه میترال و بسته شدن دریچه های قلب استفاده می شود.

دریچه های قلب را بشناسید

برای اینکه جریان خون به قلب حفظ شود، بین هر اتاقک پمپاژکننده قلب دریچه های مختلفی وجود دارد:

دریچه سه‌لتی: این دریچه بین دهلیز راست و بطن راست قرار دارد.

دریچه ریوی یا پولمونر: که بین بطن راست و سرخرگ ریوی قرار گرفته‌است.

دریچه میترال: این دریچه بین دهلیز چپ و بطن چپ قرار دارد.

دریچه آئورت: که بین آئورت و بطن چپ است.

دریچه های قلب

چه کسی به جراحی دریچه قلب احتیاج دارد؟

شرایط مختلفی ممکن است پزشک شما را مجاب کند تا برای بهبود سلامت قلبی شما، والولوپلاستی را توصیه کند. برخی از این شرایط عبارت اند از :

سفتی دریچه میترال

اگر دریچه قلب فردی سفت و باریک شده باشد، پزشک مجبور است دریچه قلبش را جراحی کند. در این شرایط دریچه سفت شده، استنوسیس دریچه، و باعث می شود جریان خون کمتری از دریچه عبور کند.

ولی همه کسانی دریچه قلبشان تنگ شده، با این روش درمان نمی شوند.

تنگی دریچه قلب

اگر دریچه های قلب آسیب دیده باشند یا بیمار باشند، خوب کار نمی کنند. شرایطی که ممکن است برای دریچه های قلب مشکل‌ساز باشد، تنگی دریچه قلب (سفتی دریچه) و نارسایی دریچه میترال (سوراخ شدن دریچه) هستند.

عوارض سفتی دریچه قلب

وقتی یک یا چندتا از دریچه های قلب سفت می شوند، ماهیچه قلب باید برای پمپاژ خون به داخل دریچه، تلاش بیشتری بکند. سفتی دریچه گاهی به دلیل بیماری (بیماری هایی مانند تب رماتیسمی و میکروب استافیلوکوکوس) و گاهی به خاطر کهولت سن یا به‌صورت مادرزادی ایجاد می شود.

اگر یک یا چند تا از دریچه های قلب سوراخ شوند، جریان خون به عقب برمی گردد و خون کمتری به سمت اندام های بدن پمپاژ می شود.

علائم بیماری دریچه قلب

بیماری های مربوط به دریچه قلب، ممکن است علائم زیر را از خود نشان دهند:

  • سرگیجه
  • درد قفسه سینه
  • دشواری در تنفس
  • تپش قلب
  • ورم (التهاب) پاها، قوزک پا و شکم
  • افزایش وزن بر اثر احتباس آب داخل بدن

البته جراحی دریچه قلب می تواند دلایل دیگری هم داشته باشد.

جراحی دریچه قلب چیست؟

این جراحی برای باز کردن دریچه های تنگ و سفت قلب انجام می شود. در جراحی دریچه قلب، پزشک از داخل کشاله ران تیوبی بسیار کوچک، باریک و توخالی به نام میله کتتر را وارد رگ خونی بیمار (که به قلب متصل می شود) می کند و آن را تا آئورت قلب پیش می برد.

جراحی دریچه قلب

وقتی کتتر به دریچه قلب رسید، پزشک بالونی بزرگ سر کاتتر می گذارد و آن را پر از باد می کند (باد را به سمت قلب می فرستد)؛ تا جایی که باله های دریچه قلب با فشار باد باز شوند. بعد از باز شدن دریچه، پزشک بالون را خالی کرده و میله کتتر را از رگ خارج می کند.

خطرات جراحی دریچه قلب

ریسک های ناشی از جراحی دریچه قلب عبارتند از:

✅ خونریزی در ناحیه وارد کردن میله کتتر (کشاله ران)

✅ لخته شدن خون یا آسیب به رگ خونی هنگام وارد کردن میله

✅ از دست دادن خون زیاد (که در این صورت بیمار ممکن است به انتقال خون احتیاج پیدا کند)

✅ عفونت در محل وارد کردن میله

✅  ضربان قلب غیرمعمولی

✅ نارسایی کلیه

✅ سکته یا حمله قلبی

✅ سوراخ شدن بخش جدیدی از قلب یا وخیم تر شدن سوراخ قبلی

✅ شکاف یا پاره شدن دریچه (که در این صورت بیمار به عمل قلب باز نیاز پیدا می کند)

✅ مرگ

عمل دریچه قلب در بارداری

اگر باردار هستید یا احتمال می دهید باردار باشید، قبل از عمل مسئله را به پزشک اطلاع دهید چراکه ممکن است در این جراحی به جنین آسیب برسد. اگر در دوران بارداری در معرض اشعه قرار بگیرید، ممکن است جنین دچار عیب های مادرزادی شود. همچنین اگر در دوران شیردهی هستید، باید پزشک را در جریان بگذارید.

عوارض بعد از عمل دریچه قلب

بعضی از افراد به ماده حاجب پزشکی (ماده‌ای که برای افزایش کنتراست مایعات و ساختارها در تصویربرداری پزشکی به کار می‌رود) حساسیت دارند. اگر به مواد دارویی، ماده کنتراست‌زا، ید یا لاتکس آلرژی دارید، باید از قبل آن را با پزشک در میان بگذارید. همچنین اگر دچار نارسایی کلیه یا بیماری های دیگر مربوط به کلیه هستید، به پزشک بگویید.

علاوه بر این ها، بعضی از افراد ممکن است به علت خوابیدن روی تخت جراحی به مدت طولانی، احساس درد یا ناراحتی داشته باشند.

بسته به شرایط پزشکی بیمار، عمل دریچه قلب ممکن است خطرات دیگری هم داشته باشد. بنابراین قبل از عمل همه مشکلات و نگرانی هایتان را با پزشک در میان بگذارید.

آمادگی های قبل از والولوپلاستی

قبل از عمل پزشک فرایند جراحی را برایتان توضیح می دهد و از شما می خواهد هر سوالی دارید راجع به آن بپرسید.

یک برگه رضایت‌نامه به شما داده می شود تا به‌صورت کتبی اجازه انجام عملیات را به پزشک بدهید. قبل از امضای رضایت‌نامه باید آن را دقیق بخوانید و اگر قسمتی از آن برایتان واضح نبود، از پزشک سوال بپرسید.

اطلاعاتی که باید به دکتر بگویید

اگر نسبت به لاتکس، نوار مغناطیسی، داروی بیهوشی یا بیحسی موضعی و هر داروی دیگری حساسیت دارید، از قبل به پزشک خود بگویید.

اگر باردار هستید یا فکر می کنید ممکن است باردار باشید، آن را با پزشک در میان بگذارید.

اگر در قسمت سینه یا شکمتان پیرسینگ دارید، به دکتر اطلاع دهید.

در مورد همه داروهایی که مصرف می کنید، چه داروهای درمانی و تجویزی و چه داروهای بدون نسخه (مانند مسکن یا مکمل) به پزشک اطلاع دهید.

اگر در قلبتان دستگاه تنظیم‌کننده ضربان دارید به دکتر بگویید.

اگر سابقه اختلال خونریزی دارید یا از داروهای ضدانعقاد (رقیق‌کننده خون) و آسپیرین (یا هر داروی دیگری که روی لخته شدن خون اثر می گذارد) استفاده می کنید، به پزشک بگویید. قبل از عمل ممکن است لازم باشد برای مدتی مصرف این داروها را متوقف کنید.

احتمال دارد دکتر قبل از عمل یک تست خون از شما بگیرد تا ببیند فرایند لخته شدن خونتان چقدر طول می کشد. همچنین ممکن است تست های خون دیگری هم از شما بگیرد.

قبل از عمل دریچه قلب

قبل از عمل باید برای چند ساعت غذا نخورید. پزشک مدت دقیق آن را به شما می گوید ولی معمولا فقط برای یک شب است.

پزشک قبل از عمل یک داروی آرامشبخش به شما می دهد تا هنگام عمل آرام باشید.

بسته به شرایط پزشکی‌تان دکتر از شما می خواهد آمادگی های لازم برای جراحی را انجام دهید.

مراحل عمل دریچه قلب

عمل دریچه قلب وقتی در بیمارستان بستری شده‌اید انجام می شود. بسته به شرایط بیمار و روش درمانی پزشک، فرایند جراحی دریچه قلب ممکن است متفاوت باشد.

در کل جراحی دریچه قلب شامل مراحل زیر می شود:

۱- هرگونه جواهرات یا وسایلی که ممکن است با فرایند تداخل داشته باشد را درمی‌آورید ولی اگر از سمعک یا دندان مصنوعی استفاده می کنید، می توانید آن ها را حین عمل داشته باشید.

۲- قبل از عمل باید مثانه‌تان را خالی کنید (دستشویی بروید) و لباس مخصوص جراحی بپوشید.

۳- یکی از پرستاران یا متخصصان سلامت به دست یا بازویتان سرم می زنند تا درصورت لازم بتوانند مواد دارویی و مایع داخل سرم را به داخل رگ هایتان تزریق کنند.

۴- اگر در ناحیه ورود میله کاتتر (کشاله ران) موی زائد زیادی وجود داشته باشد آن قسمت را شیو می کنند.

۵- سپس یکی از متخصصان شما را به دستگاه نوار قلب متصل می کنند تا فعالیت الکتریکی قلبتان را مشاهده کرده و روی آن نظارت داشته باشند. علائم حیاتی (مانند ضربان قلب، فشار خون، ضربان تنفس و سطح اکسیژن خون) هم در حین عمل کنترل می شود.

۶- در اتاق عمل صفحه مانیتورهای زیادی وجود دارد که وقتی دکتر لوله را وارد قلب می کند، علائم حیاتی، تصویر لوله کتتر (که داخل رگ و قلب حرکت می کنند) و ساختار قلب را نشان می دهند.

۷- قبل از شروع عمل از طریق سرم به شما داروی آرامشبخش تزریق می کنند تا آرام شوید ولی به احتمال زیاد همچنان هوشیار باقی می مانید.

۸- یک متخصص سلامت نبض شما را چک می کند و آن را زیر محل تزریق علامت می زند تا بعدا با ضربان های بعد از عمل مقایسه شود.

۹- کمی بیحسی موضعی به محل ورود لوله کتتر تزریق می شود که تا چند ثانیه بعد از تزریق در این ناحیه احساس سوزش خواهید داشت.

۱۰- وقتی داروی بیحسی عمل کرد، جراح یک غلاف (یا معرفی‌کننده) وارد رگ خونی‌تان می کند. معرفی‌‌کننده یک تیوب پلاستیکی است که کتتر از طریق آن وارد رگ خونی می شود و به قلب راه پیدا می کند.

۱۱- وقتی کتتر در محل خود قرار گرفت، دکتر کمی ماده حاجب پزشکی از طریق کتتر به داخل دریچه تزریق می کند تا بتواند آن ناحیه را با مانیتور ببیند. وقتی این ماده وارد سرم می شود، کمی حس متفاوتی خواهید داشت. این ماده ممکن است وارد دهانتان شود و مزه‌ای شبیه به فلز یا شور در دهانتان ایجاد کند یا اینکه باعث سردردی کوتاه شود. این اثرات معمولا فقط برای چند ثانیه اتفاق می افتند.

۱۲- اگر حین عمل مشکلی در تنفس داشتید، حس کردید زیاد عرق می کنید یا احساس بیحالی، خارش، یخی، حالت تهوع، استفراغ یا تپش قلب داشتید، سریع به پزشک بگویید.

۱۳- بعد از تزریق ماده حاجب پزشکی، دکتر از طریق مانیتور آن را مشاهده می کند و از شما می خواهد نفسی عمیق بکشید و برای چند ثانیه آن را حبس کنید.

۱۴- وقتی بالون به میله متصل می شود و جراح آن را باد می کند، برای چند لحظه کوتاه دچار سرگیجه یا حتی درد قفسه سینه می شوید. وقتی باد بالون خارج می شود، این عوامل باید از بین بروند. با این حال اگر حس درد زیادی داشتید و مواردی از جمله درد فک، درد بازو، کوتاهی تنفس یا دشواری در نفس کشیدن را تجربه کردید، به پزشک اطلاع دهید.

۱۵- دکتر ممکن است برای باز کردن دریچه قلب بالون را چندین بار فشار دهد (و باد آن را خالی و پر کند).
پروسه جراحی دریچه قلب

۱۶- وقتی دریچه به اندازه کافی باز شد، پزشک لوله کتتر را خارج می کند. سپس محل ورود لوله را با یک پوشش مخصوص می بندد. این پوشش برای اینکه بتواند راه سرخرگ را ببندد، از کلاژن استفاده می کند. همچنین پزشک می تواند با کمک بخیه یا فشار با دست، از بیرون ریختن خون جلوگیری کند. این پزشک است که تصمیم می گیرد بسته به شرایطتان از کدام روش استفاده کند.

۱۷- اگر دکتر تصمیم بگیرد از پوشش مخصوص استفاده کند، یک پارچه ضدعفونی شده و استریل روی محل سوراخ می گذارد ولی اگر از فشار دست استفاده کند، خودش یا دستیارش با دست محل ورود میله را فشار می دهند تا لخته‌ای خون در آن ناحیه شکل بگیرد. وقتی خونریزی قطع شد، چسب زخمی محکم روی آن می زنند تا سوراخ باز نماند.

۱۸- شاید پزشک تصمیم بگیرد معرفی‌کننده یا غلاف را برای چهار تا شش ساعت از محل خارج نکند. این کار، برای این است که تاثیر داروهای رقیق‌کننده تمام شود و خون به بیرون نریزد. در این مدت زمان باید دراز بکشید. اگر در این زمان درد داشتید یا راحت نبودید، پزشک برایتان دارو تجویز می کند تا آرام شوید.

۱۹- بعد از آن شما را به بخش ریکاوری می برد. توجه داشته باشید که اگر محل ورود کتتر روی رانتان باشد، نمی توانید برای چند ساعت پایتان را خم کنید. برای اینکه این موضوع را یادتان نرود و ناخواسته پایتان را خم نکنید، زانو و ساقه پای سمت چپتان را به زیر تشک متصل می کنند تا صاف باقی بماند و آسیب نبیند.

مراقبت بعد از جراحی دریچه قلب

این مراقبت ها به دو دسته مراقبت های در بیمارستان و مراقبت های خانگی تقسیم می شود. پس از عمل تا ساعاتی تحت نظارت هستید تا پزشک از صحت و سلامت شما اطمینان حاصل کند.

ممکن است نیاز به یک روز بستری در بیمارستان داشته باشید تا پزشک از نبود عوارض پس از عمل مطمئن شود.

در مراقبت های خانه مهم ترین گام مراقبت از زخم محل ورود کاتتر است. پزشک به شما دستوراتی می دهد که با رعایت آن ها بتوانید سریع تر به زندگی عادی باز گردید.

دکتر سعید یزدان خواه متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوگرافی

برای پرسش از دکتر کلیک کنید.

[wp_ulike]

.برای ارتقاء کیفیت مطالب امتیاز دهید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر سامان شنبه ۱۸ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 334 مشاهده پرسش
    سلام استادیزدانخواه گرامی.مادرم ۶۸ساله دارای پیس میکر و به علت سرگیجه و ازحال رفتگی دچار چندبارتهوع واستفراغ شدن وبستری شده وسی تی و از لحاظ مغز و موارد دیگر چک شدن وگفتن مشکل مغزی ندارند.مدارک خدمتتون ارسال کردم جه مشکلی هست نظرتون بفرمایید.
    1. تصویر کاربر سامان جمعه ۱۷ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      این چنتا مدارک جلسه انالیزهم خدمتتون ارسال کردم‌بادعای سلامتی وارزوی موفقیت استادگرانقدر.
    2. تصویر کاربر سامان جمعه ۱۷ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      مدارک خدمتتون ارسال کردم جلسه انالیز.
    3. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه جمعه ۱۷ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب نوار قلب فیبریلاسیون دهلیزی با پاسخ بطنی مناسب و ریتم پیس میکر دارد و آنالیز پیس میکر نیز طبیعی است توصیه می‌کنم که از نظر سایر علل تهوع و سرگیجه از جمله مشکلات گوش داخلی نیز بررسی شوند
    4. تصویر کاربر سامان جمعه ۱۷ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      استادیزداخواه گرامی ایا نیازی به نگزانی درباره مشکل ریتم پیس میکرش هست وایا نیاز به مراجه به انالیز دکترقلبش هست ؟ضمنا الان بستری در شهرستان هستند و دکترقلبش در تبریز هست.ممنونم‌
    5. تصویر کاربر سامان جمعه ۱۷ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      اختلالات قند خون وبالارفتن ناگهانی ومشکلات کمخونی وپایین بودن پلاکت ایا دلیلی داره.واینکه چندبار تاالان به صوزت ازحال رفتن و تعریق سرد واختلالات هو
      ش مواجه شده.واینکه همواره از درد پش
      ت شانه سمت چپ و بازوهاش
      شکایت داره.ممنونم.که راهنمایی بفرمایید.
    6. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه جمعه ۱۷ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      خیر عملکرد پیس میکر طبیعی است. در موارد ذکر شده بررسی کامل هماتولوژی نیاز است. از نظر افت قند و احتمال گرفتگی عروق نیز باید بررسی شوند
    7. تصویر کاربر سامان شنبه ۱۸ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      استادیزدانخواه قندخونش از ۳۶۰تا ۲۱۶فعلن کنترل شده هست ایا این قند میزان تغیراتش دلیل سنکوپ هست واحتمال تشکیل پلاک عروقی داره چه اقدامی لازم هست.تصویزی هم خدمتتون ارسال کردم از اخرین ای سی جی مانیتورینگ.جای تشکرفراوان ازشما داریم.
    8. تصویر کاربر سامان شنبه ۱۸ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      موقع بستری نوارقلب این هست خدمتتو ارسال کردم.
    9. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۱۸ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      خیر علت سنکوپ نوسانات قند خون نیست. احتمال وجود پلاک عروقی وجود دارد ولی حتی در صورت وجود پلاک باز هم علت سنکوپ این پلاک نیست. نیاز به بررسی علت سنکوپ دارند
    10. نمایش سایر 8 پاسخ
  • تصویر کاربر صادق جمعه ۱۷ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 187 مشاهده پرسش
    دکتراینجارفتن فکردن کردن ازسرماخوردگی گفته اکسیژن بدنشون پایین نفسم یکمی کم میارن ازقلب میشه
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه جمعه ۱۷ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب ناشی از مشکلات ریوی و یا قلبی است. در صورت وجود تب و یا سایر علائم کرونا به این مسئله نیز باید فکر کرد
  • تصویر کاربر نادیا دوشنبه ۱۳ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 214 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید.
    ببخشید میشه این اکو رو برام تفسیر کنید و بگید نارسایی دریچه سه لتیم تا چه حده؟ممنونم خدا خیرتون بده
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۱۳ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب تا حدی که خوانا است اشاره ای به نارسایی دریچه سه لتی نشده است
  • تصویر کاربر پدرام دوشنبه ۱۳ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 352 مشاهده پرسش
    دروود و عرض ادب خدمت شما بابت وفت و توجه که دارین. سوال قبل من<<عرض ادب.من بعد از ورزش و حین تماشای فیلم ناگهان ی حس تیر کشیدن در نوک قلبم داشم بعد حس کمی سنگینی خفیف و بعد ضربان قلبم وقتی پا شدم خیلی بالا رفت. هنگام مراجه به بیمارستان فشار خون من ۱۸ بود. که با داروهای که دادن و ادرار اور بود مدتی بعد ب ۱۳ رسید. بعد دکتر دو روز من رو بستری کرد تا برسی کنن.تمام ازمایش ها و نوار قلب سالم نشون میداد. حین بستری زمانی ک تی ان جی رو قطع میکردند فشارم بالا میرفت تا حدود ۱۵ یا ۱۶ بعد ک میزدن تا ۱۴ میومد. بعد منو با داروی والزارتان۸۰ امیلودیپین ۵وپرانول۲۰ مرخص کردن. دو روز بعد تست ورزش واکو انجام دادم و مشکلی نبود ب غیر از اینکه گفت کمی قلبت ضخیمه که مشکلی نیست. فشارم داخل مطب بال و ۱۴ یا ۱۵بود اما داخل خونه ک هولتر فشار بستم ۱۰ تا ۱۱ بود روزانه. مشکلی ک دارم حس ضعف و بی حالی هس. و معمولا نیمه شب ها حدود بیشتر اتفاق می افته که حدود برای چند دقیقه نفسم به شماره میافته و حس انقباض در سیستم بالای گوارش حس میکنم همزمان و قورت دادن اب گلو برام مشکل میشه. وقتی که از خواب بلند میشم حس بیماری ندارم و کاملا عالیم. اما بعد مدتی یا چن ساعت اگه فعالیت حرکتی زیاد داشه باشم علاوه بر حالت گیجی ک ممکنه بیفتم حس نفس نفس زدن هم بهم دست میده.اینهارو به دکتر قلب گفتم گفت ازمایشهات نشون میده که قلبت سالمه و ۱۶۰ هس و اینکه به داروها عادت نکردم.نمیدونم ولا اما اصلا راحت نیسم.راه رفتن برام سخت شده.قدم ۱۸۵ وزنم هم ۱۱۴ .البت وزنم قبلا ۱۲۰ بود که قبل از اینکه دو چار این بیماری بشم حدود دو ماه رژیم غذایی گرفته بودم وقند رو حذف کرده بودم به طور کامل. سطح ویتامین دی سه من ۹.۹ بود.کم خونی مینورم دارم. پدرم هم بیماری قلبی داره. حدود یک ماهم هلیله سیاه مصرف کردم.طی این دوران. از لحاظ روحی هم کسی هسم ک تو شرایط حساس قلبم تند میزنه و افزایش ضربان دارم مثلا برای حرف زدن با ی شخص خاص.مشکل چربی و قند هم ندارم.پلاکت خونم ۱۱ بود. مشکلم کلا اون بی حالی و ب شمار افتادن تنفسمه. هنگام خواب هم دستم زود لمس میشه به خصوص دو انگشت کوچیک دست چپم. و اخر اینکه وقتی ورزش میکردم همون شب متوجه شدم الت تناسلی خیلی تو رفته بود که جلب توجه کرد برای من.اگه راهنمایی کنید ممنون میشم .سپاس>>>>>
    جواب شما<<سلام و عرض ادب بخشی از تنگی نفس شما مربوط به چاقی و اسپاسم یا ریفلاکس مری است و بخشی مربوط به اضافه وزن.علاوه بر ویتامین D و فولیک اسید، پنتوپرازول را نیز به داروهای مصرفی خود اضافه کنید. احتمالاً مبتلا به سندرم تونل کارپال نیز هستید که برای اثبات یا رد کردن این تشخیص نیاز به انجام نوار عصب دارید.>>>>>>>>>>
    با مراجع بعدی قرص پرو پانول با متو پرولول سوکسینات 47.5 تعویض شد و قرص پنترو پرازول و فلوکسامین اضافه شد و آزمایش کلیهویی هم انجام شد،،نتیجه ازمایش سالم بود و بعد 15 روز نتیجه مثبتی نگرفتم،،

    هفته بعد کمی علایم تنفسی بهبود یافت البته همان نیمه شب ها به جای مشکلا تنفسی که همراه با انقباض زیاد نای و مری بود حس منگ شدن برای حدود 20 دقیقه یا کمی بیشتر به من دست میداد و همچنین پرش خفیف ماهیچه ها در دست و پا بیشتر.

    با مراجعه به پزشک اعصاب و روان قرص آلپرازالوم0.5 نصف شب و روز و استرا سرتالین 25 برای اضطراب و قرص گاباپرل برای انقباض مری دادند.
    (حال پس از یک ماه مصرف این قرص ها مشکلات تنفسی و گیج خوردن هنگام قدم زدن را ندارم و همچنین منگ بودنرا ندارم . اما انقباض مری همچنان پا برجا هست و طی این مدت هم پیش آمد که ضربه ای وسط سینه حس کنم که نمیدونم مربوط به مری یا قلب حس چون با یک حس بی حالی رخ داد البت به ندرت این علامت اتفاق افتاده شاید 6 بار طی این 3 ماه گذشته.لازم به ذکر هست که قبل از شب رخ دادن بیماری هنگام ورزش چیزی در وسط سینه قسمت بالا حس کردم که احساس کردم شاید ضربان نامنظمی بوده که باعث رد شدن حجم خونی در آن ناحیه شده. که حدود دو ساعت بعد از آن هنگام استراحت ضربان من بالا رفت و این بیماری برای من پیش آمد.)
    لطف بفرمایید من رو راهنمایی کنید ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۱۳ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب لطفاً به درمان قبلی ادامه دهید نیاز به کاهش وزن بیشتری دارید. در صورت تکرار حالت مورد اشاره یک هولتر نوار قلب ۴۸ ساعته نیز انجام دهید
  • تصویر کاربر صادق یکشنبه ۱۴ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 238 مشاهده پرسش
    روماتیسم قلب سوزش قلب ورم کردن قلب درد قفسه سینا و پشت تنگی نفس تبو لرز
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۱۴ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      سوال شما در آخرین سوال داده شد
  • تصویر کاربر ماهتاب یکشنبه ۱۴ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 201 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر کلی میخواستم بدونم نتیجه اکوی مادرم خوب هست یا نه ؟دریچه های قلبش مشکلی نداره؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۱۴ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      اشاره شده است که تنگی کم تا متوسط دریچه میترال وجود دارد
  • تصویر کاربر یلدا دوشنبه ۱۵ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 201 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر اقای دکتر بنده سی تی انژیو انجام دادم که جوابش گرفتگی رگ ندارم فقط یه رگ از داخل عضله رد شده،ایا همین امر باعث درد قلبم و درد دست چپم می باشد؟ درمانی هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۱۴ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب پل عضلانی میتواند ایجاد درد سینه کند و برای درمان این درد میتوانید از متورال یا پروپرانولول استفاده کنید. تصویر یک جسم خارجی با بخشی فلزی در شریان ریوی شما گزارش شده است در صورتی که از آن اطلاع دارید و بوسیله اقدامات پزشکی تعبیه شده است نیاز به اقدام ندارد و در غیر اینصورت نیاز به بررسی دارد
    2. تصویر کاربر یلدا یکشنبه ۱۴ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      ممنون اقای دکتر از پاسخگوییتون،اقای دکتر وجود این جسم خارجی فلزی در شریان ریوی نمیدونیم چی هست
      من ۷ سالم بود عمل قلب مادرزادی سوراخ بود انجام دادم
      ایا وجود این جسم خارجی مشکلی بوجود میاره؟
    3. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۱۵ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      احتمال اینکه مربوط به جراحی قلبی قبلی باشد زیاد است
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر امین سه شنبه ۲ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 232 مشاهده پرسش
    سلام استاد.من قبلا مزاحمتون شدم‌.داداشم 35سالشه و efقلبش ۱۵تا۲۰درصد شده.علتم بزرگ شدن قلب و ضعف و التعاب ماهیچه احتمالا ب علت عقونت ویروسی.چن روز پیش درد شدید پشت شانه داشت بردیمش اورژانس و چون در نوبت icdبود اونجا بستریش کردن و سه روز بعد براش icdتک حفره گذاشتن .الانم متقاضی پیوند نیست چون هیچ علامتی از نارسایی جز تنگی نفس شبانه اونم نه زیاد نداره.داروهای مصرفیشم والسالتان ۸۰نصف.کاروادیاول۶/۲۵نصف.فروزماید۴۰نصف.اسپرین و الداکتون هست.البته سیپروفلوکساسین رو باید تا سه روز مصرف کنه.الان سوالم اینه که یه مقدار سرکیحه ذاره و درد بالای متف که به دست چپش میکشه ایا اینا از عوارض جراحیه یا داروها...؟ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۲ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب در صورتی که این دردها بعد از تعبیه ICD ایجاد شده اند بعلت درد محل عمل و دستکاری های حین عمل است و در صورتی که تورم و قرمزی زیادی ندارد جای نگرانی نیست
  • تصویر کاربر امیر جمعه ۲۸ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 218 مشاهده پرسش
    آقای دکتر شبها مادرم از خس خس که صداش تا تو گلوش میاد نمیتونه بخوابه.وشکمش ورم میکنه
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه جمعه ۲۸ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب متاسفانه اطلاعات ارائه شده برای پاسخگویی دقیق کافی نیست
  • تصویر کاربر داودی پنجشنبه ۲۷ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 220 مشاهده پرسش
    سلام.به علت نامنظمی فشار خون و ضربان نسبتا بالا قرص بیزوفار۲/۵توسط پزشک برای بنده که ۷۸ سال سن دارم ، تجویز شده؛به خاط تورم روی هر دو پا قرص تریامترن اچ هم روزی نصف قرص استفاده میکنم.حال با خوردن ۳ قرص در سه روز متوالی ،دچار افت فشار خون و خستگی شدم.آیا به مصرف قرص بیزوفار ادامه بدم؟ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۲۷ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب بله به مصرف دارو با دوز کمتر ادامه دهید
درحال دریافت اطلاعات