نامنظم بودن ضربان قلب | ضربان قلب خطرناک چند است؟

فیبریلاسون‌ دهلیزی یا ضربان نامنظم قلب در نتیجه ی اختلال در سیستم الکتریکی قلب اتفاق می افتد. به طور طبیعی جریان الکتریکی قلب از دهلیز به سمت بطن، موجب انقباض نرمال قلب می‌شود. در فیبریلاسون‌ قلبی اما جریان الکتریکی نامنظم موجب ضربان نامنظم قلب می‌گردد.

نبض نامنظم

همان‌طور که گفته شد فیبریلاسون‌ باعث ضربان نامنظم می‌شود. از این رو اگر دستتان را روی نبض خود قرار دهید، متوجه این بی نظمی خواهید شد. تند بودن و بی نظمی ضربان قلب در صورت عدم درمان و کنترل به موقع، می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

ضربان قلب خطرناک چند است؟

ضربان قلب به خودی خود خطرناک نیست. در حالت کلی تعداد ضربان بیشتر از ۱۰۰ ضربان در دقیقه بالا در نظر گرفته می شود. با این حال چنین ضربان قلبی نشان دهنده ی خطر برای قلب نیست. چرا که به عنوان مثال، یک پیاده روی سریع ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ای به طور معمول ضربان قلب را به ۱۱۰ تا ۱۲۰ ضربان در دقیقه افزایش می دهد. بنابراین مهم این است که چه عاملی سبب افزایش چنین ضربان قلبی شده است؟!

علائم ضربان قلب نامنظم

در صورت ابتلا به تپش نامنظم قلب، فرد ممکن است علائم خطرناکی را تجربه کند. ضربان نامنظم می‌تواند باعث بروز علائمی از قبیل موارد زیر گردد:

👈 مطلب مرتبط: بسیاری از افراد دردهای قفسه سینه را در نتیجه ی حملات قلبی می دانند، اما درد در ناحیه قفسه سینه به دلایل متعددی می تواند اتفاق افتد. در این مقاله ۹ راهکار خانگی جهت درمان درد قفسه سینه به شما پیشنهاد می شود.

درمان درد قفسه سینه

نامنظم بودن ضربان قلب و سکته

مهم است که افراد ضربان قلب نرمال داشته باشند. نامنظم زدن قلب یکی از علائم جدی سکته است و حدود ۱۵ درصد از افراد مبتلا به این نوع عارضه، دچار سکته می‌شوند. جریان نامنظم خون در قلب باعث تشکیل لخته های خونی کوچکی در حفره قلبی می‌شود. لخته های خونی از طریق جریان خون وارد مغز شده و در نهایت موجب سکته می‌شوند. از این رو معمولا برای افراد مبتلا به ضربان نامنظم قلبی شدید، داروهای رقیق کننده خون تجویز می‌گردد.

‼ توجه: در صورت ابتلا به ضربان نامنظم و مشاهده علائمی همچون درد قفسه سینه، احساس ضعف و بی حالی، ضربان تند قلب (بیش از ۱۰۰ بار در دقیقه) و همچنین هرگونه علائم سکته به سرعت شماره ۱۱۵ را شماره گیری نمایید.

علت نامنظم بودن ضربان قلب چیست؟

نامنظم بودن ضربان و ریتم قلب نوعی ناهنجاری رایج است و برخی از موارد می‌تواند موجب تشدید آن گردد. این موارد عبارت‌اند از:

  • فشار خون بالا
  • اختلالات دریچه قلب
  • اختلالات کرونری
  • مصرف بیش ازحد مشروبات الکلی
  • اضافه وزن و چاقی
  • احساس خفگی در خواب
  • اختلالات تیروئیدی
  • عمل جراحی قلب : عمل جراحی قلب باز و بای پس قلب از جمله موارد جدی در بروز ضربان نامنظم هستند.

👈 مطلب مرتبط: عمل بای پس قلب چگونه انجام میشود؟ مراقبت های لازم بعد از عمل بای پس قلب کدامند؟ برای یافتن پاسخ برروی لینک زیر کلیک کنید.

عمل بای پس قلب

عوامل خطرزا در نامنظم زدن قلب

داشتن سابقه خانوادگی ابتلا به ریتم نامنظم قلب، یکی از موارد جدی و غیرقابل پیشگیری در ابتلا به این اختلال است. همچنین افزایش سن باعث افزایش خطر ابتلا به این اختلال می‌شود. علاوه بر این افراد سفید پوست در مقایسه با دیگر افراد، بیشتر در معرض خطر هستند.

رعایت بعضی موارد مانند داشتن رژیم غذایی سالم، کنترل وزن، عدم مصرف بیش از حد مشروبات الکلی و همچنین اجتناب از مصرف دخانیات، در کنترل و پیشگیری از نامنظم زدن قلب بسیار مؤثر هستند.

 ضربان نامنظم قلب مفرد

ضربان نامنظم قلب مفرد زمانی اتفاق می افتد که افراد زیر ۶۰ سال بدون علت خاصی دچار این عارضه گردند. ورزش و فعالیت، خوردن، خوابیدن و نوشیدن مشروبات الکلی از جمله موارد تشدید کننده آن است. ضربان نامنظم قلب مفرد گاهی نیاز به درمان ندارد و خود به خود بهبود می یابد. در این زمینه باید با توجه به نظر پزشک عمل کرد.

تشخیص نامنظم زدن قلب

تشخیص ضربان و تپش نامنظم قلب از طریق بررسی نوار قلب توسط پزشک صورت می‌گیرد. در صورتی که ضربان نامنظم قلب منقطع باشد، برای تشخیص این عارضه مستلزم استفاده از دستگاه کنترل هولتر Holter خواهد بود.

پس از تشخیص ضربان نامنظم قلب، برخی آزمایش های دیگر به منظور بررسی دریچه و عضلات قلب و همچنین تشخیص لخته خون توسط پزشک تجویز می‌گردد. آزمایش های دیگر شامل الکتروکاردیوگرام، بررسی میزان استرس و حتی گاهی میل زدن به منظور بررسی انسداد های عروقی می‌باشد.

👈 مطلب مرتبط: نحوه ی نصب هولتر قلب چگونه است؟ هولتر قلب چه چیزی را نشان می دهد؟ برای یافتن پاسخ برروی لینک زیر کلیک کنید.

هولتر قلب

دوره فیبریلاسون‌ دهلیزی

ضربان نامنظم قلب گاهی به صورت منقطع اتفاق می افتد. تپش نامنظم قلب به دلیل فیبریلاسون‌ دهلیزی ممکن است آغاز شود، ادامه یابد و علائم آن به حدی تشدید شود که نیازمند کنترل و درمان باشد.

درمان ضربان نامنظم قلب

کاردیو ورژن

در مواردی درمان نامنظم زدن قلب به وسیله شوک الکتریکی مؤثر است و به آن کاردیو ورژن گفته می‌شود. در موارد بسیار حاد، تنها گزینه کنترل این عارضه شوک الکتریکی است.

پیش از انجام کاردیو ورژن برای بیمار چند نمونه دارو تجویز می‌شود. در صورتی که مصرف دارو مؤثر واقع نگردد و تپش نامنظم قلب بیش از ۴۸ ساعت ادامه یابد، کاردیو ورژن در مورد فرد بیمار انجام نمی‌شود. دلیل انجام ندادن این عمل به خاطر لخته های خون است زیرا ممکن است منجر به سکته گردد.

عمل جراحی

در مواردی نیز درمان این اختلال مستلزم عمل جراحی است. ماز Maze نوعی عمل جراحی است که با ایجاد شکاف های کوچکی روی دهلیز باعث کنترل ضربان نامنظم قلب می‌شود. این عمل از طریق فرستادن رشته های کوچک به قلب انجام می‌شود.

دارو

معمولاً برای بیماران مبتلا به تپش نامنظم قلب به منظور پیشگیری از عوارض و خطرات، دارو تجویز می‌شود. داروهای رقیق کننده خون و ضد انعقاد خون موجب پیشگیری از خطر سکته می‌گردد. علاوه بر این داروهای تنظیم کننده میزان ضربان قلب مانع از ضربان قلب بسیار تند می‌شوند. همچنین برخی داروها به منظور کنترل ضربان الکتریکی قلب طراحی شده اند و مانع از بی نظمی آن می‌شوند.

ابلیشن قلبی

در موارد خاصی مصرف دارو و کاردیو ورژن ممکن است مؤثر واقع نگردد. از این رو عمل آبلِیشن توسط پزشک الکتروفیزیولوژیست به منظور رفع این مشکل ممکن است انجام شود.

در این روش جریان برق با ولتاژ پایین و فرکانس بالا از طریق میله رشته ای که در قلب قرار می‌گیرد، به محدوده ای از قلب که موجب ضربان نامنظم قلب می‌شود فرستاده می‌شود. این روش باعث از بین رفتن قسمتی از بافتی که موجب ضربان نامنظم قلب می‌شود، می‌گردد.

مطلب مرتبط: عمل ابلیشن قلب چگونه انجام می شود؟ مراقبت های لازم بعد از عمل ابلیشن کدامند؟ آیا سوزاندن رگ قلب خطرناک است؟ برای دانستن کلیک کنید.

عمل ابلیشن قلب

پیس میکر

در موارد بسیار نادری پس از انجام آبلیشن، ممکن است پیس میکر توسط پزشک در قلب قرار داده شود. پیس میکر برای درمان نامنظم زدن قلب طراحی نشده است بلکه به منظور درمان ضربان اندک قلب ساخته شده است. به همین دلیل در این مورد با پزشک کاردیولوژیست خود صحبت کنید.

پیشگیری از ابتلا به نبض نامنظم

داشتن رژیم غذایی سالم و پرهیز از برخی عادت های نادرست غذایی می‌تواند سبب کاهش ابتلا به ریتم نامنظم شود. فعالیت ورزشی مستمر، پرهیز از مصرف دخانیات، کنترل فشار خون و مصرف غذاهای کم چرب و کم نمک نیز در پیشگیری از ابتلا به این عارضه بسیار حائز اهمیت است.

توصیه پزشک

در صورت تشخیص و درمان به موقع، نامنظم زدن قلب بهبود می یابد. مصرف دارو به خصوص داروهای رقیق کننده خون برای افراد مبتلا به ضربان قلب نامنظم شدید ضروری است. برخی از این داروها نیز ممکن است همراه با عوارض طولانی مدت باشد که در این مورد توصیه می‌شود با پزشک خود مشورت نمایید.

 

دکتر سعید یزدانخواه متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوپلاستی

برای پرسش از دکتر روی مشاوره پزشکی کلیک کنید.

[wp_ulike]

.برای ارتقاء کیفیت مطالب امتیاز دهید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مسعود دوشنبه ۹ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 279 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر وقت بخیر
    من اردیبهشت 99 دچار نارسایی قلبی شدم. Ef قلبم 15 شده بود که سریعا درمان رو شروع کردن
    بعد از درمان های اولیه اومدم بیمارستان شهید رجایی و پزشک اونجا احتمال دادن علت بیماریم خود ایمنی باشه. چون بیماری کولیت اولسرا هم دارم. منو به یک روماتولوژیست معرفی کردم و ایشون پس از آزمایش و ام ار ای تصمیم گرفتن داروهای سرکوب ایمنی رو شروع کنن. من در کنار داروهای قلبی کورتون و تزریق ماهانه اندوکسان رو از تیر ماه شروع کردم
    مهر سال 99 ام ار ای شدم که خوشبختانه مقدار ef قلبم 30 شده بود. همچنین مهر ماه تو نوار قلبم af مشاهده شد که داروی ریواروکسابان رو شروع کردن. البته یک ماه بعد هولتر 24 ساعته شدم، همه چیز نرمال بود ولی دکتر گفت ریواروکسابان رو ادامه بدم.
    در طول این یکسال درمان بعضی وقتا ضربان قلبم نا منظم میشه، مثلا طرفای آبان ماه و آذرماه نرمال بود ولی قبل از اون ضربانم بعضی وقتا نامنظم میشد. الانم چند وقته اینجوری شدم. هیچ علایم ناراحت کننده ای ندارم ولی وقتی با فشارسنج دیجیتالی فشارم رو اندازه میگیرم بعضی وقتا علامت ضربان نامنظم نشون میده. نبضم رو هم وقتی میگیریم اینجوریه که مثلا 6 7 تا میزنه یک لحظه وایمیسته دوباره میزنه
    میخواستم ببینم این خطرناکه؟ نیاز هست اقدام فوری بکنم؟
    ماه بعد قراره بیمارستان رجایی ام ار ای بشم و پزشک قلب اون موقع ویزیت خواهد کرد
    لیست داروهایی مصرف میکنم به این شرح است
    پنتاپرازول 1 نوبت
    کارودیلول 25، دوبار
    فروزماید 40، دو بار
    پردنیزولون 5، دوبار
    امپاگلیفلوزین 10، یک بار
    اسپیرونولاکتون 25، یک بار
    انترستو 200، نصف صب نصف شب
    مزالازین 500، دوبار
    ریواروکسابان 20، یک بار
    هیدروکسی کلروکین 200، یک بار
    تزریق ماهانه اندوکسان تا اسفند ماه 9 بار انجام شده است
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۹ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب نیاز به اقدام فوری نیست ولی توصیه می‌کنم حتماً هواتر نوار قلب ۴۸ ساعته را تکرار کنید
  • تصویر کاربر حامد جمعه ۶ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 549 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب
    بنده ۳۰ سال سن دارم چندی میشه دچار تپش قلب شدم نزد پزشک مراجعه کردم نوار، اکو و تست ورزش انجام دادم گفتن همه نورمال است فقط ضربان قلبت یک اندازه بلند است که برام قرص پروپرانولول تجویز کردن، درد قفس سینه ندارم فقط وقتی به سینم فشار وارد میکنم سمت چپ سینم فشس میکنه مثل اینکه بخوای لیموه را‌بفشاری تا آبش بیاد و گاه‌ گاهی عضله سمت چپ سینم مثل نبض میپره البته اینم بگم که‌ مهره گردنم کمی مشکل داره چون گاهی وقت ها که گردنم را حرکت میدم عضلات سینه و دستام یه مقداری دچار اسپاسم میشه حالا نمیدونم با وجود نرمال بودن نوار، اکو و تست ورزش مشکلم قلبی است و نیاز به بررسی بیشتر است یا خیر؟؟
    لطفن کمکم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه جمعه ۶ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب خیر نیاز به بررسی بیشتری نیست
  • تصویر کاربر مهران پنجشنبه ۵ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 229 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید آقای داکتر
    میخواستم اینو بپرسم که تست ورزش چگونه تفسیر میشه این چندین صفحه است پزشک هم برام چیز نگفت فقط قرص پروپرانولول تجویز کرد حالا خیلی نگرانم چون اگر چیز خاص نیست چرا قرص دادن.
    لطفن راهنماییم کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۵ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب بر اساس تغییراتی که در قسمت های مختلف نوار قلب در مراحل مختلف تست ورزش رخ می‌دهد و بروز علائم و بی نظمی های احتمالی تفسیر میشود
  • تصویر کاربر احمد پنجشنبه ۵ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 551 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب جناب داکتر
    چند مدتی بود که دچار تپش قلب بودم نوار، ایکو و تست ورزش نرمال بود پزشک فقط برام قرص پروپرانولول تجویز کرد، ولی تو همین مدت وقتی اندکی رو سینم فشار وارد میشه احساس فشس تو سمت چپ سینم احساس میکنم مثل اینکه لیمو را بفشاری تا ازش آب بیاد.
    و گاه گاهی هم عضله را سمت چپ سینم میپره آیا ربطی با قلب داره یا و تا چه حد میتونه جدی باشه؟
    لطفن کمکم کنید.
    البته اینو هم باید بگم اسپاسم گردن دارم وقتی گردنمو حرکت میدم بعضی اوقات عضلات دست ‌و سینم میپره.
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۵ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب لطفاً در مورد سن، وجود ریسک فاکتورهای قلبی و ارتباط درد با فعالیت، غذا خوردن، استرس، و تشدید درد با نفس کشیدن عمیق و انتشار به سایر نقاط توضیح بیشتری دهید.
    2. تصویر کاربر احمد پنجشنبه ۵ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      ۳۰ سال سن دارم
      با تنفس عمیق درد ندارم درد انتشار هم ندارد اصلا درد ندارم فقط موقع که روی سینم فشار وارد میکنم سمت راست سینم کاملا نورمال است فقط سمت سینم احساس فشار میکنم مثل اینکه چیزی را پمپاژ کنی با فعالیت فزیکی شدید هیچ دردی ندارم فقط کمی گیچ میشم غذا خوردن هم نرمال است.
      البته گوش سمت چپم هم مدام سوت میزنه نمیدونم ربطی به این موضوع داره یا نه؟
    3. تصویر کاربر احمد پنجشنبه ۵ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      ببخشید گوش سمت راستم
    4. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۵ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      به احتمال زیاد مشکل قلبی مهمی ندارید و پیشنهاد میکنم که برای بررسی های لازم به یکی از همکاران محترم متخصص بیماریهای قلب و عروق مراجعه فرمایید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر مرتضی دوشنبه ۲ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 540 مشاهده پرسش
    سلام‌ جناب دکتر
    ۳۰ سال سن دارم چند روزی است گاه گاهی ماهیچه سمت چپ سینم مثل یه نبض میپره البته نوار، ایکو و تست ورزش نرمال بود و هنگام که تست ورزش رو اجرا کردم نرمال بودم و هیچ دردی هم احساس نکردم فقط بعد تست کمی گیج شده بودم و پزشک هم در صفحه اول تست ورزش از لحاظ اسکیمی و آنژین منفی نوشته و فقط قرص پروپرانولول تجویز کردن حالا میخوام بدونم این پرش عضله سینه از چیست آیا جدی است و نیاز به اقدام بیشتری دارم‌ یا خیر؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۲ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب این پرش مربوط به عضلات قفسه سینه است و ارتباطی با قلب نداشته و نیاز به اقدام خاصی ندارد
  • تصویر کاربر فرهاد شنبه ۳۰ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 500 مشاهده پرسش
    سلام ودعرض ادب
    جناب داکتر بنده ۳۰ سال سن دارم دچار‌ تپش قلب بودم رفتم پزشک بعد نوار، ایکو و تست ورزش گفت همه چیز نرمال است فقط قرص پراپرونولول تجویز کردن،
    حالا چند وقته گوشام مدام سوت میزنه مخصوصا کوش راستم رفتم پزشک حلق و گلو گفتن بعد بررسی و نوار‌گوش کم شنوایی غیر عصبی تو گوش راستم تشخیص داد و برام قرص کلونازپام ۰،۵ شبانه تجویز کردن حالا سوالم اینست که این دارو با پراپرونولول تداخل داره و عارضه ی در پی دارد یا خیر؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۳۰ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب خیر تداخلی ندارند
  • تصویر کاربر آرمین شنبه ۳۰ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 377 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    31 سالمه
    من چند مدتیه متوجه ضربان قلبم‌ تو شکمم شدم طوری که هر چیزی رو مثل گوشی همراه روی شکمم میزارم بعد متوجه میشم با هر‌ نبض مرتب گوشیم تکان میخوره و شب ها وقتی سرم رو روی بالش میزارم تو ضربانم رو تو گوشم احساس میکنم نزد پزشک مراجعه کردم نوار، ایکو و تست ورزش انجام دادم گفت همه چیز نرماله فقط گفتن ضربان قلبت یه مقداری بالاست و برام قرص پراپرونولول ۲۰ صبح و شب تجویز کردن ولی اصلا تاثیری نکرد، لطفن رهنمایی بفرمایید.
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۳۰ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب در صورتی که فرد لاغری هستید این پدیده طبیعی است و جای نگرانی نیست
  • تصویر کاربر مجید شنبه ۳۰ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 306 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید خدمت جناب دکتر
    بنده میخواستم اینو بپرسم که نا منظمی ضربان قلب تو تست ورزش مشخص میشه یا نه؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۳۰ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب در موارد معدودی بله
  • تصویر کاربر خالد پنجشنبه ۲۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 434 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب خدمت جناب داکتر صاحب معزز
    من چند وقتی میشه تپش قلب دارم نزد پزشک مراجعه کردم گراف، ایکو و تست ورزش انجام دادم گفتن همه چیز نرمال است فقط قرص پرانوپرولول تجویز کردن.
    حالا سوالم اینست که این قرص با داروهای ضد هیلوباکتر پیلوری تداخل دارد و استفاده همزمان هر دو عوارضی دارد؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۲۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب مصرف پروپرانولول همزمان با داروهای ریشه کنی هلیکوباکتر منعی ندارد و مشکلی ایجاد نخواهد کرد
  • تصویر کاربر هستی سه شنبه ۲۶ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 343 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید...اقای دکتر من هروقت ناراخت میشم قلبم درد میگیره ولی الان دوشبه دردش شدیده نفسم بالا نمیادبعد قفسع سینم سنگینه.بیحالم.جوری قلبم تیر میکشه و درد میکنه انگار یکی داره فشارش میده من باید چکار کنم؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۲۵ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب لطفاً در مورد سن، وجود ریسک فاکتورهای قلبی و ارتباط درد با فعالیت، غذا خوردن، استرس، و تشدید درد با نفس کشیدن عمیق و انتشار به سایر نقاط توضیح بیشتری دهید.
    2. تصویر کاربر هستی دوشنبه ۲۵ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      ۱۶سالمه..به پزشک هم مراجعه نکردم تاحالا...فعالیت خاصی هم ندارم.. غذا بعضی موقعه ها دلم میخواد ...بعضی موقعه ها هم معذرت میخوام دلم نمیخواد و حالت تهوع میگیرم غذا میبینم...استرس نه زیاد... واینکه نفس میکشم تیر میکشه... یعنی خیلی درد میکنه...
    3. تصویر کاربر هستی دوشنبه ۲۵ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      من ۱۶سالمه...تاحالا هم به پزشک مراجعه نکردم... فعالیت خاصی هم ندارم...بعضی موقعه ها دلم غذا میخواد بعضی موقعه هاهم معذرت میخوام غذا میبینم حالت تهوع میگیرم...استرس نه زیاد ولی همش حالم بد میشه سر چیزای بی مورد...نفس هم میکشیدم قلبم بد تیر میکشه..
    4. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۲۶ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      مسئله قلبی مهمی ندارید و جای نگرانی نیست. فعلاً از مسکن هایی نظیر ژلوفن استفاده بفرمائید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات