درمان آریتمی بطنی با آمیودارون

قرص آمیودارون برای درمان انواع خاصی از آریتمی های بطنی جدی و تهدید کننده ی زندگی استفاده می شود. در نوع خاصی از ریتم غیر طبیعی قلب، زمانی که داروهای دیگر نتوانند به درمان کمکی کنند از آمیودارون استفاده می شود.

آمیودارون جز دسته ای از داروهاست که ضدآریتمی نام دارند. عملکرد این دارو با شل کردن عضلات قلب بیش فعال است.

نحوه مصرف قرص آمیودارون

قرص آمیودارون به صورت قرص برای مصرف خوراکی عرضه می شود. این دارو معمولا به صورت روزانه یک یا دو قرص مصرف می گردد. شما ممکن است امیودارون را با یا بدون غذا مصرف کنید، اما مواظب باشید که همیشه آن را به یک صورت مشخص مصرف کنید.

دستورالعمل های روی برچسب دارو را به درستی رعایت کنید و در صورتی که موردی را متوجه نشدید، از پزشک یا داروساز خود سوال کنید تا برای شما توضیح دهد. دارو را کمتر یا بیشتر از چیزی که برایتان تجویز شده است، یا بیشتر از زمانی که پزشک دستور داده است، مصرف نکنید.

این مهم است که تمام داروهای تجویزی و بدون نسخه ای که مصرف می کنید را در یک لیست یادداشت کنید، هر دارویی مانند ویتامین ها، مواد معدنی یا دیگر مکمل های غذایی.

شما باید هر زمانی که به پزشک مراجعه می کنید یا در بیمارستان بستری می شوید، این لیست را با خود همراه داشته باشید. همچنین در موارد اورژانسی اطلاعات این لیست اهمیت فراوانی دارند.

👈 توجه : تداخل دارویی با میوه گریپ فروت: زمانی که آمیودارون را مصرف می کنید، نباید آب گریپ فروت بخورید.

 

در صورتی که یک بار مصرف آمیودارون را فراموش کردم، چه کنم؟

داروی مصرف نشده را رد کنید و مانند گذشته مصرف دارو را ادامه دهید. برای جبران داروی مصرف نشده، داروی بعدی را دوبرابر نکنید.

نحوه  نگهداری از آمیودارون

دارو را در ظرفی که آن را خریداری کرده اید، نگه دارید، در آن را کاملا ببندید و دور از دسترس کودکان قرار دهید. آمیودارون را در دمای اتاق و به دور از نور، گرما و رطوبت نگه دارید.

نام های تجاری قرص آمیودارون

Cordarone (داروی کوردارون) و Pacerone (پاکرون)، نام های تجاری این دارو هستند.

عوارض داروی قلبی آمیودارون

مهم است که پزشک قلب و عروق در ویزیت ها، منظم پیشرفت شما را ارزیابی کند تا مطمئن شود آیا این دارو عملکرد مناسبی دارد یا خیر؟ برای ارزیابی عوارض ناخواسته ممکن است انجام آزمایش خون نیاز باشد.

 

⚠ استفاده از آمیودارون هنگام بارداری می تواند به جنین آسیب برساند. از داروهای پیشگیری از بارداری کارآمد استفاده کنید تا از باردار شدن جلوگیری کنید. اگر گمان می کنید در هنگام استفاده از این دارو باردار شده اید، به سرعت با پزشکتان صحبت کنید.

⚠ در صورتی که تنگی نفس، تیر کشیدن در قفسه سینه، سرگیجه، یا هر نوع مشکل دیگری در تنفس در هنگام استفاده از این دارو داشتید، به سرعت به پزشکتان اطلاع دهید.

⚠ آمیودارون می تواند باعث تغییر در ریتم قلبی شما، مانند مشکلی به اسم QT با طول کشیده شود. این دارو ممکن است باعث غش کردن یا عوارض جانبی جدی تر در بعضی از بیماران شود. اگر هر مشکلی در ریتم قلبی، مانند سریع شدن تپش قلب یا بی نظمی در ضربان قلب شدید، به سرعت به پزشکتان اطلاع دهید.

⚠ ممکن است در هنگام مصرف این دارو دچار مشکلات کبدی شوید. اگر یک یا چند مورد از علائمی همچون: درد شکم یا حساسیت آن، مدفوع قرمز رنگ، تیرگی ادرار، از دست دادن اشتها، تهوع و استفراغ، لکه های پوستی، تورم پایین پاها، خستگی یا بیحالی غیر معمول یا زردی پوست یا چشم را داشتید، استفاده از دارو را متوقف کنید و به پزشکتان مراجعه کنید.

⚠ در صورت تاری دید، مشکل در مطالعه، یا هر مشکلی در بینایی در هنگام درمان یا بعد از آن فورا آن را به پزشک خود اطلاع دهید. ممکن است پزشکتان بخواهد که یک متخصص چشم، چشم های شما را معاینه کند.

⚠ در صورت احساس سوزش، بی حسی، قلقلک، یا احساس درد در دست، بازو، یا پاها به پزشک مراجعه کنید. این ها می توانند علائمی از یک مشکل به اسم نوروپاتی محیطی باشند.

⚠ قبل از هر نوع جراحی (شامل جراحی هایی دندان) یا درمان های اضطراری، در مورد مصرف این دارو به پزشک خود اطلاع رسانی کنید. ممکن است نیاز باشد چند روز قبل از جراحی یا آزمایش های پزشکی استفاده از این دارو را متوقف کنید.

⚠ آمیودارون حساسیت پوست شما به نور خورشید را افزایش می دهد، قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید ممکن است سبب آفتاب سوختگی شدید شود. ممکن است تا چند ماه بعد از توقف درمان، حساسیت پوست شما به نور ادامه داشته باشد. در محیط باز از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. از لباس های محافظ و کلاه استفاده کنید. از نورهای خورشیدی و تخت های برنزه کردن استفاده نکنید.

 

⚠ بعد از این که از آمیودارون در دراز مدت استفاده کردید، ممکن است یک لکه آبی-خاکستری در پوست شما ایجاد شود، به خصوص در نواحی که در معرض نور خورشید قرار داشته اند، مانند صورت، گردن و دست شما. این لکه معمولا بعد از اتمام درمان با آمیودارون از بین می رود، گرچه ممکن است چند ماه زمان ببرد. در صورتی که این تغییر رنگ اتفاق افتاد، با پزشک خود صحبت کنید.

⚠ گریپ فروت و آب گریپ فروت ممکن است عوارض جانبی آمیودارون را با افزایش مقدار آن در بدن افزایش دهد. در هنگام مصرف این دارو نباید از گریپ فروت یا آب آن استفاده کنید.

⚠ قبل از مشورت با پزشکتان از داروی دیگری استفاده نکنید. این شامل داروهای تجویزی و بدون نسخه و داروهای گیاهی یا مکمل های ویتامین می شوند.

 

دکتر سعید یزدانخواه متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوپلاستی

برای پرسش از دکتر روی مشاوره پزشکی کلیک کنید.

[wp_ulike]

.برای ارتقاء کیفیت مطالب امتیاز دهید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مومنی شنبه ۲۰ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 227 مشاهده پرسش
    سلام رگهای قلب براثر دود قلیان میگیرند یا ناراحتی اعصاب وشوک قلبی یا دلیلش چیز دیگری است؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۲۰ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب

      قلیان تاثیر فاجعه باری بر عروق منتهی به قلب دارد. اکیدا توصیه بر ترک قلیان و انواع دخانیات دارم

  • تصویر کاربر محمد شنبه ۲۰ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 204 مشاهده پرسش
    باسلام چخسته نباشید پدر من دیالیز میشه اما بعلت بالارفتن ضربان قلبش درحین دیالیز و نه در زمان هادی،ابایشن رو دکترش انجام داد ،حالا بعد از ابلیشن هم باز درحال مصرف امیو دارون هست و تنگی نفسش گویا تشدید شده ،روزی یک عدد ،باتوجه به مشکل دیالیز پدرم آیا نیازی به مصرف امیو دارون حتی بعد از عمل هم هست یاخیر؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۲۰ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      در صورت عدم کنترل بی نظمی به وسیله ابلیشن بله آمیودارون رو باید ادامه داد

  • تصویر کاربر داود یکشنبه ۱۴ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 217 مشاهده پرسش
    سلام. ضمن تشکر از پاسخ سوال قبلی با توجه به اینکه طول عمر بیماران نارسائی قلبی طبق فرمایش
    پزشکان 5 سال میباشد آیا بیمارانی که مثل بنده
    EF20 ثابت دارند و بیماریشان بعد از 5 سال به لطف خدا با دارو تحت کنترل است باز همان حدودا 5 سال میباشد یا اینکه میتوانند طول عمر طبیعی داشته باشند؟ خداوند به پزشکانی که مثل جنابعالی وقت برای بیماران بدونه هیچ چشم داشتی میگذارند انشاءالله سلامتی و عمر با عزت
    عنایت بفرمایند.با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۱۴ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      عدد ۵ سال به عنوان متوسط عمر بیماران مبتلا به نارسایی قلبی تخمینی و میانگین طول عمر متوسط بیماران است و بنابراین این عدد برای هر بیمار می‌تواند کمتر یا بیشتر از ۵ سال باشد و در صورتی که با درمان دارویی مناسب بیمار بدون علامت باشد و در پیگیری‌های سالیانه اکو کاردیو گرافیک یافته های اکو تغییر زیادی نداشته باشند و برون ده قلبی کاهش نداشته باشد احتمال اینکه این عدد بسیار بالاتر از ۵ سال باشد بسیار زیاد است

  • تصویر کاربر کوروش چهارشنبه ۱۳ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 226 مشاهده پرسش
    سلام نوزاد دوقلوم قلبشون3میل سوراخ داره والان 3ماهشونه...آیاامیدی هست خوب بشن....خیلی نگرانم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۱۳ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      لطفاً تصویر گزارش اکو را بفرستید

  • تصویر کاربر خزان چهارشنبه ۲۷ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 237 مشاهده پرسش
    باسلام و احترام
    من طی چند روز اخیر دو بار اکو شدم. در اکوی اول، متخصص محترم قلب و عروق به فیبروالاستوم دریچه آئورت مشکوک بودند و از من خواستند برای انجام اکوی تخصصی به فلوشیپ اکو مراجعه کنم.
    در اکوی تخصصی که توسط فلوشیپ محترم اکو انجام گرفته شد، دریچه آئورت دولتی و عدم وجود فیبروالاستوم تشخیص داده شد.
    با توجه به اینکه وجود فیبروالاستوم دریچه آئورت می تونه در آینده برای من مشکل ساز بشه، خواهش می کنم نظرتون رو در مورد اینکه احتمال درستی کدوم اکو می تونه بیشتر باشه، بفرمایید؟
    به نظر شما لازمه اکوی دیگه ای برای اطمینان بیشتر انجام بدم؟
    از راهنمایی شما بی نهایت سپاسگذارم.
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۱۳ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      در صورتیکه همکار محترم فلوشیپ اکو فیبروالاستوم رو رد کرده باشند دیگر نیازی به تکرار نیست

    2. تصویر کاربر خزان چهارشنبه ۱۳ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)
      باسلام و احترام.
      آقای دکتر یزدان خواه تشکر می کنم از راهنمایی شما و عذرخواهی می کنم بابت سوال دوبارم.
      همون طور که اشاره کردم، پزشک محترم قلب و عروقی که به ایشون مراجعه کرده بودم به فیبروالاستوم دریچه آئورت مشکوک بودند.
      ایشون بعد از دیدن نتیجه اکوی تخصصی (عدم وجود فیبروالاستوم و دولتی بودن دریچه ائورت) که توسط فلوشیپ محترم اکو انجام شد، از من خواستند که برای اطمینان بیشتر و برای تایید یا رد این تشخیص حتما اکوی مری انجام بدم.
      با تمام احترامی که برای نظر شما قائل هستم، کمی دچار سردرگمی شدم.
      اگر تشخیص همکار محترم فلوشیپ اشتباه بوده باشه، وجود فیبروالاستوم چه عواقب خطرناکی می تونه برای من داشته باشه؟ خواهش می کنم راهنمایی بفرمایید.
      ایا لازمه اکو مری رو انجام بدم یا در فاصله کوتاهی اکوکاردیوگرافی مرسوم رو دوباره انجام بدم و یا اینکه با اطمینان کامل دیگه اکویی انجام ندم ؟ خواهش می کنم راهنمایی بفرمایید.
      ممنون از لطف و راهنمایی شما
    3. تصویر کاربر خزان پنجشنبه ۱۴ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)
      با سلام واحترام.
      آقای دکتر یزدان خواه تشکر می کنم از راهنمایی شما و عذرخواهی می کنم بابت سوال دوبارم.
      همون طور که اشاره کردم، پزشک محترم قلب و عروقی که به ایشون مراجعه کرده بودم به فیبروالاستوم دریچه آئورت مشکوک بودند.
      ایشون بعد از دیدن نتیجه اکوی تخصصی (عدم وجود فیبروالاستوم و دولتی بودن دریچه ائورت) که توسط فلوشیپ محترم اکو انجام شد، از من خواستند که برای اطمینان بیشتر و برای تایید یا رد این تشخیص حتما اکوی مری انجام بدم.
      با تمام احترامی که برای نظر شما قائل هستم، کمی دچار سردرگمی شدم.
      اگر تشخیص همکار محترم فلوشیپ اشتباه بوده باشه، وجود فیبروالاستوم چه عواقب خطرناکی می تونه برای من داشته باشه؟ خواهش می کنم راهنمایی بفرمایید.
      ایا لازمه اکو مری رو انجام بدم یا در فاصله کوتاهی اکوکاردیوگرافی مرسوم رو دوباره انجام بدم و یا اینکه با اطمینان کامل دیگه اکویی انجام ندم ؟ خواهش می کنم راهنمایی بفرمایید.
      ممنون از لطف و راهنمایی شما
    4. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۲۴ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      نیازی به انجام اکوی مری نیست ولی تکرار اکوی معمولی یا ترانس توراسیک را سالیانه یک بارتوصیه می کنم
      مهمترین عارضه فیبروالاستوم دریچه آئورت بروز حوادث آمبولیک یا به نوعی پرتاب لخته به اندام های مختلف هست

    5. تصویر کاربر خزان یکشنبه ۲۴ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)
      سلام. وقتتون به خیر.
      بی نهایت از شما ممنونم که با صبر و حوصله پاسخگوی تک تک سوالاتم هستید.
      آقای دکتر چند ماهی میشه که بخشی از ساق پای راستم متورم شده. هرکاری برای کاهش تورم انجام میدم ( مثل کیسه آب گرم یا ماساژ دادن ) این تورم برطرف نمیشه.
      امکان داره این تورم ناشی از عوارض وجود فیبروالاستوم دریچه آئورت باشه؟
      همچنین من گاها در زمان فعالیت و هم در زمان استراحت دچار سنگینی تنفس میشم. این تنگی نفس میتونه مرتبط به قلب باشه؟
      بازم از راهنمایی شما بی نهایت سپاسگذارم.
    6. تصویر کاربر خزان چهارشنبه ۲۷ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)
      آقای دکتر آیا ممکنه این مشکل (تورم پا)، لخته وریدی باشه؟ در این صورت بایستی چه اقداماتی انجام بدم؟
      خواهش می کنم راهنمایی بفرمایید.
    7. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۲۷ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      با توجه به شرایطی که توضیف نمودید توصیه میکنم به یکی از متخصصان قلب و عروق برای معاینه بیشتر مراجعه فرمایید.

    8. نمایش سایر 6 پاسخ
  • تصویر کاربر زارعی سه شنبه ۱۲ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 451 مشاهده پرسش
    همسرمن چن وقت پیش سکته شدیدقلبی کردایشون۴۰سالشونه،بعدازانڗیوکه جواب ندادبالن زدن واکوی قلبی که انجام داده کمتراز۱۹درصدهستش وکمیسیون پزشکی بیمه ایشون روازکارافتاده اعلام کرده،بااین شرایط چیکارمیشع برای ایشون کردآیااحتیاج به پیوندقلب دارن؟آیاباطری گذاشتن جوابگوهست؟لطفاراهنمایی کنید.سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۱۲ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      در مورد اینکه آیا گذاشتن باتری کمک می کنه یا نه تابع ویژگی‌های خاصی هست که در نوار قلب باید وجود داشته باشه لطفاً در صورت امکان نوار قلب ایشون رو بفرستید و در مورد نیاز به پیوند قلب هم در صورتی که ایشان علامت دار نباشند فعلا نیازی به انجام پیوند نیست توصیه ای که در این مورد میتونم داشته باشم این هست که یک تست ورزش قلبی ریوی همزمان انجام بشه تا بر اساس پارامتر هایی که در این تست به دست خواهد آمد در مورد نیاز به پیوند قلب تصمیم گیری شود

  • تصویر کاربر مهدی یکشنبه ۲۷ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 494 مشاهده پرسش
    سلام جناب آقای دکتر...خسته نباشید...پزشک برای درمان آریتمی بنده هر ۱۲ ساعت یک عدد آمیودارون تجویز کردن ولی دقیقن درد در بالای شکم...ادرا تیره رنگ و کم اشتهایی رو دارم...سه روزه دارم مصرف میکنم.پیشاپیش سپاس از پاسخ شما
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۲۷ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      مقدار دوز مصرفی پایین است و احتمال اینکه عوارض مذکور بعلت آمیودارون باشه کم هست ولی در صورت عدم تحمل دارو لطفا با پزشک محترم معالج برای جایگزینی آن با داروی مناسب دیگری که بر روی اریتمی شما موثر باشه مشورت بفرمائید

  • تصویر کاربر امیر شنبه ۱۹ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 241 مشاهده پرسش
    سلام دکتر
    من جمعه صبح حدود ساعت ۴ صبح از ناحیه پهلوی سمت راست احساس درد شدید کردم و بعد بلند شدم با یک حالت نامتعادل به سمت سرویس بهداشتی رفتم به محض روشن کردن لامپ به داخل سرویس افتاده ( درازکش) و بیهوش شدم ، همسرم از صدای افتادن من خیلی سریع آمد و با پاشیدن آب به صورت من ، من به هوش آمدم و با یک حالت بی حس حالی خودم را به بیرون کشیدم , بعد سریع به اورژانس زنگ زدن ، وقتی آمد فشار و قند منو گرفت گفت اندازه عادی است ولی به دلیل بیهوشی به یک بیمارستان برید جهت چکاپ ، ما ساعت ۵ به یک بیمارستان خصوصی در شهرک غرب قسمت اورژانس رفتیم آنجا هم به از گرفتن فشار و قند و خون با آمدن دکتر فوق تخصص مغز و اعصاب در ساعت ۸:30 دستور بستری در بیمارستان داده شد ، در آنجا تمام آزمایشات خون ( وجود مقداری خون در ادرار) ، عکسها ، ام آر آی ، سی تی اسکن ، سونوگرافی ، از کلیه و مغز ، سپس نوار قلب ، اکو قلب انجام شد ، لذا بعد از بستن هولتر ( فشار خون و ضربان قلب ) به مدت ۲۴ ساعت دکتر اعلام کرد در ضربان قلب در یک زمانهایینامنظم بوده بلاک مشاهده شده است و باید در CCU بستری شوید ، لذا به دلیل هزینه های بالای بیمارستان با نظر و امضای خودم از آنجا مرخص شدم . ولی میخواهم پیگیری کنم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۱۹ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      به بیمارستان شهید رجایی و یا مرکز قلب تهران مراجعه بفرمائید

  • تصویر کاربر ننا شنبه ۱ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 253 مشاهده پرسش
    سلام اقاي دكتر خسته نباشيد ، الان حدود دوسال هست زايمان كردم طي بارداري و زايمانم مشكلاتي داشتم كه خيلي عصبي ميشدم انقد تاثيرش زياد بود كه چربيم٤٥٠ تا بالا رفت الان هم ضربان قلبم نامنظم كه تا ٢٠٦ هم ضربان قلبم بالا رفته بود كه اكو انجام دادم و نوار قلب چيزي نبود جواب هام رو نشون دادم به دكتر قلب نشون دادم گفتن بايد بري رگ عصب قلبت رو ببندي ، به نظرتون چه كاري بايد انجام بدم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۱ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      توصیه بنده هم ابلیشن هست

  • تصویر کاربر سیما سه شنبه ۲۳ بهمن ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 280 مشاهده پرسش
    با سلام، مادرم ۶۵ ساله، بیش از سی ساله سیگار میکشن، بیماری رماتیسم قلبی دارند. دکتر قلب تشخیص تنگی دریچه میترال دادن، اکو معمولی و سه بعدی انجام دادن که براتون ارسال می کنم،دکتر اینجا گفتن ببریم پیش دکتر اصلان آبادی در تبریز تا بالن بزنن،منم دیروز جواب آزمایشات رو بردم پیش دکتر و ایشون گفتن فشار ریوی زیاد بالا نیست، منم گفتم علایم بالینی شدید نداره آریتمی و تپش قلب دارن فقط حین بالا رفتن از پله کمی تنگی نفس میگیرن، دکتر تعجب کرد چون تنگی دریچه به حدی است که باید علایم بروز می کرد گفت احتمالا مادرتون آدم تنبلی هیت که زیاد فعالیت نداره! ولی یادمه هشت ماه پیش تست ورزش انجام داد و ده دقیقه کامل رفتند،الان نمیدونم چرا بدون اینکه تست ورزش انجام بدن دکتر اینجا گفت بالن زده بشه؟! نگرانم نمیدونم بالن بزنن با اینکه علایم شدید ندارن؟ دکتر اصلان آبادی گفتن علایم مهمه،خودم ازشون خواستم نامه نوشت از بیمارستان امروز برای بالن نوبت بگیرم چون میدونستم برا دور نوبت میدن گفتم حداقل یه نوبت بگیرم خیالم راحت باشه فک کنم برا چهار تا هشت ماه بعد نوبت میدن،میشه شما هم راهنمایی بفرمایید؟ خیلی ممنون میشم اینجا منطقه محروم هست دکترا زیاد توضیح نمیدن که آدم از نگرانیش کم بشه مجبورم از اینترنت اطلاعات جمع کنم خیلی ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۲۳ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      با توجه به اطلاعات ارائه شده در صورت عدم علائم شدید و بالا نرفتن فشار ریوی در حین تست ورزش نیازی به اقدامی نیست
      ولی دو نکته در مورد بیمار شما باید مورد توجه قرار گیرد
      اول در صورت بروز آریتمی هر چند گذرا نیاز به درمان با داروهای ضد انعقاد هست
      و دوم با توجه به رسوب چربی در رگ آئورت نیاز به ترک سیگار و مصرف دارو و بررسی از نظر گرفتگی عروق قلب هست.

درحال دریافت اطلاعات