درمان آریتمی بطنی با آمیودارون

قرص آمیودارون برای درمان انواع خاصی از آریتمی های بطنی جدی و تهدید کننده ی زندگی استفاده می شود. در نوع خاصی از ریتم غیر طبیعی قلب، زمانی که داروهای دیگر نتوانند به درمان کمکی کنند از آمیودارون استفاده می شود.

آمیودارون جز دسته ای از داروهاست که ضدآریتمی نام دارند. عملکرد این دارو با شل کردن عضلات قلب بیش فعال است.

نحوه مصرف قرص آمیودارون

قرص آمیودارون به صورت قرص برای مصرف خوراکی عرضه می شود. این دارو معمولا به صورت روزانه یک یا دو قرص مصرف می گردد. شما ممکن است امیودارون را با یا بدون غذا مصرف کنید، اما مواظب باشید که همیشه آن را به یک صورت مشخص مصرف کنید.

دستورالعمل های روی برچسب دارو را به درستی رعایت کنید و در صورتی که موردی را متوجه نشدید، از پزشک یا داروساز خود سوال کنید تا برای شما توضیح دهد. دارو را کمتر یا بیشتر از چیزی که برایتان تجویز شده است، یا بیشتر از زمانی که پزشک دستور داده است، مصرف نکنید.

این مهم است که تمام داروهای تجویزی و بدون نسخه ای که مصرف می کنید را در یک لیست یادداشت کنید، هر دارویی مانند ویتامین ها، مواد معدنی یا دیگر مکمل های غذایی.

شما باید هر زمانی که به پزشک مراجعه می کنید یا در بیمارستان بستری می شوید، این لیست را با خود همراه داشته باشید. همچنین در موارد اورژانسی اطلاعات این لیست اهمیت فراوانی دارند.

👈 توجه : تداخل دارویی با میوه گریپ فروت: زمانی که آمیودارون را مصرف می کنید، نباید آب گریپ فروت بخورید.

 

در صورتی که یک بار مصرف آمیودارون را فراموش کردم، چه کنم؟

داروی مصرف نشده را رد کنید و مانند گذشته مصرف دارو را ادامه دهید. برای جبران داروی مصرف نشده، داروی بعدی را دوبرابر نکنید.

نحوه  نگهداری از آمیودارون

دارو را در ظرفی که آن را خریداری کرده اید، نگه دارید، در آن را کاملا ببندید و دور از دسترس کودکان قرار دهید. آمیودارون را در دمای اتاق و به دور از نور، گرما و رطوبت نگه دارید.

نام های تجاری قرص آمیودارون

Cordarone (داروی کوردارون) و Pacerone (پاکرون)، نام های تجاری این دارو هستند.

عوارض داروی قلبی آمیودارون

مهم است که پزشک قلب و عروق در ویزیت ها، منظم پیشرفت شما را ارزیابی کند تا مطمئن شود آیا این دارو عملکرد مناسبی دارد یا خیر؟ برای ارزیابی عوارض ناخواسته ممکن است انجام آزمایش خون نیاز باشد.

 

⚠ استفاده از آمیودارون هنگام بارداری می تواند به جنین آسیب برساند. از داروهای پیشگیری از بارداری کارآمد استفاده کنید تا از باردار شدن جلوگیری کنید. اگر گمان می کنید در هنگام استفاده از این دارو باردار شده اید، به سرعت با پزشکتان صحبت کنید.

⚠ در صورتی که تنگی نفس، تیر کشیدن در قفسه سینه، سرگیجه، یا هر نوع مشکل دیگری در تنفس در هنگام استفاده از این دارو داشتید، به سرعت به پزشکتان اطلاع دهید.

⚠ آمیودارون می تواند باعث تغییر در ریتم قلبی شما، مانند مشکلی به اسم QT با طول کشیده شود. این دارو ممکن است باعث غش کردن یا عوارض جانبی جدی تر در بعضی از بیماران شود. اگر هر مشکلی در ریتم قلبی، مانند سریع شدن تپش قلب یا بی نظمی در ضربان قلب شدید، به سرعت به پزشکتان اطلاع دهید.

⚠ ممکن است در هنگام مصرف این دارو دچار مشکلات کبدی شوید. اگر یک یا چند مورد از علائمی همچون: درد شکم یا حساسیت آن، مدفوع قرمز رنگ، تیرگی ادرار، از دست دادن اشتها، تهوع و استفراغ، لکه های پوستی، تورم پایین پاها، خستگی یا بیحالی غیر معمول یا زردی پوست یا چشم را داشتید، استفاده از دارو را متوقف کنید و به پزشکتان مراجعه کنید.

⚠ در صورت تاری دید، مشکل در مطالعه، یا هر مشکلی در بینایی در هنگام درمان یا بعد از آن فورا آن را به پزشک خود اطلاع دهید. ممکن است پزشکتان بخواهد که یک متخصص چشم، چشم های شما را معاینه کند.

⚠ در صورت احساس سوزش، بی حسی، قلقلک، یا احساس درد در دست، بازو، یا پاها به پزشک مراجعه کنید. این ها می توانند علائمی از یک مشکل به اسم نوروپاتی محیطی باشند.

⚠ قبل از هر نوع جراحی (شامل جراحی هایی دندان) یا درمان های اضطراری، در مورد مصرف این دارو به پزشک خود اطلاع رسانی کنید. ممکن است نیاز باشد چند روز قبل از جراحی یا آزمایش های پزشکی استفاده از این دارو را متوقف کنید.

⚠ آمیودارون حساسیت پوست شما به نور خورشید را افزایش می دهد، قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید ممکن است سبب آفتاب سوختگی شدید شود. ممکن است تا چند ماه بعد از توقف درمان، حساسیت پوست شما به نور ادامه داشته باشد. در محیط باز از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. از لباس های محافظ و کلاه استفاده کنید. از نورهای خورشیدی و تخت های برنزه کردن استفاده نکنید.

 

⚠ بعد از این که از آمیودارون در دراز مدت استفاده کردید، ممکن است یک لکه آبی-خاکستری در پوست شما ایجاد شود، به خصوص در نواحی که در معرض نور خورشید قرار داشته اند، مانند صورت، گردن و دست شما. این لکه معمولا بعد از اتمام درمان با آمیودارون از بین می رود، گرچه ممکن است چند ماه زمان ببرد. در صورتی که این تغییر رنگ اتفاق افتاد، با پزشک خود صحبت کنید.

⚠ گریپ فروت و آب گریپ فروت ممکن است عوارض جانبی آمیودارون را با افزایش مقدار آن در بدن افزایش دهد. در هنگام مصرف این دارو نباید از گریپ فروت یا آب آن استفاده کنید.

⚠ قبل از مشورت با پزشکتان از داروی دیگری استفاده نکنید. این شامل داروهای تجویزی و بدون نسخه و داروهای گیاهی یا مکمل های ویتامین می شوند.

 

دکتر سعید یزدانخواه متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوپلاستی

برای پرسش از دکتر روی مشاوره پزشکی کلیک کنید.

[wp_ulike]

.برای ارتقاء کیفیت مطالب امتیاز دهید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر حجت شنبه ۱۴ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 211 مشاهده پرسش
    باعرض سلام جوانی 37ساله مجرد هستم 6ماه پیش بر اثر استفاده مشروب زیاد وقلیان دچار تپش قلب شدید شدم با مراجه به اورژانس وتزریقات به جالت عادی ب گشتم دوبار اکو تست ورزش هولتر ازمایش تیروئید انجام دادم همگی عالی وخوب بود قلیان ومشروب ترک کردم دکتر کنکور تجویز کرد استفاده کردم پشت شانه سوزش داشت کمش کردم دچار تپش میشم وچند داروی دیگر ازجمله فلو کائید متورال ،متوهگزال،وراپامیل،سوتالول،همه دا روها همین حالت داشتند پیش متخصص دیگه رفتم گفتند هیچکدام مصرف نکنم قرص امیو دارون200برام تجویز کردن خیلی عالیه میخاستم بدونم تا اخر عمر میتونم مصرف کنم ایا عوارض زیادی نداره چون هزینه عمل کرایو بالن سنگینه منم ندارم لطفا راهنمای کنید ممکنه با مصرف دارو کاملا از بین بره اقای دکترنظر شما چیه عمل انجام بدم یا دارو مصرف کنم چون دکتر میگه بعد ازعمل ممکنه دوباره بیاد ایا مادرزادیه جزه ریتم بدخیم محسوب میشه هزینش سنگینه دستم خالیه لطفا راهنمای کنید ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۱۴ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      در صورت عدم تکرار این بی نظمی نیاز به مصرف طولانی مدت هیچ دارویی ندارید مصرف طولانی مدت آمیودارون را به خاطر عوارض زیاد توصیه نمی کنم

  • تصویر کاربر علی یکشنبه ۱ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 207 مشاهده پرسش
    سلام آقای من دریچه آئورت قلبم گشاد شده وریشه آئورتم شده پنج سانت گفتم بیمارستان باید عمل بنتال انجام بدم گفتم ازتون بپرسم بینیم بیمارستان شهید رجایی بهتر هست یا بیمارستان قلب تهران می خواهم یک دکتر خوب من عمل کنه
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۱ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      هر دو بیمارستان کادر پزشکی مطمئنی دارند.

  • تصویر کاربر زهرا یکشنبه ۲۴ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 213 مشاهده پرسش
    سلام من ۲۴ سالمه و نزدیک ی هفتس بعد از غذا دچار ضربان بالا میشم تو حالت استراحت حسش میکنم مثلا پامیشم ی کاریو بکنم نفس تنگی میگیرم نفسم میگیره و باید بشینم تا ساکت بشه تو هر وعده غذایی اینطوری میشم درست بعد از غذا و بعد از مثلا نیم ساعت یک ساعت درست میشه لطفا راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۲۴ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      اطلاعات ارائه شده برای تشخیص کافی نیست. لطفا برای گرفتن شرح حال کامل و آزمایش ها و معاینات اولیه به پزشک عمومی مراجعه کنید.

  • تصویر کاربر مهردخت چهارشنبه ۱۳ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 229 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید دکتر من مادرم49سالشه رمضان98با مصرف قرص33روز روزه گرفت چند شب بعد از ماه رمضان شب حالش بد شد و با فشار19 و قند400با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد.طبق تشخیص پزشکان برای فشار خون و قندخون قرص تجویز شد ولی از بعد اون مدت تا همین چند وقت پیش دوباره حالش بد شد با ضربان145با آمبولانس منتقل شد بعد از اکو متخصص قلب تشخیص گشادی خفیف دریچه رو داد و کونکور50تجویز کرد ولی الآن مدتیه که تنگی تنفس ناگهانی،تپش قلب محکم ولی با ضربان نرمال،سردشدن دست و پا،وقتی بوی دود رو حس میکنه ضربان قلبش شدید میشه و کاملا حس خفگی داره،احساس تنگی قفسه ی سینه یا حس یه وزنه ی سنگین روی قفسه سینه رو داره،تاری دید،بطور کلی علائمی مشابه برونش اسپاسم رو داره و حالا نمیدونیم چیکار کنیم؟قرص رو ادامه بده یا نه؟
    دکتر والزومیکس رو قطع کرده و گفته هر وقت فشار خونت بالا بود مصرف کن و قرصای دیایتش هم ایناس:رپاگلیناید0/5_آتورواستاتین10_گلوتازون15که اولی رو هروقت شام سنگین بخوره استفاده میکنه.الآن بعد مدتی گفته که تنگی نفس داره چون مثل اکثر مادرا عادت به قایم کردن درداش داره.
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۱۳ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      در صورتی که علائم حساسیت ریوی داشته باشند مصرف کانکور می‌تواند به تشدید علائم تنفسی کمک کند لذا می توانید کانکور را با داروهای دیگر پایین آورنده فشار خون از جمله والزومیکس نامبرده جایگزین بفرمایید همچنین بررسی از نظر احتمال گرفتگی عروق را قویا توصیه می کنم
      در صورت قطع کانکور و بروز تپش قلب می توان آن را با داروهای دیگری نظیر دیلتیازم و یا سایر داروها کنترل کرد

  • تصویر کاربر رضا چهارشنبه ۸ آبان ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 219 مشاهده پرسش
    باسلام.پدرم 63سالشه دیابت داره ودیالیز میشه.سابقه miدارند وریش همیشه اب میاره.خاستم بپرسم ازمایشbnpاگه بالا باشه حتما علتش نارسایی قلبی هستش؟یکبار هم (با کمال معذرت)سر التشون(کلاهک التشون)به مقدار بسیار زیادی ورم کرده بود این هم میتونه دلیلی بر نارساییی شدید باشه؟بسیار ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۸ آبان ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      بالا بودن بی ان پی تقریباً همیشه معادله نارسایی قلبی است ولی در افراد مبتلا به نارسایی مزمن کلیه که دیالیز می شوند به علت کاهش میزان دفع بی ان پی مقداری بالا خواهد بود در ایشان بالا بودن مقدار زیاد نشانه نارسایی قلبی و بالا بودن حداکثر تا دو برابر نرمال می تواند به علت نارسایی کلیوی باشد. مسئله مورد اشاره نیز ناشی از نارسایی قلبی نیست.

  • تصویر کاربر امین چهارشنبه ۸ آبان ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 225 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر آقای دکتر
    من ۲۶ ساله هستم درد تو قفسه سینه و فک داشتم که در حین استراحت اتفاق افتاد به پزشک مراجعه کردم و بعد از آزمایش و آنژیوگرافی و اکو گفتن سکته قلبی شدید بوده که زودگذر هم بوده وبعد از پنج روز بستری در بیمارستان تشخیص دادن به دلیل اسپاسم قلبی این اتفاق افتاده شغلم کارگریه میخواستم بدونم فعالیت سنگین مشکلی هست یا نه ممنون میشم جواب بدین با سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۸ آبان ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      پاسخ شما بستگی به میزان EF در اکو دارد در صورتی که این میزان خیلی پایین آمده باشد به احتمال زیاد قادر به انجام فعالیت های سنگین بدن نیستید

  • تصویر کاربر مرتضی شنبه ۴ آبان ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 211 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشی. من آقایی هستم 30 ساله اهل دو و دم نیستم ولی در کوچکی چوب های دو عدد جعبه کبریت رو روشن و در دهانم گذاشتم. و الان نمیتونم بدوم یا از پلها بالا میروم نفسم می‌گیرد وضربان قلبم تند می‌شود ممنون میشم راهنماییم کنید تا مشکلم هل شود ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۴ آبان ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب

      عوامل مختلفی در تنگی نفس و افزایش ضربان قلب دخیل است، بسیاری از آن ها را می توان به کمک تغییر و بهبود عادت ها و شیوه زندگی از میان برداشت. اطلاعاتی که ارائه کرده اید برای تشخیص دقیق علت تنگی نفس شما کافی نیست. توصیه میکنم روش های درمان خانگی زیر را مطالعه نمایید در صورت عدم بهبودی و ادامه مشکل به یکی از همکاران متخصص ریوی مراجعه نمایید.

      https://dryazdankhah.com/1066/

    2. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۴ آبان ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب

      عوامل مختلفی در تنگی نفس و افزایش ضربان قلب دخیل است، بسیاری از آن ها را می توان به کمک تغییر و بهبود عادت ها و شیوه زندگی از میان برداشت. اطلاعاتی که ارائه کرده اید برای تشخیص دقیق علت تنگی نفس شما کافی نیست. توصیه میکنم روش های درمان خانگی زیر را مطالعه نمایید در صورت عدم بهبودی و ادامه مشکل به یکی از همکاران متخصص ریوی مراجعه نمایید.

      https://dryazdankhah.com/1066/

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر سهراب شنبه ۴ آبان ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 229 مشاهده پرسش
    با سلام . اینجانب 50 سال سن دارم و متاسفانه 15 سالی هست که قلیان میکشم . اخیرا رفتم دکتر قلب اکو دادم دکتر فرمودند سمت راست قلب گشاد شده ولی متوجه نشدم منظور ایشان دقیقا چی بوده چون از کلمات تخصصی استفاده کردند . حالا سئوال من اینه که چقدر خطر منو تهدید میکنه و اگر قلیان نکشم بعد از چه مدت خوب میشم و ترمیم صورت میگیره . و اصلا به من بگید چه مشکلی دارم . ممنون میشم . اکو پیوست میباشد.
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۴ آبان ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      متاسفانه کیفیت تصویر ارسال شده مناسب نیست لطفاً تصویر دیگری با کیفیت بهتر بپرستید

  • تصویر کاربر علی یکشنبه ۲۸ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 209 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت اقای دکتر. برادری دارم11ماهه و 7 ماهه به دنیا امده(به علت مریضی مادر) و18روز داخل بیمارستان بستری بوده و دکترش گفته که هیچ مشکلی نداره اما یک روز به علت سرماخوردگی به دکتر بردیمش و دکتر گفت که بجز صدای قلبش صدای دیگری نیز میشنوم و بهتر است او راه پیش متخصص قلب کودکان برد... وقتی که پیش دکتر متخصص بردیمش گفت که دریچه قلبش (همان دریچه ای که موقع تولد باید بسته شود) کمی باز مانده است. حالا میخواهم بدانم که ایا مشکلی میتواند برای ان در حال حاضر و یا در اینده ایجاد کند.. برادرم هیچ مشکلی ندارد و از موقع تولد زیر نظر متخصص کودکان بوده است
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۲۸ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      در صورتی که منظور از دریچه مجرای شریانی باشد باید بسته شود حتی اگر در حال حاضر مشکلی وجود نداشته باشد
      در صورت امکان تصویر گزارش اکو را بفرستید

  • تصویر کاربر نادرمهاجری یکشنبه ۲۸ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 203 مشاهده پرسش
    سلام خدمت جناب دکتر بنده دوسال پیش باسکته قلبی به بیمارستان منتقل شدم وانژیو گرافی ودوتاازرگهای اصلی استنت گذاشته شده الان حدود6 ماهه تنگی نفس دارم گاهی به سختی نعس میکشم اسپرومتری انجام دادم دکترقلبم هم جدیداا اکوکرده میگن مشگلی نداری منوراهنمایی فرمئیدچکارکنم تنگی نفس کلافه ام کرده. متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۲۸ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      لطفاً یک اسکن هسته ای همراه با تست ورزش انجام دهید

درحال دریافت اطلاعات