برای کاهش سریع چربی خون چه بخوریم؟

تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی، یکی از ساده‌ترین راه‌های کاهش چربی خون و پیشگیری از بیماری‌های قلبی است. در این مقاله ۱۴ راهکار ساده جهت کاهش کلسترول بالا آمده است.

در کنار داروهایی که متخصص قلب برای کاهش چربی خون شما تجویز می کند، تغییر رژیم غذایی و فعالیت‌های ورزشی را که برای سلامت قلب بسیار مهم است، نباید نادیده گرفت.

کلسترول بالا

برای کاهش کلسترول چه بخوریم؟

بدن انسان به کلسترول بسیار اندکی نیاز دارد، اما بسیاری از مردم با مصرف بیش‌ از حد غذاهای چرب، کلسترول بالا و مضر مانند LDL را وارد بدن خود می‌کنند. درصورتی‌که سطح LDL بالا باشد، چربی در خون رسوب می کند و در نهایت این امر منجر به بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود. کلسترول مفید (HDL) برخلاف LDL نه‌ تنها مضر نیست بلکه باعث پاکسازی خون از کلسترول مضر LDL می‌شود.

✅ از دستانتان کمک بگیرید!

زیاده‌روی در خوردن بسیار آسان است و همین عامل موجب افزایش وزن و همچنین افزایش کلسترول می‌شود. برای آنکه بدانید در یک وعده چه میزان گوشت و ماهی مصرف کنید، کافی است به‌ اندازه کف دست خود از آن بردارید. یک وعده میوه به‌ اندازه یک‌ مشت است. یک وعده آجیل، سبزی‌های پخته‌شده، برنج و پاستا به‌اندازه کف دست است.

✅ غذاهای خوشمزه و مغذی را انتخاب کنید.

مصرف میوه و سبزی، ۵ الی ۹ وعده در روز موجب پایین آمدن سطح کلسترول مضر LDL می‌شود. آنتی‌اکسیدان و فیبر موجود در این مواد، برای بدن بسیار مفید است. علاوه بر این مصرف میوه و سبزی سبب پایین آمدن فشار خون و وزن می‌شود.

ماهی سالمون

✅ مصرف امگا ۳

ماهی سرشار از پروتئین و امگا۳ است، به همین دلیل مصرف آن دو بار در هفته توصیه می‌شود. امگا ۳ نوعی چربی مفید و مورد نیاز بدن است و سبب کاهش چربی‌های تری گلیسیرید در خون می‌شود. امگا ۳ همچنین سبب پایین آمدن کلسترول و در نتیجه جلوگیری از رسوب آن در داخل عروق می‌شود.

ماهی سالمون، تن و ساردین از جمله ماهی‌هایی هستند که سرشار از امگا ۳ بوده و توصیه می‌شود آن‌ها را به صورت کبابی، پخته و آب‌پز مصرف نمایید و از سرخ کردن آن‌ها پرهیز کنید.

✅در وعده صبحانه از غلات استفاده کنید.

مصرف غلات در وعده صبحانه، انتخابی هوشمندانه است و از پرخوری در وعده ناهار جلوگیری می‌کند. فیبر موجود در غلات باعث کنترل کلسترول مضر می‌ شود. مصرف غلات فقط مختص صبحانه نیست و در وعده‌های دیگر در طی روز نیز می‌توان آن‌ها را مصرف کرد.

آجیل

✅ آجیل بخورید.

آجیل را جایگزین هله‌ هوله و میان وعده‌های مضر مانند چیپس و پفک کنید. این دانه‌های مغذی سرشار از کلسترول مفید هستند و باعث پایین آمدن کلسترول مضر (LDL) می‌شوند. بر اساس مطالعات انجام شده، افرادی که در روز یک‌ مشت آجیل می‌خورند، کمتر به بیماری‌ های قلبی و عروقی مبتلا می‌گردند. وعده‌های غذایی خود را کوچک کنید و از مصرف بیش‌ از حد چربی، نمک و شکر پرهیز نمایید.

✅ مصرف چربی‌های غیر اشباع

مصرف چربی در رژیم غذایی لازم است اما به مقدار بسیار اندک، علاوه بر این نوع چربی نیز مهم است. به همین دلیل مصرف روغن‌های زیتون، آفتابگردان و کانولا به دلیل غیراشباع بودن و همچنین کلسترول مفید HDL بسیار توصیه می‌شوند.

برخلاف روغن‌های گیاهی، روغن‌های جانوری جز چربی‌های اشباع به‌حساب می‌آیند. چربی موجود در گوشت، لبنیات پرچرب، کره و روغن پالم، چربی‌ اشباع است. مصرف بیش از حد این چربی ها که سرشار از کلسترول مضر هستند، سبب گرفتگی عروق می شود و خطر ابتلا به سکته قلبی را افزایش می دهد.

مطلب مرتبط: برای آگاهی از علائم سکته قلبی و چگونگی پیشگیری از بروز آن بر روی لینک زیر کلیک کنید.

سکته قلبی

✅ کربوهیدرات‌ها

حبوبات و غلات، از آنجا که سرشار از فیبر هستند سبب افزایش قند خون نمی‌شوند. این مواد سبب کاهش کلسترول می‌شوند و باعث می‌شوند فرد برای مدت طولانی تر احساس سیری کند.

برخی مواد مانند برنج سفید، سیب‌زمینی و نان سفید، شامل کربوهیدرات‌ هایی هستند که سبب افزایش سریع قند می شوند و باعث می‌ شوند فرد زودتر احساس گرسنگی کند. همین عامل موجب افزایش وزن و چاقی می‌ گردد.

✅ ۳۰ دقیقه فعالیت ورزشی

تنها ۳۰ دقیقه فعالیت ورزشی در ۵ روز هفته، سبب کاهش کلسترول مضر و افزایش کلسترول مفید می‌شود. داشتن فعالیت همچنین سبب داشتن وزن ایده آل و پیشگیری از بیماری‌ های قلبی و عروقی می‌شود.

پیاده روی

✅ پیاده‌روی

پیاده‌روی ساده‌ترین، راحت‌ترین و کم‌ هزینه‌ترین فعالیت است. ورزش‌های هوازی مانند پیاده‌روی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش می دهند، استخوان‌ ها را قوی می کنند و برای کنترل استرس بسیار مناسب هستند. اگر به پیاده‌روی عادت ندارید، کافی است ابتدا با روزی ۱۰ دقیقه شروع کنید.

✅ مراقب غذاهای فست فود باشید.

غذاهای فست فود سرشار از چربی‌های اشباع، کالری و سدیم هستند. از این‌ رو در هنگام صرف غذاهای فست فود به موارد زیر دقت کنید:

  • بجای غذاهای سرخ‌کردنی از غذاهای پخته‌شده، کبابی و آب پز استفاده نمایید.
  • از خوردن چاشنی‌هایی مانند سس، پرهیز کنید.

✅ توضیحات روی بسته محصولات را به‌دقت مطالعه نمایید.

در هنگام انتخاب مواد غذایی، نوشته‌های روی محصول را مطالعه نمایید. به مواد تشکیل‌دهنده محصول مانند روغن‌های اشباع، سدیم، کالری و کلسترول دقت نمایید و سعی کنید محصولاتی را انتخاب نمایید که دارای ارزش غذایی بالایی باشند.

ریلکس کردن

✅ آرام باشید.

در بسیاری از مواقع استرس باعث مشکلات دیگر می‌شود. به‌ عنوان‌ مثال استرس در برخی افراد می‌تواند سبب افزایش فشار خون و حتی افزایش کلسترول شود.

برای آرام شدن کافی است در هنگام استرس فقط چند نفس عمیق بکشید. در صورتی‌ که برخی چیزها موجب استرس شما می‌شوند، کافی است از آن‌ها دوری نمایید.

✅ وزنتان را کنترل کنید.

اضافه‌وزن سبب مشکلات دیگر مانند افزایش چربی خون، فشارخون و ابتلا به دیابت نوع ۲ می‌شود. تمام این موارد نیز می‌توانند موجب رسوب در دیواره عروق شوند. کاهش وزن به‌ خصوص سوزاندن چربی‌های دور شکم کمک شایانی به کاهش کلسترول مضر می‌کند.

دکتر سعید یزدان خواه متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوپلاستی

برای پرسش از دکتر برروی لینک مشاوره پزشکی کلیک کنید.

[wp_ulike]

.برای ارتقاء کیفیت مطالب امتیاز دهید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مبینا پنجشنبه ۲۰ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 247 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید.
    ۱۸سالمه و بیشتر از دوسال میشه که فهمیدم پرولاپس و نارسایی خفیف سه لتی و دولتی دارم.تا همین چند ماه پیش مشکل خاصی نداشتم و علائمام تقریبا مثل همون دوسال پیش بود ولی تازگیا موقع فعالیت قفسه سینم درد میگیره و احساس سنگینی میکنم و نمیتونم خوب نفس بکشم و بعدش بدنم سست میشه و دستام میلرزه،توی استراحت هم گاهی احساس میکنم قلبم یهو مچاله میشه و باز میشه.نگرانم که نکنه پیشرفت کرده باشه تو این مدت کم،ممنون میشم راهنماییم کنین نمیخوام الکی پدرومادرمو نگران کنم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۲۰ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب به احتمال بسیار زیاد مسئله مهمی نیست و علائم منشأ قلبی ندارند. توصیه میکنم که اکوکاردیوگرافی را تکرار بفرمایید.
  • تصویر کاربر فاخته دوشنبه ۱۷ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 232 مشاهده پرسش
    سلام،من یک سال پیش عمل قلب باز باسه رگ گرفته کرنری انجام دادم واکنون روزی یک قرص متازیرو۴۷/۵واسپرین ۸۰ونصف والسارتان ۸۰ میخورم چون دسترسی به بیمارستان قلب که آنجا عمل کردم ندارم ممنون میشوم بفرمائید همین داروها را ادامه بدهم یا باید داروها تغیر یابد ضمنآ دیابت کنترل شده نوع ۲ دارم با متفورمین فشار خون۱۱/۷وسنم۷۵سال است. سپاسکذارم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۱۷ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب بله داروها را بعلاوه قرص چربی ادامه دهید
  • تصویر کاربر سارا دوشنبه ۳ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 288 مشاهده پرسش
    سلام.وقت بخیر.توی ازمایش خون من همه چیز نرمال هست اما esr بالای ۲۰ هست.(۲۶)
    زن-۳۴ ساله-
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۳ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب ESR یک مارکر غیر اختصاصی برای التهاب است و در بسیاری از موارد فیزیولوژیک نظیر بارداری نیز افزایش می‌یابد و به خودی خود معنی ندارد و تفسیر آن بهمراه سایر علائم و آزمایشات ممکن است.
  • تصویر کاربر رویا جمعه ۱۶ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 243 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشی دکتر من ۴سال پیش پیس میکر گذاشتم ۲۵سالمه الان بعد الان رفتم اکو دادم میگن ۳۵درصده قلبت نارسایی قلبی دارم دکتر الان واسه من وعمل میکنن یا دارو یاباآنژیو بهتر میشم تو روخدا زکم مشاوره بدید واقعا حالم خوب نیس الانم به سرفه وتنگی نفس افتادم حتی به کارهای خونه ام نمیتونم برسم حتی راه رفتن عذابم میده تو گوگل خوندم طول عمر کسایی که نارسایی قلبی دارن کمه 😭
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه جمعه ۱۶ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      در صورتی که مشکلات دریچه ای نداشته باشید به احتمال بسیار زیاد شما بجز ادامه درمان دارویی نیاز به اقدام دیگری ندارید. برای اینکه اظهارنظر دقیق تری داشته باشم لطفاً تصویر گزارش اکوکاردیوگرافی خود را بفرستید
  • تصویر کاربر حمیدرضا شنبه ۱۰ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 244 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    آزمایش دادم میزان RBC رو زده
    ۰-۱
    یعنی چی؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۱۰ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب متاسفانه بعلت اشکال تایپی عدد واضح نیست لطفاً تکرار بفرمایید
  • تصویر کاربر م دوشنبه ۲۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 286 مشاهده پرسش
    باسلام اقای دکتر ایا قدرت تشخیصی اکواسترس درحد سی تی انژیوهست؟ایا اکواسترس میتونه تنگیعروق کرونر رومشخص بکنه ایا استرس اکومیتونه تشخیص بده که فرد چه قدر قلبش سالمه ومیتونه ورزشبکنه؟
    1. تصویر کاربر م جمعه ۱۸ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      وهمچنین بنده باتوجه به علاقه ام میخام که وارد نیروی هوایی بشم که تست های پزشکی سختی داره مثل تست های ورزش واسپیرومتری و......اما خوب بنده احساس تنگینفس شدید وهمچنین درد در ناحیه سمت چپ وپشت قفسهسینه هستم واحساس سنگینی ونامنضمی ضربانقلب هم دارم که احساس میکنم بااین اوصاف درگزینش ردشوم حال میخواستم ازحضرتعالی سوال کنم ایا استرس اکو روش خوبیه برای اینکه هم ریتم قلب وهم میزان ورزشم رواندازه گیریکنه؟واسپیرومتریم هم پایین بود چون اصلا نمیتونستم قفسه سینه امرومنقبض کنمواحساس میکنم که تنگینفسم به خاطرمشکلات عروقیه چه جوری هم تنفس وهم ریتم قلب وهممیزان ورزش رومیشه بررسی کرد؟باتشکر
    2. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه جمعه ۱۸ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب دقت سیتی آنژیو گرافی برای بررسی ضایعات عروقی قلب بسیار بیشتر است رس و کس و در صورت طبیعی بودن سی تی آنژیوگرافی نیازی به انجام استرس اکو نیست همچنین استرس اکو و روش مناسبی برای ارزیابی آریتمی و بی‌نظمی‌های قلب نیست برای ارزیابی ظرفیت فانکشنال خود می توانید تست ورزش را به تنهایی انجام داده و باز هم نیازی به انجام استرس اکو نیست. در صورت طبیعی بودن سی تی آنژیوگرافی و اکو علت تنگی نفس شما مشکلات قلبی و عروقی نیست. برای ارزیابی آریتمی و بی نظمی قلبی انجام هولتر نوار قلب ۷۲ ساعته را توصیه می‌کنم
    3. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه جمعه ۱۸ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      بسیار بیشتر از استرس اکو است
    4. تصویر کاربر م جمعه ۱۸ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      لطفا بفرمایید چه تفاوتی بین تست ورزش واسترس اکوهست؟کدام یک دقیقتر هستند؟باتشکر
    5. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه جمعه ۱۸ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      در تست ورزش احتمال گرفتگی عروق و ظرفیت فانکشنال را ارزیابی می‌کنند و در استرس اکو احتمال گرفتگی عروق با دقت بیشتر از تست ورزش و نیز بررسی بافت زنده بعد از سکته قلبی ارزیابی می‌شود
    6. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه جمعه ۱۸ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      لطفاً پس از پایان مشاوره و دریافت کامل پاسخ با شرکت در نظر سنجی زیر و با استفاده از لینک ارائه شده به بهبود کیفیت سایت و کمک به دیگر دوستان در یافتن پاسخ سوالات آنها کمک کنید http://bit.ly/drReview
    7. تصویر کاربر م جمعه ۱۸ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      درنضر سنجی شرکت کردم وبسیار ممنون از شما فقط میخواستم بدونم چه درخواستی باید داده بشود تا تمامی عروق قفسه سینه حتی اعورت وبزرگ سیاهرگ وعروق پایین تر از گردن وبین دوکتف مشخص بشوند؟ایا این نیز دوفاز شریانی ووریدی دارد؟باتشکر
    8. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه جمعه ۱۸ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      قبلاً بارها در این مورد صحبت کرده‌ایم. نیاز به بررسی عروق چه وریدی و چه شریانی قفسه سینه ندارید زیرا بجز عروق قلبی سایر عروق ایجاد درد نمی کنند
    9. تصویر کاربر م شنبه ۱۹ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      جناب اقای دکتر ایا دراسترس اکو قلب ازنضر فانکشن بررسی میشود؟وهمچنین ایا تست ورزش را میشود بابررسی میزان تنفس انجام داد؟باتشکر
    10. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۱۹ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      در استرس اکو از دو روش برای ایجاد استرس و بالا بردن ضربان قلب استفاده می‌شود یک روش با تست ورزش و در روش دوم با استفاده از تزریق دارو. در روشی که از تست ورزش استفاده می شود می توان ظرفیت فانکشنال را ارزیابی کرد ولی در روشی که از تزریق دارو استفاده می شود ارزیابی ظرفیت فانکشنال امکان پذیر نیست. انجام تست ورزش همزمان با اندازه گیری پارامترهای تنفسی نیز امکان پذیر هست ولی معمولاً به طور روتین استفاده نمی شود و بیشتر در مورد بیماران با نارسایی قلبی و به خصوص افرادی که کاندید پیوند قلب هستند مورد استفاده قرار می گیرد
    11. تصویر کاربر م شنبه ۱۹ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      به نظر شما برای بررسی فانکشن قلب تست ورزش بهتر است یا اکواسترس ورزشی؟بدون توجه به هزینه کدامیک دقیق تراست؟امابنده شنیدم که تست ورزش ممکنههمراه باخطا باشه الان خواستم نظر شماروبدونم؟ایا درحین اکواسترس ورزشی نیز تغیرات نوارقلب دیده میشه؟ممنون
    12. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۲۰ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      برای بررسی ظرفیت فانکشنال تست ورزش با استرس اکو بهمراه ورزش ارزش یکسانی دارند. خطای مورد اشاره در تست ورزش مربوط به پیش بینی گرفتگی عروق است و نه ظرفیت فانکشنال. در استرس اکو بهمراه تست ورزش و یا تزریق دارو هم نظیر تست ورزش به تنهایی میتوان تغییرات نوار قلب را هم دید
    13. تصویر کاربر م یکشنبه ۲۰ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      به نظر شما برای انجام استرس اکوورزشی بین بیمارستان تریتا و خاتم الانبیا وبقیه الله کدام بهتر است؟باتشکر
    14. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۲۰ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      علی القاعده تفاوت چندانی ندارند ولی تاکید میکنم که شما با توجه به نرمال بودن سی تی آنژیوگرافی نیازی به انجام آن ندارید
    15. تصویر کاربر م یکشنبه ۲۰ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      جناب اقای دکتر خوب ایا سی تی انژیو ضرفیت قلب مرابررسی کرده ؟واینکه درحالت ورزش واسترس قلب من چگونه کار میکند رابررسی کرده؟
    16. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۲۰ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      خیر
    17. تصویر کاربر م یکشنبه ۲۰ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      خوب پس شما میفرمایید این هارا بررسی نکنم؟ تمام تست هایی که بنده انجام دادم درحالت استراحت بوده واصلا عملکرد قلب هم بررسی نشده ومیزان ضرفیت بازهم نضر حضرتعالی را میخواهم بدانم ایا اینها را انجام ندم؟
    18. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۲۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      بله انجام ندهید زیرا علایم شما ارتباطی با ظرفیت فانکشنال شما ندارد و نتیجه استرس اکو در تصمیم‌گیری برای شما تاثیری نخواهد داشت.
    19. تصویر کاربر م دوشنبه ۲۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      جناب اقای دکتر ایا ممکن است که بنده به یک بیماری روماتیسمی مبتلا باشم؟چگونه میتوانم متوجه بشوم؟خواهش میکنم یک توضیح مختصری بدهید
    20. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۲۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      با اخذ شرح حال مناسب و انجام آزمایشات ویژه روماتیسم. همانگونه که میدانید انواع و اقسام مختلفی از روماتیسم ها وجود دارند که تظاهرات ویژه خود را دارند و بسیاری از این تظاهرات در انواع مختلف روماتیسم مشترک است لذا بعد از اخذ شرح حال مناسب و هدفمند بر اساس اطلاعات به دست آمده از شرح حال و معاینه بالینی و شک به انواع خاصی از روماتیسم آزمایشات ویژه آن را که ممکن است شامل آزمایشات ژنتیک نیز باشد انجام داده و بر اساس نتایج به دست آمده در مورد وجود و یا عدم وجود روماتیسم تصمیم‌گیری می‌کنند
    21. نمایش سایر 19 پاسخ
  • تصویر کاربر م سه شنبه ۱۵ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 217 مشاهده پرسش
    باسلاماقای دکتر بنده حدودا یک سال میشه که هروقت میخوام نفس بکشم احساس میکنم رگ بین شکم وقفس سینم نمی گذاره نفسم بالا بیاد وشروع به لرزیدن میکن ویک نبض غیرنرمال داره وحتی هنگام فعالیت هم به شدت بامشکل مواجه میشم ونفسم اصلا بالا نمیاد این علاعم کم کم باعث سنگینی درقلب و سپس به ناحیه سروگردنم شد اما خوب چیزی که میخوام بگم این است که تمامی مشکلات بنده از اون روزی شروع شد که بین شکم وقفسه سینم یک درد تیزی احساس کردم که مدت هاطول کشید ومتاسفانه از اون روز تنفس برام سخت شد میخواستم بدونم ایاامکان دارد که از همان اول مشکل از اعورت یا بزرگ سیاهرگ بوده باشد وبه سایر نقاط گسترش یافته باشد؟تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۱۵ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب خیر دوست عزیز اشتغال ذهنی شما به مشکلات عروقی وضعیت طبیعی ندارد و بیمارگونه است. قویآ توصیه می‌کنم که توسط یکی از همکاران محترم روانپزشک ویزیت شوید
    2. تصویر کاربر م سه شنبه ۱۵ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      به نظر شما باانجام انژیو گرافی میتوان این مشکل را برای همیشه ازبین برد؟تا اینگونه متوجه شوم که صد درصد مشکل از روح وروان است و دیگر این مضوع را ترک کنم ؟
    3. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۱۵ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      خیر شما قبلاً نیز یکبار بدون این که ضرورتی داشته باشد سی تی آنژیوگرافی انجام داده اید که نتیجه آن همانگونه که قابل پیش‌بینی بود طبیعی گزارش شده است و انجام تست های تشخیصی مکرر در مورد عروق به اشکال مختلف در مورد شخص شما با توجه به سن و طولانی بودن مشکل کمک زیادی نخواهد کرد و نیاز به انجام آنها نیست
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر Mehrad دوشنبه ۱۴ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 228 مشاهده پرسش
    با سلام من ۱۷ سالمه هیچ بیماری قلبی در خانواده ام وجود ندارد من بعد از از دست دادن بستگانم با درد و سنگینی جناغ به مرکز بهداشتی مراجعه کردم گفتن عصبیه گذشت حدود خرداد ماه نوار قلب دادم گفتن نرماله باز هم گذشت حدود اوایل شهریور ماه به متخصص قلب منطقمون مراجعه کردم گفت نوار قلب بده نوار قلب دادم گفت نرماله گفت ضربانت ۸۰ هستش نرماله گفت مشکلت عصبیه .. گفت همین نوار بسته.... من جدیدا وحشتناک استرسی شدم الکی . الکی ‌
    . الکی استرس میگیرم ضربانم میره بالا .. به نظر شما چه دارویی برای استرسم مصرف کنم که به سنم بخوره لطفا کمک کنید استرسم بره ممنون میشم پاسخ بدهید
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۱۴ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب به نظر می رسد که شما دچار حمله پانیک هستید توصیه می کنم از سیتالوپرام و پروپرانولول استفاده بفرمایید و در صورت عدم پاسخ مناسب با یکی از همکاران محترم روانپزشک نیز مشورت بفرمایید
  • تصویر کاربر yyy پنجشنبه ۱۰ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 265 مشاهده پرسش
    باسلام ایا درسی تی انژیو قفسه سینه تمامی عروق قفسه سینه ازجمله اعورت قفسه سینه وعروقی که در پشت قفسه سینه یا ناحیه پشت کتف قراردارند کاملا مشخص میشوند؟باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۹ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب
    2. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۹ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      آئورت به خوبی دیده می‌شود و در مورد سایر عروق مورد اشاره باید در هنگام درخواست ذکر شود تا تصویر این عروق نیز بازسازی شود
    3. تصویر کاربر yyy چهارشنبه ۹ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      یعنی این امکان دارد که تمامی عروق قفسه سینه را چه دروسط چه درپشت چه درجلو یا به طور کلی همه عروق را بایک پروتوکل بررسی کرد؟ایا این امکانوجود دارد؟چگونه؟
    4. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۱۰ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      بله این مسئله امکان پذیر است با بازسازی عروق مورد نظر
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر م شنبه ۵ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 264 مشاهده پرسش
    باسلام اقای دکتر عده ای ا پزشکان براین باورند که سی تی انژیوقلب ممکن است گزارشش اختلال داشته باشد وگاهی با ارتیفکت همراه است میخواستم بدانم که این مضوع خطا ایا فقط دررابطه باسی تی انژیوقلب است ؟یادررابطه باتمامی سی تی انژیو ها صدق مکند؟باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۵ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب بعلت حرکت قلب احتمال آرتیفکت در سی تی آنژیوگرافی قلب بیشتر از اعضای ثابت نظیر عروق است
درحال دریافت اطلاعات