بررسی علائم و راهکارهای درمانی گرفتگی رگ قلب

گرفتگی رگ قلب و یا به عبارتی بیماری عروق کرونری ( CAD ) یکی از رایج ترین انواع بیماری های قلبی است. این بیماری زمانی به وجود می آید که عروق حاوی خون به سمت عضله قلب، سفت و تنگ شوند. دلیل این موضوع نیز انباشته شدن کلسترول و دیگر مواد معدنی به نام پلاک بر روی دیواره های داخلی عروق بدن است.

به این انباشه ها آترواسکلروز گفته می شود. با رشد این مواد بر روی دیواره ها، خون کمتری در عروق به جریان می افتد. در نتیجه، عضله قلب نمی تواند خون یا اکسیژن مورد نیاز خود را دریافت کند. در نتیجه مشکل درد قفسه سینه ( آنژین ) یا حمله قلبی برای فرد به وجود می آید. بیشتر حمله های قلبی زمانی رخ می دهند که یک لخته خون مسیر حرکت خون به سمت قلب را مسدود کرده و منجر به آسیب دائمی به عضله قلب می شوند.

علت گرفتگی رگ قلب

علت گرفتگی رگ قلب

اضافه وزن، عدم فعالیت بدنی، تغذیه ناسالم و کشیدن سیگار و تنباکو از جمله فاکتور های ریسکی برای بروز بیماری عروق کرونری به حساب می آیند.

داشتن سابقه خانوادگی در بیماری های قلبی نیز ریسک بیماری های عروق کرونری را بالا میبرد. به خصوص اگر اعضای خانواده در گذشته سابقه بیماری های قلبی قبل از پنجاه سالگی را داشته باشند.

  • سن، مخصوصا بالاتر از ۶۵ سالگی
  • اضافه وزن یا چاق بودن
  • دیابت
  • سابقه خانوادگی ، به ویژه اگر یکی از نزدیکان شما در سنین جوانی به بیماری قلبی مبتلا شده باشد
  • مردان در معرض خطر جدی تری برای حمله قلبی قرار دارند.
  • فشار خون بالا و کلسترول بالا
  • استرس بالا
  • عدم فعالیت بدنی
  • نژاد: آمریکایی های آفریقایی تبار در خطر جدی تری نسبت به افراد نژاد های دیگر هستند زیرا میزان فشار خون در آن ها بالاتر است. همچنین افزایش وزن و دیابت در برخی از افراد آسیایی و اسپانیایی ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی را به وجود آورد.
  • سیگار کشیدن
  • رژیم ناسالم ، از جمله غذاهایی که دارای چربی اشباع شده بالا ، چربی ترانس ، نمک و قند هستند.
مردان در معرض خطر جدی تری برای حمله قلبی قرار دارند و در مقایسه با خانم ها زودتر دچار این مشکل می شوند. البته این ریسک بروز بیماری قلبی در ۷۰ سالگی در هر دو جنسیت مشابه هم خواهد بود

علائم بیماری عروق کرونری قلب

اگر عروق کرونری شما تنگ شوند توانایی رساندن خون حاوی اکسیژن به اندازه کافی به قلب را نخواهند داشت، به خصوص زمانی که قلب در حین ورزش و حرکت ضربان بالایی داشته باشد. البته توجه داشته باشید علائم گرفتگی رگ قلب در جوانان مشابه با این علائم در افراد مسن است.

در ابتدا ممکن است جریان خون کاهش یافته علائم خاصی را به وجود نیاورد. با گذر زمان و افزایش پلاک در دیواره عروق کرونری فرد ممکن است علائم و نشانه های خاص بیماری های عروق کرونری را تجربه کنید که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم داشت:

درد در قفسه سینه

ممکن است در قفسه سینه خود حس فشار یا تنگی داشته باشید، انگار که کسی روی سینه شما ایستاده است. به این درد آنژینا گفته می شود و معمولا در وسط و یا سمت چپ از قفسه سینه بروز می کند. آنژینا عموما به واسطه استرس بدنی یا ذهنی به وجود می آید. معمولا درد ناشی از آن بعد از چند دقیقه از پایان فعالیت پر استرسی که دارید ناپدید می شود. در برخی افراد، به خصوص در بانوان، ممکن است درد کوتاه اما قوی باشد و در گردن، دست یا کمر احساس شود.

تنگی نفس

اگر قلب شما نتواند خون کافی را برای نیاز بخش های مختلف بدن پمپاژ کند، ممکن است با مشکل تنگی نفس یا خستگی شدید در حین فعالیت ورزشی مواجه شوید.

 حمله قلبی

عروق کرونری که به شکل کامل مسدود شده باشند از عوامل اصلی بروز حمله قلبی هستند. نشانه ها و علائم همیشگی و مهم حمله قلبی شامل فشار شدید در قفسه سینه، شانه و درد دست چپ هستند و گاهی اوقات با تنگی نفس یا تعریق روبرو می شوید.

معمولا احتمال بروز علائم حمله قلبی نظیر درد گردن و فک در آقایان به نسبت بانوان کمتر است. بانوان ممکن است علائم دیگری همچون تنگی نفس، خستگی یا حالت تهوع را تجربه کنند. گاهی اوقات حمله قلبی بدون هیچگونه علائم و نشانه های خاصی در فرد به وجود می آید.

چگونه متوجه گرفتگی عروق قلب شویم

چگونه متوجه گرفتگی عروق قلب شویم

اگر شما در خطر ابتلا به بیماری های قلبی قرار داشته باشید و یا علائم خاصی در بدنتان وجود داشته باشند، پزشک معالج جهت تشخیص مشکل ممکن است آزمایش های مختلفی را پیشنهاد کند که در ادامه آن ها را با هم بررسی می کنیم.

الکتروکاردیوگرام

این آزمایش سطح فعالیت الکتریکی قلب، ضربان و سرعت تکرار آن را اندازه گیری می کند.

اکوکاردیوگرام

از سونوگرافی ( امواج مخصوص صدا ) جهت تولید تصاویری از قلب استفاده می کند.

تست ورزش ( تست استرس )

در تست ورزش در حین راه رفتن بر روی تردمیل ضربان قلب شما اندازه گیری می شود. این کار کمک می کند تا پزشک متوجه شود زمانی که نیاز به پمپاژ خون بیشتری به نواحی مختلف بدن است، قلب شما چگونه کار می کند.

آنژیوگرام کرونری

این آزمایش وضعیت انسداد و جریان خون عروق کرونری را بررسی می کند. این کار با استفاده از ایکس ری و وارد کردن رنگ مخصوصی در رگ ها انجام می شود.

اسکن کلسیم عروق کرونری

آزمایش سی تی اسکن به پزشک در مشاهده عروق کرونری کمک می کند تا هرگونه انباشته کلسیم و پلاک در آن ها مشخص شود.

درمان گرفتگی عروق قلب

درمان بیماری عروق کرونری می تواند شامل موارد زیر شود:

تغییرات در سبک زندگی

اگر سیکار می کشید باید این عادت را ترک کنید. از غذاهای فراوری شده کمتر استفاده کرده و به سمت رژیمی با شکر کم، نمک کم و چربی های اشباع شده محدود بروید. اگر بیماری دیابت دارید، قند خون خود را در حالت کنترل شده حفظ کنید. به شکل مرتب ورزش کنید.( اما قبل از شروع هرگونه برنامه تمرینی حتما با پزشک خود مشورت داشته باشید)

درمان گرفتگی رگ قلب با دارو

اگر ایجاد تغییرات در سبک زندگی مطابق با موارد بالا کافی نیست، ممکن است به دارو نیاز داشته باشید. دارو های مصرفی شما به وضعیتی که در آن قرار دارید بستگی دارند.

اگر بیماری عروق کرونری در شما تشخیص داده شده باشد، ممکن است نیاز باشد آسپیرین مصرف کرده و همچنین از داروی استاتین به جهت کاهش کلسترول خون استفاده کنید. البته ممکن است داروی دیگری برایتان تجویز شود.

عمل گرفتگی رگ قلب

از جمله موارد رایج در درمان بیماری عروق کرونری می توان به آنژیوپلاستی بالن، عمل جراحی بای پس عروق کرونری و قرار دادن استنت اشاره کرد.

تمامی این پروسه های درمانی می توانند جریان خون به سمت قلب را بهبود بخشند اما هیچ کدام توانایی درمان کامل بیماری عروق کرونری را ندارند.

همچنین پزشکان در حال تحقیق و آزمایش جهت یافتن روش های نوآورانه در درمان بیماری های قلبی هستند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آنژیوژنز

برای این پروسه درمانی، به کمک رگ ها و به صورت مستقیم به بافت آسیب دیده قلب، سلول های استم و دیگر موارد ژنتیکی تزریق می شوند. این کار به رشد رگ های خونی و دور زدن رگ های بسته شده کمک می کند.

پروسه EECP

افرادی که از آنژینا مزمن رنج می برند اما داروهای نیتراتی به آن ها کمکی نکرده و یا کاندیدای مناسب برخی پروسه های درمانی خاص نیستند باید از EECP استفاده کنند.

این پروسه به شکل سرپایی انجام می شود و نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست. در این روش از بند های خاصی استفاده شده و در پا بسته می شوند. این بند ها باز و بسته شده و جریان خون در عروق کرونری را تقویت خواهند کرد.

دکتر سعید یزدان خواه متخصص قلب و عروق در تهران

[wp_ulike]

.برای ارتقاء کیفیت مطالب امتیاز دهید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر اریا سه شنبه ۲۳ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 452 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام هجده روز هست که به کرونای خفیف مبتلا شده ام و الان دوسه روز میشه در سمت چپ سینه درد های میشه گفت خطی دارم و در این هنگام احتیاج به کشیدن نفس عمیق دارم .اکسیژن خونم خوبه و ضربان قلبم ۶۸ بود و مینیمم فشارم ۱۰ بود و ماکزیمم ۱۲ به نظر شما چه مشکلی دارم؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۲۳ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب احتمالاً درگیری خفیف ریه نیز دارید و درد سینه شما به این علت است. از ناپروکسن استفاده بفرمائید
  • تصویر کاربر Jgc شنبه ۶ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 271 مشاهده پرسش
    باسلام و درود خدمت شما، آیا مصرف دیفن هیدرامین تداخلی در بیزو پرولول و لگزتال نداره, مشکل آریتمی
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۶ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب بله هر دو دارو با دیفن هیدرامین تداخل دارویی دارند
    2. تصویر کاربر Jgc شنبه ۶ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      برای سرفه و گلو درد چه دارویی تجویز میکنید جایگزین دیفن هیدرامین آیا زادیتین مشکلی نداره؟
    3. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۶ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      لطفاً نوع آریتمی را بفرمایید
    4. تصویر کاربر Jgc شنبه ۶ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      Psvt
    5. تصویر کاربر Jgc شنبه ۶ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      نئوتادین یا زادیتین کدوم برام مشکلی نداره
    6. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۶ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      با نئوتادین تداخلی ندارند
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر آذری دوشنبه ۲۸ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 216 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید
    آقای دکتر من ۳۳ سالمه و خانم هستم.زندگی پر استرسی داشتم تا الان.چند ماهی هست که به مرور هرچی پیش میره درد قلبم بیشتر میشه.سینه ی چون تیر میکشه به یکدفعه و دست چپ و پشت کمرم درد شدید میگیره و تپش قلب زیاد دارم به تازگی نوار قلبی گرفتم که ضربان قلبم بالا بود.گاهی انگار شبه فرو میکنن داخل سینم و قلبم دچار لرزش میشه.بیماری تیرویید کم کار هم دارم که دکتر گفت پر‌کار شده.دائما درد دارم مخصوصا حین رانندگی در حرکت،همیشه گرم هستم و یکدفعه حالم بد میشه و بسیار بی حال میشم.سابقه ی چند بار غش کردن حین استرس زیاد هم دارم.میشه لطفا راهنمایی بفرمایید؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۲۸ تیر ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب لطفاً یک اکوکاردیوگرافی، تست تیلت و هولتر ریتم ۴۸ ساعته انجام دهید
  • تصویر کاربر سحر سه شنبه ۲۲ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 207 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید آقای دکتر مادرم از دیروز فشار خونشون بالا رفت از ۱۴تا۱۶هم رفت قرص لوزارتن ۲۵وزیر زبونی خوردن تا امروز صبح اومد پایین اما از دیشب تا الان پشت شونه چپشون یک سره به شدت درد داره حتی میگه نفسم میکشم بدجور تیر می‌کشه خواهش میکنم بگین این درد ممکنه از قلب باشه وخدایی نکرده به قلبشون آسیب دیده میشه راهنماییم کنید ممنونتون میشم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۲۱ تیر ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب به احتمال زیاد منشاء درد ایسکمی قلبی نیست ولی توصیه می‌کنم که جهت بررسی های لازم به یکی از همکاران محترم متخصص بیماریهای قلب و عروق مراجعه فرمایید
    2. تصویر کاربر سحر سه شنبه ۲۲ تیر ۰( 2 سال پیش)
      آقای دکتر اینم نوار قلبشون که دیشب گرفتیم میشه نگاش کنین که چطوره؟
    3. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۲۲ تیر ۰( 2 سال پیش)
      آریتمی دارند و توصیه می‌کنم که یک هولتر نوار قلب ۲۴ ساعته انجام دهند
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر فاطمه پنجشنبه ۲۷ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 252 مشاهده پرسش
    دکتر میشه دوباره پاسخ بدید جواب برای من پیامک میشه ولی جواب شما نمیاد من مادر همون دختر ۱۲ ساله ام ممنون میشم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۲۷ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب از پروپرانولول ۱۰ میلی گرم روزانه دو بار استفاده کنند
  • تصویر کاربر Nvfj دوشنبه ۳ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 209 مشاهده پرسش
    باسلام خانمی 23ساله بعداز کرونا مبتلا به تپش قلب شدم که کارم ب بیمارستان و تزریق آمپول کشیدو دکترا گفتن رگ اضاف داری و باید ابیلیشن بشی درحال حاضر بیزو پرولول 2ونیم میل مصرف میکنم و ازیپم 10بنظرشما تست ورزشم بعداز مصرف قرص چطورهست متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۳ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب بخش های ارسال شده طبیعی هستند
    2. تصویر کاربر Nvfj دوشنبه ۳ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      آیا نیاز به عمل دارم؟ الان با روزی 2ونیم میلی بیزوپرولول خوبم
    3. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۳ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      بر اساس مدارک ارسالی نمی توان اظهار نظر کرد
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر معصومه یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 231 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب. چند روزیست دست چپم درد میکنه و تیر میکشه نوک انگشتم سوزن سوزن میشه. فشار دیاستولم بالای هشت و نیمه. سمت چپ سینه قسمت بالا نزدیک به شانه و زیر بغل هم تیر میکشه. اخیرا در پشت بین دو کتف هم احساس تیر کشیدن و حالتی شبیه قولنج دارم و خیلی هم آروغ میزنم.
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب لطفاً در مورد سن، وجود ریسک فاکتورهای قلبی و ارتباط درد با فعالیت، غذا خوردن، استرس، و تشدید درد با نفس کشیدن عمیق توضیح بیشتری دهید.
    2. تصویر کاربر معصومه یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      سلام مجدد و سپاس از پیگیری تون. حدود چهل و هفت سالمه. افتادگی دریچه میترال دارم ولی پزشک چند سال قبل گفتن خیلیا اینطورن و مشکلی نیست. الان که روزه دارم از خواب بعد از سحر که بلند میشم کم کم شروع میشه تا ظهر پیشرونده س، فعالیت شدیدی ندارم. کمی استرسی هستم اما این چند روزه مشکل خاصی برای ایجاد استرس نداشتم. معلم هستم گاهی فشار کار زیاده البته این روزا نبوده. موقع نفس عمیق حس متفاوتی ندارم. مشکل گوارش سه ماه قبل هلیکوباکتر با اندوسکوپی تایید شد که درمان چهار دارویی داشتم و هنوز پنتوپرازول میخورم. کم کاری تیرویید هم دارم. طی چندماه اخیر مشکل دیگری اضافه شده که دردناحیه گردن است که به طرف زیر گوش تیر میکشد در هنگام بلافاصله بعد از سحری خوردن بیشتر تیر میکشه در طی روز کمتر . نمیدونم ربط داره یا نه، دوسه روزه ویتامین ای و فاموتیدین میخورم حس میکنم کمتر درد میکنه و باد نکرده اما درد دست ایجاد شده. برای استرس هم سه چهار روزه یک پروپرانول میخورم.
    3. تصویر کاربر معصومه یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      آ
    4. تصویر کاربر معصومه یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      ت
    5. تصویر کاربر معصومه یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      سلام مجدد و سپاس از پیگیری تون. حدود چهل و هفت سالمه. افتادگی دریچه میترال دارم ولی پزشک چند سال قبل گفتن خیلیا اینطورن و مشکلی نیست. الان که روزه دارم از خواب بعد از سحر که بلند میشم کم کم شروع میشه تا ظهر پیشرونده س، فعالیت شدیدی ندارم. کمی استرسی هستم اما این چند روزه مشکل خاصی برای ایجاد استرس نداشتم. معلم هستم گاهی فشار کار زیاده البته این روزا نبوده. موقع نفس عمیق حس متفاوتی ندارم. مشکل گوارش سه ماه قبل هلیکوباکتر با اندوسکوپی تایید شد که درمان چهار دارویی داشتم و هنوز پنتوپرازول میخورم. کم کاری تیرویید هم دارم. طی چندماه اخیر مشکل دیگری اضافه شده که دردناحیه گردن است که به طرف زیر گوش تیر میکشد در هنگام بلافاصله بعد از سحری خوردن بیشتر تیر میکشه در طی روز کمتر . نمیدونم ربط داره یا نه، دوسه روزه ویتامین ای و فاموتیدین میخورم حس میکنم کمتر درد میکنه و باد نکرده اما درد دست ایجاد شده. برای استرس هم سه چهار روزه یک پروپرانول میخورم.
    6. تصویر کاربر معصومه یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      سلام مجدد و سپاس از پیگیری تون. حدود چهل و هفت سالمه. افتادگی دریچه میترال دارم ولی پزشک چند سال قبل گفتن خیلیا اینطورن و مشکلی نیست. الان که روزه دارم از خواب بعد از سحر که بلند میشم کم کم شروع میشه تا ظهر پیشرونده س، فعالیت شدیدی ندارم. کمی استرسی هستم اما این چند روزه مشکل خاصی برای ایجاد استرس نداشتم. معلم هستم گاهی فشار کار زیاده البته این روزا نبوده. موقع نفس عمیق حس متفاوتی ندارم. مشکل گوارش سه ماه قبل هلیکوباکتر با اندوسکوپی تایید شد که درمان چهار دارویی داشتم و هنوز پنتوپرازول میخورم. کم کاری تیرویید هم دارم. طی چندماه اخیر مشکل دیگری اضافه شده که دردناحیه گردن است که به طرف زیر گوش تیر میکشد در هنگام بلافاصله بعد از سحری خوردن بیشتر تیر میکشه در طی روز کمتر . نمیدونم ربط داره یا نه، دوسه روزه ویتامین ای و فاموتیدین میخورم حس میکنم کمتر درد میکنه و باد نکرده اما درد دست ایجاد شده. برای استرس هم سه چهار روزه یک پروپرانول میخورم.
    7. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      از پنتوپرازول ۴۰ میلی گرم هر صبح قبل از صبحانه استفاده بفرمایید و یک نوار قلب بگیرید و تست ورزش انجام دهید
    8. نمایش سایر 6 پاسخ
  • تصویر کاربر سپهدار پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 205 مشاهده پرسش
    سلام مادرم ۷۲ ساله سابقه بیماری پارکینسون ودارو مصرف میکنن وستبقه فشار خون دارن ودارو لوزارتان اچ مصرف میگنن حالا دچارلرزش دربدن شدن و کمی سردرد وسرگیجه وسنگینی سر هم دارن وفشارشون زیر ۱۲به دکتر اعصابش مراجع کردیم دارو فشار و و یک سری دارو دیگه رو قطع کردن گفتن دکتر قلب ویزیتش کنه حالا به نظر شما لرزش از قلب یا پارکینسون خیلی اذیت میشه موقع حرکت.باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب مربوط به قلب و فشارخون نیست و به احتمال بسیار زیاد مربوط به خود پارکینسون است. در ایشان یکی از داروهای مناسب برای درمان فشارخون متورال است
  • تصویر کاربر زهرا پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 261 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید.خواستگاری دارم که قبلا در سن 35 سالکی بخاطر چاقی زیاد و استرس بالا سکته کرده و دوتا استنت گذاشتن.
    خودشون می گن مشکل خاصی ندارن و میتونن زندگی عادی داشته باشن. گفتن ای اف حدود 35 دارن.پلاویکس و آسپرین مصرف می کنن.اما بخاطر همین سکته کردنشون,حکم بازنشستگی اجباری از محل کار براشون اومده.
    سوالی که دارم این هست که آیا بیماری ایشون واقعا چیز خاصی نیست یا ایشون دارن اینطور وانمود می کنن.ایشون همزمان زیرنظر 3تا دکتر هستن و یکی از دکترها نظرشون اینه که ایشون باطری بزارن..ممنون میشم بمن بگید شدت بیماری ایشون چقدر هست.
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب بیمار با مشخصات فوق مبتلا به نارسایی شدید قلبی است
  • تصویر کاربر بهروزمنصوری یکشنبه ۲۴ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 201 مشاهده پرسش
    سلام وعرض ادب فایل اکو دوصفحه پیوست میباشد
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۲۴ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب پاسخ شما در سوال قبلی داده شد
درحال دریافت اطلاعات