نامنظم بودن ضربان قلب | ضربان قلب خطرناک چند است؟

فیبریلاسون‌ دهلیزی یا ضربان نامنظم قلب در نتیجه ی اختلال در سیستم الکتریکی قلب اتفاق می افتد. به طور طبیعی جریان الکتریکی قلب از دهلیز به سمت بطن، موجب انقباض نرمال قلب می‌شود. در فیبریلاسون‌ قلبی اما جریان الکتریکی نامنظم موجب ضربان نامنظم قلب می‌گردد.

نبض نامنظم

همان‌طور که گفته شد فیبریلاسون‌ باعث ضربان نامنظم می‌شود. از این رو اگر دستتان را روی نبض خود قرار دهید، متوجه این بی نظمی خواهید شد. تند بودن و بی نظمی ضربان قلب در صورت عدم درمان و کنترل به موقع، می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

ضربان قلب خطرناک چند است؟

ضربان قلب به خودی خود خطرناک نیست. در حالت کلی تعداد ضربان بیشتر از ۱۰۰ ضربان در دقیقه بالا در نظر گرفته می شود. با این حال چنین ضربان قلبی نشان دهنده ی خطر برای قلب نیست. چرا که به عنوان مثال، یک پیاده روی سریع ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ای به طور معمول ضربان قلب را به ۱۱۰ تا ۱۲۰ ضربان در دقیقه افزایش می دهد. بنابراین مهم این است که چه عاملی سبب افزایش چنین ضربان قلبی شده است؟!

علائم ضربان قلب نامنظم

در صورت ابتلا به تپش نامنظم قلب، فرد ممکن است علائم خطرناکی را تجربه کند. ضربان نامنظم می‌تواند باعث بروز علائمی از قبیل موارد زیر گردد:

👈 مطلب مرتبط: بسیاری از افراد دردهای قفسه سینه را در نتیجه ی حملات قلبی می دانند، اما درد در ناحیه قفسه سینه به دلایل متعددی می تواند اتفاق افتد. در این مقاله ۹ راهکار خانگی جهت درمان درد قفسه سینه به شما پیشنهاد می شود.

درمان درد قفسه سینه

نامنظم بودن ضربان قلب و سکته

مهم است که افراد ضربان قلب نرمال داشته باشند. نامنظم زدن قلب یکی از علائم جدی سکته است و حدود ۱۵ درصد از افراد مبتلا به این نوع عارضه، دچار سکته می‌شوند. جریان نامنظم خون در قلب باعث تشکیل لخته های خونی کوچکی در حفره قلبی می‌شود. لخته های خونی از طریق جریان خون وارد مغز شده و در نهایت موجب سکته می‌شوند. از این رو معمولا برای افراد مبتلا به ضربان نامنظم قلبی شدید، داروهای رقیق کننده خون تجویز می‌گردد.

‼ توجه: در صورت ابتلا به ضربان نامنظم و مشاهده علائمی همچون درد قفسه سینه، احساس ضعف و بی حالی، ضربان تند قلب (بیش از ۱۰۰ بار در دقیقه) و همچنین هرگونه علائم سکته به سرعت شماره ۱۱۵ را شماره گیری نمایید.

علت نامنظم بودن ضربان قلب چیست؟

نامنظم بودن ضربان و ریتم قلب نوعی ناهنجاری رایج است و برخی از موارد می‌تواند موجب تشدید آن گردد. این موارد عبارت‌اند از:

  • فشار خون بالا
  • اختلالات دریچه قلب
  • اختلالات کرونری
  • مصرف بیش ازحد مشروبات الکلی
  • اضافه وزن و چاقی
  • احساس خفگی در خواب
  • اختلالات تیروئیدی
  • عمل جراحی قلب : عمل جراحی قلب باز و بای پس قلب از جمله موارد جدی در بروز ضربان نامنظم هستند.

👈 مطلب مرتبط: عمل بای پس قلب چگونه انجام میشود؟ مراقبت های لازم بعد از عمل بای پس قلب کدامند؟ برای یافتن پاسخ برروی لینک زیر کلیک کنید.

عمل بای پس قلب

عوامل خطرزا در نامنظم زدن قلب

داشتن سابقه خانوادگی ابتلا به ریتم نامنظم قلب، یکی از موارد جدی و غیرقابل پیشگیری در ابتلا به این اختلال است. همچنین افزایش سن باعث افزایش خطر ابتلا به این اختلال می‌شود. علاوه بر این افراد سفید پوست در مقایسه با دیگر افراد، بیشتر در معرض خطر هستند.

رعایت بعضی موارد مانند داشتن رژیم غذایی سالم، کنترل وزن، عدم مصرف بیش از حد مشروبات الکلی و همچنین اجتناب از مصرف دخانیات، در کنترل و پیشگیری از نامنظم زدن قلب بسیار مؤثر هستند.

 ضربان نامنظم قلب مفرد

ضربان نامنظم قلب مفرد زمانی اتفاق می افتد که افراد زیر ۶۰ سال بدون علت خاصی دچار این عارضه گردند. ورزش و فعالیت، خوردن، خوابیدن و نوشیدن مشروبات الکلی از جمله موارد تشدید کننده آن است. ضربان نامنظم قلب مفرد گاهی نیاز به درمان ندارد و خود به خود بهبود می یابد. در این زمینه باید با توجه به نظر پزشک عمل کرد.

تشخیص نامنظم زدن قلب

تشخیص ضربان و تپش نامنظم قلب از طریق بررسی نوار قلب توسط پزشک صورت می‌گیرد. در صورتی که ضربان نامنظم قلب منقطع باشد، برای تشخیص این عارضه مستلزم استفاده از دستگاه کنترل هولتر Holter خواهد بود.

پس از تشخیص ضربان نامنظم قلب، برخی آزمایش های دیگر به منظور بررسی دریچه و عضلات قلب و همچنین تشخیص لخته خون توسط پزشک تجویز می‌گردد. آزمایش های دیگر شامل الکتروکاردیوگرام، بررسی میزان استرس و حتی گاهی میل زدن به منظور بررسی انسداد های عروقی می‌باشد.

👈 مطلب مرتبط: نحوه ی نصب هولتر قلب چگونه است؟ هولتر قلب چه چیزی را نشان می دهد؟ برای یافتن پاسخ برروی لینک زیر کلیک کنید.

هولتر قلب

دوره فیبریلاسون‌ دهلیزی

ضربان نامنظم قلب گاهی به صورت منقطع اتفاق می افتد. تپش نامنظم قلب به دلیل فیبریلاسون‌ دهلیزی ممکن است آغاز شود، ادامه یابد و علائم آن به حدی تشدید شود که نیازمند کنترل و درمان باشد.

درمان ضربان نامنظم قلب

کاردیو ورژن

در مواردی درمان نامنظم زدن قلب به وسیله شوک الکتریکی مؤثر است و به آن کاردیو ورژن گفته می‌شود. در موارد بسیار حاد، تنها گزینه کنترل این عارضه شوک الکتریکی است.

پیش از انجام کاردیو ورژن برای بیمار چند نمونه دارو تجویز می‌شود. در صورتی که مصرف دارو مؤثر واقع نگردد و تپش نامنظم قلب بیش از ۴۸ ساعت ادامه یابد، کاردیو ورژن در مورد فرد بیمار انجام نمی‌شود. دلیل انجام ندادن این عمل به خاطر لخته های خون است زیرا ممکن است منجر به سکته گردد.

عمل جراحی

در مواردی نیز درمان این اختلال مستلزم عمل جراحی است. ماز Maze نوعی عمل جراحی است که با ایجاد شکاف های کوچکی روی دهلیز باعث کنترل ضربان نامنظم قلب می‌شود. این عمل از طریق فرستادن رشته های کوچک به قلب انجام می‌شود.

دارو

معمولاً برای بیماران مبتلا به تپش نامنظم قلب به منظور پیشگیری از عوارض و خطرات، دارو تجویز می‌شود. داروهای رقیق کننده خون و ضد انعقاد خون موجب پیشگیری از خطر سکته می‌گردد. علاوه بر این داروهای تنظیم کننده میزان ضربان قلب مانع از ضربان قلب بسیار تند می‌شوند. همچنین برخی داروها به منظور کنترل ضربان الکتریکی قلب طراحی شده اند و مانع از بی نظمی آن می‌شوند.

ابلیشن قلبی

در موارد خاصی مصرف دارو و کاردیو ورژن ممکن است مؤثر واقع نگردد. از این رو عمل آبلِیشن توسط پزشک الکتروفیزیولوژیست به منظور رفع این مشکل ممکن است انجام شود.

در این روش جریان برق با ولتاژ پایین و فرکانس بالا از طریق میله رشته ای که در قلب قرار می‌گیرد، به محدوده ای از قلب که موجب ضربان نامنظم قلب می‌شود فرستاده می‌شود. این روش باعث از بین رفتن قسمتی از بافتی که موجب ضربان نامنظم قلب می‌شود، می‌گردد.

مطلب مرتبط: عمل ابلیشن قلب چگونه انجام می شود؟ مراقبت های لازم بعد از عمل ابلیشن کدامند؟ آیا سوزاندن رگ قلب خطرناک است؟ برای دانستن کلیک کنید.

عمل ابلیشن قلب

پیس میکر

در موارد بسیار نادری پس از انجام آبلیشن، ممکن است پیس میکر توسط پزشک در قلب قرار داده شود. پیس میکر برای درمان نامنظم زدن قلب طراحی نشده است بلکه به منظور درمان ضربان اندک قلب ساخته شده است. به همین دلیل در این مورد با پزشک کاردیولوژیست خود صحبت کنید.

پیشگیری از ابتلا به نبض نامنظم

داشتن رژیم غذایی سالم و پرهیز از برخی عادت های نادرست غذایی می‌تواند سبب کاهش ابتلا به ریتم نامنظم شود. فعالیت ورزشی مستمر، پرهیز از مصرف دخانیات، کنترل فشار خون و مصرف غذاهای کم چرب و کم نمک نیز در پیشگیری از ابتلا به این عارضه بسیار حائز اهمیت است.

توصیه پزشک

در صورت تشخیص و درمان به موقع، نامنظم زدن قلب بهبود می یابد. مصرف دارو به خصوص داروهای رقیق کننده خون برای افراد مبتلا به ضربان قلب نامنظم شدید ضروری است. برخی از این داروها نیز ممکن است همراه با عوارض طولانی مدت باشد که در این مورد توصیه می‌شود با پزشک خود مشورت نمایید.

 

دکتر سعید یزدانخواه متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوپلاستی

برای پرسش از دکتر روی مشاوره پزشکی کلیک کنید.

[wp_ulike]

.برای ارتقاء کیفیت مطالب امتیاز دهید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر محمدرضا سه شنبه ۲۶ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 228 مشاهده پرسش
    سلام 23 سال سن دارم و حدود 40 کیلو اضافه وزن دارم مقداری هم استرس دارم حدود یک سال پیش بود که قلبم گاهی درد میکرد ولی حدود یک ماه پیش قلبم درد گرفت و فشارم رفته بود بالا حدودا 14 دکتر اکو گرفت گفت مشکلی نداره و لی مقداری افتادگی دریچه دارید که خیلی کم و مشکلی ندارد رجوع کردم دکتر داخلی و فهمیدم کبدم چرب و تیروعیدم کم کار است 40 روزی است که دارو مصرف میکنم حالم بهتر شده و نه کامل گاهی احساس تپش قلب دارم .ولی قلبم منظم تر شده و وسط سینه ام فشار روشه دست چپم مقداری بی حس هستش ایا با مصرف دارو و رژیم غذایی بهتر خواهم شد و بنظر شما ورزش شنا ورزش مناسبی است
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۲۶ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      قطعاً کاهش وزن به کنترل بهتر فشار خون شما و حتی عدم نیاز به مصرف دارو کمک خواهد کرد هر نوع ورزش هوازی توام با رژیم غذایی مناسب به کم شدن وزن شما کمک خواهد کرد
      احتمالاً درد قفسه سینه شما هم ناشی از رفلاکس مری است و کم شدن وزن به بهبود این علائم نیز کمک خواهد کرد همچنین مصرف پنتوپرازول ۴۰ میلی گرم روزانه نیم ساعت قبل از صبحانه را توصیه می کنم

  • تصویر کاربر علی یکشنبه ۲۴ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 519 مشاهده پرسش
    با سلام جناب دکتر من 50 سال دارم حدود 7 سال است که یک مرتبه احساس قبض روح شدن به من دست میده و هر لحظه احساس میکنم الان سکته میکنم و می میرم خیای حالت وحشتناکی است شدت آن کم و زیاد است واخیرا مدت آن طولانی است خستگی' فشار خون پایین 'گرفتگی عضلات پا' احساس پر بودن سینه'سرگیجه' دارم . تحت هر شرایطی این حالت برام پیش میاد مثلا فکر کردن ' خوشحالی' ناراحتی' حین رانندگی 'ضمنا ضربان قلبم با این حالات از 60تا 85متغییر است . وقتی حالت قبض روح شدن دارم ضمن بی قراری شدید احساس میکنم اگر خانواده نردیکم باشند شاید از مردن من جلوگیری کنند . مدتی است فشارخونم اکثرا پایین است وشاید در بهترین حالات روحی 10 باشد. دو سال قبل دکتر رفتم و با معاینه سرپایی گفت قلبم مشکلی ندارد و گفت خودت را آرام کن خلاصه کلام جناب دکتر لطفا بفرمایید مشکل از قلب یا ریه یا از حالات روحی من است ضمن اینکه حالت اضطراب استرس و افسردگی از کودکی در من بوده و با گذشت زمان نیز ادامه دارد تا جایی که این حالات منجر به ترکتحصیل من شد.
    ضمنا نار احتی تقریبا شدید گوارشی 'پسوریازیس خوش خیم ' درد مفاصل و احساس درد و خستگی زود رس در استخوانها دارم .
    کپسول لانزو پرازول یک عدد و شربت معده روزانه چندبار مصرف میکنم.
    چون کلسترول و تری گلیسیرید قبلا چند مرتبه بالارفت با مشورت دکتر روزانه یک عدد آتور واستاتین 20 مصرف میکنم ' البته اخیرا تری گلیسیرید 280 شده که باید پایین بیاورم.
    ضمنا15 سال قبل کپسول تیگازون برای پسومصرف کردم و چند سال اخیر داروهای ضدالتهاب برای درد مفاصل مصرف داشتم.
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۲۴ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      با توجه به توضیحات شما به احتمال زیاد حالات فوق ناشی از حمله پانیک است ولی با توجه به وجود بیماری های جسمی پوستی و التهابی توصیه می کنم که بررسی های دقیق تری از نظر احتمال گرفتگی عروق کرونر مثل سی تی آنژیوگرافی و همچنین آریتمی های خطرناک انجام بدهید

  • تصویر کاربر علی شنبه ۲۳ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 474 مشاهده پرسش
    با سلام جناب دکتر من حدود 7 سال است که یک مرتبه احساس قبض روح شدن به من دست میده و هر لحظه احساس میکنم الان سکته میکنم و می میرم خیای حالت وحشتناکی است شدت آن کم و زیاد است واخیرا مدت آن طولانی است خستگی' فشار خون پایین 'گرفتگی عضلات پا' احساس پر بودن سینه'سرگیجه' دارم . تحت هر شرایطی این حالت برام پیش میاد مثلا فکر کردن ' خوشحالی' ناراحتی' حین رانندگی 'ضمنا ضربان قلبم با این حالات از 60تا 85متغییر است . وقتی حالت قبض روح شدن دارم ضمن بی قراری شدید احساس میکنم اگر خانواده نردیکم باشند شاید از مردن من جلوگیری کنند . مدتی است فشارخونم اکثرا پایین است وشاید در بهترین حالات روحی 10 باشد. دو سال قبل دکتر رفتم و با معاینه سرپایی گفت قلبم مشکلی ندارد و گفت خودت را آرام کن خلاصه کلام جناب دکتر لطفا بفرمایید مشکل از قلب یا ریه یا از حالات روحی من است ضمن اینکه حالت اضطراب استرس و افسردگی از کودکی در من بوده و با گذشت زمان نیز ادامه دارد تا جایی که این حالات منجر به ترکتحصیل من شد.
    ضمنا نار احتی تقریبا شدید گوارشی 'پسوریازیس خوش خیم ' درد مفاصل و احساس درد و خستگی زود رس در استخوانها دارم .
    کپسول لانزو پرازول یک عدد و شربت معده روزانه چندبار مصرف میکنم.
    چون کلسترول و تری گلیسیرید قبلا چند مرتبه بالارفت با مشورت دکتر روزانه یک عدد آتور واستاتین 20 مصرف میکنم ' البته اخیرا تری گلیسیرید 280 شده که باید پایین بیاورم.
    ضمنا15 سال قبل کپسول تیگازون برای پسومصرف کردم و چند سال اخیر داروهای ضدالتهاب برای درد مفاصل مصرف داشتم.
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۲۳ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      پیش از مراجعه به متخصص قلب یا دیگر پزشکان، به یکی از همکاران روانشناس برای کاهش استرس و اضطراب خود مراجعه بفرمایید.

  • تصویر کاربر داود یکشنبه ۲۴ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 443 مشاهده پرسش
    سلام . بنده از ساله 75 دچاره آریتمی دریچه میترال شدم و متاسفانه به هیچ یک از درمانهای داروئی جواب نداد تا اینکه ساله 93 دچاره نارسائی قلبی با (EF 20 )شدم و درمان با فوروزماید و کارودیلول و لیزینوپریل و اکسابین شروع شد و آخرین بار که تقریبا 6 ماه پیش اگو انجام دادم خوشبختانه به گفته پزشک بیماریم ثابت و پیشرفتی نداشته اما همیشه خسته و بیحال هستم با توجه به موارد بالا آیا بنده میتوانم عمل جراحی مفصل ران و لکن(کار گذاشتن پروتز لکن )
    که احتیاج به بیحسی کمر به پایین هست انجام بدهم . بنده 58 ساله هستم. لطفا در صورت امکان مرا راهنمایی کنید. با تشکر از شما پزشک عزیز که وقت برای راهنمایی بیماران میگذارید...
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه یکشنبه ۲۴ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      بله امکان انجام جراحی تعویض مفصل برای شما هست ولی طبیعتاً شما در گروه افراد با ریسک بالا برای جراحی قرار می گیرید و در صورت پذیرش ریسک مربوطه و بکارگیری تمهیدات مناسب برای جراحی این گروه از بیماران میتوانید جراحی را انجام دهید

  • تصویر کاربر محسن شنبه ۲۳ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 366 مشاهده پرسش
    من جوان 29 ساله هستم هیچ مشکلی ندارم فقط اینکه برادر و دایی بنده مشکل قلبی دارن می خواستم بدونم من مشکل دارم یا نه جواب نوار قلب و اکو براتون میفرستم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۲۳ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      نتیجه اکو و نوار قلب شما طبیعی است ولی در مورد بیماری قلبی برادر و دایی خود توضیحی ارائه نکرده اید برخی بیماری های قلبی علی رغم طبیعی بودن اکو و نوار قلب به علت مشکلات ارثی و ژنتیک می توانند وجود داشته باشند بنابراین صرف وجود نوار قلب و اکوی طبیعی نمی توان بیماریهای قلب را کنار گذاشت

  • تصویر کاربر شبنم شنبه ۱۶ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 231 مشاهده پرسش
    اقايي ٤٥ ساله كه سابقا مرتب ورزش ميكردم اما الان يكي دو سالي است ورزش نميكنم قد ١٧٢ وزن ١١٧ كيلو به دليل استرس در يكي دو سال اخير دچار فشار خون بالا شدم كه در حال حاضر يك ماه است كه لوزارتان ٢٥ ميخورم و گاهي دچار تپش قلب شديد ميشوم اما چند روزي است كه با دستگاه ضربان قلبم را چك كردم و ضربان قلبم ٦٧ بود فشارم هم ١٤روي ٨ است قند خونم ١١٦ گاهي دچار سوزش سينه سنگيني تنگي نفس ضعف و سرگيجه هم ميشوم حدود دوسالي است كه هميشه پاهايم از مچ تا نوك انگشتان پا كاملا سرد و عرق كرده است ضمنا پدرم هم در همين سن در اثر سكته فوت كرد چه اقدامي كنم راهنمايي كنيد لطفا
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۱۶ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      لطفاً یک تست ورزش و اکو انجام دهید

  • تصویر کاربر طاها شنبه ۱۶ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 393 مشاهده پرسش
    با سلام و ارادت
    اعضاء خانواده بنده بيماري ارثي Hocm دارند و خواهرم سر زايمان فوت كرده و برادرم پيس ميكر گذاشته است كه هر ٢ نفر آنها در حدود سن ٢٥ سالگي اين مشكل را داشتند بنده ٣٨ سال سن دارم و گاهاً اسپاسم قلبي دارم و روزي ٢ عدد قرص متورال استفاده ميكنم دكتر معالج من دكتر يميني شريف است و هنوز براي من پيس ميكر تجويز نكرده است لذا با توجه به موارد مطروحه در خصوص استفاده از پيس ميكر يا هر درمان ديگر لطفاً راهنمايي فرماييد متشكرم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه شنبه ۱۶ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      این بیماری نیاز به پیس میکر ندارد و در صورت نیاز ICD تعبیه خواهد شد
      در صورتیکه مرگ خواهر و برادر شما در طیف مرگ ناگهانی قرار گیرد شما هم کاندید تعبیه آی سی دی هستید

  • تصویر کاربر بهرام چهارشنبه ۱۳ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 210 مشاهده پرسش
    سلام من هر وقت با دستگاه فشارم را می گیرم ضربان قلب را می گوید نامنظم یا وقتی که سرم را روی بالنج میگذارم صدای ضربان قلبم رو تو گوشم احساس می کنم راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه چهارشنبه ۱۳ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      با گرفتن یک نوار قلب می توان تشخیص داد که آیا بی نظمی قلبی وجود داره یا خیر

  • تصویر کاربر سی سه شنبه ۱۲ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 232 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر جناب دکتر الان حدود دوسالی هست که نصف متورال۵۰ صبح و تصف لوزارتان۲۵ شب ها استفاده میکنم و در روز که چک میکنم فشارم۱۲برروی ۸ و تعداد ضربان قلب من هم بین ۷۶ تا۸۵ یا۸۸ هست ولی بعضی روزها میبینید که بطورعادی هستم ولی احساس تپش تند در سبمینه دارم که در همان لحظه فشارم باز ۱۲برروی ۸ و ضدبان ام بالا در بیشترین اوقات ۱۰۴ میرسه انا بعد از مدت چنددقیقه ای پایین نیاد البته بعصی موقع ها هم ۱/۴ قرص متورال میخورم البته به تشخیص پزشک ام، خواسته ان از شما راهنمایی بکیرم چیکار باید انجام بدم، البته مارسال هم اکو قلب و ضربان هم انجام دادن که پزشک ام زسیار رلضی بود و ضمنا سال گذشته هم عنل جراحی دلشته ام که خداروشور به نشکلی نخوردم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه سه شنبه ۱۲ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      توصیه می کنم که یک هولتر نوار قلب ۴۸ ساعته و یک هولتر فشار خون ۲۴ ساعته انجام بدید

  • تصویر کاربر حسین دوشنبه ۱۱ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 249 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    با عرض خسته نباشید .
    من حدود سه سالی هست که درد قفسه سینه همراه با بی نظمی در ریتم قلب را تجربه میکنم . متاسفانه هنوز درمان قطعی هم پیدا نشده . پیش هر متخصصی هم که میرم با توجه به اینکه سی تی آنژیو شدم و جوابش خوبه بوده میگن مشکل خاصی نداره چون جواب سی تی شما مشخص کرده .
    آقای دکترخواسته ای که از شما دارم اینه که
    ۱- راهکارتون در مورد درد قفسه سینه ای چیه؟
    ۲- جواب سی تی برای سه سال گذشته هس. بنظر شما احتیاجی به مجدد عکس سی تی نیست؟
    ۳- نامنظم بودن ریتم قلب با توجه به اختلال دریچه ای که دارم چگونه هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید یزدانخواه دوشنبه ۱۱ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام و عرض ادب
      در صورت طبیعی بودن سی تی آنژیو نیاز به بررسی از نظر سایر علل ایجاد کننده درد قفسه سینه مثل بیماری‌های گوارشی و یا اشکالاتی که در ستون مهره های گردنی و قفسه سینه هست دارید
      نیازی به تکرار سیتی آنژیو نیست
      در مورد مشکل دریچه هم توضیحی ارائه نشده است

درحال دریافت اطلاعات